|
یادبودی برای صادق تبریزی
آثاری که فقط رویکرد اقتصادی ندارند
تابلوهای صادق تبریزی در قالب نمایشگاه «صورتگر عشاق: از رقمِ صادق تا عمل تبریزی» در غیاب خالقش روی دیوار گالری سهراب رفت.
این روزها نمایشگاهی از تمام دورههای کاری زندهیاد صادق تبریزی هنرمند پیشگام مکتب سقاخانه در گالری سهراب تهران با عنوان «صورتگر عشاق: از رقمِ صادق تا عمل تبریزی» برپاست، نمایشگاهی با قابلیت پژوهشی بسیار برای آشناییِ هنردوستان و دانشجویان با هنرمندی که زندگی پرماجرا و پرفراز و نشیبی داشت، شبیه به خطوط سرکش، سحرآمیز و کوبنده نقاشیهایش.
زنده یاد تبریزی ۴۶ سال قبل گالری ۶۶ را در خیابان سمیه تأسیس کرد. زمستان ۹۶ قطار زندگیاش از حرکت ایستاد و حالا در یازدهمین ماه سال ۹۸، تابلوهای او در غیاب خالقش در گالری سهراب به نمایش درآمدند جایی که روشن ماند تا چراغ گالری ۶۶ خاموش نشود.
آثار این نمایشگاه با تلاش مهرداد فلاح هنرمند نقاش و خواهرزاده صادق تبریزی جمع آوری شدهاند. نمایشگاهی مهم که چه بسا در فقدان آثار پرشمار این نقاش، امکان برگزاری نمونه مشابه آن در آینده برای سالیانی دراز وجود نداشته باشد. پس از نمایشگاه ۷ سال پیش این هنرمند فقید در «گالری ایت» لندن، این مهمترین نمایشگاهی است که در فقدان تبریزی در تهران برگزار میشود.
در متن استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «تبریزی با عشق و شکیبایی به گنجینه مینیاتور رو میآورد؛ آن را آگاهانه میآزماید و سپس سعی میکند فراموششان کند تا چون نقاشی امروزی که ذهنیتی معاصر دارد، بار دیگر از آن دانش و تجربه در فضایی جدید، اثری بیافریند که بیشتر از آنکه چون مینیاتور کهن مقید به مضمون ادبی باشد، تابع کاربرد خط و رنگ در نقاشی مدرن است.
در ادامه همین جستجو، به کلاژ گرایش مییابد؛ ورق کتابهای قدیمی را بر سطح بوم میچسباند و بر آن نقش و نگار خود را مینگارد. در نسخ قدیمی معتبر همواره بازی بدیع و متناسبی بین کتابت و نقش در جریان است. نوشته به هر بهانه داخل نقاشی میآید؛ نقاشی، بخشی از صفحه مکتوب را میپوشاند.
تبریزی در کلاژهایش این بازی عاشقانه دو نوع خط - حرف و نقش - را در ترکیب ماهرانه گاهی جسورانه، پیش چشم میآورد.»
بر این اساس، در میان آثار این نمایشگاه، سه اثر درخشان را باید مورد توجه قرار داد که هر سه نشان از زمان شکلگیری عناصر اولیه بصری تبریزی از میانه ۵۰ پنجاه خورشیدی دارند؛ از این قطعات، هیچکدام برای فروش در کاتالوگ دیده نمیشوند و متعلق به مجموعه گالری است.
برپایی نمایشگاهی همزمان با دومین سالگرد درگذشت صادق تبریزی
مهرداد فلاح درباره ایده برپایی این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: برپایی این نمایشگاه به مناسبت دومین سالگرد درگذشت زنده یاد تبریزی توسط گالری سهراب صورت گرفته است. این نمایشگاه در واقع تمدید یاد و نام پیشگام مکتب سقاخانه است. با توجه به اینکه گالری سهراب در واقع همان گالری ۶۶ است که توسط مرحوم تبریزی تأسیس شد، اصلیترین مساله این بود که آثار صادق تبریزی در این گالری که سال ۱۳۵۲ تأسیس شد، به نمایش درآیند.
وی تصریح کرد: در واقع اصرار علاقمندان برای آشنایی با دورههای مختلف آثار هنرمند انگیزه اصلی برپایی این نمایشگاه بود و در عین حال ما نمایشگاهی از آثار زنده یاد تبریزی گذاشتیم تا مخاطبان با آثار ایشان بیشتر آشنا شوند ضمن اینکه خاطرهای از گذشته ایشان دوباره توسط خانواده و دوستانشان زنده شود.
فلاح درباره آثار نمایشگاه و چگونگی جمع آوری آنها بیان کرد: در این نمایشگاه یکسری آثار متعلق به ۱۳۳۸ و ۱۳۴۰ هستند که خیلیها آنها را ندیدهاند و جزو مجموعه شخصی است که در این نمایشگاه در روز اول دیده و در افتتاحیه استقبال خوبی از آن شد. آثار این نمایشگاه را از دورههای مختلف کاری زنده یاد تبریزی حدفاصل سالهای ۱۳۳۸ تا ۱۳۹۲ شامل نقاشی خطها، کارهای فیگوراتیو و فیگوراتیو مدرن و مینیاتور مدرن انتخاب کردهایم. بیشتر آثار متعلق به مجموعه آقای ترکمان مدیر گالری سهراب هستند و بخشی از آن را هم ما جمع آوری کردیم.
وی در مورد نبود آثار سایز بزرگ صادق تبریزی در این نمایشگاه توضیح داد: اثر در اندازه بزرگ از صادق تبریزی خیلی کم است و ما تنها توانستیم یک اثر پیدا کنیم. آثار بزرگ تبریزی در بازار محدود است و به همین خاطر این دسته آثار خواهان بیشتری دارد چرا که بیشتر آثار این هنرمند در ابعاد کوچک موجود هستند.
آثار صادق تبریزی فقط رویکرد اقتصادی ندارند
جاوید رمضانی منتقد هنری نیز درباره جنبههای زیباشناختی آثار این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: مخاطبان این نمایشگاه میتوانند از دو سویه تنوع فنی، شکلی و درک تحول تاریخی هنرمند از نظام نگارگری تا هنر مدرن را پیگیری و استنباط کنند. این نمایشگاه به دلیل محدودیت فضا، نمیتواند حجم تولیدات تبریزی بهعنوان هنرمندی پرکار را نشان دهد اما بهخوبی آثار برجستهای از دوران کاری متفاوتی از او را در معرض دید عموم قرار داده است. در میان آثار ارائهشده، شاهد تابلوهایی هستیم که نقطه تبدیل کمّی به کیفی روند ذهنی هنرمند را نشان میدهند و از این منظر باید اعتراف کرد که این کارنامه تنها رویکرد اقتصادی نداشته و قابلیت پژوهشی بسیاری دارد که متأسفانه در افتتاح هیچ مکتوبی ارائه نشده است.
ارائه اثری از صادق تبریزی در حراج کریستیز در آیندهای نزدیک
از دیوار ۳۲ متری ِ گالری سهراب تا دلهای حاضران «حراج تهران» و «کریستیز»، این روزها به انحاء مختلف شاهد تلاش برای تمدید یاد و نام پیشگام مکتب سقاخانه هستیم هنرمندی که پیش از مرگش قدر ندید و این روزها در دومین سال رفتنش بر صدر مینشیند و آثارش به ویژه در حراجها خواهان پیدا کرده است. سال ۲۰۱۶ اثری از او به کریستیز دوبی راه یافت و سه دوره هم در حراج تهران خوش درخشید و در آیندهای نزدیک قرار است در حراج کریستیز نیز اثری از این هنرمند ارائه شود.
صادق تبریزی نخستین بار در سال ۱۳۳۸ نقاشی خط را روی یک پنل سرامیکی کار کرد و به گواه برخی کارشناسان و منتقدان کار این هنرمند روی این پنل سرامیکی، نخستین اثر نقاشی خط است که کلماتش به قصد خوانده شدن نوشته نشده است. تبریزی اوایل دهه ۱۳۴۰ نزد استاد علی اکبر کاوه خوشنویسی را فراگرفت و پس از آن همزمان با رواج مکتب سقاخانه در میان شماری از هنرمندان، به سبک نقاشی خط روی آورد. او در کنار پرویز تناولی، حسین زندهرودی، فرامرز پیلارام، مسعود عربشاهی و منصور قندریز از پیشگامان مکتب سقاخانه است، مکتبی که ریشه در مکتبهای قدیمی و میراث فرهنگی ایران داشت و قرار بود پلی میان سنت و دنیای نو بنا کند.
آخرین نمایشگاه خارجی این هنرمند ایرانی در سال ۱۳۹۱ همزمان با «هفته هنری جهان اسلام» در گالری «ایت» لندن برپا شد که بازتابهای متفاوتی داشت. تبریزی طی ۵۰ سال لااقل ۳۰ نمایشگاه مهم انفرادی و گروهی برپا کرد. او اول بار سال ۱۳۵۱ آثارش را زیر نگاه غربیها برد. از همان زمان، هنر او تحسین هنرشناسانی چون امانوئل لوتن، میشل تایپه و دیگران را برانگیخت. روزنامه لوموند در شماره ۱۹ آوریل ۱۹۷۲، او را پیشگام نوعی نقاشی غنایی دانست که آثارش نیروی فریبنده قدرتمندی دارد. نمایشگاه خط نگارههایش در بورگز (۱۳۴۹) و گالری سیروس در پاریس (۵۰) که به اهتمام «میشل تاپیه» هنرشناس بزرگ برپا شد، سر آغاز شکوفایی هنر او بود. نصرالله افجهای در گفتوگویی اعلام کرده است صادق تبریزی نخستین کسی است که هنر نقاشیخط را به شکل امروزی و معاصرش ابداع کرد و برای جامعه به نمایش گذاشت و در بروز و ظهور آن نقشی مهم ایفا کرد.
به گزارش مهر، نمایشگاه ِ «صورتگر عشاق؛ از رقم صادق تا عمل تبریزی» تا ۲۹ بهمن ماه در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر شماره ۱۴۲ میزبان هنردوستان است.
«آتابای» حاصل کار یک تیم دو نفره است
فیلمی عاری از سیاهی
نیکی کریمی کارگردان و هادی حجازیفر نویسنده فیلمنامه «آتابای» شکلگیری فضای این فیلم را محصول یک کار دونفره عنوان کردند.
نشست خبری آتابای به کارگردانی نیکی کریمی جمعه شب ۱۸ بهمن ماه با حضور کارگردان و دیگر عوامل این فیلم سینمایی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
در ابتدای این نشست، هادی حجازی فر درباره ناراحتی قلبی خود گفت: فکر میکردم تنها در فیلمهای اکشن مصدوم میشوم اما در این فیلم به دلیل فشار کاری مشکل قلبی پیدا کردم و دو روز بیمارستان بودم.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: شنیدم که نیکی کریمی یک طرح فیلمنامه دارد، به وی پیشنهاد دادم تا طرح را بنویسم، بعد از نگارش، طرح را به نیکی کریمی ارائه کردم. در نهایت وی این طرح را قبول کرد نزدیک به یک سال با هم حرف زدیم تا طرحی که برداشتی آزاد از داستانی از کتاب درویشیان بود و امتیاز آن خریده شده بود نهایی شود. از اول یک کار دو نفره انجام دادیم پیشنهادهایی داشتیم؛ بارها فیلمنامه را بازنویسی کردیم تا در نهایت و خانم کریمی از متن خوشش آمد البته در طول فیلمبرداری تغییرات کوچکی رخ داد.
نیکی کریمی تهیهکننده و کارگردان آتابای درباره نزدیک بودن فیلم به آثار یک کارگردان ترک گفت: یک سری کارگردان هستند که کارهای یکدیگر را دوست دارند، این فیلمساز ترک را سالهاست میشناسم و کارهای یکدیگر را دوست داریم.
وی افزود: فصل نان نوشته درویشیان یکی از قصههای دوران نوجوانی من است که خوانده و آن را دوست داشتم، این داستان ذهن من را مشغول کرده بود. زمانی که تصمیم گرفت این فیلم را بسازم آقای درویشیان را پیدا کردیم و از وی اجازه گرفتیم.
وی بیان کرد: آقای حجازیفر هم با من همسلیقه بود و البته بارها با هم دعوا کردیم، تا بتوانیم فیلم خوبی را بسازیم. من به استوری بوک اعتقاد ندارم و روح فیلم برای من مهم است و دوست ندارم از طریق استوری بوک فیلم را پیش بروم.
حجازی فر نیز در بخش دیگری از صحبت خود توضیح داد: یک واقعیت راجع به ادبیات ترک وجود دارد و آن روح مشترکی در ادبیات آنها است. این قصه هرجایی اجازه میداد یا نیکی کریمی جواب مثبت به اضافه شدن شخصیتها میداد آن کار را انجام دادیم.
کریمی درباره نبودن نام درویشیان در تیتراژ فیلم بیان کرد: تا هفته پیش در لابراتوآر بودیم و خیلی چیزها جا افتاد که از آن جمله نام آقای درویشیان نویسنده داستان کوتاه نیز بود که اضافه میشود.
حجازی فر بیان کرد: واقعیت این است که شاید دوست نداشته باشیم بخشی از واقعیتها را قبول کنیم اما این واقعیتها وجود دارد ما از شخصیتهای واقعی برای این فیلم استفاده کردیم و باید این شخصیتها برای مخاطب ملموس باشد. کریمی میخواست که سیاهنمایی در فیلم نباشد و هر چه از این شعر بیرون میزد حذف میکرد.
کریمی گفت: ازدواج دختران در سن پایین در نقاط مختلف کشور وجود دارد و بعد از ازدواج نمیتوانند به درس خواندن ادامه دهند اما ضد این قضیه واقعی، جیران در این فیلم است او به دنبال خواستههای خود است و این نسل جدید جامعه هستند.
کریمی ادامه داد: چیزی به عنوان بازیگردانی وجود نداشت، مهم این بود که نابازیگران بازی کنند و بازیگران شناخته شده بازی نکنند، آقای حجازی فر زحمت زیادی برای تمرین با بازیگران ترک انجام داد. معتقدم روح فیلم از هرچیزی مهمتر است و اتفاق شکل گیری روح فیلم هنگام فیلمبرداری شکل گیرد، این فیلم فیلم زندگی است.
حجازی فر نیز بیان کرد: هر مشکلی به لهجه مربوط میشود پای من در میان است چرا که من لهجه گردان فیلم بودم. در فیلم آتابای تمام قد جلوی جواد عزتی میایستم چرا که وی در حالی که ترکی بلد نبود توانست این زبان را به خوبی حرف بزند او برای یادگیری به شهر رفت تا بتواند ترکی را در فیلم درست حرف بزند.
کریمی توضیح داد: بعد از دیدن ایستاده در غبار از دوستان پرسیدم این شخصیت کیست و بعد با حجازی فر آشنا شدم و با هم در چند پروژه کار کردیم، در نهایت به او گفتم که بازی تو مانند یک هوای تازه برای سینما است. حجازی فر بازی روانی دارد و هنوز با ژستهای سینماگران آشنا نشده است.
جواد عزتی نیز بیان کرد: من خیلی خیلی زیر ذره بین هادی حجازی فر بودم که لهجه درست خویی داشته باشم.
نیکی کریمی درباره اکران فیلم نیز توضیح داد: ما یک فیلم ساده ساختیم و تا امروز به اکران فکر نکردهام اما این را میدانم که مردم از آن راضی بودند و این اتفاق خوبی است.
مهلقا مینوش بازیگر گفت: برای من کار در این پروژه باعث افتخار بود و خوشبختانه حس میکنم که خیلی زود دارم به چیزهایی که میخواهم برسم.
جواد عزتی درباره تعداد فیلمهایی که با آنها در حضور دارد توضیح داد: برای من مهم است که در یک فیلم خوب حضور داشته باشم و نقشم باید تأثیرگذار است و هر فیلمی که انتخاب کردم بازی کنم در جشنواره حضور دارند هرچند نقشهای کاملاً متفاوتی است.
نیکی کریمی در پایان گفت: در زمینه ساخت فیلمهای با ادبیات و زبانهای مختلف کشور کم کاری کردهایم و نباید زبان فیلمهای سینمای ایران حتماً فارسی باشد و باید به زبانهای مختلف کشور فیلم ساخته شود.
اخبار
ناهید مسلمی مطرح کرد؛
۳۵ سال تجربه برای ایفای نقشی پیچیده
ناهید مسلمی بازیگر «خرچنگ خانگی لای ملافهها خانه میکند اتللو» معتقد است اغلب نقشها در تلویزیون و سینما پیچیدگی کمی دارند اما در تئاتر این اتفاق به شکل دیگری رخ میدهد.
ناهید مسلمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره حضور خود در نمایش «خرچنگ خانگی لای ملافهها خانه میکند اتللو» که به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می رود به خبرنگار مهر گفت: ابراهیم پشتکوهی کارگردان این اثر تاکنون برای ایفای نقش در ۲ نمایش دیگر به من پیشنهاد داده بود اما متاسفانه از آنجایی که من درگیر کار بودم امکان حضور در این نمایشها برایم میسر نشد تا در نهایت توانستم در این نمایش با او همکاری داشته باشم.
وی ادامه داد: البته فضای نمایش و نقشی که روایتگر آن هستم نیز باعث ترغیب من برای حضور در این نمایش شد چراکه در این نمایش نقشی را بازی میکنم که تاکنون در عمر بازیگریام تجربهاش را نداشتهام. این کاراکتر بسیار متفاوت و خاص است و حضور در نمایش را برایم به موقعیتی ویژه تبدیل کرد.
این بازیگر درباره رئالیسم جادویی این نمایش که در فضای مدرن و معاصر بندرعباس روایت میشود، بیان کرد: در جنوب کشور و شهرهایی مثل بندرعباس، آیینی به نام «زار» وجود دارد که نمایش ما از آن بهره میگیرد. این نوع از مراسم ها در هیچ قومیت دیگری مانند جنوبیها و در شهرهایی چون بندرعباس و بوشهر برگزار نمی شود و همین مساله این آیین را بسیار جذاب و دیدنی میکند.
مسلمی با پیشبینی استقبال مخاطبان از این نمایش یادآور شد: درباره میزان استقبال مخاطبان نمیتوانم به طور قطع نظر بدهم اما با توجه به اینکه نمایش فضای متفاوتی دارد و این تفاوت و خاص بودن در همه بخشهای کار مثل موسیقی، طراحی لباس و طراحی صحنه مشهود است، فکر میکنم از نمایش استقبال خوبی شود. ضمن اینکه موضوع نمایش بسیار جذاب است و به نمایشنامه «اتللو» اثر ویلیام شکسپیر نیز گریزی میزند.
وی بیان کرد: در واقع این نمایش اقتباسی از نمایشنامه «اتللو» است و مفهوم مستتر در این نمایشنامه را به تصویر میکشد اما داستان چیز دیگری است و با مضمونی اجتماعی در ایران روایت میشود.
این بازیگر درباره چالشهایی که برای اجرای این نقش داشته است، عنوان کرد: بیشک برای رسیدن به این نقش از شیوههای گوناگونی استفاده کردهام و تجارب من از ۳۵ سال سابقه بازیگری به کمکم آمده است. البته به سراغ افرادی که زندگیشان به نقش من شباهت داشت هم رفتم و از آنها برای درک بیشتر کاراکتر کمک گرفتم. دوست دارم نقشهای پیچیده بازی کنم در حالی که اغلب نقشها در تلویزیون ساده هستند، در سینما نیز کاراکترها پیچیدگی کمی دارند اما نقشها در تئاتر به اوج پیچیدگی خود میرسند و این برای من جذاب است. نقش من در این نمایش نیز پیچیدگی زیادی دارد.
بازیگر سریال «زوج یا فرد» در پایان درباره بخش «رادیو تئاتر» در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر گفت: من قبلا تجربه حضور در این بخش را داشتم. حدود ۲۲ سال سابقه کار در حوزه تئاتر دارم و به همین دلیل فکر میکنم برگزاری بخش «رادیو تئاتر» در جشنواره میتواند مفید باشد چراکه وجود این بخش باعث میشود مردم به رادیو نزدیکتر شوند.
نمایش «خرچنگ خانگی لای ملافهها خانه میکند اتللو» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شب به صحنه می رود. سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن ماه در حال برگزاری است.
اخبار
فیلمبرداری «ماتریکس۴» شروع شد
حضور غیرمنتظره کیانو ریوز
در حالی که کیانو ریوز به سختی تمرین کرده بود تا با شروع تولید فیلم جدید «ماتریکس» آمادگی لازم را داشته باشد، با شروع فیلمبرداری این فیلم او با لباسهایی معمولی در لوکیشن دیده شد.
کیانو ریوز در یکی از محلههای سانفرانسیسکو در روز چهارشنبه و در زمان تولید فیلم «ماتریکس ۴» دیده شد. ارین کارلسون با تصویری که در اینستاگرام با هواداران «ماتریکس» به اشتراک گذاشت، نوشت: صبح امروز فیلمبرداری ماتریکس ۴ در یکی از محلههای سانفرانسیسکو شروع شد. در این تصویر ریوز ۵۵ ساله در حالی مشاهده میشود که کتی تیره، تیشرتی سیاه و شلوار جین پوشیده و یکی از اعضای گروه تولید نیز در کنار او ایستاده است.یکی از شاهدان ماجرا گفته است این صحنه یک صحنه کماهمیت در فیلم بود که در آن ریوز از خیابان عبور میکند. مجله «سانفرانسیسکو اگزماینر» نیز تصاویری را از لوکیشن فیلمبرداری منتشر کرد که در آن ریوز و کری-آن ماس دیده میشوند. اوایل ژانویه نیز تصاویری دیده شده بود که کیانو ریوز را در سانفرانسیسکو در حالی نشان میداد که یک بستنی قیفی خریده بود و روی نیمکتی در کنار خیابان نشسته بود و با طرفداری که او را شناخته بود عکس میگرفت.
در هر حال او سال پیش در مصاحبهای گفته بود که بسیار هیجانزده است که بار دیگر در نقش خودش در ادامه این سهگانه بازی خواهد کرد.لانا واچوفسکی نیز برای کارگردانی چهارمین قسمت این مجموعه علمی-تخیلی بازگشته است. کیانو ریوز بار دیگر در کنار کری آن ماس و به کارگردانی لانا واچوفسکی و در حالی که ۱۷ سال از نمایش این فیلم میگذرد، به دنیای این فیلم بازگشته است. علاوه بر ریوز و ماس، جیدا پینکت اسمیت نیز به فیلم بازخواهد گشت. جسیکا هنویک، یحیی عبدالمتین دوم، جاناتان گراف، نیل پاتریک هریس، مکس رایملت و ارندیرا ایبارا چهرههای جدید فیلم هستند. کمپانی برادران وارنر «ماتریکس ۴» را ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردبیهشت ۱۴۰۰) اکران میکند.
سم ریمی روی صندلی کارگردانی «دکتر استرنج» بعدی مینشیند
سم ریمی در حال گفتو گو است تا کارگردانی فیلم دوم «دکتر استرنج» را انجام دهد.
سم ریمی که به شکل دادن به فیلمهای مدرن ابرقهرمانی در سال ۲۰۰۲ با فیلم «اسپایدرمن» کمک کرد، در حال گفتوگوست تا کارگردانی «دکتر استرنج: در قلمروی جنون» را برای مارول استودیوز انجام دهد.
ریمی قرار است جایگزین اسکات دریکسون کارگردان فیلم اصلی شود. دریکسون ۹ ژانویه به صورت رسمی به دلیل اختلاف نظرهایی که در شکل دادن به فیلم داشت، کنار گذاشته شد اما او به عنوان تهیه کننده اجرایی در پروژه باقی ماند.اگر ریمی روی صندلی کارگردانی بنشیند باید کمی به کار سرعت بدهد زیرا قرار است تولید فیلم در ماه می (اردیبهشت) شروع شود.
مارول در این باره خبر نداده است.
ریمی پس از پایان سه گانه «اسپایدرمن» برای سونی پیکچرز با «اسپایدرمن ۳» در سال ۲۰۰۷، در سال ۲۰۰۹ با فیلم ترسناک «مرا به جهنم ببر» ظاهر شد و بعد مقدمهای بر فیلم «جادوگر شهر آز» برای دیزنی ساخت که با نام «آز بزرگ و پرقدرت» سال ۲۰۱۳ اکران شد. با این حال او به عنوان یک تهیه کننده خیلی سرش شلوغ بوده و تهیه چند فیلم ترسناک را برعهده داشته است.وی تاکنون کارگردانی ۱۵ فیلم بلند را انجام داده که سهگانه ترسناک و پرطرفدار «مرده شریر» از جمله آنهاست.ریمی یکی از فیلمسازان مطرح است که به دنیای مارول میپیوندد و پیش از او کنت برانا و جو جانسون کارگردانی اولین فیلم «تور» و «کاپیتان آمریکا» را در سال ۲۰۱۱ انجام دادند.اما به جز آنها مارول ترجیح داده است با کارگردانهای جوان و با استعداد که شاید هیج فیلم بلندی نساختهبودند کار کند. جاس ودون، آنتونی و جو روسو، جیمز گان، ریان کلوگر و تایکا وایتیتی از جمله این چهرهها بودند.برای فیلم جدید «دکتر استرنج» بندیکت کامبربچ بار دیگر به عنوان شخصیت اصلی ظاهر خواهد شد. وی اولین بار در سال ۲۰۱۶ در این نقش روی پردهها رفت.
جان تراولتا با کوین هارت همبازی میشود
جان تراولتا در کنار کوین هارت در سریالی موبایلی بازی میکند. جان تراولتا با ۲ بار نامزدی برای اسکار جدیدترین اسم بزرگی است که برای بازی در سرویس کیوبی قرارداد امضا کرده است. تراولتا قرار است در برابر کوین هارت در یک کمدی اکشن با عنوان «بمیر هارت» برای این شبکه استریمینگ بازی کند.تولید این سریال از یکشنبه (۲۰ بهمن) شروع میشود.کوین هارت در این مجموعه در نقش شخصیت خودش بازی میکند. او بازیگری است که از بازی در نقشهای طنز خسته شده و یک کارگردان مشهور به او پیشنهاد می دهد تا در یک فیلم اکشن بازی کند. با این حال او باید اول در بزرگترین مدرسه بازیگری که توسط شخصیت تراولتا اداره میشود، دوره بیند. کوین هارت باید همه تلاشش را بکند تا از پس صحنههای خیلی اکشن برآید و نقش اصلی عمرش را هم به دست بیاورد.
خود هارت تهیه کننده این سریال هم خواهد بود. اریک اپل نیز کارگردانی این سریال را برعهده دارد.کیوبی قرار است از بهار ۲۰۲۰ برنامههایش را در دسترس کاربران بگذارد و در حال تولید برنامههای مختلف است. گییرمو دل تورو، کیفر ساترلند، دواین جانسون، سوفی ترنر، ادریس البا، سم ریمی و دان چیدل، جنیفر لوپز و لنا ویت از جمله هنرمندانی هستند که تاکنون با این شبکه قرارداد تولید امضا کردهاند.پلتفرم این شبکه تولید فیلمهای با فیلمنامه یا بیفیلمنامه در مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه برای تماشا در موبایل است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4219/19059/74477
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4219/19059/74478
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4219/19059/74479
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4219/19059/74480
|
عناوین این صفحه
- آثاری که فقط رویکرد اقتصادی ندارند
- فیلمی عاری از سیاهی
- اخبار
- اخبار