|
حسین فرمانی: معماران رویاپردازان امروزند
طنین زیبایی ایران در گوگنهایم بیلبائو
جایزه معماری AMP با حضور ۳۰۰ معمار شناخته شده و اهدای جایزه برتر به پریسا منوچهری کاشانی ،معمار ایرانی در گوگنهایم بیلبائو برگزار شد.
به گزارش امتیاز؛ پریسا منوچهری به جهت پروژه مرمت خانه تاریخی سعادت در کاشان موفق به کسب جایزه بین المللی Architecture MasterPrize شد که از سال ۲۰۰۷ توسط گروه فرمانی تاسیس شد. در این مراسم که شامگاه چهاردهم اکتبر برپا شد از شش پروژه طراحی و معماری تقدیر شد و برای نخستین بار به دو مصالح معماری نیز جایزه اهدا شد.
در این مراسم حسین فرمانی رئیس جایزه AMP و مدیر گروه فرمانی در سخنانی گفت:» مایه مباهات و افتخار است که امشب در مکان هنری باشکوه گوگنهایم آیین تقدیر از برگزیدگان معماری ۲۰۱۹ را برگزار می کنیم و در جمع مان بسیاری از معماران و طراحان برجسته دنیا حضور دارند.
او افزود: جایزه AMP برای معرفی بهترین نوآوری ، ابتکار و خلاقیت در معماری تاسیس شده است . این موسسه با هدف شناسایی الهام بخش ترین پروژه های معماری، شرکتها و محصولات از سراسر جهان فعالیت می کند زیرا می اندیشد معماری زیبا و طراحی درست لازمه یک زندگی خوب است.
فرمانی تاکید کرد: امروز معماری و طراحی پایه و اساس یک جامعه مدرن و پیشرفته است.در عین حال، پیشرفت تکنولوژی چالشهای جدید برای جامعه مدرن و از جمله معماری پدید آورده است، اما معماران صاحب اندیشه می دانند باید زمینه توسعه جدید و راهحلهای تازه برای رفع آنها بیابند. واقعیت این است در انبوه مشکلات و نیازهای در حال تغییر ، دنیای مدرن، فرصت نامحدودی برای رویاپردازان بوجود میآورد که دنیا را آنطور که میخواهند ببینند و معماران در این عرصه طلایه داری می کنند.
او خاطر نشان کرد: امشب ما برای معماران و طراحانی مراسم تقدیر برگزار میکنیم که پیشگام و پیشرو هستند. آنها فرصتها، امکانات،یافتن راهحلها و ایدههای جدید به زندگی را میبینند. آنها با هر مفهوم و دستاورد پیشگامانه، آیندهای بهتر را طراحی میکنند و توجه خود را بر دورنمای اجتماعی و شهری زمان ما میگذارند.مایلم به همه کسانی که در اینجا مایه افتخار هستند تبریک بگویم، به خاطر کارهای برجسته آنها که نه تنها زندگیها را در حال حاضر تغییر و بهبود میبخشند، بلکه الهامبخش نسلهای آینده معماران و طراحان آینده خواهند بود.
فرمانی گزارش داد: از میان بسیاری از شرکت کنندگان،فقط ۱۵۰ نفر از معماران، طراحان، و شرکتها از سراسر جهان به بخش پایانی و داوری نهایی راه یافتند که در این مراسم حضور دارند، اما ما متاسفانه تنها چند برنده برتر خواهیم داشت ، اما شما همه برنده هستید زیرا دنیا را با کارهای زیبای تان زیباتر کرده اید.
گفتنی ست بنا به رسم جایزه بین المللی Architecture MasterPrize برندگان در طول سال آینده از تبلیغات گسترده ای برخوردار می شوند و طرح های شان در گستره جهانی برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود. همچنین طرح های برتر در کتاب معماری AMP که در سطح جهان توزیع می شود منتشر خواهد شد.
گروه فرمانی که در سال ۱۹۸۵ تاسیس شده است سازمانجوایز بینالمللی طراحی (IDA)، جایزه عکاسی بینالمللی، جایزه de de la Photographie در پاریس، رقابت خلاق بینالمللی لندن، و جایزه سالانه Lucie برای عکاسی که از معتبرترین جوایز عکاسی جهان ارزیابی می شود را برگزار می کند.
مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در تولید دومین فیلم کارگردان «ایتالیاایتالیا»؛
کاوه صباغزاده: «رمانتیسم عماد و طوبا» به نسبت فیلم اولم، دنیای فانتزیتری دارد
«رمانتیسم عماد و طوبا» دومین فیلم بلند سینمایی «کاوه صباغزاده» به تهیهکنندگی «مهدی صباغزاده» و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، تا دو هفته آینده جلوی دوربین خواهد رفت.
به گزارش امتیاز، «کاوه صباغزاده» در آستانه آغاز فیلمبرداری دومین فیلم خود گفت: پیشتولید «رمانتیسم عماد و طوبا» از سه ماه پیش آغاز شد. تقریبا در اواخر این مرحله هستیم و فیلم را در نهایت ده تا پانزده روز آینده، کلید خواهیم زد.
او گفت: این فیلم از نظر پروداکشن، سنگین و پیچیده است، بهویژه آن که درآمدن فضای فیلم نیاز به حجم بالایی از جلوههای ویژه بصری دارد.
صباغزاده درباره نزدیک بودن فضای فیلم به فیلم اول خود گفت: فیلم از نظر فرم، شبیه به آن فیلم است اما نسبت به آن، از نگاه امیدوارانهتر و دنیای فانتزیتری برخوردار است.
این کارگردان درباره دغدغهاش در دستیابی به کیفیت مطلوب و مشکلات رایج آثار فانتزی سینمای ایران در باوراندن فضا به مخاطب امروزی، گفت: یکی از دلایلی که زمان زیادی صرف پیشتولید فیلم شده است، همین دغدغه کیفی است. در این دست کارها، اگر فیلمساز نتواند فضای موردنظرش را بباوراند، ممکن است نتیجه نهایی فیلماش خیلی بد باشد. از این لحاظ «رمانتیسم عماد و طوبا» هم مانند فیلم «ایتالیا ایتالیا» روی لبه تیغ است و ما همه تلاشمان را به خرج میدهیم تا بهترین اتفاق رخ بدهد.
صباغزاده گفت: با گروه سازنده مدام در حال مرور فضاها، فیلمنامه و همه جزئیات آن هستیم و براساس برنامهریزی، جلسه، دورخوانی، تمرینات بدنی و... میگذاریم چرا که هدف مشترک گروه، دستیابی به بهترین شکل ممکن اجرا قبل از شروع فیلمبرداری است.
کاوه صباغزاده در ادامه درباره بازخوردهای عمدتا مثبتی که فیلم اولش از سوی منتقدان و مردم دریافت کرد، و تأثیرشان بر فیلم دوم خود گفت: این تعریفها و این که عدهای فیلم را دوست داشتند، برای من از یک جهت خوب است و از جهتی هم کار من را سخت میکند. شاید شما سر ساخت فیلم اول، منتظر این باشید که فیلمتان بازخورد خوب دارد یا نه اما این بازخوردها برایتان آنقدرها سرنوشتساز نیست. در فیلم دوم اما، هر چه حجم بازخوردها زیادتر باشد، استرس فیلمساز را بیشتر میکند. یعنی من فیلمساز، باید یکی یکی به تعداد مشخصی از افراد که درباره فیلم چیزی گفتهاند یا نوشتهاند، فکر کنم. به هر حال آنچه مسلم است، درست ساخته شدن فیلم دوم، از فیلم اول هم مهمتر است.
او در پایان گفت: بیشترین تلاش من بر این است که فیلم خوبی بسازم چون معتقدم فیلم خوب جای خودش را پیدا خواهد کرد. با این وجود، اگر همه چیز منظم پیش برود و به کیفیت فیلم لطمهای نخورد، تلاش میکنم فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.
سوءبرداشت از موضوع ردهبندی سنی فیلمهای سینمایی
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با بیان اینکه در موضوع ردهبندی سنی فیلمهای سینمایی سوءبرداشتهایی شده است، گفت: آنچه توسط دیوان عدالت اداری متوقف شده، پیشتر توسط خود سازمان سینمایی باطل شده بود و موضوع رده بندی سنی با هدف فرهنگ سازی و بهداشت روانی کودکان و نوجوانان با قاطعیت دنبال میشود.
از وقتی طرح ردهبندی فیلمهای سینمایی مطرح شد نظرات موافق و مخالف متعددی انعکاس یافت اما آنچه این طرح را بیشتر از هر چیز دیگر به حاشیه کشاند خبرهایی درباره باطل شدن دستورالعمل رده بندی سنی فیلمها از سوی دیوان عدالت اداری به درخواست دادستانی کل کشور بود؛ و اگرچه سازمان سینمایی توضیح مختصری هم درباره آن داد ولی ابهاماتش برطرف نشد.دراین باره معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی که حدود سه ماه است بر این مسند منصوب شده به تشریح اتفاقات و حاشیههای پیش آمده پرداخت و تاکید کرد که این طرح قطعا ادامه پیدا میکند چون دادستانی نسبت به دستورالعملی که در سازمان دیگر وجود نداشت، دستور ابطال داده و درباره شیوه نامه جدیدی که پیشنویس آن تنظیم شده موضعی منفی وجود ندارد.
سید محمد مهدی طباطبایینژاد در گفتوگویی درباره روند پیش رفته در این طرح که منجر به حاشیههای اخیر شده است، بیان کرد: در تاریخ ۲۸ اردیبهشتماه مشاور دادستان نامهای را به دادستان کل کشور مبنی بر به جلوگیری از دستورالعمل نظامنامه رده بندی سنی مینویسد و درخواست میکند به این اتفاق رسیدگی شود. دادستان محترم کل هم به بر اساس ادلهای که میآورد؛ ادلهای که محل گفتوگو است، نسبت به دستورالعمل ابلاغ شده در اردیبهشتماه، درخواست ابطال از دیوان عدالت اداری می کند و دیوان هم قبل از طرح در هیات عمومی دیوان که تکلیف را روشن کند، دستور توقف اجرا می دهد.
او افزود: در واقع دستور این بود که نظام رده بندی سنی که اردیبهشتماه منتشر شده بود متوقف شود در حالی که این دستورالعمل اصلاً اعمال نشده بود چون اساسا در سازمان سینمایی از آن استفاده نمیشد و ما خودمان آن را پیشتر باطل کرده و بر اساس بازخوردهایی که گرفته بودیم پیشنویس جدیدی را تنظیم کرده بودیم، یعنی الان دیوان عدالت اداری به درخواست دادستانی کل نسبت به چیزی به ما دستور توقف دادهاند که نه تنها از آن استفاده نمیکنیم بلکه اصلا وجود ندارد. ضمن اینکه در دستور آنها توقف پخش و ساخت براساس دستورالعمل آمده در حالی که اصلاً قرار نبوده و نیست بر اساس این دستورالعملها فیلمی ساخته شود!
وی ادامه داد: درباره چگونگی این اتفاق و سوءبرداشت باید بگویم بعضی مدعیان کارشناسی با اطلاعات اندک خود در رسانهها حرفهایی میزنند که فکر میکنند درست است در حالی که آنها اطلاع ندارند و ما نظامنامه درجه بندی سنی اردیبهشت ماه را هیچگاه اعمال نکردیم. الان یک شیوهنامه وجود دارد که پیش نویس آن در شهریورماه نوشته شده و ذیل ماده ۸ آییننامه شورای پروانه نمایش تعریف میشود که هر چه در آن آمده هم جنبه توصیهای دارد.
طباطبایینژاد درباره تغییراتی که در دستورالعمل جدید رده بندی سنی نسبت به نسخه اردیبهشتماه آن وجود دارد، توضیح داد: به عنوان مثال در نظامنامه اردیبهشت ذکر شده بود که برای فیلمهای +۱۸، سینماداران اجازه ورود افراد کمتر از ۱۸ سال را به سالن سینما نباید بدهند اما الان در شیوه نامه جدید اساسا رده بندی بالای ۱۸ سال نداریم. حتی در نسخه فعلی تاکید شده که سینمادار اجازه جلوگیری از ورود افراد را ندارد و این وظیفه والدین و همراهان بزرگسال است که مسئله را رعایت کنند یا در نسخه قبلی که خودمان متوقف کرده ایم درجه بندی توسط شورای پروانه نمایش صورت می گرفت یا مجازات سینماهای متخلف پیش بینی شده بود که در نسخه جدید و بر اساس بازخوردها از اهالی سینما، یک شورای تخصصی ۳۵ نفره این کار را انجام می دهند و مجازات سینماهای متخلف و شرکت های پخش هم به گونه ای دیگر طراحی شده است.
معاون ارزشیابی و نظارت ادامه داد: پس نکته اول این است که دیوان محترم عدالت اداری و داستان محترم کل نسبت به چیزی دستور دادند که تحصیل حاصل است چون خود ما آن را باطل کرده بودیم و الان اصلاً وجود ندارد و نکته دوم اینکه آنچه برای رده بندی سنی اعمال میکنیم نزدیک دو دهه است که در حال اجرا شدن است اما حالا به دلیل تاکیدمان بر صیانت از کودکان و نوجوانان و ایجاد امنیت خاطر برای خانواده ها جدیتر اتفاق میافتد و آن هم یک امر توصیهای و ارشادی است که دیوان عدالت اداری نسبت به آن موضع منفی نداشته است.
او یادآور شد: از ۱۹ مرداد سال ۱۳۸۲ که آییننامه شورای پروانه نمایش به تصویب هیات وزیران رسید، در ماده ۸ آن به شورای پروانه نمایش اجازه داده شده که از نظر کارشناسی برای بعضی فیلمها استفاده کند. تا این تاریخ یعنی تا چند ماه قبل شورای پروانه نمایش بعد از اینکه فیلم را میدید و با این مواجه میشد که فیلمی به ردهبندی سنی نیاز دارد آن را اعلام میکرد اما عده ای معتقد بودند این کار تخصصی است و باید از روانشناسان و جامعه شناسان و کارشناسان بین رشته ای استفاده کرد لذا سازمان سینمایی تصمیم گرفت با همراهی همان اعضای شورا که بعضی از آنها عضو شورای ردهبندی سنی هم هستند، جامعه این ردهبندی سنی را بزرگتر کند پس شورایی مرکب از کارشناسان علوم تربیتی، اهالی سینما، فعالان فرهنگی و روانشناسان تشکیل شد که هر هفته فیلمهایی را که از شورای پروانه نمایش مجوز نمایش گرفته، برای ردهبندی سنی بررسی میکنند. این نکته حائز اهمیت است که فقط فیلمهایی به این شورا ارجاع داده میشوند که اولا پروانه نمایش گرفته باشند و بعد اینکه توسط شورای پروانه نمایش تشخیص داده شوند که نیاز به کارشناسی دقیقتر برای تعیین ردهبندی سنی دارند.
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تاکید کرد: تمام فیلم هایی که به شورای ردهبندی سنی میرسند طبق قانون و با مجوز شورای پروانه نمایش که همه اعضایش با حکم وزیر و مبتنی بر مصوبه هیات وزیران فعالیت میکنند، اجازه دارند روی پرده سینما بدون استثنا اکران شوند. درواقع این شورای ردهبندی سنی نقش کارشناسی را برای شورای پروانه نمایش دارد یعنی در عرض شورای پروانه نمایش نیست بلکه در طول آن است و وقتی شورای پروانه نمایش فیلمی را تایید کرد و پروانه نمایش داد آن وقت در صورت لزوم سراغ شورای رده بندی سنی میروند. من نمیدانم این ابهام را چه کسی به وجود آورده که فقط فیلمهایی که ردهبندی سنی به آنها تعلق میگیرد میتوانند پروانه نمایش بگیرند و قرار است شورای رده بندی سنی جایگزین نظارت شود چون این دقیقاً وارونه جلوه دادن ماجرا است و اتفاقا فقط فیلمهایی که پروانه نمایش میگیرند اگر لازم باشد به شورای ردهبندی سنی میروند. تازه ردهبندی هم یک امر توصیهای است نه ممانعتی. اصلا از بعضی مخالفتها تعجب میکنم چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حافظ امنیت روانی و فرهنگی جامعه است و چطور از ما انتظار میرود که به فکر فرزندان مملکت و روح و روان آنها نباشیم؟
او اضافه کرد: ممکن است یک فیلم ارزشی باشد اما بنا به شرایطی که در فیلم وجود دارد مشمول ردهبندی سنی شود چون صحنههایی از کشتار و عملیات جنگی در بعضی آثار هست که برای یک بچه مثلا هفت ساله معنای متفاوتی دارد و دیدن چنین صحنه هایی را نمی تواند هضم کند و آرامش روانی او به هم می ریزد. ندیدن خشونت یا مواردی از این دست حتی در دین ما هم اشاره شده مثل قربانی کردن که برای حاجی امری واجب است اما تماشایش برای خانوادهها مکروه پس چرا ما نباید اینها را برای خانوادهها و فرزندان مراعات کنیم؟
طباطبایینژاد ادامه داد: در همه کشورهای صاحب سینمای جهان فقط یک کشور نسبت به ردهبندی سنی سکوت کرده آن هم لهستان است. البته لهستان هم سکوت نکرده بلکه وزارت فرهنگش یک جمله گفته و آن هم اینکه مسئولیت تشخیص دادن تماشای یک فیلم برای کودکان به عهده پدر و مادر است و در واقع ردهبندی سنی را از دوش خود برداشته و به عهده والدین گذاشته است. بنابراین همه کشورها چنین موضوعی را لحاظ میکنند حتی از سال ۲۰۱۵ در سینمای آمریکا سیگار کشیدن قهرمان فیلم، مشمول رده بندی سنی میشود یعنی انجمن روانشناسان درخواست کردند که سیگار کشیدن توسط قهرمان فیلم باید جزء مصادیق رده بندی سنی باشد و چند سال است این موضوع در آمریکا مورد بحث است. حال ما در یک کشور اسلامی که داعیه فرهنگ داریم باید بیشتر از همه نگران فرهنگ باشیم و قطعاً میدانیم که دیوان عدالت اداری و دادستان محترم نسبت به این موضوع و این توجه اعتراض ندارند.
وی خاطرنشان کرد: درباره اتفاق اخیر همه چیز سوء تعبیر شده چون یک سری افراد ناآگاه از دستور دیوان عدالت اداری سوءتعبیر میکنند. یقیناً منظور دیوان عدالت اداری و دادستانی کل کشور این نیست که اگر در فیلمی امری خشونتبار وجود داشت آن را نشان ندهیم اما یک گزارش غلط به آنها داده شده که در آن بدون اطلاع دقیق و با بیاخلاقی میگویند سازمان سینمایی با این رده بندی سنی اباحهگری را رواج میدهند و این وسط ما میمانیم و دو جبهه که یکی بعضی سینماگران هستند که میگویند با رده بندی سنی داریم ممیزی مجدد میکنیم و ما باید آنها را متقاعد کنیم که اینطور نیست چون فیلم پروانه نمایش گرفته و فقط میخواهیم به خانوادهها اعلام کنیم که این فیلم حاوی صحنههای خشونتآمیز یا دارای صحنه ها یا جملاتی نامناسب برای کودکان است که نمایش آن در کل مانعی ندارد اما برای آن کودک مناسب نیست.
او با بیان اینکه ردهبندی سنی یک امر اخلاقی، توصیهای و تربیتی است و توجه به خطوط قرمز آییننامه شورای پروانه نمایش در تمام این سالها هم وجود داشته، در پاسخ به اینکه آیا طرح ردهبندی سنی اجرایی میشود و شورای ردهبندی به کار خود ادامه میدهد؟ گفت: با قاطعیت این کار یعنی ردهبندی سنی با شکل توصیه ای و هشداری به خانواده ها ادامه خواهد یافت و این چیزی است که در همه جهان و حتی تلویزیون ایران هم اجرا میشود؛ آن هم تلویزیونی که خیلی راحت برای همه در دسترس است.
اخبار
مستند کوتاه «آشو» به «ایدفا» مىرود
شروع موفق یک فیلمساز جوان
«آشو» مستند کوتاهى به کارگردانى جعفر نجفى و تهیه کنندگى مریم نقیبى مىباشد که به بخش رقابتى «کیدز اند داکس» سى و دومین دوره جشنواره بینالمللى فیلمهاى مستند آمستردام (ایدفا) راه یافته است.
به گزارش امتیاز؛ این فیلم که اولین تجربه کارگردانی جعفر نجفی است، شروع موفقى را در عرصه بینالمللى را آغاز نموده است. «ایدفا» مهمترین رویداد سینمایی مستند در دنیا است و سالانه بیش از ٢٠٠ فیلم مستند از سراسر جهان در بخشهاى مختلف این جشنواره حضور دارند.
این جشنواره از ٢٩ آبان الى ١٠ آذر ماه در شهر آمستردام کشور هلند برگزار مىشود.
آغاز پیش تولید فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا»
«رمانتیسم عماد و طوبا» دومین فیلم بلند سینمایی کاوه صباغزاده به تهیهکنندگی مهدی صباغزاده و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تا ۲ هفته آینده جلوی دوربین می رود.کاوه صباغزاده در آستانه آغاز فیلمبرداری دومین فیلم خود گفت: پیشتولید «رمانتیسم عماد و طوبا» از ۳ ماه پیش آغاز شد. تقریبا در اواخر این مرحله هستیم و فیلم را در نهایت ۱۰ تا ۱۵ روز آینده، کلید خواهیم زد.وی بیان کرد: این فیلم از نظر پروداکشن، سنگین و پیچیده است به ویژه آنکه درآمدن فضای فیلم نیاز به حجم بالایی از جلوههای ویژه بصری دارد.صباغزاده درباره نزدیک بودن فضای این فیلم به «ایتالیا ایتالیا» گفت: فیلم از نظر فرم، شبیه به آن فیلم است اما نسبت به آن، از نگاه امیدوارانهتر و دنیای فانتزیتری برخوردار است. این کارگردان درباره دغدغهاش در دستیابی به کیفیت مطلوب و مشکلات رایج آثار فانتزی سینمای ایران در باوراندن فضا به مخاطب امروزی، عنوان کرد: یکی از دلایلی که زمان زیادی صرف پیشتولید فیلم شده است، همین دغدغه کیفی است. در این دست کارها، اگر فیلمساز نتواند فضای مورد نظرش را بباوراند، ممکن است نتیجه نهایی فیلماش خیلی بد باشد. از این لحاظ «رمانتیسم عماد و طوبا» هم مانند فیلم «ایتالیا ایتالیا» روی لبه تیغ است و ما همه تلاشمان را به خرج میدهیم تا بهترین اتفاق رخ بدهد. وی توضیح داد: با گروه سازنده مدام در حال مرور فضاها، فیلمنامه و همه جزئیات آن هستیم و براساس برنامهریزی، جلسه دورخوانی و تمرینات بدنی را پشت سر میگذاریم چرا که هدف مشترک گروه، دستیابی به بهترین شکل ممکن اجرا قبل از شروع فیلمبرداری است.صباغ زاده در پایان عنوان کرد: بیشترین تلاش من بر این است که فیلم خوبی بسازم چون معتقدم فیلم خوب جای خودش را پیدا خواهد کرد. با این وجود، اگر همه چیز منظم پیش برود و به کیفیت فیلم لطمهای نخورد، تلاش میکنم فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.
فیلم انیمیشن «یک نفر» در جشنواره بوسنی و هرزگوین
فیلم انیمیشن «یک نفر» ساخته محبوبه کلایی در بخش رسمی جشنواره فیلم انیمیشن بوسنی و هرزگوین پذیرفته شد.دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم انیمیشن BANJALUKA از ۲ تا ۶ آبان ۹۸ در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار میشود و فیلم انیمیشن «یک نفر» به کارگردانی محبوبه کلایی در بخش مسابقه بینالملل این جشنواره روی پرده میرود.
این فیلم اوایل مهر در بخش مسابقه دانشجویی جشنواره فیلم کوتاه in the PALACE بلغارستان هم به نمایش درآمده بود.در خلاصه داستان انیمیشن «یک نفر» که با موضوع تنهایی و عشق در مدت زمان سه دقیقه و ۳۰ ثانیه ساخته شده، آمده است: «در یک ظرف چینی که سه موتیف گل سرخ دارد، جهانی از معنا به پا میشود ... .»
اخبار
بازگشت جلیل فرجاد به نمایش «پشت دیوار عمارت»
جلیل فرجاد به نمایش «پشت دیوار عمارت» بازگشت.جلیل فرجاد بازیگر پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون پس از اتمام اجراهای نمایش «خورشید کاروان»، اجراهای پایانی نمایش «پشت دیوار عمارت» را همراهی می کند.
به دلیل ایفای نقش فرجاد در نمایش خاطره انگیز «خورشید کاروان»، حمیدابراهیمی نویسنده و کارگردان «پشت دیوار عمارت» در چند اجرا عهده دار اجرای نقش وی بود.نمایش «پشت دیوار عمارت» روزهای جمعه و شنبه ۲۶ و ۲۷ مهرماه به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اجرا نخواهد داشت و پس از اربعین به دلیل استقبال مخاطبان و تمدید این نمایش تا پایان مهرماه به اجرای خود ادامه خواهد داد.
نمایش «پشت دیوار عمارت» تا ۳۰ مهر هر شب از ساعت ۲۰ در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به صحنه می رود. در این نمایش جلیل فرجاد،حمید ابراهیمی، جمشید صفری، پژمان کاشفی، نسرین مسلمینیا، شیوا خسرومهر، زری اماد، پانتهآ کیقبادی، حامد آقایی، فرزاد صبوری، علیرضا درویشنژاد، اهورا ابراهیمی، علی حیدری، ماندانا عصری، محمدرضا موهبتی، ماریه ماشاالهی و آرمین احتشامزاده به ایفای نقش می پردازند.تماشاخانه سرو در خیابان آیتالله طالقانی نرسیده به تقاطع خیابان مفتح جنب ایستگاه مترو قرار دارد.
پیش فروش بلیط نمایش «هیچ چیز جدی نیست»
سه روز نخست نمایش «هیچ چیز جدی نیست» به کارگردانی مسعود دلخواه در تیوال پیشفروش میشود.پیش فروش بلیت سه روز نخست اجرای نمایش «هیچ چیز جدی نیست» از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه در سایت تیوال آغاز میشود.هیچ چیز جدی نیست» نوشته «رچ اورلاف»، جدیدترین نمایش مسعود دلخواه است که از ۱۶ آبان در سالن سمندریان روی صحنه میرود.موضوع این نمایش درباره یک گروه تئاتری است که قصد دارد تلفیقی از آثار شکسپیر، بکت، پینتر و اورلاف را به شیوه پست مدرن اجرا کند اما درگیری های درون گروهی آنها باعث حواشی و بروز اتفاقاتی غیرمنتظره میشود.رحیم نوروزی، حمیدرضا هدایتی، گیلدا حمیدی، ناصر عاشوری، محمدرضا علی اکبری، پریسا رضایی، سارا الهیاری، بیژن زرین، سجاد بابایی، صادق حیدری، بیتا بیگی، کوثر سعادت، علی بهمنی، محمد رضا میری از بازیگران این اثر نمایشی هستند.گروه کارگردانی این نمایش شامل عرفان شیرنگی مدیر تولید، فاطمه زعفرانی مشاور طراحی لباس و صحنه، صادق حیدری دستیار کارگردان و برنامه ریز، رباب معزز دستیار هنری، سیمین غلامی و کوثر سعادت منشی صحنه و سجاد میرزائیان مدیر تدارکات است.آهنگسازی این نمایش را محمد اسلامی بر عهده دارد و شقایق نجاتی نوازنده ویولن سل، پدرام سلیمانی نوازنده درامز، امین عزیزی نوازنده سینتی سایزر، رضا کریمی تکخوان و حمیدرضا جهانگیری، علیرضا اسفندیار، پردیس پیراهش و علی علائی به عنوان همخوان نیز با این پروژه همکاری میکنند. تیم روابط عمومی و تبلیغات نمایش «هیچ چیز جدی نیست» شامل امیر پارسائیان مهر مدیر ارتباطات و روابط عمومی، سارا بابایی مشاور رسانهای، صنم بابائی و اسماعیل رحیمیسروش همکاران رسانه، رضا صبور طراح گرافیک، پارسا تاک عکاس، میثم ضرقانی ساخت تیزر و تبلیغات مجازی گروه تبلیغاتی تئاتر مارکت است.نمایش «هیچ چیز جدی نیست» از پنجشنبه ۱۶ آبان هر شب ساعت ۲۱ در سالن سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر بهروی صحنه میرود.
محسن تنابنده نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد آسیا پاسیفیک
سیزدهمین دوره جایزه آسیا پاسیفیک فهرست نامزدهای رشتههای مختلف را اعلام کرد.محسن تنابنده نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» با نام بین المللی «رونا، مادر عظیم» ساخته جمشید محمودی است.همچنین «شکستن همزمان بیست استخوان» نامزد دریافت جایزه یونسکو برای تنوع فرهنگی نیز است.سیزدهمین دوره جایزه سینمای آسیا پاسیفیک روز پنجشنبه ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) در بریسبان استرالیا برگزار خواهد شد.
آخرین آمار فروش سینما در آغاز پاییز
آخرین آمار فروش سینما با توجه به نزدیک شدن به پایان مهرماه نشان میدهد در بین آثار روی پرده کمتر از پنج اثر هستند که توانستهاند به فروش میلیاردی دست پیدا کنند.از بین فیلمهای که به فروش میلیاردی رسیدند (البته این هر فیلم میلیاردی را نمیتوان پرفروش حساب کرد) میتوان به «کلوپ همسران» و «مردی بدون سایه» با فروشی حدودا یک میلیاردی و «ماجرای نیم روز رد خون» با فروشی سه میلیاردی و «ایده اصلی» با فروش نزدیک چهار میلیارد اشاره کرد.
بر اساس اطلاعات و آمار درج شده در سامانه فروش سینمای ایران، فیلم سینمایی «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی زاده و تهیهکنندگی علی مصفا که اکران خود را از ۱۷ مهرماه با بازی صابر ابر، بابک حمیدیان، هدیه تهرانی، رضا کیانیان، داریوش موفق، محسن حسینی، با حضور علی نصیریان آغاز کرده پس از یک هفته نمایش ۸۷۸ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان فروش داشته است و ۶۲ هزار نفر مخاطب آن بودند.این فیلم که اولین حضورش روی پرده در جشنواره فیلم فجر بوده است اکنون با محدودیت سنی +۱۲ سال، ۵۶ سینما در اختیار دارد.
فیلم سینمایی «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی با محدودیت سنی ۱۲ سال به بالا، پس از یک هفته نمایش با جذب ۵۱ هزار مخاطب، ۶۸۵ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم که برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد با در اختیار داشتن ۱۰۶ سینما به تفکیک ۵۲۴ میلیون تومان در تهران فروش داشته است.
فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی که از ۱۰ مهرماه روی پرده سینماهای تهران و شهرستان رفته است ۴۷۷ میلیون تومان فروش داشته که به تفکیک ۲۴۱ میلیون تومان از آن سهم فروش در سینماهای تهران بوده است. این اثر در حال حاضر در ۱۱۰ سینما نمایش دارد.
فیلم «پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان که اکران خود را از سوم مهرماه آغاز کرده و با محدودیت سنی ۱۵+ سال روی پرده رفته است، تا امروز ۴۴۱ میلیون تومان فروش داشته و بیش از ۳۴ هزار مخاطب به سینما جذب کرده است. از مجموع فروش این فیلم با در اختیار داشتن در مجموع ۸۹ سینما، سهم تهران ۳۰۹ میلیون تومان بوده است.
فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز۲ / رد خون» ساخته محمد حسین مهدویان که از سوم مهرماه روی پرده رفته و با محدودیت سنی بالای ۱۲ سال نمایش خود را آغاز کرده تا امروز پس از گذشت سه هفته اکران، سه میلیارد و ۳۲۳ میلیون تومان فروش داشته و دو میلیارد و ۸۴ میلیون تومان سهم سینماهای تهران بوده است. این فیلم سینمایی که اولین نمایش خود را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر داشته در حال حاضر ۲۸۱ هزار مخاطب را به سینما جذب کرده و در ۱۸۴ سینما در تهران و شهرستان نمایش دارد.
فیلم مستند «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی امیر رفیعی که مروری بر تاریخ باشگاه استقلال ایران از زمان تاسیس تا امروزش است، با شروع اکرانش از سوم مهرماه تا امروز ۶۱ میلیون تومان فروش داشته چهار هزار نفر آن را در سینماها تماشا کردهاند. این مستند در ۳۷ سالن سینمایی در کشور نمایش دارد که بیشترین سهم را سینماهای شهرستان به خود اختصاص داده اند.
درام سینمایی «شاه کش» ساخته وحید امیرخانی که اکرانش را از ۲۷ شهریورماه آغاز کرده و با محدودیت سنی ۱۲+ سال روی پرده رفته است، حدود ۸۹۴ میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار ۵۸۳ میلیون تومان آن سهم تهران بوده است. این فیلم تا امروز ۷۳ هزار مخاطب داشته و در ۱۲۲ سینما اکران داشته است.
فیلم «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور که هفته آخر شهریور روی پرده سینماها رفت است، با محدودیت سنی بالای ۱۵ سال و در اختیار داشتن ۹۵ سالن سینمایی بیش از ۲۶۳ میلیون تومان فروش داشته و به تفکیک ۱۴۶ میلیون تومان در تهران فروش داشته در مجموع ۲۳ هزار نفر مخاطب این فیلم بودهاند.
همچنین سینمایی «کلوپ همسران» ساخته مهدی صباغ زاده، در ژانر کمدی که از ۲۶ شهریورماه نمایش خود را آغاز کرد، با محدودیت سنی ۱۵+ سال، با جذب ۱۶۱ هزار نفر مخاطب، یک میلیارد و ۹۶۴ میلیون تومان فروش داشته و در ۱۳۹ سینما روی پرده رفته است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4143/18401/71569
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4143/18401/71570
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4143/18401/71571
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4143/18401/71572
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4143/18401/71573
|
عناوین این صفحه
- طنین زیبایی ایران در گوگنهایم بیلبائو
- کاوه صباغزاده: «رمانتیسم عماد و طوبا» به نسبت فیلم اولم، دنیای فانتزیتری دارد
- سوءبرداشت از موضوع ردهبندی سنی فیلمهای سینمایی
- اخبار
- اخبار