|
مسئولان و متولیان شهامت ورود جدی به چرخه مدولباس را ندارند
ناگفته های سیده راضیه ابراهیمیان درمورد چرخه مد
سیده راضیه ابراهیمیان، فعال حوزه مد و لباس و مؤلف کتاب «چادر» است، او در زمینه مد و لباس طرحها و ایدههای نو و جدیدی دارد و میگوید ما در عصری زندگی میکنیم که نیاز به دانش داریم، باید گذشته تاریخیمان را بشناسیم، از بایدها و نبایدهای فرهنگ اجتماعی کشورمان آگاه باشیم، فرهنگ دینی و مذهبیمان را به خوبی بشناسیم. او به گسستی که در میان متولیان، طراحان، تولیدکنندگان مد و لباس و مردم جامعه ایجاد شده است، قبول دارد و علت آن را عدم دانش کافی میداند. ابراهیمیان معتقد است که ما در حوزه مد و لباس مهمترین چیزی که در حال حاضر به آن احتیاج داریم ذائقهسازی است و ذائقهسازی با انگیزه، دغدغه و گفتمانسازی ایجاد میشود. گفتوگوی تفصیلی سیدهراضیه ابراهیمیان با یکی از خبرگزاری ها در رابطه با «دوگانگی در پوشش؛ ماجرای یک گسست» در زیر میآید:
*با توجه به اینکه نهادها و سازمانهای متولی در امور فرهنگی در حال انجام پروژهها، برنامهها، کنگرهها و فرهنگسازی هستند اما دیده میشود که با دغدغههای سوژههای طبقه متوسط شهری در کشور همخوانی ندارد و سوژههای اجتماعی به دنبال دغدغههای فرهنگی و ارزشی خاص خودشان هستند و در اینجا گسستی ایجاد شده است از همینرو میبینیم که الگوهای ارائه شده از سوی برخی نهادها و سازمانها از سوی مردم قابل تأیید و تبعیت نیست یا تأثیر عینی آن الگوها را شاهد نیستیم، دیدگاه شما درباره این پیشفرض چیست؟
من از سال ۱۳۹۰ به صورت رسمی فعالیتام را در حوزه مد و لباس و ترویج پوشش ایرانی اسلامی آغاز کردم و فرهنگ ایرانی اسلامی را سرلوحه برندم در طراحی قرار دادم. البته سالهای سال است که به نوعی خاک خوردیم و فعالیتهایی زیادی در این زمینه انجام دادیم، با حضور در این وادی متوجه شدم که ما به شدت نیاز به تولید محتوا داریم، زیرا زمانی که تولید و طراحی داشتم و در مواجه با مخاطبان و مشتریان قرار میگرفتم احساس میکردم که دانش کافی در این حوزه نداریم تا مخاطب را بهخوبی بشناسیم و متوجه نیاز جامعه در حوزه مد و لباس باشیم.
اگر میگویم برخی از فعالان آگاهی و دانش کافی در این حوزه ندارند، به این دلیل است که کتابها و الگوهایی در دانشگاه تدریس میشود که متد غربی دارند و ما روشهایی که براساس کشورمان باشد را نداریم
ما در عصری زندگی میکنیم که نیاز به دانش داریم، باید گذشته تاریخیمان را بشناسیم، از بایدها و نبایدهای فرهنگ اجتماعی کشورمان آگاه باشیم، فرهنگ دینی و مذهبیمان را به خوبی بشناسیم. به اعتقاد من، این موضوعات بسیار پیچیده است و جامعهشناسی گستردهای را میطلبد که مردم یک جامعه به چه شیوهای تغییرات در کشور را میپذیرند و قبول میکنند یا اصلاً آن را نمیپذیرند. در واقع باید دریابیم که چرا مردم ما احساس ضرورت نیاز برای تنوع پوشش را ندارند، از سویی دیگر هم به پوشش غربی گرایش دارند و ترجیح میدهند لباس غربی بپوشند از همین رو، احساس نیاز و ضرورت برای تغییر پوشش متناسب با فرهنگ کشورشان را ندارند.
اگر میگویم برخی از فعالان آگاهی و دانش کافی در این حوزه ندارند، به این دلیل است که کتابها و الگوهایی در دانشگاه تدریس میشود که متد غربی دارند و ما روشهایی که براساس کشورمان باشد را نداریم. از سوی دیگر در برگزاری جشنوارههای مختلف به همان دلیلی که اطلاعات کافی نبوده است خیلی از برنامهها و جشنوارهها به نتیجه نمیرسد و مخاطبان را جذب نمیکند.
در رابطه با مبحثی هم که شما دست گذاشتید و عنوان «گسست یا شکاف» را ذکر کردید از منظرهای مختلفی میتوان به آن نگاه کرد، اینکه بدانیم پیشینه یک فرهنگ کشور در رابطه با مد و لباس چه بوده است و به روی این موضوع فکر کنیم که چرا از پارچههای غیرایرانی استفاده میکنیم. ما هنوز هم در کشورمان کارخانههایی داریم که پارچه ایرانی میبافند، یا باید به تنوع رنگها رجوع کنیم و در حوزه مد و لباس از رنگهای مختلف استفاده کنیم. البته باید بگویم که این امر به رأس حکومت یک کشور برمیگردد و تعیین خطمشی آن برای اینکه مردم بتوانند بهدرستی دست به انتخاب بزنند. خواهش من از مقام معظم رهبری این است که تنوع پوشش بانوان ایران را با رعایت حد موازین پوشش ایرانی اسلامی در دستورالعمل خودشان قرار بدهند.
و مهمترین موضوعی که وجود دارد و فعالان حوزه مد و لباس از آن محروم هستند، رسانه است. رسانه مهمترین مرجع در این عرصه است که تأثیر مستقیمی بر روی مخاطبان دارد. از همین رو، میبینیم که سلبریتیها وارد این حوزه شدند و جوانان ما آنها را به عنوان الگو در حوزه مد و لباس قرار دادند در حالیکه آنها هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارند. به اعتقاد من لباس چیزی نیست که ما محدود به سلبریتیها و بازیگران شویم. باید دانش کافی در این حوزه را به خوبی فرابگیرند تا تغییر پوشش و تفکرات آنها را بدانیم؟ آیا به دستورالعملهای مستقیم فرهنگی عمل میشود؟ زیرساختها و برنامه مدون در این حوزه وجود دارد؟ که به نظر من وجود ندارد و این مسیر انحرافی در حوزه مد و لباس را ایجاد میکند.
*با توجه به گفتههای شما، چرا این جریان و اتفاقات (گسست) رخ داده است، مصادیق آن را بگویید؟ البته وجود سلبریتیها در این حوزه و اینکه جوانان آنان را به عنوان الگو در این زمینه پذیرفتهاند تا چه اندازه آسیبزا خواهد بود؟ یا اینکه سلبریتیها میتوانند به آن دانشی که شما مدنظرتان است و از آن سخن میگوئید برسند تا الگوی مناسب و مطلوبی در حوزه مد و لباس در جامعه باشند؟
قطعاً میتوانیم این کار را انجام بدهیم، البته در این چند سال اخیر هم دیدهایم که برخی از بازیگران به سمت تنوع پوششهایی که مرتبط با فرهنگ بومیمان است، آمدهاند. قطعاً این موضوعات تأثیر خودش را میگذارد ولی بسیار محدود است.
ببینید، من این گسست را قبول دارم و حتی این موضوع درباره برگزاری رویدادها، همایشها، نمایشگاهها و جشنوارهها که تا چه اندازه میان مردم جذابیت دارند را مطلع هستم و حتی انتقادهایی هم نسبت به جشنوارهها و نمایشگاهها دارم به عنوان مثال نسبت به نمایشگاه عاشورایی که برگزار شد، نقدهایی زیاد داشتم.
زمانیکه ما میخواهیم درباره یک اتفاق تاریخی اثرگذار و رویداد سخت و سنگین همانند واقع عاشورا اثر هنری خلق کنیم، نباید مستقیماً موضوع را پیاده کنیم بلکه زمانیکه میگوئیم «موضوع عاشورایی» یعنی باید مفهوم عاشورا را به نمایش بگذاریم نه اینکه لباسهایی را با نماد ضریح، پنجه خمسه، دست و پَر تزئین کنیم و آن را برای فروش استفاده کنیم. من برای طراحی یک لباس عاشورایی فکر میکنم، برای درک حال زینب (س) نیاز به طراحی با پارچههای خاص نداریم. همان چادر سیاه کافی بود با لباسی سفید از جنس کفن. فقط کمی خاک لازم بود و کمی آب بر روی چادر و آیینهای تا نگاهی به خود بیاندازیم که چه کسی هستیم! در نتیجه ما باید مفهوم عاشورا را به مخاطبان انتقال دهیم نه لباسی که از آن صرفاً استفاده کنیم.
*اگر با همین شیوهای که داریم و پیش برویم (گسستی که وجود دارد) چه مولفهها و شرایطی را باید در پیش بگیریم تا این گسست کمتر شود؟
ببینید اگر در هر دانشکدهای آموزش داده شود که دانشجویان و دانشآموختگان به مسائلی همچون رنگشناسی، لباس اقوام و… اشرافیت داشته باشد و در ادامه این قبیل موضوعات و مسائل به صورت رویکرد کلی از سوی مسئولان بسط پیدا کند، تا بتوانیم تغییر را احساس کنیم. به عنوان مثال در جشنواره فجر میبینیم کسانی که طراح لباساند و با موضوعیت فشن، مد و لباس… در ارتباط هستند لباسهایی که خودشان طراحی کردند استفاده نمیکنند و این ضعف آن طراح است، به اعتقاد من اصل خلاقیت، ایجاد شجاعت، شهامت و ایجاد تغییر هم در خودمان و هم در دیگران است.
*با توجه به اشاره شما به واژه خلاقیت و ابداع مد ایرانی، در این زمینه بحث ذائقهشناسی به ذهن میآید، ولی ما بیشتر شاهد ذائقهشناسی در این حوزه هستیم! تا زمانی که طراحان به بٌعد اقتصادی توجه بیشتری نشان میدهند و به دنبال این هستند که مخاطبان به چه طرح و مدلهایی علاقه دارند و ترند جهانی را دنبال میکنند یعنی یک قدم نسبت به مخاطباش عقب است و به نوعی تنها قصد دارد ذائقه آنان را بشناسد، اما با ذائقهسازی میتواند تغییر در حوزه مد ایجاد کند و نوع پوشش افراد را متحول کند! نظر شما در این رابطه چیست؟
در وهله اول بحث اقتصادی خیلی مهم است، همانگونه که من در یک مدت زمانی فروشگاهی داشتم که احساس میکردم من راه خودم را میروم و جامعه به سمتی دیگری میرود از همین رو به دلیل ضرر و زیان مالی، فروشگاه بسته شد. در حالیکه، میبینیم جنسهای چینی و ترکیهای نزد مردم محبوبیت دارند، از سویی دیگر طراحان و تولیدکنندگان هم محصولات آنها را مشابهسازی میکنند تا در رقابت با کالاهای وارداتی قرار بگیرند و اجناسشان به فروش برسد.
مهمترین چیزی که در حال حاضر ما به آن احتیاج داریم ذائقهسازی است و ذائقهسازی با انگیزه، دغدغه و گفتمانسازی ایجاد میشود. اینکه بتوانیم در کنار همدیگر جمع شویم و گفتگو کنیم و تبادل نظر داشته باشیم
مهمترین چیزی که در حال حاضر ما به آن احتیاج داریم ذائقهسازی است و ذائقهسازی با انگیزه، دغدغه و گفتمانسازی ایجاد میشود. اینکه بتوانیم در کنار همدیگر جمع شویم و گفتگو کنیم و تبادل نظر داشته باشیم. حق داریم که درباره این موضوعات صحبت کنیم تا به مخاطبان آگاهی دهیم و دغدغه و انگیزه آنها را تقویت کنیم.
همچنین نیاز داریم هرچقدر بیشتر گفتگو کنیم و موضوعات را اجرایی کنیم، نمایش یکی از مهمترین موضوعات در وادی مد و لباس است، اگر قصد داریم ذائقهسازی کنیم باید از نظر بصری و نمایش دادن محصولات هم پیشرفت کنیم. زمانیکه جوانان ما به شبکههای برون مرزی و فضای مجازی رجوع میکنند و آنها را مرجع قرار میدهند یعنی ذهنشان برای پوشش آن سبک از مد و لباس آماده میشود، زمانی هم که در جامعه حضور پیدا میکنند با نوع دیگری از پوشش مواجه میشوند که این تناقضها باعث آسیبهای جدی از لحاظ روحی و روانی و اجتماعی به شخص وارد میکند، اعتماد به نفس را پایین میآورد و احساس سرخوردگی در جوانان ایجاد میکند، با وجود تفاوتها و تناقضها به سمت فروشگاههای خارجی میروند تا کالا و محصولات مورد نظرشان را تأمین کنند. در نتیجه میبینیم که ذائقهسازی کشور ما را فرهنگ غربی در دست گرفته است و همه امورات و اتفاقات ما را تحتالشعاع قرار دادند.
البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت بحث لباس در ایران فقط حوزه توزیع و تولید نیست، بلکه باید در این عرصه دغدغه جدی فرهنگی داشت و از همه جوانب به آن توجه کرد. زمانی که از گسست حرف میزنیم به دلیل ضعف و کمبود دانش و علم در این حوزه است.
*ضرورت متولیان این امر تا چه اندازه است؟ آیا آنان در این زمینه راهی درست و مناسبی در پیش گرفتند و راهکاری ارائه دادند؟
به اعتقاد من مسئولان و متولیان این امر احساس ضرورت نمیکنند که وارد یک چرخه جدی مد و لباس شوند، در واقع شهامت ندارند که به چالش کشیده شوند و زیر ذرهبین قرار بگیرند. زیرا اگر بخواهیم برخلاف جهت آب شنا کنیم و در این مسیر جریان را برعکس برویم و کار نو انجام دهیم مطمئناً مورد نقد تندی قرار میگیریم.
البته مهمترین مسئله این است که ما جایی برای نمایش نداریم، یا کشورهایی که در زمینه مد با ما همراستا هستند را رصد نمیکنیم و در مراسم مُد آنها شرکت نمیکنیم و… شما تصور کنید در کشور اندونزی برای جریان فراملی کالاها توانستهاند با کمک طراحان مد اسلامی و تولیدکنندهها حجابشان را به دیگر کشورها صادر کنند و توسط دیگر کشورهای دعوت شده محصولاتشان را عرضه کردند. ما میبینیم که این فرصتها در دیگر کشورها وجود دارد ولی ما در کشورمان از این فرصت بیبهره هستیم.
معاون گردشگری کشور خبر داد:
نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج کشور غیرفعال شدند
ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر اعتبار زمانی قرارداد نمایندگیهای اطلاع رسانی گردشگری ایران را در خارج از کشور تمدید نکردم. طبق توافق بین معاونت گردشگری و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، اعتبار فعالیت این نمایندگیها در نهایت باید به تأیید معاونت گردشگری برسد. ولی ما هیچکدام را تأیید نکردیم. نامه رسمی نیز به کانون فرستادیم مبنی بر اینکه باید روند کار اصلاح شود.
وی در ادامه بیان کرد: عملکرد نمایندگیها نه تنها مثبت نیست بلکه به نظر میرسد باید روی نوع کار تجدید نظر کرد ما با توجه به نوع کاری که داریم میبایست در خارج از کشور دفاتری ایجاد میکردیم اما چون نمیتوانستیم نماینده دولتی داشته باشیم و به او حقوق دهیم به همین دلیل این کار به بخش خصوصی واگذار شد.
تیموری بیان کرد: این افراد معمولاً آژانس دارند طبیعی است هر کاری که میکنند به سمت منافع خودشان باشد. ممکن است در برخی از موارد با نام نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری بازار انحصاری ایجاد کنند. نمایندگیها عموماً به این سمت رفته اند که به جای اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور درباره فعالیتهای گردشگری خودشان اطلاع رسانی میکنند! ما به دنبال این موضوع نبودیم. حتی اگر به آنها پولی و یا حقوقی نمیدهیم باز هم نباید اجازه دهیم آنها از برند کشورمان استفاده کنند و به عنوان نماینده رسمی، ملاقات برگزار کرده و یا در برنامههای رسمی شرکت کنند.
معاون گردشگری کشور افزود: ما باید در رابطه با نمایندگیهای اطلاع رسانی گردشگری به یک فرایند جدیدی برسیم چون از فرایند موجود دفاتر، رضایتی ندارم به همین دلیل به نحوی این نمایندگیها متوقف شد تا اینکه درباره روند کار تصمیم بهتری گرفته شود.
تیموری گفت: تاریخ قراردادی که با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این باره داریم تمام شده و اعلام کردم تمدید قراردادها منوط به این هست که تجدید نظری روی این طرح شود. البته پیشنهادات جدید توسط معاونت گردشگری آماده شده و درحال مذاکره با چند سازمان در این رابطه هستیم.
نمایشگاه سومین دوره افتتاح شد
سومین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران ساعت ۱۷ جمعه ۳۱ خردادماه با حضور هنرمندان و عکاسان پیشکسوت و جمعی از عکاسان مطبوعاتی در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران با نمایش آثار نامزدهای این دوره نشان افتتاح شد.
در افتتاح این نمایشگاه افشین شاهرودی، محمد فرنود، سیدعباس میرهاشمی، افشین بختیاری، حمید فروتن، محمدمهدی رحیمیان، ساعد تیک ذات، فرهاد سلیمانی، و جمعی دیگر از عکاسان جوان مطبوعاتی حضور داشتند.
در این نمایشگاه ۱۴۳ عکس در قالب مجموعه و تک عکس از ۲۶ عکاس که نامزد دریافت سومین نشان عکس سال مطبوعاتی هستند، در پنج بخش این دوره نشان شامل خبری، مستند اجتماعی، پرتره، ورزشی و محیط زیست روی دیوار گالری ممیز رفت.
اسامی نامزدهای این دوره نشان عکس سال مطبوعاتی که آثار آنها در گالری ممیز به نمایش درآمده است، به شرح زیر است که در بین این نامزدها، مجید عسگریپور عکاس مهر نیز حضور دارد.
بخش خبری- تک عکس
عرفان کوچاری، بهراد قاسمی و محسن بخشنده رحمتی
بخش خبری - مجموعه عکس
مرتضی جابریان اصل و میلاد بهشتی
بخش مستند – تک عکس
جاوید تفضلی، علی نجات بخش اصفهانی و روح الله وحدتی
بخش مستند – مجموعه عکس
عبداله حیدری، مریم آل مومن دهکردی و احمد بلباسی
بخش محیط زیست – تک عکس
سهیل زند آذر و ابوالفضل نسایی
بخش محیط زیست – مجموعه عکس
سلمان سام دلیری و مرتضی یاقوتی
بخش پرتره – تک عکس
محسن کابلی و سجاد صفری دهکردی
بخش پرتره – مجموعه عکس
مجید عسگری پور، مریم سعیدپور و اشکان پردل
بخش ورزشی – تک عکس
پیام ثانی، مهدی بلوریان و سعید زارعیان
بخش ورزشی – مجموعه عکس
محمد علی نجیب، جاوید نیکپور و پیام ثانی
در بخش مالتی مدیا، نیز هیات داوران با اکثریت آرا اثری را شایسته نامزدی در بخش مالتی مدیا تشخیص ندادند.
مراسم اختتامیه سومین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران عصر چهارشنبه ۵ تیرماه با معرفی برگزیدگان در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار می شود
اخبار
حاتمی کیا به شبکه الکوثر می آید
آغاز پخش «حلقه سبز» با دوبله عربی
مجموعه تلویزیونی «حلقه سبز» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا به جایگزینی «مسافری از ری» از شبکه الکوثر بر روی آنتن است.
به گزارش امتیاز؛ این سریال در ژانر فراطبیعی در 22 قسمت 45 دقیقه ای از اولین ساعات روز شنبه 1 تیر هر روز ساعت 1:05 به وقت تهران با تکرار در ساعت 14:05 همان روز در جدول پخش شبکه الکوثر قرار گرفت. سریال «حلقه سبز» روایت گر سفری جالب به اعماق و مفهوم واقعی حیات است. پسرجوانی به نام «حسن»که معلول است دچار مرگ مغزی شده و پزشکان در صدد انتقال قلب او به یک گیرنده قلب برمی آیند. روح حسن مخالف این کار است زیرا در این صورت باید به عالم دیگری هجرت کند. یک دانشچوی پزشکی به نام «گلبهار» قادر به دیدن و ارتباط با روح حسن است ، او در قبال درخواست حسن برای انتخاب گیرنده قلبش به حسن کمک می کند....
دوبله این سریال در شهر بیروت و توسط نورالدین میرزاده انجام شده است و بازیگران «حلقه سبز» عبارتند از: حمید فرخ نژاد، سیما تیرانداز، محمد حاتمی، حمیرا ریاضی، حسین افشار، بهرام علیان، نسیم ادبی و محمدعلی ساربان.
در کانال اردوی شبکه سحر می بینیم ؛
«انرژی برتر» ؛ راوی جهانی فناوری هستهای ایران
مجموعه « انرژی برتر» کانال اردوی شبکه سحر به استفاده صلحآمیز از انرژی هستهای کشورمان در ابعاد پزشکی، صنعتی، کشاورزی و دیگر عرصهها می پردازد.
به گزارش امتیاز؛ این مجموعه مستند روایی در 27 قسمت 30دقیقه ای ، چرخه تولید سوخت هسته ای بومی شده در جمهوری اسلامی ایران همراه با کاربردهای گوناگون فناوری هسته ای و توانمندی های مهندسان و دانشمندان ایرانی در طراحی و ساخت تأسیسات و تجهیزات این صنعت را به تصویر کشیده است.
در این مستند ، راوی به شهرهایی که از فناوری و سایت های هسته ای برخوردارند سفر می کند. شهرهایی از جمله اصفهان، اراک، بوشهر و... مقصد سفر این مجموعه مستند اند که روایت آنها در یک مجموعه ۲۶ قسمتی به تصویر می آید.
تهیه کننده این مستند احسان میرزا ابوالحسن و کارگردان آن مجتبی لطفی کرامتی است. زبانگردانی این مجموعه بر عهده توحید یعقوب زاده است.
این مجموعه پیش از این با عنوان «آفتاب نهان» محصول شبکه جهانی سحر است و از برخی شبکه های داخلی رسانه ملی نیز پخش شده است.
ساعت پخش «انرژی برتر» امروز ساعتهای 5 بامداد و 11:20 دقیقه است.
«شبانه سیاسی» شبکه سحر می پردازد:
برگزاری مجدد انتخابات شهرداری استانبول بعد از پیروزی مخالفان
انتخابات شهرداری استانبول موضوعی است که «شبانه سیاسی» کانال کردی شبکه سحر آن را مورد نقد قرار می دهد.
به گزارش امتیاز؛ اهمیت شهر استانبول برای حزب «عدالت و توسعه» یا «آک پارتی » و وضعیت فعلی رقابت انتخاباتی بین بن علی یلدرم و اکرم امام اوغلو در انتخابات شهرداری استانبول را امروز در برنامه «شبانه سیاسی » درخواهیم یافت.
از محمد علی دستمالی ، کارشناس برنامه درباره درخواست ها از عبدالله اوجالان بنیانگذار حزب کارگران کردستان، برای بی طرفی در انتخابات فردا و تاثیر نتایج این انتخابات بر موازنه سیاسی ترکیه نیز سئوالاتی پرسیده خواهد شد.
همچنین سفر نیچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان به ترکیه و دیدار با رئیس جمهوری ترکیه، روابط اقلیم کردستان عراق و ترکیه مورد بررسی قرار می گیرد.
پس از آن که حزب عدالت و توسعه که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه رهبر آن است، پیروزی حزب جمهوری خلق ترکیه را با اشاره به «نقض مقررات و فساد» زیر سوال برد ، کمیسیون انتخابات ترکیه دستور برگزاری مجدد انتخابات محلی در استانبول را داده است.
تهیه کنندگی برنامه « شبانه سیاسی» را رستم نادری بر عهده دارد و اجرای برنامه را نیز رسول شیخکانلو انجام می دهد.
«شبانه سیاسی» هر هفته روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت 21:30 به وقت تهران از کانال کردی پخش می شود. دستیار تهیه این برنامه نیز علی اکبر اسماعیل زاده است.
کانال اردوی شبکه سحر معرفی می کند:
«مردان بزرگ تقریب» مذاهب اسلامی
برنامه «مردان بزرگ تقریب » کانال اردوی شبکه سحر، برنامه ای در ساختار گرافیکی است که در معرفی اشخاص برجسته و بزرگی که در تقریب مذاهب نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کرده اند، سخن می گوید.
به گزارش امتیاز؛ در برنامه «مردان بزرگ تقریب» ، مختصری از زندگینامه و شرح فعالیت های بزرگانی همچون سید جمال الدین اسد آبادی ، محمد اقبال لاهوری ، امام خمینی (ره) و ... درخصوص تقریب مذاهب، راهبردها و راهکارهای تحقق وحدت، عنوان خواهد شد.
طرح مسألة تقریب مذاهب در جهان اسلام، به معنای «نزدیک شدن پیروان مذاهب اسلامی با هدف شناخت یکدیگر و دستیابی به اخوت دینی بر اساس اصول مسلم و مشترکات اسلامی» است.
تهیه کننده «مردان بزرگ تقریب » محمدرضا سعیدی است.
این برنامه امشب امروز دوم تیرماه ساعت 1:50 بامداد و 12:20 خواهد بود.
اخبار
چ» عربی شد
فیلم سینمایی ماندگار حاتمی کیا از شبکه الکوثر پخش می شود
فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا یکشنبه دوم تیر با زیرنویس عربی از شبکه الکوثر پخش می شود.
به گزارش امتیاز؛ یکشنبه 2 تیر ساعت 11:30 به وقت تهران این فیلم که داستان دو روز زندگی شهید مصطفی چمران طی نبرد پاوه را به تصویر می کشد بر روی آنتن شبکه الکوثر است. داستان فیلم از اواخر مرداد سال 1358 شروع می شود ، مصطفی چمران از طرف دولت موقت ماموریت پیدا می کند به شهر پاوه برود و درگیری داخلی به وجود آمده در آنجا را خاتمه دهد. سه گروه درگیر در شهر پاوه را مردم کوچه و خیابان شهر پاوه ، کردهای جدایی طلب و رزمندگان پاسدار تشکیل می دهند. «چمران» با تکیه بر نگاه عرفانی و بینش صلح جویانه اش ، هم باید برابر جسارت و میل به عدالت طلبی «اصغر وصالی» به عنوان فرمانده پاسداران مستقر در شهر مقاومت کند و هم «عنایتی» به عنوان رئیس کردهای شورشی را قانع کند که دست از درگیری بردارد.... «چ» محصول سال 1392 که برنده شش سیمرغ بلورین از سی و دومین جشنواره فیلم فجر شده است ، ساعت 2:00 به وقت تهران روز دوشنبه 3 تیر از شبکه الکوثر بازپخش می شود.
مستند «الحضارة الاسلامیة» از شبکه الکوثر
مستند تلویزیونی «الحضارة الاسلامیة» به تهیه کنندگی بهرام سهیلی با دوبله عربی از شبکه الکوثر پخش می شود.
به گزارش امتیاز؛ این مستند تلاش دارد با یک نگرش تاریخی به بررسی کامل ، چگونگی پیدایش و ایجاد ، افول و شکوفایی مجدد تمدن اسلامی با سرلوحه قرار دادن موضوعات و مصداق هایی از موضوع تمدن اسلامی در هر قسمت بپردازد.این برنامه مستند ترکیبی در 13 قسمت 30 دقیقه ای تهیه شده که از بخش هایی مثل وله ، پخش گزارش های آرشیوی از مظاهر تمدن اسلامی ، تصویر نریشن و حضور متناوب شش کارشناس به نام های: حجت الاسلام محمدهادی یوسفی غروی ، حجت الاسلام محمود تقی زاده ، دکتر عبدالله انواری ، دکتر فاطمه جان احمدی ، دکتر محسن الویری و دکتر محمدعلی آذرشب تشکیل شده است. یکشنبه ها ساعت 30 دقیقه بامداد به وقت تهران مستند تمدن اسلامی به سفارش گروه معارف شبکه الکوثر بر روی آنتن این شبکه است.
هیجان مسابقه در شبکه سحر با
«هیجان در ساعت صفر»
با پخش مجموعه مسابقه «هیجان در ساعت صفر»، کانال اردوی شبکه سحر تابستان پرهیجانی را برای بینندگانش مهیا کرده است.
به گزارش امتیاز؛ مسابقه «هیجان در ساعت صفر» با هدف بالا بردن توانایی آمادگی دفاعی شرکت کنندگان و ایجاد لحظات مهیج، برای مخاطبان اردو در حال پخش است مسابقه «هیجان در ساعت صفر» ساخته حسن صدخسروی و محصول سال 1394 شبکه نسیم بوده و در شبکه سحر توسط ایمان صالحی به زبان اردو دوبله شده است. این مسابقه روزهای شنبه هر هفته به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر می رود. ساعت پخش این مسابقه جذاب و دیدنی در ساعت های 1:25 و 6:29 دقیقه بازپخش میشود.
قنات «گاشار» روی آنتن هیسپان تی وی
برنامه هفتگی «ایران» که از شبکه هیسپان تی وی پخش میشود، سعی دارد با نشان دادن زیباییها و آداب و رسوم مختلف در ایران، سیمای «ایران» را بیش از گذشته برای اسپانیایی زبانها معرفی کند. این برنامه در هر قسمت به معرفی یکی از مناطق و استانهای ایران، میپردازد.
به گزارش امتیاز؛ این قسمت از برنامه «ایران»، به معرفی منابع آبی یزد میپردازد. شیما کاظمی ،خبرنگار، در سفری به عمق کویر ایران، به یزد رفته و از منطقه قاسم آباد یزد و قنات معروف گاشار، برای مخاطبان اسپانیاییزبان حرف خواهد زد. بر اساس این گزارش، بهرهبرداری از منابع آبی در گذشته، که در کشور کم آب ایران، با خلاقیتهای محلی مانند «قنات» انجام میشده، برای بسیار از ملل ناشناخته و حتی شگفت انگیز است. این برنامه تلاشی است برای شناساندن استعدادهای مناطق ایران که شاید برای خود ایرانیها، موضوع قابل توجهی نباشد. برنامه «ایران» هیسپان تی وی هر هفته یکشنبهها ساعات 7:30، 12:30، 18:30 به وقت تهران، پخش و در ساعات، 4:00، 6:30، 11:30 روز دوشنبه و 4:00 روز سهشنبه باز پخش خواهد شد.
توطئه جنگی نفتکشی آمریکا علیه ایران به روایت پرس تی وی
این هفته مستند «10 دقیقه» (10 minutes) پرس تی وی به بررسی رویداد حمله به نفتکش های ژاپنی در دریای عمان و اتهام زنی آمریکا و هم پیمانانش علیه ایران درخصوص دست داشتن سپاه ایران در این حادثه خواهد پرداخت.
به گزارش امتیاز؛ این مستند به تهیه کنندگی مهدی عرب با مروری بر اتهام زنی آمریکا، عربستان و اسراییل در پی حادثه حمله به نفتکش های در دریای عمان به بررسی ویدیوی منتشر شده از سوی آمریکا در این خصوص و اتهام زنی علیه دست داشتن نیروهای سپاه ایران در حادثه را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. مستند «10 دقیقه» یکشنبه 2 تیر ماه ساعت 15:20 از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن دوشنبه ساعت 21:15 ، چهارشنبه ساعت 03:15 ، پنجشنبه ساعت 09:15 ، جمعه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 17:15 روی آنتن خواهد رفت.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4064/17773/67596
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4064/17773/67597
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4064/17773/67598
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4064/17773/67599
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4064/17773/67600
|
عناوین این صفحه
- ناگفته های سیده راضیه ابراهیمیان درمورد چرخه مد
- نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج کشور غیرفعال شدند
- نمایشگاه سومین دوره افتتاح شد
- اخبار
- اخبار