|
ارائه ۲۸۲ اثر و آغاز قیمت ها از ۲۵۰ هزار تومان
صد اثر صد هنرمند بیست و هشتم ۱۰ مرداد مجازی آغاز می شود
بیست و هشتمین دوره نمایشگاه صد اثر صد هنرمند، رویداد تابستانی گالری گلستان، به دلیل شرایط وخیمی که کرونا به وجود آورده است در فضای مجازی برپا می شود.
به گزارش امتیاز؛ لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد با اعلام خبر فوق گفت:» از دهم مرداد تا اول مهر ماه صد اثر صد هنرمند در وب سایت و اینستاگرام گالری گلستان میزبان علاقمندان به هنر و البته خریداران آثار هنری خواهد بود.»
او گفت:» ٧١٣ اثر متقاضی شرکت در این دوره بودند که ٢٨٢ اثر منتخب شده به نمایش و فروش گذاشته می شود.»
خانم گلستان درباره چرایی برپایی صد اثر صد هنرمند در فضای مجازی گفت:» مردم مدام می پرسیدند صد اثر چه وقت بر گزار می شود .عادت کرده بودند که هر مرداد به این نمایشگاه بیایند، اما با آن جمعیتی که هر مرداد منطقه ی دروس را قفل میکرد چطور میشد در این اوضاع لعنتی کرونایی نمایشگاه را در گالری بر گزار کرد؟ البته با نمایش آنلاین ،تماشاچی خیلی خیلی بیشتری خواهیم داشت اما باید ببینیم از لحاظ فروش چه می شود . فال است و تماشا . من هم که همیشه دل به دریا می زنم و با یک یا علی به سوی خطر کردن می روم . می نشینیم به تماشا که امسال تقدیر این نمایشگاه محبوب چگونه خواهد بود.»
صد اثر صد هنرمند معمولا سکوی معرفی هنرمندان تازه و مقیم شهرستان است، لیلی گلستان در این باره گفت:» خیلی اسامی تازه دیدم که در کنار کسانی که هر ساله شرکت می کردند در این دوره آثارشان معرفی می شود. سهم هنرمندان مقیم شهرستان هم مانند همیشه بسیار بالاست؛ امسال اصفهانی ها غوغا کردند و حدود یک سوم آثار از اصفهان آمده است،از شیراز ،مشهد، رشت و کرمان هم کارهایی ارائه می شود.»
او درباره حضور آثار چهره های شناخته شده گفت:» چند مجموعه دار کارهای زیبایی دادند آثاری از پرویز کلانتری، رضا مافی، فرامرز پیلارام، پروانه اعتمادی ، ناصر اویسی ، اردشیر محصص،کامبیز درمبخش و ...»
گلستان درباره قیمت آثار گفت:» قیمت آثار از ۲۵۰ هزار تومان شروع می شود، اما میانگین قیمت ها حدود یک تا پنج میلیون تومان است، گران ترین اثر هم ۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.»
او درباره دوری اش از گالری گلستان و عدم برگزاری نمایشگاه به روال همیشگی گفت:» چه کسی فکر میکرد که سر و کارمان به این کرونای ملعون بیفتد . واقعا از پنج دقیقه ی دیگرمان خبر نداریم . خدا بخیر بگذراند .
دیروز رفتم یک پرونده از گالری بردارم ، اشک به چشمانم آمد و خوب همه جا را نگاه کردم و شروع کردم به گرد گیری و در واقع غبار روبی جایی که سی و دو سال در آن زندگی و کار کردم و بسیار خوش بودم .خیلی دلم تنگ شده. امیدوارم زودتر از شر این ملعون راحت بشویم .آمین یا رب العالمین .»
پایان پادشاهی پیمان قاسمخانی در سینمای کمدی
«سمفا» بهروز میشود
ششمین قسمت از فصل جدید برنامه «نقد سینما» جمعه شب ۳ مردادماه از شبکه پنج روی آنتن رفت. در این قسمت علاوهبر نقد و بررسی فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی، کارنامه «سینما کمدی ایران در دهه ۹۰» مورد بازخوانی و تحلیل قرار گرفت.
امیررضا مافی در بخش «میز نقد» میزبان آرش خوشخو و ایزد مهرآفرین بود تا از منظر منتقد و روزنامهنگار به نقد و بررسی فیلم «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» بپردازند.
ایزد مهرآفرین در ابتدا «ارتش سری» را یکی از کمدیها خوب سالهای اخیر سینمای ایران توصیف کرد و در توضیح این موضع گفت: این فیلم برخلاف بسیاری از فیلمهای کمدی این سالها که از هزینه کردن هراس دارند، تلاش کردهاست ابایی از هزینه کردن در بخشهای اجرایی از لباس و دکور گرفته تا موسیقی نداشته باشد. از نظر محتوایی هم شاید نقدهایی به فیلمنامه کار وارد باشد اما در مجموع روالی منطقی و استاندارد در روایت دارد.
آرش خوشخو اما با تأکید بر اینکه «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» را دوست نداشته است، گفت: معتقدم آثار پیمان قاسمخانی چه فیلمنامههایش و چه فیلمهای اخیرش شیرین هستند و این شیرینی چیزی است که در فرهنگ کمدی ما باید لمس شود اما احساس میکنم خامه این شیرینی این بار بیش از اندازه دل مخاطب را میزند. علتش هم این است که روایت بسیار پیچ در پیچ است و آنقدر تلاششده پلات اصلی برای مخاطب مقبول جلوه کند که موقعیتهای کمیک ناخواسته کمرنگ و عجیب شده است. ایده اولیه قاسمخانی برای ساخت یک کمدی اسکروبال در تهران، حال و هوای فیلم را تحتتأثیر خود قرار داده و برای همین خیلی از دقایق فیلم خندهدار نیستند و این اتفاقی عجیب برای فیلمی از پیمان قاسمخانی است.
در ادامه مهرآفرین با تأکید بر اینکه فیلم اساساً دیر آغاز میشود، گفت: با وجود نقاط ضعفی که در روایت فیلم وجود دارد، در مجموع فکر میکنم مخاطب عام با فیلم همراه میشود و حتی با آن میخندد. واقعیت این است که کمدیهای این سالهای سینمای ایران خیلی سردستی، آماتوری و بزن در رویی کار شده است اما «ارتش سری» این گونه نیست و اتفاقاً همین وجه آن تبدیل به پاشنه آشیل آن هم شده است. پروداکشن و جلوههای ویژه در مواردی به فیلم لطمه زده است. شاید باید استانداردی را رعایت میکرد، که نتوانسته اما کماکان معتقدم فیلم از مخاطبش خنده میگیرد.
در بخش بعدی میز نقد، آرش خوشخو در پاسخ به سوال امیررضا مافی درباره استفاده از ایده «فیلم در فیلم» در روایت «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» گفت: بهنظرم در این فیلم سینما بهطور خاص موضوعیت ندارد و بیشتر این بستر محملی برای پیشرفت داستان مرتبط با مأموریت گروه آلمانی است. کنایهها و شوخیها فیلم با سینما هم که در نسخه اول فیلم بود هم به نظر جالب و خوب است.
این منتقد ادامه داد: نکته مهم درباره «ارتش سری» این است که اولین قدم برای تجربه ژانر «کمدی حادثهای» در سینمای ایران است که ژانری پرطرفدار در سینمای آمریکا هم محسوب میشود. از این زاویه شاید بتوان بار اتهام ضعفهای فیلم را کم کرد چرا که گام اول برای تجربه یک ژانر است.
خوشخو با تأکید بر اینکه توقعش از پیمان قاسمخانی در ساخت فیلم کمدی خیلی بیش از اینهاست، افزود: ترسم از این است که قاسمخانی احساس کند مسیری که طی میکند، مسیر درستی است. این نوع کارکردن با این حجم پروداکشن و این جنس خط داستانی متناسب با فرهنگ کمدی ایرانی نیست.
این منتقد سینما با انتقاد از تکرار استفاده نابهجا از ترکیب «فرهنگ ایرانی» تأکید کرد: فرهنگ ایرانی وجود دارد و ما در حتی فرهنگ کمدی ایرانی هم داریم. این فرهنگ در «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» به دلیل پیچیدگی بیش از اندازه داستان دیده نمیشود.
در بخش بعد ایزد مهرآفرین درباره عملکرد بازیگران «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» گفت: بهترین بازیگر فیلم حامد کمیلی بود. برخلاف آنکه پژمان جمشیدی و سام درخشانی در قسمت اول حضور درخشانی داشتند، در این قسمت به نظر میرسد این زوج دچار خستگی شدهاند و انرژی قسمت اول را اینجا نداشتهاند. شاید یکی از دلایل کمتر خنده گرفتن این فیلم به نسبت قسمت قبل، همین نقطه ضعف در نقشآفرینی این دو باشد.
خوشخو هم در این زمینه گفت: حامد کمیلی در سال ۸۹ فیلم «پسر آدم، دختر حوا» را داشت و ثابت کرد که درک درستی از نقش کمدی دارد. در فیلم «ارتش سری» هم غیر از حامد کمیلی، پژمان جمشیدی هم به خوبی از پس نقش سختی که داشته برآمده است اما نقطه ضعف فیلم به نظرم ریحانه پارسا است که باید رک و راست این را بگویم. برخی شاید مراعات جوانی این بازیگر را بکنند اما واقعاً هم انتخاب بدی برای این نقش بوده و هم خود نتوانسته آن را درک کند و این به کلیت فیلم ضربه زده است. در قسمت اول ما ویشکا آسایش را داشتیم که بخشی از بار کمدی فیلم بر دوش او بود اما اینجا خانم پارسا نتوانست این تأثیر را داشته باشد.
در ادامه ایزد مهرآفرین درباره کارگردانی پیمان قاسمخانی گفت: به نظرم پیمان قاسمخانی کارگردان خوبی است و در این فیلم هم تسلط خود را نشان میدهد. این بار اما به نظر میرسد خیلی میخواسته خودش را ثابت کند. برای همین در قسمت اول با فیلم کمدیتری مواجه هستیم. حد زیاد خودنمایی در کارگردانی توی ذوق میزند و اگر کمی اجرای سادهتری را شاهد بودیم، حاصل کار بیشتر به دل مینشست.
آرش خوشخو هم گفت: پیمان برای طبقه متوسط میسازد و ادعایی هم غیر از این ندارد. فیلمهایش معمولاً کمدیهایی لوکس هستند و این را میتوان ژانر کاریاش دانست. به هر حال پیمان فیلمنامهنویس خوبی است. در یک دهه اخیر فیلمهای کمدی ما پیشرفت کردهاند. ما یک میدانی داشتهایم که چند سال پیش پیمان قاسمخانی تنها پادشاه آن بود، اما حالا این عرصه تکان خورده و شوخینویسهای خوبی وارد سینما شده است. سینمای کمدی امروز ما شوخیهای بیشتری دارد و شاید برخی از همین شوخینویسان شاگرد قاسمخانی هم باشند، اما امروز کار او را دشوار کردهاند.
خوشخو با قیاس میان «تگزاس ۲» و «خوب، بد، جلف ۲» گفت: شخصاً با «تگزاس ۲» بیشتر خندیدم. شوخینویسیهای ما بسیار بهتر شده و ما هر سال یکی دو کمدی خوب داریم.
مهرآفرین هم تأکید کرد: من هم با «تگزاس ۲» بیشتر خندیدم به رغم اینکه به مراتب اجرای پایینتری نسبت به «ارتش سری «دارد اما موقعیتهای خود را به خوبی درک کرده است. بازهم «خوب، بد، جلف» را فیلم سرپاتری میدانم.
سینما و چالش «یادگیری سختگیرانه»
پایانبخش برنامه «نقد سینما» ادامه مباحثه نظری بهروز افخمی و امیررضا مافی بر سر «آموزش سینما» بود. افخمی در این بخش باردیگر دیدگاه خود در زمینه «علم نبودن سینما» را تبیین کرد و با ذکر مثالی گفت: مفهومی مانند دکوپاژ، تا زمانی که شما سر فیلمبرداری حاضر نباشید، هیچ معنایی نمیتواند داشته باشد.
افخمی با مرور خاطره همکاری با نعمت حقیقی در سریال «کوچک جنگلی» گفت: هرچند قبل از این سریال من در اولین فیلم زندهیاد سیفالله داد بهعنوان فیلمبردار حضور داشتم اما وقتی در سریال «کوچک جنگلی» با نعمت حقیقی همکار شدم، تازه فهمیدم نه فیلمبرداری بلد هستم و نه کارگردانی!
وی تأکید بر «لزوم مهارتآموزی در حین کار» گفت: اگر فرد استعدادی داشته باشد در طول کار میتواند آن را پرورش دهد و تبدیل به مهارت کند.
در ادامه امیررضا مافی با اشاره به توضیحات هفته قبل بهروز افخمی در زمینه اعمال خشونت در مسیر پرورش مهارت هنری درباره منظور از این خشونت پرسید که افخمی در پاسخ گفت: این به نوعی سختگیری نسبت به خود است. باخ جملهای دارد با این مضمون که هرکس به اندازه من سختی بکشد، به نقطهای که من رسیدم میرسد. هرچند باخ در این زمینه مبالغه کرده اما هدفش تأکید بر این بوده که شما نمیدانید من چه سختیای کشیدم تا به اینجایی که هستم برسم.
مافی اما گفت: در فضای جدید، به نظر میرسد هنرجوی جدید این جنس از سختگیری را نپذیرد. در عین اینکه میدانیم ممارست لازم است اما هنرجوی جدید برایش سوال میشود چرا باید برای دیکته نوشتن از روی یک فیلمنامه وقت بگذارم. در این وقت میتوانم یک کتاب سینمایی بخوانم.
افخمی در این زمینه توضیح داد: در هر کار هنری وقتی صحبت از نرمی میکنیم، معنایش این نیست که آموزش آن نیازی به خشونت و سختگیری ندارد. یا شخص خودش باید به خودش خشونت بورزد، یا دیگری. این همان تمرین سخت است. لااقل در هنر موسیقی امروز همین شرایط هست و مثل فیلم «شلاق» میبینیم که حتی در کشور مدرنی مثل آمریکا، آموزش موسیقی به همین صورت اتفاق میافتد.
این کارگردان سینما در بخش دیگر گفت: روزی یوسفعلی میرشکاک به من گفت، سینما هنر نمیتواند باشد چون پای دوربین و تکنولوژی در آن باز شده و هنر آن چیزی است که بتواند بدون واسطه از هنرمند منتقل شود. حتی در این انتقال بیواسطه هم در اکثر موارد هنر خلق نمیشود، چه رسد به اینکه این اندازه واسطه تکنولوژی در میان باشد! در پاسخ به میرشکاک گفتم، ظاهر منطقی حرفت درست است اما برو این حرفها را به کسی بگو که تا به امروز فیلم ندیده باشد، منی که فیلم دیدهام میدانم که برخی فیلمسازان میتوانند به حدی برسند که در تمام این ابزارهای فنی تصرف کنند.
افخمی و مافی در ادامه نکاتی را پیرامون شباهتهای یادگیری هنر سینما و مراحل رشد در حوزه عرفان مطرح کردند و در پایان مافی این جمعبندی را ارائه کرد: تکنیک و تکنسین بودن، منجر به فیلمساز شدن نمیشود و اتفاقی فراتر از یادگیری فن در این زمینه لازم است رخ دهد.
برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به تهیهکنندگی یوسف بچاری، جمعه شبها ساعت ۲۲ از شبکه پنج روی آنتن میرود.
تاثیر کرونا روی «پوست»
هنرمندانی که در رکود سینما بورسباز شدند!
بهرام ارک کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط این روزهای خود و برادر فیلمسازش گفت: چندی پیش برادرم بهمن دچار بیماری کرونا شده بود اما حالا بهبود پیدا کرده و با امید شمس مشغول به کار است. البته بهمن در بیمارستان بستری نشد، درواقع ماجرا این چنین بود که قرار بود فیلمبرداری پروژه امید شمس آغاز شود از همین رو همه تست دادند که تست بهمن مثبت شد و بهمن خود را قرنطینه کرد. اما در حال حاضر بهمن در پروژه امید شمس مشاور کارگردان است.
وی افزود: من و بهمن مشغول نگارش فیلمنامه جدید نیز هستیم که درباره شاه طهماسب و یکی از نقاشان آن زمان است، البته این اثر تنها یک فیلم تاریخی صرف نیست بلکه یک فیلم تاریخی افسانهای است. به همین ترتیب در حال حاضر مشغول تحقیقات هستیم البته هنوز نامی برای این فیلم انتخاب نکردهایم.
ارک درباره سرانجام فیلم سینمایی «پوست» هم بیان کرد: پخش بینالملل این فیلم بر عهده محمد اطبایی است و با توجه به اینکه در شرایط کرونایی هستیم فعلاً تصمیمی برای اکران آن نگرفتهایم. در این میان به نمایش آنلاین آن هم فکر نمیکنیم، چون در آن صورت فیلم نابود میشود. ما دوست داریم «پوست» در سینما به نمایش دربیاید. البته من با نمایش اینترنتی آثار سینمایی مخالف نیستم ولی فکر میکنم «پوست» فیلمی است که باید در سینماها دیده شود و واکنش مخاطبان را دریافت کرد.
این کارگردان درباره شرایط اکران فیلمهایی که این روزها روی پرده سینما هستند، توضیح داد: روی فیلمهایی که این روزها اکران شدهاند، چندان نمیشود نام «اکران» را گذاشت و به لحاظ بازگشت سرمایه موفق نبودهاند چون در حال حاضر شرایط ویژهای داریم. اگر همان فیلمها در شرایط عادی به نمایش درمیآمدند اتفاقات بهتری برای آنها رخ میداد. «پوست» هم فیلمی نیست که بتواند بازگشت آنچنانی سرمایه داشته باشد، چون یک اثر خاص هنری است که سوپراستار هم ندارد. شرایط کرونایی فعلی میتواند تأثیر ویژهای روی «پوست» بگذارد. تصور کنید حتی فیلمهایی که سوپراستارهای زیاد و… دارند اکران خوبی در این شرایط پیچیده نداشتهاند. این وضعیت روی فیلمهایی که به صورت هنری و با هزینه کمتری ساختهاند دوچندان تأثیر میگذارد. در حال حاضر حتی تبلیغی هم برای فیلمها نمیشود.
وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط ویژهای روی سینمای ما حاکم است که چه به لحاظ تولید و چه به لحاظ اکران و جشنواره وضعیت مبهم و پیچیدهای داریم به طوری که حتی نمیتوانیم متوجه شویم چه تصمیمی درست و چه تصمیمی غلط است اصلاً شاید اینکه ما نمیخواهیم «پوست» را اکران کنیم، تصمیم غلطی باشد. میخواهم بگویم باید به هر شکل باید از این شرایط عبور کنیم.
وی در پایان اظهار کرد: به نظرم دولت باید بودجهای برای سینما در نظر بگیرد تا این هنر زنده بماند چه بسا اینکه بسیاری از هنرمندان به خاطر شرایط موجود، دور سینما و تئاتر را خط میکشند، چون خودشان را تباه شدگان این شرایط میبینند. در حال حاضر شرایط ناعادلانهای بر فرهنگ و هنر حاکم است. من حتی در تبریز میبینم که خانه تئاتر تعطیل شده و برای بچههای فیلم هم هیچ سرمایه گذاری وجود ندارد. توصیه خود من به بچههایی که از من سوال میپرسند، این است که به عنوان یک حرفه به سینما نگاه کنند و اگر شغلی دارند به آن بپردازند اما سینما را به عنوان یک سرگرمی جدی در نظر بگیرند. وضعیت هنر در کشور ما در تمام اجزا خراب است که کرونا شرایط را پیچیدهتر کرده، اولین آسیب این اوضاع هم به بچههای هنر رسیده است.
اخبار
اجرای «زمستان/ داخلی/ خانه عروسک» فعلاً میسر نیست/ ریسک نمیکنم
پگاه طبسینژاد کارگردان نمایش «زمستان / داخلی / خانه عروسک» که پیش از تعطیلی تماشاخانههای تئاتری در اسفند ماه تنها ۶ اجرا در تماشاخانه ایرانشهر داشت درباره وضعیت ادامه اجراهای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: با از سرگیری فعالیتهای تئاتری در تیرماه از طرف تماشاخانه ایرانشهر نیز با من تماس گرفتند اما طبق صحبتهایی که با آقای حسین مسافر آستانه و گروهمان داشتم به این نتیجه رسیدم که اجرای این نمایش در شرایط فعلی امکانپذیر نیست چون علاوهبر وضعیتی که بحران کرونا به وجود آورده مسایل اقتصادی هم در اجرای این نمایش موثر است.وی ادامه داد: متاسفانه ما هنوز هیچ کمک هزینهای از اداره کل هنرهای نمایشی دریافت نکردهایم و جبران خسارتی برای پروژه صورت نگرفته است تا بتوانیم دوباره سرپا شویم. البته قولهایی به ما دادهاند اما همچنان منتظر عملی شدن آن هستیم. اجرای دوباره این اثر نمایشی به دلیل پروداکشن سنگینی که دارد نیازمند تولید دوباره است و باید فرم اجرایی کار کاملاً تغییر کند.
این بازیگر تئاتر یادآور شد: برای اجرای دوباره نمایش من به این مساله هم فکر میکنم که آیا محیط سالن برای تماشاگری که قرار است ۲ ساعت در فضایی بسته به دیدن نمایش من بنشیند، امن است یا نه. البته میدانم که دستورالعملهای بهداشتی کاملاً رعایت میشود و تا امروز هم مشکلی برای اجراهایی که در این برهه به صحنه رفتهاند پیش نیامده است اما این مساله تنها بخشی از مشکلات است چون باید دید چند درصد از تماشاگران حاضر به حضور در سالنهای تئاتری میشوند و دیگر اینکه آیا هزینه ۵۰ درصدی که جزو ظرفیت سالن قرار نمیگیرد از طرف اداره کل هنرهای نمایشی تامین میشود؟ از آنجا که این مسایل زیاد شفاف نیستند ما هم نمیتوانیم ریسک کنیم و تولید نمایش را از سر بگیریم چون یکبار به دلیل کرونا کارمان آسیب جدی دید پس اگر قرار باشد دوباره کار را تولید کنیم باید از خیلی مسایل اطمینان داشته باشیم.
طبسینژاد درباره پیشنهاداتی که مبنیبر تولید تله تئاتر در شرایط امروز به جای اجرای صحنهای مطرح میشود، بیان کرد: ممکن است مخاطب عام تلویزیون از دیدن تله تئاترهای جدید استقبال کند، اما باید در این میان مشخص شود که هزینههای تولید این آثار را چه کسی قرار است، پرداخت کند. چون این امکان وجود دارد که صداوسیما اعلام کند که توان پرداخت هزینه تولید تله تئاتر را ندارد و گروههای متقاضی باید خودشان حامی مالی جذب کنند و در این صورت هم اسپانسرها در صورتی روی کارها سرمایهگذاری میکنند که بازیگران موردنظرشان در آثار حضور داشته باشند.
این کارگردان تئاتر تصریح کرد: طرح چنین پیشنهادی مستلزم بررسی زیرساختها و برنامهریزی مناسب است در غیر این صورت موفق نمیشود. از طرف دیگر من زیاد موافق نیستم که در این شرایط باید حتماً کاری کنیم که چراغ تئاتر روشن نگاه داشته شود شاید در برخی مواقع نیاز باشد که کاری نکنیم و به جای آن زیرساختها را بررسی و تقویت کنیم. متاسفانه تئاتر واقعاً فلج شده است و اگر تفکر مناسبی برای حمایت از تئاتر و سرپا نگاه داشتن آن وجود نداشته باشد به درِ بسته خواهیم خورد.
وی در پایان صحبتهایش متذکر شد: نکته دیگر در تولید تله تئاترها نگاه به روز، معاصر و بازتعریف دوباره آن در مدیوم تلویزیون است چون اگر قرار باشد به همان شیوه سنتی گذشته این آثار تولید شوند مخاطبان آثار دیگری را برای دیدن انتخاب میکنند. نباید اصرار به تکرار تجربههای پیشین به همان سبک و سیاق گذشته داشت چون پرداختن به چنین ایدههایی ریسک و جسارت بالایی را میطلبد و نیازمند نگاههای تازه و تعاریف معاصرتری است.
در نمایش «زمستان / داخلی / خانه عروسک» مریم پالیزبان در نقش نورا هلمر، مجید آقاکریمی در نقش توروالد هلمر همسر نورا، سهیلا گلستانی در نقش کریستین لیند، وحید راد در نقش نیلز کروگشتاد و داریوش موفق در نقش دکتر رنک بازی داشتند.
اولینبار در «گذر از رنجها» لهجهدار شدم
نگین معتضدی بازیگر سریال «گذر از رنجها» ساخته فریدون حسن پور که این شبها از شبکه آی فیلم عربی روی آنتن میرود با اشاره به ویژگیهای نقش خود در آن سریال به خبرنگار مهر بیان کرد: نقش مرجان خیلی جذاب به نظر میرسید چون او شبیه دیگر زنهایی که با توطئه یک زن دیگر، خانه و زندگی خود را از دست دادهاند نیست. درواقع نه تنها خیلی معصوم و مظلوم نیست که در حد توانش تلافی میکند. اصولاً جنگ را هم خود او آغاز کرده است. مرجان با شیطنت «دنیا» را وارد زندگی «کتایون» و همسرش میکند که صاحب فرزند پسر نمیشوند. بعد از آن مرجان قربانی توطئههای اولیه خودش میشود و خیلی مظلوم نیست.
وی اضافه کرد: مرجان زن آرام اما مرموزی است. شخصیتش هم واقعی است. مثل همه آدمها خوبی و بدی را با هم دارد. البته هدف اصلی مرجان از وارد کردن دنیا به زندگی کتایون و همسرش در اصل دور نگه داشتن او از شوهرش (مهندس) است. اما خب، اوضاع آن طور که او پیش بینی میکند جلو نمیرود.این بازیگر درباره حضور در این سریال که در خارج از تهران فیلمبرداری شد و سختیهای آن توضیح داد: یکی از این سختی ها دوری از خانواده بود که بسیار مشکل است. به ویژه که «گذر از رنجها» در مناطق کوهستانی تصویربرداری میشد و رفت و آمد خیلی سخت بود. با این حال، جذابیتهای یک نقش و کیفیت گروهی که با آنها همکاری دارید میتواند باعث شود که همه این مشکلات را فراموش کنید.
وی در پایان درباره پخش «گذر از رنجها» از آی فیلم عربی و اینکه بازخوردهای مردم در پخش دوباره سریال چیست، گفت: بازخوردهای خوبی از مردم میگیرم چه در حال حاضر که بازپخش است و چه زمان پخش اولیه سریال، بازخوردهای خوبی گرفتهام که برایم خوشایند است. خودم هم مخاطب آی فیلم هستم وقتی کاری را در شبکههای داخلی و در پخش اولیه آن نتوانم ببینم مطمئن هستم که شبکه آی فیلم بعدها آن را پخش میکند.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4324/19970/79471
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4324/19970/79472
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4324/19970/79473
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4324/19970/79474
|
عناوین این صفحه
- صد اثر صد هنرمند بیست و هشتم ۱۰ مرداد مجازی آغاز می شود
- «سمفا» بهروز میشود
- هنرمندانی که در رکود سینما بورسباز شدند!
- اخبار