|
شهردار تهران از مردم تهران عذرخواهی کرد:
ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با درخواست مردم نیست
شهردار تهران گفت: ما از مردم تهران باید به خاطر نبود حمل و نقل عمومی مناسب عذرخواهی کنیم، ناوگان حمل و نقل عمومی ما متناسب با حجم درخواست مردم نیست.
پیروزحناچی، شهردار تهران در آیین بهره برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران که صبح دیروز در بوستان گفتگو برگزار شد، گفت: از همکارانم تشکر می کنم که به یکی از مهمترین مشکلات مردم شهر تهران پرداختند و امروز به خاطر این هدف اینجا جمع شده ایم. در نظر سنجی هایی که در آخر شهریور ۹۶ از مردم تهران صورت گرفت موضوع آلودگی و ترافیک اصلی ترین مشکل تهران از نظر مردم بود. امروز شاید مشکل اقتصادی به صدر جدول رسیده باشد اما آلودگی و ترافیک از لیست مشکلات مردم تهران حذف نشده است. پس من به عنوان شهردار تهران و شما به عنوان متولیان این امر باید به این موضوع به شکل پیوسته با مبانی نظری روشن بپردازیم. برآیند همه تصمیمات ما باید منجر به افزایش سهم حمل و نقل عمومی در تردد در شهر تهران باشد و نتیجه فعالیت های ما کاهش حمل و نقل با استفاده از خودروی شخصی باشد. این سیاست عمومی همه کلان شهرهای دنیاست. متاسفانه به دلیل اینکه ما این مبانی نظری را پیوسته در سیاست هایمان تعقیب نکرده ایم به این هدف نرسیده ایم و سهم خودروهای شخصی در حمل و نقل عمومی شهر تهران بیشتر از سایر وسایل حمل و نقل است.
شهردار تهران در ادامه گفت: در این شرایط سخت اقتصادی توسعه حمل و نقل عمومی کار ساده ای نیست. حالا در دوره جدید شورا و شهرداری بهره برداری از دو خط مترو و ایستگاه های جدید تلاشی برای پر کردن خلاءهای حمل و نقل است که مترو می تواند آن را پر کند اما در برخی نقاط شهر و برخی معابر مسافر ها کم هستند و نیازی به استفاده از اتوبوس نیست؛ در نتیجه مینی بوس ها در این معابر مورد استفاده قرار می گیرند.
حناچی با تاکید بر توسعه محورهای پیاده و دوچرخه سواری در پایتخت گفت: مطالعات نشان میدهد که ۸۰ درصد آلودگی در تهران مربوط به خودروهایی است که از سوخت فسیلی استفاده می کنند و ۴۰ درصد هم مربوط به خودروهای شخصی است.
شهردار تهران با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده نکردن از خودروهای شخصی گفت: باید کاری کنیم که تردد خودروی تک سرنشین به ضد ارزش در شهر تبدیل شود و این نمی شود الا با همراهی مردم. باید تلاش کنیم این فرهنگ را در جامعه جا بیندازیم؛ کلان شهرهای دنیا این سیاست را دنبال کرده اند و ما هم باید این کار را بکنیم. ما جایی موفق می شویم مردم را در سیاست هایمان همراه کنیم که وجدان عمومی جامعه این موضوع را بپذیرد و برای این کار لازم است از همه ظرفیت اطلاع رسانی عمومی استفاده کنیم.
وی با انتقاد از برخی تبلیغات تلویزیونی گفت: من برخی از فیلمهای تبلیغاتی تلویزیون را که می بینم تاسف می خورم که جای تبلیغ استفاده از حمل و نقل عمومی خالی است. در حالی که برخی تبلیغات متعلق به اقلامی است که استفاده کمی دارد و ممکن است خیلی مهم نباشد. اما جای امور مهمی مانند فرهنگسازی برای حل مشکلات ترافیکی در این تبلیغات خالی است. البته این نقطه ضعف ماست که باید با تلویزیون در این زمینه فعالانه تر برخورد کنیم.
شهردار تهران با تاکید بر این سیاست که نباید با بزرگراه و پل سازی به افزایش تقاضای سفر در شهر دامن بزنیم گفت: توسعه مسیرهای سواره رو تمامی ندارد و هر چقدر این مسیرها زیاد شود تقاضای سفر هم بیشتر می شود. برخی زدن پل و راه انداختن اتوبان جدید را کار می بینند اما باید در این نگاه تجدید نظر کنیم و خودمان را به مبانی علمی بیشتری متصل کنیم. می توانیم با اقدامات دیگری کیفیت زندگی در شهر تهران را افزایش دهیم.
حناچی با بیان اینکه ما از مردم تهران باید به خاطر نبود حمل و نقل عمومی مناسب عذرخواهی کنیم، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی ما متناسب با حجم درخواست مردم نیست. در این زمینه به ما اعتراض می شود و این اعتراض هم وارد است و باید تلاش کنیم این مشکل را حل کنیم. دولت هم در این زمینه با ما همراهی جدی دارد.
شهردار تهران گفت: بازسازی ۵۰۰ اتوبوس شهری و استفاده از ۱۱۷ مینی بوس در شهر و نیز تعدادی اتوبوس دو کابین و عقد قرارداد برای ساخت ۵۰۰ مینی بوس اقدامات مهمی است که باید آن را توسعه دهیم.
حناچی در پایان با تقدیر از تلاش برای نصب و فعال سازی مانیتورهای اطلاع رسانی در ایستگاه های اتوبوس و استفاده از فیلتر دوده برای کاهش آلایندگی مینی بوس ها گفت: باید کاری کنیم که این فیلترها در داخل ساخته شود تا مشکل استفاده از آن به صورت گسترده هم حل شود.
نمایندگان در جلسه علنی مجلس تصویب کردند؛
ممنویت تردد وسایل نقلیه فرسوده در کلان شهرها
نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز حمل و نقل خودروها و وسایل نقلیه موتوری فرسوده در کلان شهرها را ممنوع کردند.
نمایندگان در جلسه علنی دیروز-سه شنبه- مجلس شورای اسلامی ماده ۹ طرح یک فوریتی ساماندهی صنعت خودرو را با ۱۶۱ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و یک رای ممتنع از ۲۱۶ نماینده حاضر تصویب کردند
بر اساس ماده ۹ حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع است.
تبصره یک این طرح دولت را موظف می کند که از محل رفه جویی حاصل از بهبود و مدیریت مرف سوخت ناشی از اجرای این قانون، سازوکار و تسهیلات لازم را جهت جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی با خودروهای نو فراهم کند.
همچنین بنابر تبصره ۲ این ماده تولید کنندگان خودرو و موتور سیکلت در داخل کشور موظفند که به ازای تولید هر چهار دستگاه خودرو یا موتور سیکلت، گواهی اسقاط خودرو یا موتور سیکلت معادل را از مرکز اسقاط دریافت کنند. شماره پذاری خودروها و موتور سیکلت منوط به ارائه گواهی اسقاط توسط خودرو سازان و موتورسیکلت سازان معادل ۲۵ درد تولید ماهانه است.
بر این اساس مراکز اسقاط موظف هستند گواهی اسقاط مورد تقاضای تولیدکنندگان خودرو و موتور سیکلت را را ارائه دهند. علاوه بر این واردکنندگان خودرو و موتور سیکلت موظف هستند به ازای هر خودرو به تناسب مرف سوخت، علاوه بر پرداخت عوارض گمرکی، گواهی اسقاط خودرو معادل را دیافت کنند؛ تعدادگواهی اسقاط به تناسب مصرف نوع سوخت قیمت خودروی وارداتی توسط وزارت صمت با همکاری سازمان ملی استاندارد تعیین می شود.
بنابر تبصره ۳؛ آیین نامه اجرایی موضوع این ماده حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد ایران و بیمه مرکزی جمهوری اسلام ایران به تصویب هیات وزیران می رسد.
شهردار منطقه یک دربازدید از حریم شمالی تهران به همراه مدیر کل اداره حریم شهرداری تهران :
توسعه تفرجگاه ها مهمترین عامل کنترل حریم شمالی تهران است
توسعه تفرجگاه ها در حریم شمالی تهران علاوه بر استفاده از پتانسیل طبیعی منطقه برای گردشگری، بعنوان مهمترین عامل کنترل تخلفات ساختمانی است .
به گزارش امتیاز؛ سید حمید موسوی شهردار این منطقه در بازدید از حریم شمالی منطقه که به همراه مجتبی شکری مدیر کل اداره حریم شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری و حریم با هدف بررسی وضعیت پروژه های در دست اجرا،سنجش قابلیت های تفرج گاهی حریم و امکان سنجی بارگذاری مجموعه های تفریحی انجام شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: امکان سنجی و تعریف پروژه های مشارکتی در بخش خدمات و گردشگری در حریم و فراهم نمودن زمینه های تثبیت مجموعه های گردشگری از مهمترین راهکارهای جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز و استفاده بهینه از پتانسیل های طبیعی منطقه یک است.
وی گفت: حریم شمالی تهران در محدوده منطقه یک ارزشمندترین جایگاه ریالی را در بین مناطق دارد بر همین اساس اداره کل حریم این منطقه با استفاده از نیروهای حریم بان و تلفیقی از اجرا و نظارت به صورت چارت جدید متمرکز خواهد شد تا بتواند کنترل این محدوده را بیش از پیش انجام دهد.
شهردار منطقه یک افزود: در حال حاضر این منطقه با بیش از 40 نیروی حریم بان و نصب بیش از 300 مارکر که در برخی نقاط به gps مجهز است حفاظت از نوار شمالی منطقه را بر عهده دارد و در 4 ایستگاه کنترلی در ورودیه های حریم از انتقال مصالح و ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری می کنند.
موسوی در این بازدید به جمع آوری مرکز زباله اوشان و پروژه احداث مرکز تخلیه زباله و کارخانه تفکیک پسماند با مشارکت منطقه ۴ شهرداری در اراضی حریم اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در کاهش آلودگی های زیست محیطی، مدت زمان دفن و هزینه های حمل تاثیر گذار خواهد بود.
مدیر کل اداره حریم شهرداری تهران نیز در این بازدید بر هماهنگی همه جانبه با اداره کل حریم به ویژه در ساخت و سازها در محدوده های ذکر شده و ممانعت از زمین خواری و کوه خواری تاکیدنمود و خواهان بررسی دقیق و ارسال کلیه پرونده ها به آن اداره کل جهت طرح در کمیته فنی و تصمیم گیری در زمینه تثبیت و یا جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شد.
وی خاطر نشان ساخت: هماهنگی لازم با دولت های محلی (بخشداری هاو دهیاری ها) ، نظارت مستمر بر اجرای طرحهای هادی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و همچنین تلاش در حفظ کمربند سبز تهران به عنوان اقدامات ضروری در حریم شمال تهران مورد پیگیری مستمر است.
گفتنی است در این بازدید بر جلوگیری توسعه بنا در محدوده تله کابین توچال و استفاده بهینه از امکانات موجود برای توسعه گردشگری تاکید شد
سید محمد بهشتی،عضو پیوسته فرهنگستان هنر:
طرح توسعه و رونق راسته کتابفروشان در راستای طرح جامع فضای فرهنگی است
سید محمد بهشتی عضو پیوسته فرهنگستان هنر در دومین جلسه شورای راهبردی رونق و توسعه راسته کتابفروشان بر اهمیت طرح توسعه و رونق راسته کتابفروشان بعنوان یک طرح بالادستی و از موارد حائز اهمیت در طرح جامع فضای فرهنگی تاکید کرد.
به گزارش امتیاز، دکترسید محمد بهشتی عضو پیوسته فرهنگستان هنر و عضو شورای راهبردی راسته های فرهنگی در دومین جلسه شورای راهبردی توسعه و رونق راسته کتاب فروشان که با حضور دیگر اعضای این شورا از جمله دکتر فریبرز دولت آبادی عضو هیئت مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ،دکتررضا شکوری مدرس دانشگاه، مهدی رفیع زاده معاون برنامه ریزی و طراحی و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی برگزار شد بر بالادستی بودن طرحهای توسعه فضای فرهنگی تاکید کرد.
بهشتی به لزوم نگاه جامع و کل نگر به زنجیره مرتبط با کتاب و نه صرفا مقوله کتاب فروشی نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح باید دقت داشته باشیم که موضوع فقط کتابفروشان نیستند بلکه زنجیره ای از فعالیتهای مرتبط با کتاب مانند انتشارات،لیتوگرافی،و... باید دیده شوند و شهرداری نسبت به همه آنان مسئولیت دارد چراکه تهران پایتخت فرهنگی کشور هم هست.
عضو پیوسته فرهنگستان هنر، با یادآوری تاریخچه راستههای کتابفروشی در تهران از قبل از مشروطه تاکنون تصریح کرد: ضروری ست هر دو نگاه سخت افزاری و نرم افزاری را بصورت همزمان در اجرای این طرح داشته باشیم. مدیریت شهری باید نگاه نجارانه را کنار گذاشته و با نگاه باغبانانه به این امر بپردازد.
دکتر سیمحمدبهشتی همچنین شناسایی عوامل مخل و مقوم زندگی شهری در محدوده این راستهها را ضروری دانست و افزود: کافی شاپ های اطراف خیابان انقلاب و دانشگاه تهران در از اهمیت زیادی برخوردار هستند و می توانند به تقویت زیست شبانه کمک کنند چراکه هدف ما تبدیل کردن این راسته به یک محله فرهنگی با رویکرد دانشگاهی است.
در ادامه این جلسه دکتر فریبرز دولت آبادی نیز بر لزوم تعیین معیارهای سنجش و تدوین سازوکار مدیریت این راسته ها بعد از اجرا تاکید کرد و گفت: تعریف و تدوین سازوکار مدیریت این راسته ها و هماهنگی سازمان های مختلف درگیر در این محدوده از جمله سازمان های حمل و نقل و ترافیک و زیباسازی،شهرداری منطقه، و... جهت پیشگیری از اقدامات موازی از یک اقدام کالبدی صرف ضروری تر است.
گفتنی ست طرح راسته کتابفروشان دارای سه فاز اجرایی در محورهای سه گانه زیر می باشد:
محور اول: خیابان انقلاب -خیابان شهدای ژاندارمری، محور دوم: میدان انقلاب-چهارراه کالج، محور سوم: میدان هفتم تیر-پل کریمخان ؛
۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: ایران در هر دهه ۶۵ میلیمتر به سمت بیابانی شدن پیش رفته است و حدود ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن قرار دارند.
خسرو شهبازی با بیان اینکه یک سوم جمعیت جهان و ۴۴ درصد از اراضی زراعی دنیا در مناطق خشک قرار دارند، اظهار کرد: کشور ما روی کمربند خشک جهان قرار گرفته و میزان بارشها در آن یک سوم متوسط بارشهای دنیا است همچنین میزان تبخیر در ایران حدود دو تا سه برابر میزان تبخیر در دنیا است و این دو عامل خود شکنندگی و آسیبپذیری کشور ما را نشان میدهد.
شهبازی ادامه داد: بر اساس تعریف کنوانسیون بینالمللی بیابانزدایی، بیابان به اکوسیستمهای زوال یافتهای گفته میشود که به دلیل تغییرات اقلیمی و فعالیتهای انسانی پتانسیل تولید بیولوژیک خود را از دست داده است یا در حال از دست دادن است.
وی با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور ما بر اثر فرسایش بادی، آبی، شوریزایی و تخریب فیزیکی، شیمیایی خاک در معرض بیابانی شدن قرار دارند، تصریح کرد: بر اساس مطالعات سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در حال حاضر ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور تبدیل به بیابان شدهاند و در قالب کویر، تپههای ماسهای، اراضی شور و نمکزارها شناخته میشوند.
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در ۲۲ استان تحت فرسایش بادی قرار دارند، گفت: از این مقدار ۷.۷ میلیون هکتار جزو کانونهای بحرانی فرسایش بادی هستند. این مناطق در استانهای سیستان و بلوچستان، سمنان، کرمان، اصفهان، مرکزی، ایلام، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و… قرار دارند.شهبازی در ادامه با اشاره به اینکه دو عامل انسانی و طبیعی در تبدیل عرصههای خشک کشور به بیابان نقش دارند، اظهار کرد: بر اساس پژوهشهای پژوهشکده هوا اقلیم طی ۴۹ سال اخیر، در هر دهه حدود ۱۱ میلیمتر از میزان بارشها در کشور کاهش یافته است همچنین در هر دهه تبخیر نیز ۵۴ میلیمتر افزایش یافته و درجه حرارت در کشور در هر ۱۰ سال نیز ۰.۴ درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرده است. در مجموع ایران در هر دهه ۶۵ میلیمتر به سمت خشک و بیابانی شدن پیش رفته است.معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به وابستگی ما به منابع آب زیرزمینی تصریح کرد: سفرههای آب زیرزمینی در ۳۳۵ دشت کشور بیلان منفی دارند و در هشت دشت کشور در حالت فوق بحرانی است. تمامی این موارد زنگ خطری برای بیابانی شدن کشور است. وی افزود: میزان و پراکنش نامنظم بارندگیها در کشور نیز از جمله عوامل بیابانی شدن اراضی کشور است. برای مثال در بارندگیهای اخیر مشاهده شد که در یک نقطه طی ۱۳ ساعت بدون وقفه بارندگی داشتیم که این نشان دهنده پراکنش نامنظم بارندگیها است. شهبازی در ادامه با اشاره به عوامل انسانی مؤثر بر بیابانی شدن کشور گفت: نبود تعادل بین ظرفیت مراتع و دام یکی از این عوامل است. در حال حاضر دو برابر ظرفیت مراتع در کشور دام وجود دارد. از طرف دیگر نابودی جنگلها، تغییر کاربری اراضی و تخریب ناشی از برداشت معادن در بیابانزایی مؤثر هستند.
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه بیابانزدایی کار یک یا دو دستگاه در کشور نیست، تصریح کرد: کنوانسیون مقابله با بیابانزایی در سال ۱۳۷۳ تشکیل شد و کشور ایران در سال ۱۳۷۵ به این کنوانسیون پیوست. هدف اصلی از بیابانزدایی نیز تأمین امنیت غذایی جامعه و پایداری اکوسیستم است.
اخبار
با شعار «تا آسمان آبی رکاب بزنیم» برپا شد؛
رکاب زنی شهروندان و مدیران شهری منطقه21 در «سه شنبه بدون خودرو»
همزمان با 28 خرداد ماه 98 و آخرین سه شنبه بدون خودروی فصل بهار؛ شهروندان و مدیران شهری منطقه21 شانه به شانه یکدیگر با شعار «تا آسمان آبی رکاب بزنیم» مسیر میدان کمال الملک تا انتهای بلوار اصلی تهرانسر را با دوچرخه رکاب زدند.
به گزارش امتیاز، شهروندان دوستدار محیط زیست ساکن در ورودی غربی پایتخت همپای مدیران ارشد شهری منطقه21 در همایش بزرگ دوچرخه سواری که با مشارکت دو معاونت حمل ونقل و ترافیک و امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه برپا شد، حضوری پرشور و چشمگیر داشتند. بنا بر این گزارش؛ این همایش بزرگ با شعار «تا آسمان آبی رکاب بزنیم»، همزمان با 28 خرداد ماه 98 و آخرین سه شنبه بدون خودروی فصل بهار؛ با هدف ترغیب و تشویق بیشتر مسئولین و شهروندان به استفاده از «دوچرخه به عنوان وسیله حمل ونقل پاک» برگزار شد. لازم به ذکر است؛ هدف نهایی از برپایی چنین همایش هایی، علاوه بر فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف شهروندی می تواند بر تحقق شعار شهردار کلانشهر تهران مبنی بر «تهران؛ شهری برای همه» نیز صحه بگذارد که جز در سایه مشارکت جمعی کاری پیش نخواهد رفت. امید است با استمرار ویژه برنامه هایی از این قبیل؛ به بهبود هرچه بیشتر «وضعیت ترافیک، آلودگی هوا و از همه مهم تر ایجاد انگیزه در بین مردم برای گرایش به انجام فعالیت ورزشی دوچرخه سواری» کمک شود.
پیشرفت 70 درصدی پروژه بازسازی و مرمت بوستان حکیم
پروژه بازسازی و مرمت بوستان حکیم به مراحل پایانی رسید.
به گزارش امتیاز، عباس فراهی زاده معاون فنی و عمران منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای تاکید شهردار منطقه مبنی بر بهسازی و مناسب سازی بوستان ها برای تردد و استفاده توان یابان، عملیات مرمت بوستان حکیم واقع در محله بریانک در حال اجرا می باشد. وی با اشاره به تسریع در اتمام این پروژه افزود: بر همین اساس عملیات بتن مگر کفپوش با استفاده از ماشین آلات حمل بتن در حال انجام می باشد و تاکنون پیشرفت فیزیکی بالغ بر 70% در این پروژه صورت پذیرفته است.
ثبت رکورد های ملی توسط نخستین مربی و داور توانیاب ژیمناستیک کار در منطقه 15
محمدی شهردار منطقه 15 در نشستی از بهنام روستایی نخستین مربی و داور معلول ژیمناستیک کار ایران تجلیل کرد.
به گزارش امتیاز، محمدی در این دیدار عزم و تلاش وی را که با شرایط جسمانی خاص خود، ورزش سنگینی را انجام می دهد، ستود و اظهار امیدواری کرد: این انگیزه در دیگر توانیابان نیز شکل بگیرد و شما بتوانید الگو و سرمشق مناسبی برای شهروندان منطقه باشید.براساس این گزارش، روستایی در حال آموزش به 350 ژیمناستیک کار منطقه است که در ورزشگاه کوثر محله مسعودیه فعالیت می کنند و وی با کمک آنها توانسته است چند رکورد ملی را در مسابقات کشوری ثبت کند.به گفته وی، استقبال شهروندان به ویژه توانیابان منطقه 15 از این رشته ورزشی بی نظیر است ولی امکانات بهتری نیاز است تا این رکورد بتواند برای نخستین بار با اجرای همایشی هزار نفره انجام شود.شهردار منطقه نیز دستورات لازم را برای فراهم کردن فضایی مناسب برای این مربی و شاگردانش صادر کرد تا در محیطی حرفه ای به فعالیت خود ادامه دهند.
اجرای طرح انضباط شهری در چهارراه ولیعصر (عج) و محدوده تئاتر شهر آغاز شد
شهردار منطقه ۱۱ تهران از اجرای طرح انضباط شهری در چهار راه ولیعصر (عج) و محدوده تئاتر شهر با همکاری نیروی انتظامی و دیگر نهادهای ذی ربط از صبح امروز سه شنبه 28 خرداد خبر داد.
به گزارش امتیاز، نصراله آبادیان در خصوص اجرای طرح انضباط شهری در محدوده تئاتر شهر و چهارراه ولی عصر(عج) گفت: از امروز اجرای طرح انضباط شهری آغاز شده است که با همکاری نیروی انتظامی، یگان حفاظت شهرداری تهران، شرکت حریم بان و شهربان ، معاونت خدمات شهری ، اتحادیه صنف پوشاک و البسه، شرکت ساماندهی مشاغل و کسبه از بساط گستری و دست فروشی جلوگیری می شود.
وی با تأکید بر اهمیت نقش نیروی انتظامی در اجرای این طرح شهری افزود: با توجه به این که ساماندهی دستفروشان و بساط گستران طی تفاهم نامه ای به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سپرده شده؛ صرفا اقدام ما جلوگیری از بساط گستری و سد معبر است.
شهردار منطقه ۱۱ تهران با بیان این که کسبه راسته ولی عصر و خیابان های اطراف نیز در اجرای طرح با مدیریت شهری همکاری می کنند؛ خاطر نشان کرد: پیش از این صاحبان مشاغل بریای جلوگیری از دست فروشی و بساط گستری، اقدام به قرار دادن رگال های خود در سطح پیاده رو می کردند که از امروز مغازه داران نیز موظف شدند رگال های خود را به داخل مغازه هایشان منتقل کنند ودر صورت مشاهده رگال در سطح پیاده از طریق مراجع قضایی با آن ها برخورد قانونی خواهد شد.
آبادیان با اشاره به این که برخی از دستفروشان افراد معلول و کم توان هستند که امکان کسب درآمد به شیوه دیگری را ندارند؛ عنوان کرد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران پیش بینیهای لازم را برای ساماندهی این افراد در بازارچه های موجود در سطح شهر کرده است.
اخبار
ایجاد دسترسی خیابان مهران به رینگ بوستان بزرگ ولایت
در راستای تسهیل در رفت و آمد شهروندان به رینگ بوستان بزرگ ولایت دسترسی از انتهای خیابان مهران کوچه قالیشویی ایجاد شد.
به گزارش امتیاز، محمد مهدی گندمی معاون فنی و عمرانی با اعلام این خبر افزود: طی بازدید های مکرر از این محدوده و به منظور تسریع در زمان اجرای فعالیت های عمرانی نسبت به جمع آوری خاک و نخاله و همچنین حصارکارگاهی معارض پروژه های اطراف این معبر اقدام شد.
وی درخصوص ادامه روند بازگشایی این معبر خاطر نشان کرد: علاوه بر جابه جایی ایستگاه اتوبوس در خیابان مهران عملیات تسطیح، جدول کشی، پخش آسفالت خط کشی، نصب علائم ترافیکی، تأمین روشنایی و... در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.
اجرای طرح شبانه جلوگیری از بساط گستری خیابان پیروزی به مدت یک هفته
سرکلانتر ششم پلیس پایتخت، از اجرای طرح ضربتی جلوگیری از بساط گستری به مدت یک هفته به صورت شبانه خبرداد.
به گزارش امتیاز، سرهنگ جلینی در جلسه ای که به منظور جلوگیری از بساط گستری و رفع سد معبر خیابان پیروزی در محل سرکلانتری ششم برگزار شد، گفت: به منظور رفاه و آسایش شهروندان و برقراری نظم ترافیکی خیابان پیروزی، با تقسیم بندی این خیابان حد فاصل میدان کلاهدوز تا میدان شهدا به 10 بخش و با همکاری عوامل راهور، یگان امداد، اجرائیات شهرداری منطقه 13 و کلانتری های محدوده سرکلانتری ششم پایتخت از سد معبر این خیابان پیشگیری و اجازه بساط گستری داده نخواهد شد.
وی افزود: این طرح در راستای درخواست های مردمی و به منظور کسب رضایتمندی های شهروندی به صورت شبانه آغاز و تا بامداد روز بعد ادامه می یابد . در حال حاضر، این طرح به مدت 48 ساعت اجرایی شده است.
همچنین در این جلسه بابک جفریان مشاور اجرایی شهردار منطقه 13، با بیان اینکه برقراری نظم و انضباط شهری در کلانشهرهایی همچون تهران با دشواری هایی روبروست که نیازمند همکاری و هماهنگی کامل همه عوامل دخیل در این امر از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور و... است، تصریح کرد: رسیدن به این هدف نیازمند استمرار حمایت های دستگاه های انتظامی و فرهنگ سازی عمومی به نحو شایسته است.
وی با بیان اینکه شهرداری منطقه 13 و همه عوامل آن همواره در جهت رفاه و آسایش شهروندان تلاش نموده اند، از سرکلانتر ششم پلیس پایتخت خواست تا این طرح در دیگر ایام سال نیز تداوم یابد.
گفتنی است گزارش اطلاعاتی با تمرکز بر تحرکات مشاغل کاذب در خیابان پیروزی، تهدیدات و آسیب ها، راهکاری اجرای طرح رفع بساط گستری خیابان پیروزی و ... از جمله دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
پل عابر پیاده ضلع جنوبی میدان هفتم تیر جمعآوری شد
تردد شهروندان از زیرگذر عابر پیاده امکان پذیر است
در راستای طرح ساماندهی میدان هفتم تیر و در تکمیل طرح احداث پلازا، پل هوایی عابر پیاده موجود در ضلع جنوبی میدان جمع آوری وبخشی از تردد شهروندان به تراز منفی منتقل و از طریق زیرگذر مربوط به خطوط مترو امکان پذیر شد.
به گزارش امتیاز، یک دهنه ی مکانیزه این پل عابر پیاده طی ماههای اخیر و در جریان عملیات اجرایی احداث پلازا از مدار خارج و امکان بهره برداری بهینه از آن برای شهروندان ممکن نبود. براین اساس و با پیشرفت عملیات اجرایی پلازای میدان هفتم تیر وآماده سازی ورودی و خروجی زیر گذر مترو در محیط پلازا و با توجه تغییرات هندسی ایجاد شده در میدان، زمینه وامکان لازم برای استفاده از فضای زیر گذر های مربوط به مترو درمیدان فراهم شد. اینگونه بود که پل عابر فرسوده موجود که قابلیت خدمات رسانی خود را از دست داده بود جمع آوری و بخشی از تردد عابران به زیر گذر منتقل شد. گفتنی است طی روزهای آتی پلازای هفتم تیر با تکمیل عملیات عمرانی اجرایی به بهرهبرداری خواهد رسید.
در منطقه 7 راه اندازی شد؛
فعالیت های استارت آپی آموزش کودکان کار در مرکز پرتو
فعالیت استارت آپی آموزش کودکان کار در مرکز پرتو واقع در منطقه 7 با هدف حمایت در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی این قشر آسیب پذیر راه اندازی شد.
به گزارش امتیاز، آموزش، سوادآموزی، مددکاری، بینایی سنجی، تست های سلامت، برگزاری دوره های خلاقیت و بازی ویژه کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب تنها بخشی از خدماتی است که در این مرکز ارائه می شود.
گفتنی است همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان فعالیت های استارت آپی آموزش کودکان کار در مرکز پرتو همراه با برگزاری برنامه های شاد و مفرح با حضور کودکان کار راه اندازی شد.
لازم به ذکر است در مرکز پرتو انجام خدمات پیشگیری، روانشناختی و توانمندسازی به کودکان آسیب دیده به ویژه کودکان کار و خیابان در دستور کار شهرداری منطقه 7 قرار دارد، حال با راه اندازی مرکز فعالیت استارت آپی آموزش کودکان کار علاوه بر خدمات فوق الذکر آموزش تحصیلی، کامپیوتر، زبان و خلاقیت نیز به کودکان ارائه می شود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17752/67490
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17752/67491
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17752/67492
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17752/67493
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17752/67494
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17752/67495
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4062/17752/67496
|
عناوین این صفحه
- ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با درخواست مردم نیست
- ممنویت تردد وسایل نقلیه فرسوده در کلان شهرها
- توسعه تفرجگاه ها مهمترین عامل کنترل حریم شمالی تهران است
- طرح توسعه و رونق راسته کتابفروشان در راستای طرح جامع فضای فرهنگی است
- ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن
- اخبار
- اخبار