|
زخمهایی که از دل کمپین کتابخوانی وزیر ارتباطات سربرآورد
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در حالی کمپینی برای رونق مطالعه در فضای مجازی به راه انداخته که تحلیل آمارهای حاصل از نظرسنجی او نشانی از زخمهای عمیقی در باور عمومی درباره کتابخوانی دارد.
بازار ایجاد چالش در فضای مجازی ایران این روزها گرمگرم است. کاربران فضای مجازی هنوز تصاویر ریختن سطلهاپر از آب و یخ روی سر را که در سالهای نه چندان دور در فضای مجازی باب شده بود را فراموش نکردهاند و یا این روزها چالش دهسال قبل را که در آن کاربران تصویری از ده سال پیش خود را در فضای مجازی به اشتراک میگذارند.
در مقابل اما نسخهای ایرانی از این دست رویدادها که از قضا صرفا جنبه حضور و فعالیت در فضای مجازی ندارد نیز با عنوان «پویش» یا همان «کمپین» هم در سالهای اخیر در فضای مجازی باب شده است که در آن برگزار کننده به دنبال جلب مشارکت عمومی برای اقدامی اجتماعی و یا فرهنگی است که البته در این میان سهم فرهنگ کمتر از سایر بخشها بوده است.
به تازگی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات نیز به جمع برگزار کنندگان پویش در فضای مجازی داخل کشور پرداخته است و در صفحه شخصی خود در توئیتر خبر از برگزاری پویش و یا به تعبیر دیگری که او به کار برده است «کمپینی» با محوریت کتابخوانی داده است که قرار است به حمایت از نویسندگان و توسعه کتابخوانی با هدف کمک به خلق آینده روشن برای جامعه ایران پرداخته است.
این کمپین جدای از اینکه دعوت به ارائه پیشنهادات مردمی برای ادامه یافتن ارائه میدهد، پس از انتشار فراخوان برپایی خود در فضای مجازی با استقبال و البته واکنشهای متفاوتی روبرو میشود تا جایی که در بیش از ۱۴۰۰ کامنت منتشر شده بر این خبر در صفحه آقا وزیر با واکنشهای متفاوتی نیز روبرو میشود. از گرفتن ایرادات املایی و انشایی در متن تا پیشنهاد برای مقابله با توسعه و رونق عجیب آثار ترجمه. از اعتراض به اینکه چرا آقای وزیر به جای مساله فیلترینگ و توسعه شبکه اینترنت به حوزه غیر کاری خود وارد شده است تا اعتراض به قیمت کتاب و ممیزی کتاب و اعلام نمایشی بودن چنین حرکتهایی.
با این همه آذری جهرمی دومین گام خود را ادامه مسیر این کمپین، اقدام به برپایی چند نظرسنجی در صفحه شخصی خود در توییتر کرده است. اولین نظرخواهی آقای وزیر با موضوع حقالسهم (حقالتالیف)نویسنده از انتشار کتاب منتشر شده است که گزینههای آن عبارتند از بیشتر از پنجاه درصد، بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و کمتر از ده درصد است.
جدای از اینکه عرف رایج در بازار حقالتالیف و حقالترجمه(بین ۱۰ تا ۱۷ درصد) در این گزارهها درج نشده است اما نتایج جالبی از این نظرخواهی حاصل شده است. از بین بیش از ۶ هزار نفری که در این نظرخواهی مشارکت کردهاند، ۳۰ درصد به حقالسهم مولف به اندازه کمتر از ده درصد و ۳۰ درصد نیز بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و البته ۲۸ درصد نیز به بالای ۵۰ درصد رای دادهاند. نتیجه این رایگیری در همان نگاه نخست و بر مبنای جامعهای آماری از فعالان فضای مجازی نشان از نوعی بیاطلاعی عمومی از فرآیند تجاری و اقتصادی نشر در ایران و آنجه منجر به فروش کتاب و چرخه مالی آن میشود دارد که از قضا در سطرهای نخست نخستین پیغام آقای وزیر مبنی بر اینکه حضور بیش از اندازه در فضای مجازی مانع از مطالعه و کسب اطلاعات دقیق شده است، قابل مشاهده است.
این کمپین اما در سومین پیغام خود تا زمان انتشار این گزارش و در قالب یک نظرسنجی دیگر از مخاطبان خود خواسته است تا درباره علت کمبود مطالعه در کشور اظهار نظر کنند و برای پاسخگویی آنها موضوعاتی چون نبود وقت مناسب، نبود علاقه و نبود توان مالی برای این مساله را انتخاب کرده است.
این نظرخواهی که در آن نزدیک به۲۰ هزار نفر شرکت کرده و رای دادهاند به این نتیجه رسیده است که ۳۲ درصد از شرکت کنندگان نداشتن توان مالی خرید کتاب را علت نداتشن مطالعه معرفی کردهاند و ۲۵ درصد نیز نداشتن وقت کافی را علت مطالعه نکردن اعلام کردهاند. ۱۳ درصد اعلام کردهاند که علاقهای به مطالعه ندارند و ۳۰ درصد نیز اعلام کردند که به جای نظر دادن در این زمینه ترجیح میدهند تا نظرات دیگران را در این باره مشاهده کنند.
از میان بیش از ۹۹ هزار بازدیدکننده صفحه شخصی آقای وزیر در توئیتر چیزی نزدیک به ۲۰ هزار نفر که تقریبا معادل یک پنجم آنها را شامل میشود در آخرین نظر سنجی وی شرکت کردهاند و در واقع پست این نظر سنجی را دیده و به آن واکنش نشان دادهاند و به طور تقریبی معادل جمعیتی که در این نظرخواهی نداشتن بنیه مالی را عامل مطالعه نکردن معرفی کردند، با جمعیتی روبرو هستیم که برای مطالعه نکردن دلیلی ندارند و این بیدلیلی را شاید بتوان به بیتفاوتی نسبت به مطالعه تفسیر کرد.
ریشه بیتفاوتی در ساختار فعلی اجتماعی ایران نیز بیش از هر چیز به این طرز تلقی بازمیگردد که جامعه ایرانی بر بنای ساختاری بروکراتیک و نظام اجتماعی حاکم شده بر ایران، به دنبال دریافت سود و زیان ملموس در فعالیتهای اجتماعی خود است و کتابخوانی و مطالعه در این میان وضعیتی مبهم برای او دارد. از سویی پیشینهای تاریخی و فرهنگی به او میگوید که مطالعه و کسب دانش از فضائل زیست اجتماعی اوست و از سوی دیگر حضور او در ماراتن حیات اجتماعی و رویارویی او با انبوه مشکلات ریز و درشت اقتصادی و اجتماعی مجالی برای کسب سود حتی از نوع معنوی آن برای مطالعه برایش باقی نمیگذارد و در چنین موقعیتی است که او در مقابل یک حقیقت تاریخی و یک واقعیت اجتماعی منفعل باقی میماند.
بیاعتنایی عمومی به موضوع کتاب و مطالعه در ایران و نگاه تجاری مبتنی بر دریافت سود ملموس از مطالعه رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی است. پژوهشهای دانشگاهی و مشاهدات عمومی از نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران نیز حاکی از آن است که با وجود اختصاص بیشترین فضا به ناشران عمومی در این رویداد بزرگ، بیشترین میزان خرید کتاب در بخشهای دانشگاهی و کمک آموزشی نمایشگاه صورت میپذیرد و نیز نگاهی به برخی آثار پرفروش در زمینه موفقیت و یا کسب درآمد که ناشی از سیطره نگاه سود و ضرر و نه توسعه عمومی فرهنگی بر ذهنیت کتابخوانان ایرانی است این مساله را تاکید میکند.
آمارهای منتشر شده از نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران حاکی از اختصاص بیش از ۳۰ درصد فروش نمایشگاه به بخش کتابهای دانشگاهی دارد که تقریبا دو برابر بخش عمومی است و البته باید به بخش دانشگاهی بخش پررونق کتابهای کمک آموزشی را نیز افزود و بر سیطره این دست آثار بر ذهن و روان کتابخوانان ایرانی صحه گذاشت.
در کنار این مساله رونق بیش از اندازه آثار ترجمه در بازار کتاب را که حتی تغییر سامانه پرداخت یارانه به این آثار در طرحهای حمایتی فصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نتوانسته در آن تغییر قابل توجهی ایجاد کند را نیز باید به عنوان یک بحران هویتی و اجتماعی در جامعه کتابخوان ایرانی مورد توجه قرار داد. اینکه چرا با وجود اذعان بسیاری از منتقدان و نویسندگان بر اینکه بسیاری از آثار ترجمه و منتشر شده در ایران محتوا و اندیشه قابل توجهی برای مخاطب خود ندارند، مورد استقبال بیشتری نسبت به آثار تالیفی قرار میگیرند خبر از وجود یک اتفاق جامعهشناختی در بطن نسل جوان و حتی میانسال ایرانی در زمینه دریافت باورها و ایجاد ساختارهای ذهنی از کانال کتاب و مطالعه میدهد که نیاز به توجه و دقت نظر دارد.
حالا شاید بتوان بر این مبنا پاسخی برای نخستین توئیت آقای وزیر متصور بود. توئیتی که از مخاطبان خود میخواست تا پیشنهاداتی را برای کمپین او در جهت رونق کتابخوانی ارائه کرد. این پاسخ را شخص آقای وزیر و مشاوران و همه فعالان و همراهان او در این کمپین میتوانند از دل ساختارهای که مطالعه در ایران را مبدل و جلوهگر به امری کردهاند که باید سود مادی و ملموس عینی برای مخاطب خود به همراه داشته باشد، استخراج کنند. ساختارهایی که کتابهای یک بار مصرف کمدرسی و چند بار مصرف دانشگاهی را ارزشی فراتر از یک میراث ادبی و فرهنگی غیر درسی میبخشد. ساختارهایی که مطالعه را به دلیل و تهمت بیارزش بودن در ساختارهای اجتماعی و زیستی امروز امری تفننی و مایه تلف کردن وقت جلوه میدهند. پس شاید یک پاسخ و پیشنهاد مهم به این چنین کمپین به توانایی و برنامه آن برای تغییر این دیدگاهها باز گردد که باید منتظر ماند و عیارش را در محک عمل سنجید.
ویزا برای نماینده ایران صادر نشد؛
آغاز ساندنس ۲۰۱۹ در غیاب دو فیلمساز مسلمان
سیوپنجمین دوره جشنواره ساندنس در حالی آغاز به کار کرد که مدیر اجرایی این رویداد از غیبت دو فیلمساز مسلمان بهدلیل صادر نشدن ویزا خبر داد.
به گزارش ورایتی، درحالی که نمایندگان شرکتهای استریمینگ و نمایش آنلاین فیلم، دیروز پنجشنبه وارد پارک «سیتی» شدند تا در فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۱۹ حضور پیدا کنند، سازماندهندگان فستیوال در کنفرانس خبری روز افتتاحیه باردیگر بر ارزشهای سینمای آنالوگ و قدیمی تاکید بیشتر کردند.
کری پوتنام مدیر اجرایی انستیتو ساندنس در سخنان خود در افتتاحیه فستیوال گفت: ما این مساله را خیلی جدی در نظر میگیریم که در عصر استریمینگ هدفمان به عنوان یک پدیده زنده چه مسیر تکاملیای را طی کرده است. این روزها فیلمها با نگاه به تعداد بازدیدها و کلیکها و نه عمق موضوع یا خطرپذیری در توزیع و جلب توجه مخاطب قضاوت میشوند، در حالی که چنین نگاهی باعث ساخته شدن آثاری با محتوای کمعمق و ضعیف میشود.
او اضافه کرد: بازارهای استریمینگ و سینمای مستقل از یکدیگر جدا هستند و هر یک افت و خیز خود را خواهند داشت، اما این فستیوال درباره چیزی بزرگتر از همه این حرفهاست و ورای این مسایل حرکت میکند.
در برنامه افتتاحیه موسس ساندنس رابرت ردفورد ۸۲ ساله نیز تنها حضوری کوتاه در مراسم داشت و چند جمله بیشتر نگفت. او به خبرنگاران گفت: ۳۴ سال از زمانی که این کار را شروع کردیم گذشت و من سالهاست که این کار را انجام میدهم. به نظرم به نقطهای رسیدیم که میتوانم کار دیگری بکنم. فکر نکنم حالا دیگر فستیوال به معرفی خیلی زیادی نیاز داشته باشد.
پوتنام در بخشی از سخنانش به تلاشهای فستیوال برای تنوع هر چه بیشتر اشاره کرد که انتشار دادههای جمعیتی شرکتکنندگان برای نخستین بار از جمله آنهاست. وی در عین حال تاکید کرد که حضور منتقدان و خبرنگاران نیز در جشنواره امسال متنوعتر است و جشنواره امسال، ۶۳ درصد از خبرنگاران ساندنس را از میان گروههایی انتخاب کرده که ممکن است کمتر به آنها توجه شود.
او در باره تنوع شرکت کنندگان امسال به این نکته اشاره کرد که دو فیلمساز از کشورهای مسلمان، یعنی آرمان فیاض از ایران و سوداده کادان از سوریه نیز از حاضران امسال بودند که نتوانستند به خاطر محدودیتهای اعمال شده از سوی دونالد ترامپ و مشکلات دریافت ویزا در فستیوال حضور یابند.
فیلم کوتاه «مانیکور» به کارگردانی آرمان فیاض در بخش رقابتی فیلمهای کوتاه این دوره جشنواره ساندنس نمایش خواهد داشت. جان کوپر مدیر فستیوال نیز در سخنانی گفت مهمترین فیلمهای امسال مسایلی چون اهمیت روزنامهنگاری، ظهور جهانی ناسیونالیسم و ظهور راست را دربرمیگیرند.
فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۱۹ که از دیروز شروع به کار کرد تا سوم فوریه (۴ تا ۱۴ بهمن ماه) به کار خود ادامه خواهد داد.
اخبار
استقبال گسترده مشهدیها از «ترانه»
فیلم سینمایی «ترانه» ساخته مهدی صاحبی با حضور بازیگران و عوامل فیلم در سینماهای مشهد اکران شد.
به گزارش امتیاز، فیلم سینمایی «ترانه» روز جمعه ۵ بهمن ماه با حضور الهه حصاری و امیررضا دلاوری بازیگران اصلی فیلم و مهدی صاحبی کارگردان فیلم «ترانه» در پردیسهای سینمایی اطلس، هویزه و گلشن مشهد برگزار و با استقبال پرشور مشهدیها مواجه شد.
«ترانه» با موضوع مدلینگ و فشن، روایتگر زندگی پر فراز و نشیب دختر دانشجویی است که کانون از هم پاشیده خانوادهاش او را مجبور کرده برای تامین هزینههای زندگی، فعالیت در یک شرکت مدلینگ غیررسمی را انتخاب کند و در این مسیر ماجراهای مختلفی برای او و همکلاسهایش رخ میدهد.
مهدی صباغزاده مشاور کارگردان و حسن بیرانوند سرمایهگذار «ترانه» هستند و شرکت پخش «نیمروز فیلم» پخش این فیلم را بر عهده دارد.
اعلام قیمت بلیت کنسرتهای «فجر۳۴» به تفکیک تالارهای اجرا
قیمت بلیت اجراهای سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به تفکیک تالارهای میزبان در بخشهای مختلف موسیقایی اعلام شد.
دو سامانه فروش بلیت اجراهای سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر قیمت بلیت کنسرتهای به صحنه رفته در تالارهای میزبان این رویداد به تفکیک بخشها را اعلام کردند.
در تالار وحدت تهران قیمت بلیتها به تناسب جایگاه صندلیها بین ۳۰ تا ۹۰ هزار تومان و در تالار رودکی نیز بلیت با قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان به فروش میرسد. این در حالی است که در تالار ایوان شمس تهران قیمت بلیت کنسرتها بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.
قیمت بلیت آثار به صحنه رفته در فرهنگسرای نیاوران تهران نیز بین ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان اعلام شده است. در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران قیمت بلیتها بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. قیمت بلیتها در سالن سوره حوزه هنری هم بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش میرسد.
بخش موسیقی پاپ جشنواره نیز که در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار میشود با قیمت بلیت بین ۳۵ تا ۱۳۰ هزار تومان میزبان مخاطبان خواهد بود. ضمن اینکه بخش نمایش فیلمهای مستند موسیقی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به صورت رایگان برای علاقه مندان به نمایش در میآید.
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری شاهین فرهت ۲۴ تا ۲۹ بهمن با حضور گروههای مختلف موسیقی برگزار میشود.
اخبار
معرفی پنج داور دامون فر همزمان با تمدید ده روزه
درخواست های مکرر برای تمدید دریافت مهلت آثار هفتمین دوسالانه نقاشی دامون فر سبب شد این تاریخ تا سیزدهم بهمن ماه جاری تمدید شود.
به گزارش امتیاز؛ پریا پویاراد، قائم مقام دوسالانه نقاشی دامون فر ویژه جوانان زیر 25سال ایران با اعلام خبر فوق گفت:» هنرمندان علاقمند به شرکت در این رویداد تا سیزدهم بهمن فرصت دارند آثار خود را از طریق سایت به نشانی www.iranartfestival. com ارسال کنند.»
پریا پویاراد همچنین اعلام کرد:» بر اساس انتخاب استاد آیدین آغداشلو، رئیس شورای داوری هفتمین دوره، پنج چهره شناخته شده جامعه تجسمی به عنوان شورای انتخاب آثار و داوری همکاری خواهند کرد. بر همین اساس، اسامی داوران: فرح اصولی، بیتا فیاضی،هومن مرتضوی، ایمان افسریان و هرمز همتیان است.»
گفتنی ست در دوره های پیشین چهرههایى نظیر سیدمحمد احصایى، فرشید مثقالى، محمد ابراهیم جعفرى، حسین خسروجردی، معصومه مظفری، بابک اطمینانى، سیدمهدى حسینى، حبیبالله صادقى، محمدعلى بنىاسدى، پویا آریانپور، بهنام کامرانى، آریا اقبال، رزیتا شرفجهان، بهرنگ صمدزادگان، مصطفى اسداللهى... در شوراى داورى دامونفر حضور داشتند.
نفر نخست هفتمین دوسالانه نقاشى دامون فر مسافر آلمان خواهد شد و میهمان آکادمى هنرى فابرکاستل خواهد بود. به نفرات بعدى هم جوایز ارزندهاى اهدا مى شود.
این دوسالانه به همت گالرى دامونفر و همراهی موسسه تصویرشهر، و با همکارى کویلو، فابرکاستل، وینزور و نیوتن،کانسون و پ ب او، سوم اسفندماه در گالرى پردیس ملت افتتاح می شود.
تکنوازیِ فریماه قوام صدری
در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر
فریماه قوام صدری آثاری از علیرضا مشایخی را در جشنواره موسیقی فجر اجرا میکند. قوام صدری با اعلام این خبر گفت: در جشنواره امسال قرار است آلبوم پیانوی شهرزاد ساخته علیرضا مشایخی را اجرا کنم.
به گزارش امتیاز؛ وی در توضیح اجرای خود افزود:«شهرزاد نه فصل دارد و هر فصل روایتگر یک موضوع خاص است. در ابتدای هر فصل خانم روبیکا شاکر روایتهایی را میخواند و بعد از خواندن، تک نوازی پیانو توسط من اجرا میشود.»
قوام صدری درباره جزییات بیشتر اجرای خود هم چنین گفت:« داستان شهرزاد که زادهی تخیل استاد مشایخی است ، محملی برای بیان اندیشههای فلسفی است و به موضوعات مختلف میپردازد. هر روایت در یک مکان خاص اتفاقا میافتد و بعد از آن قطعه مرتبط را آن اجرا میشود.» این مدرس پیانو تاکید کرد:«آلبوم شهرزاد درسال ۱۳۸۰ توسط کانون موسیقی اداره ی کل امور فرهنگی و فوق برنامهی دانشگاه تهران تولید شد و پیش از این در سال ۱۳۷۷ با اجرای من و روایت خوانی حسین رحیمی در تالار وحدت به اجرا در آمده بود. امسال برای دومین بار روایتهای شهرزاد به همراه تکنوازی پیانو اجرا میشود.» قوام صدری هم چنین درباره تم اصلی جشنواره امسال که توجه به آهنگسازان ایرانی است گفت:« از نظر من هیچ وقت در این مورد کوتاهی وجود نداشته است. من فکر میکنم همه افراد در همه جایگاهی که بودند تلاش کردند تا شان آهنگسازان ایرانی رعایت شود. من این موضوع را خودم به شخصه بارها به دانشجویانم یادآوری کردم و از آن خواستهام اگر قطعهای را اجرا میکنند حتما قطعه یک آهنگساز ایرانی باشد. قوام صدری با تاکید بر اینکه اهمیت به چنین موضوعی در جشنواره امسال ارزش آهنگسازان ایرانی را بیش از پیش روشن میکند گفت:« با این حال خوشحالم که توجه به چنین موضوع مهمیدر جشنواره هم گنجانده شده و همه افراد تلاش میکنند شان آهنگساز ایرانی را بالا ببرند و آن را حفظ کنند.»
با اتمام مهلت ارسال آثار اعلام شد:
حضور دوبرابری شرکت کنندگان جایزه پیانو باربد
مدیر اجرایی دومین دوسالانه جایزه پیانو باربد از حضور دوبرابری شرکت کنندگان نسبت به دوره اول این جایزه با اتمام مهلت ارسال آثار خبر داد.
به گزارش امتیاز، محسن خباز، مدیر اجرایی این دوره از دوسالانه جایزه پیانو باربد در خصوص تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: امسال در روند برگزاری دومین دوره جایزه پیانو باربد که با تغییراتی نسبت به دوره اول برگزار می شود شاهد حضور دوبرابری داوطلبان هستیم، بهطوری که در دوره اول ۱۰۷ داوطلب آثارشان را برای رقابت در اختیار شورای بازبینی قرار دادند و امسال، در دومین دوره، ۲۰۲ اثر به دبیرخانه رسیدهاست که به تفکیک، در گروه سنی الف (تا ۱۱ سال) ۶۲نفر، گروه سنی ب (تا ۱۶ سال) ۹۶نفر، گروه سنی ج (تا ۲۲ سال) ۳۴نفر و گروه سنی د (تا ۳۲سال) ۱۰نفر شرکت کردهاند. وی ادامه داد: در این دوره بیشترین داوطلبان برای حضور در جایزه به ترتیب از شهرهای تهران (۴۹ نفر)، شیراز(۳۱نفر)، تبریز(۲۳نفر) و کرج (۲۱نفر) هستند. خباز با اشاره به زمان بازبینی این آثار بیان داشت: شورای بازبینی متشکل از اساتید پیانو همچون آقایان رافائل میناسکانیان، گاگیک بابایان و خانم ها تامارا دولیدزه، آرپینه اسرائیلیان و ربکا آشوقیان ۸ و ۹ بهمنماه با حضور مسئولین برگزاری جایزه در فرهنگسرای نیاوران به بازبینی آثار می پردازند و راه یافتگان به مرحله نهایی که جمعا ۲۰ نفر خواهند بود را بر اساس معیارهای جایزه انتخاب خواهند کرد.مدیر اجرایی دومین دوسالانه پیانو باربد در خصوص جوایز این دوره اظهار داشت: لوح تقدیر و گواهی حضور در مرحله ی اول برای ۲۰ نفر/ لوح تقدیر، تندیس باربد، ضبط و انتشار رسمی اجرای زنده برای نفرات اول گروههای سنّی الف، ب، ج، د/ پرداخت کمکهزینه آموزش نزد یکی از اساتید برجسته کشور برای برگزیده گروه الف/ جایزه نقدی معادل ۵ میلیون تومان برای نفر اول گروههای سنّی ب و ج/ برگزاری کنسرت در ۶ شهر کشور در سال ۱۳۹۸ برای نفر اول گروه های سنّی ج و د/ اجرای کنسرتو با ارکستر در سال ۱۳۹۸ برای نفر اول گروه سنّی د، جوایز این دوره خواهد بود.خباز در خاتمه خاطرنشان کرد: جایزه پیانو باربد با هدف انگیزه بخشی و ایجاد فضایی برای رقابت و ارائه توانایی های پیانیست های نوجوان و جوان کشورمان، ۵اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران میزبان راه یافتگان به مرحله نهایی خواهد بود و مراسم اختتامیه این دوره ۶ اسفندماه در همین مکان برگزار خواهد شد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3972/16050/60837
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3972/16050/60838
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3972/16050/60839
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3972/16050/60840
|
عناوین این صفحه
- زخمهایی که از دل کمپین کتابخوانی وزیر ارتباطات سربرآورد
- آغاز ساندنس ۲۰۱۹ در غیاب دو فیلمساز مسلمان
- اخبار
- اخبار