|
جان تازه موسیقایی در کالبد تبلیغات سینمایی
پیوستهایی که میمانند
طی روزهای گذشته موزیک ویدئویی تقریباً متفاوت از فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار منتشر شد که فضای تبلیغاتی پیرامون این فیلم را حال و هوایی متفاوت بخشید و طیف گستردهتری از مخاطبان را به سمت خود جذب کرد؛ نماهنگی برگرفته از پلانهای دیده نشده یک فیلم جسور و کمتر تجربه شده از سینمای ایران که با ترانه حسین صفا، آهنگسازی و صدای خاص محسن چاوشی جلوهای متفاوت از این اثر سینمایی را پیش روی مخاطبان ثبت کرد.
بهرهگیری از ظرفیت موسیقی در راستای تولید موزیک ویدئوهایی مستقل از فیلمهای سینمایی، در چندسال اخیر به صورت ویژه در دستور کار سینماگران قرار گرفته و از این منظر جریانی نو، متفاوت و تأثیرگذار را بهوجود آورده است.
تبلیغ با یک پیوست محتوایی موثر
اینکه نرگس آبیار و همکارانش که در ارائه یک محتوای بسیار متفاوت از داستان دراماتیک عبدالمالک ریگی کوشیدهاند خارج از کادر سیاست، فضایی دراماتیک را بر پرده سینما خلق کنند، این بار منتهی به یک رویکرد تبلیغاتی موثر شده و آن توجه به نقش تعیینکننده «موسیقی ویدئو» در ترغیب بیشتر مخاطبان به سالن سینما است. سازندگان این موزیک ویدئو بهویژه حمید نجفیراد تدوینگر آن با بهرهگیری از عناصر خلاق بصری که اتفاقاً بخشهایی از آن در نسخه اصلی فیلم هم موجود نیست، پنجرهای را پیش روی مخاطب گشودهاند که با چاشنی صدای دلنشین محسن چاوشی اگر نگوییم قطعاً اما به شکل فزاینده تبدیل به مشوقی متفاوت برای فراخواندن مخاطبان به تماشای این فیلم سینمایی شده است.
آنچه در نماهنگ فیلم «شبی که ماه کامل شد» به مخاطبان این فیلم سینمایی ارائه شده است، دقیقاً همان هدفی را محقق میکند که گویی از پیش برای آن طراحی و برنامهریزی شده بود. یعنی دست گذاشتن روی نام محسن چاوشی همیشه غایب در فضای رسانهای، با آن صدای تلخ وزخمدار که دارای تواناییهای صوتی ویژهای است و تدوین تصاویری از فیلم که مخاطب در نسخه اصلی با آن روبهرو نشده است، شمایلی از ناگفتهها درباره موضوع دراماتیک فیلم را پیدا کرده و از همین منظر مخاطب هم با آن همراه میشود.
نرگس آبیار و محمدحسین قاسمی رگ خواب مخاطب و سلیقه موسیقایی او در ترکیب با نماهای سینمایی را به خوبی شناخته و تلاش کردهاند با ساخت موزیک ویدئویی کاملاً مستقل از اثر، اما کماکان در خدمتِ آن، فضای تبلیغاتی فیلم خود را صورتی متفاوت ببخشند کما اینکه در مقاطعی از نماهنگ تازه تولیدشده فیلم بیننده با صحنه تکاندهندهای از مواجهه «غمناز» مادر عبدالمالک (با بازی فرشته صدرعرفایی) با پیکر بی جان فائزه (با بازی الناز شاکردوست) و موهای خونینش هنگام شستشوی پیش از خاکسپاری مواجه میشود که چاشنی موسیقی و صدای چاوشی تبدیل به ارزش افزودهای احساسی برای همراه شدن با جهان داستانی و فکری فیلم شده است.
به هر ترتیب جریان تولید موزیک ویدئو در سینمای ایران به ویژه در ماههای اخیر تبدیل به یک قالب هنری تقریباً ثابت در جریان تولید آثار سینمایی ایران شده که اگر چه میتواند در قالبی مستقل موردتوجه قرار گیرد اما گسترش فضای وب و قدرت رو به ازدیاد رسانههای مجازی، تهیهکنندگان و صاحبان آثار سینمایی را واداشته تا در کنار سایر مولفههای تبلیغاتی آثارشان به جریان جهانی تولید نماهنگ پیوسته و از آنها به عنوان یک ابزار رسانهای مهم استفاده کنند.
تبلیغات موفق؛ جذابیت ماندگار
سینمای ایران اکنون وارد مرحله جدیدی از مارکتینگ اقتصادی خود شده و اتفاقاً بر همین اساس است که نقش غیرقابلانکار موزیک ویدئوها در عرصه تبلیغات، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی میکند.به ویژه اینکه در این جریان کارگردان هوشمندی چون نرگس آبیار، و تهیهکنندهاش محمد حسین قاسمی رگ خواب مخاطب و سلیقه موسیقایی او در ترکیب با نماهای سینمایی را به خوبی شناخته و تلاش کردهاند با ساخت موزیک ویدئویی کاملاً مستقل از اثر، اما کماکان در خدمتِ آن، فضای تبلیغاتی فیلم خود را صورتی متفاوت ببخشند.
رویکرد غالب در این فضا طی سالهای گذشته در اغلب موارد محدود به تولید یک تک آهنگ روی تصاویر منتخب فیلم سینمایی موردنظر بود و در سادهترین شکل ممکن تلاش میشد تا به جذابیتهای تبلیغاتی یک اثر سینمایی بیفزاید؛ این فرآیند آسیبهایی را هم به همراه داشت و در مواردی حتی فعالان اقتصادی حوزه موسیقی را نسبت به برخی بهرهگیریها و تبادلات مالی سینماییها از طریق برندهای بازار موسیقی، حساس کرد.
حواشی این حوزه طی سالهای اخیر برخی از تهیهکنندگان و خوانندگان موسیقی را در چالشی با اصحاب سینما قرار داد که برخی تبادلات اقتصادی پنهان و مافیاگونه مهمترین دستاورد این چالشها بوده است. حاشیههایی که نه تنها کمرنگ نشده، بلکه آنچنان ادامه یافته که امروز لزوم مراودات صنفی دو حوزه سینما و موسیقی را در برخی از موارد، پررنگتر از اهمیت همکاریهای صرف برای تولید موزیکویدئوهای تبلیغاتی عیان کرده است.
به هر ترتیب تجربه ساخت موزیک ویدئو «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار با خوانندگی محسن چاوشی که در قالب یک اثر مستقل تبلیغاتی منتشر شده است، میتواند نقطه اوجی برای این رویکرد و جریان تازه در حوزه تبلیغات سینمای ایران محسوب شود؛ اتفاقی که پیش از این هم نمونههای موفقی از آن را برای دیگر تولیدات سینمای ایران شاهد بودهایم.
موزیکویدئوی آثاری چون «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی با صدای امیرعباس گلاب، «بدون تاریخ بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند با صدای روزبه بمانی، «۲۱ روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان با صدای مهدی یراحی، «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی با صدای رضا صادقی، «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمتالله با صدای همایون شجریان، «چند مترمکعب عشق» به کارگردانی برادران محمودی با صدای بنیامین بهادری، «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی با صدای محمد معتمدی و «زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده با صدای سینا سرلک نمونههای قابل تاملی برای این نگاه مستقل به ظرفیت موسیقی از سوی دستاندرکاران حوزه سینما محسوب میشوند
کارگردان فیلم مطرح کرد؛
«گل نسا» همچنان در انتظار اکران
فیلم سینمایی «گل نساء» ساختە ستار چمنیگل و با فیلمنامەای از ویدا صالحی همسر وی، تاکنون در ۲۵ جشنوارە مختلف جهانی پذیرفتە شدە و جوایزی از جمله بهترین تصویربرداری، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد به دست آوردە است.
«گل نساء» ماجرای زندگی زن و مردی افغان بە نامهای گل محمد و گل نساء را روایت میکند کە بعد از مهاجرت غیرقانونی بە ایران در کورە آجرپزی مشغول بە کار شدە و زندگی آنها دست خوش اتفاقاتی میشود.
چمنیگل در این گفتگو ضمن مرور موفقیتهای جهانی فیلم «گل نساء» از عدم حمایت از این فیلم برای اکران مناسب در داخل کشور انتقاد میکند.
* خودتان دلیل موفقیت فیلم «گل نساء» در سطح بینالمللی و استقبال جشنوارەهای جهانی از این فیلم را چه میدانید؟ چە ویژگیای «گل نساء» را متفاوت نشان میدهد؟
به نظر من مهمترین بخش دیده شدن «گل نساء» داستان و قصه آن است. تازگی روایت داستان و فیلمنامه و به تبع آن فیلمبرداری، بازیگری و بقیه عوامل فیلم در دیده شدن آن خیلی مؤثر بوده و بر اساس داستان، کارگردانی آن هم مورد توجه قرار گرفته است.
* این اولین کار بلند سینمایی شماست که موضوع عشق و معضلات اجتماعی را انتخاب کردهاید. میخواهید بازهم در این حوزە کار کنید یا تمایل دارید ژانرهای دیگر را هم تجربە کنید؟
بهعنوان تهیه کننده و کارگردان در حوزه سینما، علاقه بیشتر من به موضوعات اجتماعی است. در این مسیر هم با توجه به اینکه با ویدا صالحی فیلمنامهنویس به عنوان زوج هنری ارتباط فکری نزدیکی با هم داریم، ایشان هم دغدغههای من را بهتر متوجه میشوند و چون خودشان زنان را بیشتر از من میشناسند، همیشه تلاش دارند تا در این حوزه بهترین آثار را تحویل بنده بدهند.
* فیلم «گل نساء» در جشنوارەهای بینالمللی زیادی پذیرفتە شدە، در جشنوارە لسآنجلس آمریکا بە عنوان نمایندە ایران شرکت میکنید؟
متأسفانه ما همیشه به عنوان نماینده ایران در این جشنواره شرکت کردهایم. به این دلیل کلمه «متأسفانه» را به کار میبرم که با وجود حضور در جشنوارههای مختلف مثل آسیاپاسفیک، مونترال، بروکلین، رمی، کازان، اسکار آفریقایی، دوربان، تاشکند، بیرمنگام و… و کسب بیش از ۱۵ جایزه بینالمللی در حوزههای فیلمنامه، کارگردانی، بهترین فیلم، بازیگری مرد و زن و فیلمبرداری ولی با بیمهریهای حوزه اکران هنوز موفق به اکران فیلم در کشور خود نشدهایم.
ضمن اینکه حالا ۲ سال و نیم میشود که من دنبال اکران «گل نساء» هستم ولی چون در سینما عضو هیچ باند و دار و دستهای نیستم و به طور مستقل کار میکنم، هم از نظر مالی ضررهای زیادی را برای ما به وجود آورده است و هم از نظر معنوی دچار آسیب شدهایم چراکه دوست داشتیم مردم، همکاران و اهالی سینما، فیلم را روی پرده نقرهای سینما ببینند. هر چند که بعضی از دوستان، در خارج از ایران و در اکران جشنوارهها، فیلم را روی پرده مشاهده کردهاند.
* برای ساخت «گل نساء» حمایت مالی هم جلب کردهاید؟
این فیلم کاملاً در بخش خصوصی و با بودجه شخصی ساخته شده و هیچ ارگان دولتی و خصوصی حاضر به حمایت مادی از این فیلم نشد. دلیل آن را هم تا به این لحظه نمیدانم. آقای یوسف کریمی که از استادان دانشگاهی کردستان در حوزه جامعه شناسی است و یکی از استادان من است، از نظر مالی قسمتی از هزینههای فیلم را تأمین کردند و من همیشه مدیون او میمانم اما بقیه بودجه را شخصاً به همراه همسرم ویدا صالحی تأمین کردیم از سوی دیگر حضور دوست بزرگوارم حسین مرزبان را که به عنوان مجری طرح در کنار پروژه بود، فراموش نخواهم کرد.
*در فضای مجازی از ساخت ۲ اثر متفاوت خبر دادە بودید، فیلمهای جدیدتان بە زودی ساختە خواهد شد؟
۲ فیلمنامه بلند را ویدا صالحی آماده کرده که یکی از آنها مستند بلندی درباره زندگی یک کولبر کُرد و همچنین یک فیلمنامه داستانی دیگر هم در حوزه مسائل زنان است. امیدوارم به زودی با پیدا کردن اسپانسر و حمایت مالی از این ۲ اثر، بتوانیم یکی از آنها را در سال ۱۳۹۸ کلید بزنیم.
مراسم نکوداشت جمشید مشایخی برگزار شد
به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، آیین نکوداشت زندهیاد استاد جمشید مشایخی با حضور اهالی فرهنگ و هنر، عصر دوشنبه ۲۷ خرداد در مجموعه فرهنگی و هنری آسمان برگزار شد.
در این مراسم که با اجرای سیدعباس سجادی برگزار شد، در ابتدا علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر، اظهار کرد: درباره استاد مشایخی بسیار گفتهاند و نوشتهاند؛ هنرمندی مردمی و اخلاقمدار که به شدت علاقهمند به ادبیات، فرهنگ و هنر ایران بود و بیدریغ به مردم کشورش عشق میورزید. هنرمندی افتخار آفرین با کارنامهای درخشان و پربار در سینما، تئاتر و تلویزیون؛ با نقشهایی ماندگار و فراموشنشدنی در تاریخ هنرهای نمایشی ما.
وی با اشاره به برنامههای فرهنگستان هنر که در تجلیل و نکوداشت مقام هنری هنرمندان بزرگ کشور برگزار میشود، گفت: در ادامه نشستهای فرهنگستانهنر، در تجلیل و نکوداشت هنرمندان پیشکسوت و مفاخر هنری کشورمان که جزو برنامههای گروههای تخصصی فرهنگستان هنر است، در دیداری که اواخر سال گذشته با استاد مشایخی داشتیم، قرار شد این مراسم در اردیبهشتماه امسال برگزار شود که متاسفانه با درگذشت ایشان این امکان از ما سلب شد و جامعه هنری کشورمان یکی از بزرگان خود را از دست داد.
سرپرست فرهنگستان هنر در همین زمینه ادامه داد: پس از این ضایعه تاسف بار با هماهنگی خانواده استاد به ویژه نادر مشایخی که ما را در این مدت همراهی کردند و با همکاری برخی از سازمانهای هنری توانستیم برنامههای مناسبی را برای این مراسم تدارک ببینیم از جمله کتاب یادنامهای مشتمل بر مقالات، یاداشتهای بزرگان سینما و تئاتر، مصاحبههای تخصصی و غیره که این کتاب با همکاری بنیاد سینمایی فارابی چاپ و منتشر شد و در این مراسم رونمایی میشود.
سخنران بعدی این برنامه سیدمحمد بهشتی عضو پیوسته و عضو گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر بود. بهشتی گفت: مرحوم مشایخی از معدود سرمایههای سینمای ایران است که با عمر صنعت سینمای ایران همراه بود. درست است که تاریخ سینمای ایران از دختر لُر آغاز شد اما صنعت سینمای ایران همواره مدیون چهرههایی است که با حضورشان ستونهای اصلی سینمای کشور را تشکیل میدادند و یادگارهای ارزشمندی را از خود به جا گذاشتند.
وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: اگر ما امروز هنوز به حافظ تفعل میزنیم و از او پاسخ میخواهیم، برای این است که احساس میکنیم حافظ برای ما زنده است و مرحوم مشایخی نیز با آثاری که از خود به جا گذاشته است حتماً در ذخیره حافظه تاریخ هنری ما نیز چنین جایگاهی دارد و همیشه در اذهان ما زنده و جاوید است.
سپس مسعود کیمیایی اظهار کرد: خیلی سخت است درباره بازیگر توانایی مانند جمشید مشایخی سخن بگویم. جمشید مشایخی لایههای زیادی داشت با اخلاقهای متفاوت. لایههایی که شعر بود، کهن مردی که بسیار بسیار توانا بود. او در گفتن نظریات خودش بسیار توانا بود و به راحتی حرفش را می زد. امثال مشایخی کمیابند. او از جمله کسانی است که میتوانم با افتخار بگویم در سه فیلم با او همکاری داشتم.
در ادامه این مراسم ایرج راد عضو گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر روی صحنه رفت و درباره جمشید مشایخی چنین گفت: جمشید مشایخی هر زمان که به روی صحنه میآمد دستی روی صحنه میکشید و خاک صحنه را میبوسید. صحنه برای او جای مقدس و محل عبادت بود. مکانی که برای او بالاترین مقام را داشت. او عاشق صحنه بود.
در ادامه این مراسم، موسیقی ارکسترال «افسوس همه عمر دیر رسیدیم» ساخته نادر مشایخی روی صحنه رفت.
سپس نادر مشایخی درباره قطعاتی که به یاد پدرش ساخته اظهار کرد: پدرم به مرامهای اصیل ایرانی علاقهای خاص داشت، همینطور ادبیات و شعر را بسیار دوست میداشت و در حوزه موسیقی، دستگاه اصفهان را میپسندید و همیشه از من میخواست آثاری با مضامینی خاص در دستگاههای ایرانی بسازم. بسیار پشیمانم که این کار را در زمان حیات او انجام ندادم. به همین دلیل با همان الهاماتی که برای او بسیار مهم بود، قطعاتی را ساختم با عنوان «افسوس همه عمر دیر رسیدیم»
در این مراسم فیلم مستند کوتاهی از آخرین مصاحبه تصویری با زنده یاد جمشید مشایخی که توسط فرهنگستان هنر تهیه شده است به نمایش در آمد.
در ادامه این مراسم از پرتره استاد مشایخی اثر حبیب درخشانی، کتاب یادنامه استاد جمشید مشایخی به کوشش منیژه کنگرانی و سردیس استاد مشایخی اثر احمد عرببیگی با حضور علی نصیریان عضو گروه نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر و جمعی دیگر از هنرمندان و مسٔولان فرهنگی رونمایی شد.
در پایان مراسم نیز نمایشگاه گزیده پوستر فیلمهایی که زندهیاد جمشید مشایخی در آنها ایفای نقش کرده، به همراه تصاویر شخصی و یادبودها و تندیسهایی که وی در طول عمر بازیگری خود دریافت کرده است، گشایش یافت.
در این مراسم حجتالاسلام دعایی، محمدعلی کینژاد، احمد مسجدجامعی، محمد جواد حقشناس، سید محمد مجتبی حسینی، منوچهر شاهسواری، علیرضا تابش، علی اکبر صفی پور، محمدمهدی حیدریان، مجتبی رحماندوست، و … از مسئولان کشوری حضور داشتند. همچنین داریوش اسدزاده، علی نصیریان، مسعود کیمیایی، فاطمه معتمد آریا، جمشید گرگین، بهزاد فراهانی، جهانگیر الماسی احترام برومند، سیروس ابراهیمزاده، منوچهر طیاب، شاهین فرهت، هادی سیف، علی اوسیوند، علی دهکردی، و…از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.
مراسم نکوداشت زندهیاد جمشید مشایخی، با همکاری موسسه فرهنگی و هنری صبا، بنیاد رودکی، خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان زیباسازی شهر تهران، موزه سینما و بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران در مجموعه فرهنگی و هنری آسمانِ فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
اخبار
پخش این سریال به زودی از کانال شبکه سحر
«باغ سرهنگ» آذری شد
با اتمام دوبله مجموعه تلویزیونی «باغ سرهنگ» به زودی شاهد پخش این سریال از کانال آذری شبکه سحر خواهیم بود.
به گزارش امتیاز، این سریال طنز اجتماعی که جایگزین مجموعه «آوای باران» خواهد شد، توسط نادر حمیدی شفیق در استودیو شفیق تبریز به زبان آذری دوبله شده است. خلاصه داستان مربوط به پسری به نام هادی است که با دختری به نام سمیرا عقد می کند ، این در حالی است که در شب خواستگاری از سمیرا مادرهادی موافق و پدر هادی با این ازدواج مخالف است.
برادر سمیرا به نام سهراب ماشینش را در اختیار هادی قرار می دهد تا با آن کسب درآمد کند. از طرف دیگر 10 سال قبل هادی از شادی دختر عمویش خواستگاری کرده ولی شادی ضمن رد این درخواست برای تحصیل به خارج از کشور رفته و حالا با بازگشت شادی ....
بازیگران این سریال عبارتند از: زنده یاد محمد مطیع، فرهاد آئیش، مجید صالحی، نیما فلاح، مریم سعادت، آناهیتا همتی ، سحر ولد بیگی، فاطمه هاشمی، افسر اسدی، فرهاد بشارتی، نعیمه نظام دوست.
زمان پخش مجموعه تلویزیونی «باغ سرهنگ» به کارگردانی فلورا سام از کانال آذری شبکه سحر متعاقبا اعلام می شود.
«جهانشهری ها» در کانال
اردوی شبکه سحر
کانال اردوی شبکه جهانی سحر مستند« جهانشهری ها» را در جدول پخش خود قرار داده است.
به گزارش امتیاز، مجموعه « جهانشهری ها » به زندگی مسلمانان چند ملیتی و چند فرهنگی میپردازد و تجدید حیات اسلام در دنیای معاصر و تأثیر انقلاب اسلامی در بیداری ملتها را به تصویر می کشد.
در این سری مستند های بسیار زیبا که ساخته دکتر شهاب اسفندیاری و محصول شبکه سوم سیما است ، نحوه تشرف به اسلام و اثرات آن در زندگی افراد مورد بررسی قرار می گیرد.
این مستند که به تازگی پخش آن از کانال اردوی شبکه سحر آغاز شده است در واقع زندگی شیعیان آمریکا را بررسی می کند. این مجموعه را ایمان صالحی برای کانال اردو زبانگردانی کرده است.
در این مستند زندگی مهاجرینی که ۵۰ یا ۶۰ سال پیش از کشوری مسلمان به آمریکا مهاجرت کرده اند، به تصویر درآمده است .
مهاجرانی که اعلام می کنند ما سالهای سال بود که اسلام را فراموش کرده بودیم و انقلاب اسلامی ایران موجب شد ما مجدداً هویت اسلامی خود را بازیابیم و به آن افتخار کنیم.
مستند «جهانشهری ها» پیرامون انسان های حقیقت طلب و حق جویی است که در اقصی نقاط عالم به حقیقت اسلام پی بردند و در جهت اشاعه آن تلاش می کنند.
مستند « جهانشهری ها » در 14 قسمت 30دقیقه ای امشب بیست و هشتم خرداد ساعت 20:58 دقیقه به وقت تهران از کانال اردو پخش می شود و تکرار آن فردا 2 و 55 دقیقه بامداد و 8 صبح خواهد بود.
انتصاب مدیر رادیو پشتو در معاونت برون مرزی صداوسیما
طی حکمی از سوی مدیرکل شبه قاره و شرق آسیای معاونت برون مرزی رسانه ملی، دکتر عبدالرحیم درانی به سمت مدیر رادیو پشتوی این اداره کل در معاونت برون مرزی منصوب شد.
به گزارش امتیاز، محمد حسن نوروزی مدیر کل شبه قاره و شرق آسیا ، طی حکمی عبدالرحیم درانی را به سمت مدیر رادیو پشتو منصوب کرد.
در این حکم آمده است تحول در برنامه های تولیدی، توجه به ذائقه مخاطبان پشتوزبان ، توجه به اهمیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در مناطق هدف(افغانستان و پاکستان) ، افزایش سهم تولید محتوا در رادیو پشتو با توجه به ظرفیت های موجود ، تلاش در جهت جذب حداکثری مخاطبان از طریق برنامه سازی مناسب رادیویی و مهندسی کنداکتور ، ساماندهی نیروهای انسانی و برنامه ریزی برای استفاده موثر از نیروها با هدف افزایش بهره وری و صرفه جویی در منابع مالی از نکات مورد انتظار است.
مدیر رادیو چینی معاونت برون مرزی صداوسیما منصوب شد
طی حکمی سمیه عاشوری به سمت مدیر رادیو چینی معاونت برون مرزی صداوسیما منصوب شد.
به گزارش امتیاز، با حکم محمد حسن نوروزی مدیر کل شبه قاره و شرق آسیا ، سمیه عاشوری به سمت مدیر رادیو چینی منصوب شد.
در این حکم آمده است توجه به ذائقه مخاطبان چینی زبان ، توجه به اهمیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در مناطق هدف، افزایش سهم تولید محتوا در رادیو چینی با توجه به ظرفیت های جدید این رادیو ، تلاش در جهت جذب حداکثری مخاطبان از طریق برنامه سازی پوشش خبری و برنامه ای مناسب ، ساماندهی نیروهای انسانی و برنامه ریزی برای استفاده موثر از نیروها با هدف افزایش بهره وری و صرفه جویی در منابع مالی از نکات مورد انتظار است.
رادیو چینی یکی از هشت رادیوی زیرمجموعه اداره کل شبه قاره و شرق آسیا در معاونت برون مرزی رسانه ملی است و قدمتی 24 ساله دارد.
اخبار
ملاقات با پروین اعتصامی و قیصر امین پور در شبکه پرس تی وی
در ادامه تولید مجموعه مستند «میراث ماندگار» (Lasting Legacies) در شبکه پرس تی وی، ساخت دو قسمت دیگر از این برنامه با موضوع زندگی و آثار پروین اعتصامی و قیصر امین پور از شاعران بنام ایران زمین به پایان رسید.
به گزارش امتیاز، این مجموعه مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم فرهنگ در حال تولید است و قسمت های دوم و سوم آن مربوط به معرفی دو نفر از بزرگان ادبیات ایران یعنی قیصر امین پور و پروین اعتصامی مراحل تولید را سپری کرده اند.در این دو قسمت زندگی و آثار این دو شاعر مشهور ایرانی از منظر تاریخی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. از جمله عوامل تهیه این دو اپیزود می توان به مصطفی ملوان و محمود عیدی (تصویربرداران) و مریم طالبی (تدوینگر) اشاره کرد.مجموعه مستند «میراث ماندگار» با هدف معرفی مشاهیر معاصر و چهره های ماندگار ایران زمین در 13 قسمت 25 دقیقه ای در شبکه پرس تی وی در حال تولید است و این دو قسمت به زودی در کنداکتور پخش این شبکه قرار خواهد گرفت.
هیسپان تی و سوژهای ضد جنگ؛
«عکسهای تکان دهنده»، به ایستگاه «گل و سرنیزه» رسید
برنامه «عکسهای تکان دهنده» این هفته به یکی از عکسهای معروف ضد جنگ با عنوان
« The Flower and the Bayonet » اختصاص دارد.
به گزارش امتیاز؛ این عکس که توسط عکاس معروف فرانسوی «مارک ریباد» گرفته شده یکی از عکسهای تاثیرگذار ضد جنگ است و در این برنامه قرار است درباره این عکس، حرف و حدیثها، حواشی و دیگر جوانب آن صحبت شود.
مارک ریبارد در سال 1923 در سنت ژنیز لاوال در نزدیکی لیون متولد شد. او یکی از اولین عکاسان آژانس مگنوم به شمار میرود، و به خاطر عکسهای مستند و گزارشهای تصویری گستردهاش از حوادث آسیا در جهان شهرت دارد. عکسهای مارک ریباد علاوه بر انتشار در معروفترین مجلات دنیا به صورت مجموعه کتاب نیز منتشر شده است. انتشار عکسی از او با عنوان «گل و سرنیزه» به گفته بسیاری از کارشناسان، تاثیری کوچک اما انکارناپذیر در تغییر دیدگاه عمومی نسبت به جنگ ویتنام گذاشت. این تاثیر تا حدی بود که پس از اتمام جنگ، بسیاری از مسئولان دولتی ایالات متحده به طور رسمی آن را محکوم کردند. ریباد در مصاحبهای گفته است که: «عکاسی نمیتونه دنیا رو تغییر بده، اما میتونه دنیا رو نشون بده، خصوصا وقتی داره تغییر میکنه.»
این برنامه کاری از واحد برنامههای شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای پنج شنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش میشود و تکرار آن همان روز ساعات: 4:45، 13:45، و 20:15 جمعه ساعت 10:15، یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی وی میرود.
از دوربین پرس تی وی؛
نگاهی به حاشیه های مسابقه موسیقی یورو ویژن در اسراییل
موضوع برنامه این هفته «داخل اسرائیل» (Israel Inside) به نقد و بررسی برگزاری مسابقه انتخاب بهترین ترانه اروپا، موسوم به «یوروویژن» در اسراییل و تناقضات برگزاری این مسابقات اختصاص دارد.
به گزارش امتیاز، این برنامه با اشاره به اعتراضات مردم و حامیان فلسطینیان نسبت به برگزاری شصت و چهارمین دوره مسابقات یوروویژن در اسرائیل به واکاوی درخواست گروه های حامی فلسطین در دعوت از هنرمندان برای عدم شرکت در این دوره از مسابقات می پردازد.
در ادامه این برنامه ضمن مروری بر اعتراض های صورت گرفته در زمان قبل و حین برگزاری این مراسم و تاکید معترضان بر سیاسی بودن این میزبانی، نقض حقوق بشر مردم نواز غزه و کرانه باختری توسط نیروهای رژیم صهیونیستی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
همچنین در این برنامه، گفت و گو پیرامون نظرات معترضان که شرکت در این مسابقات را حمایت از اسراییل نامیده و اقدامات غیرانسانی این رژیم در منطقه را محکوم کرده اند، صورت گرفته و نظرات تحلیلگران و کارشناسان بین المللی درخصوص اهداف برگزاری این مسابقات در اسرائیل و انحراف افکار عمومی از جنایات این رژیم در فلسطین به عنوان هدف عمده برگزاری این مراسم مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
«داخل اسراییل» چهارشنبه 29 خرداد ساعت 20:00 به مدت 25 دقیقه از این شبکه پخش خواهد شد. زمان تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت 15:00، جمعه ساعت 19:00، دوشنبه ساعت 18:20 و سه شنبه ساعت 21:00 خواهد بود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17757/67510
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17757/67511
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17757/67512
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17757/67513
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17757/67514
|
عناوین این صفحه
- پیوستهایی که میمانند
- «گل نسا» همچنان در انتظار اکران
- مراسم نکوداشت جمشید مشایخی برگزار شد
- اخبار
- اخبار