|
حضور سینماگران ایرانی در جشنواره قدیمی آسیا پس از وقفه چندساله؛
سیزدهمین جشنواره فیلم تاشکند با «روزهای سینمای ایران» ورق خورد
سیزدهمین دوره جشنواره فیلم تاشکند معروف به «مرواریدجاده ابریشم» بانمایش فیلمهایی از آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین ، پس از چند سال وقفه و با حمایت رییس جمهور ازبکستان احیا شد.
به گزارش امتیاز، این جشنواره که بخشی از آن به «روزهای سینمای ایران» اختصاص دارد، درقالب جشنواره جشنوارهها از تاریخ ۲۹سپتامبر (7 مهر) آغاز به کار کرد و تا ۳ اکتبر ۲۰۲۱ (11 مهر) در شهرهای تاشکند، جیزه، سمرقند ، بخارا، خیوا و کوکند ادامه خواهد داشت.
از سینمای ایران فیلمهایی در بخش «روزهای سینمای ایران» حضور داشتند که از آن جمله میتوان به فیلمهای «برگ جان» به کارگردانی ابراهیم مختاری، «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی ، «ویلاییها» بهکارگردانی منیر قیدی، «قطار آن شب» بهکارگردانی حمیدرضا قطبی، «مُرده خور» بهکارگردانی صادق صادقدقیقی، «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری، «مسیر معکوس» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی، «رویای سهراب» به کارگردانی علی قوی تن و «شب اول هجده سالگی» به کارگردانی حامد تهرانی اشاره کرد؛ِ آثاری با درون مایه و موضوع صلح ، روشنگری و پیشرفت که با تم وشعار امسال جشنواره فیلم تاشکند هماهنگ بودند.
فردوس عبدوخلیکف دبیر جشنواره و مدیر ازبک فیلم، در دیدار نمایندگان سینمای ایران، هدف اصلی این جشنواره را تحکیم و توسعه روابط بینالملل در زمینه ی سینما، تقویت سینمای ملی و تبادل اطلاعات از راه دعوت فیلمهای برگزیده کشورهای مختلف دانست و گفت: در همین راستا در این دوره فیلمهای عموما موفق جشنوارههای مطرح جهانی برگزیده و دعوت شدند و در این میان برای نخستین بار بخشی ویژه به روزهای سینمای ایران اختصاص یافت که نشانگر اهمیت سینمای نوین ایران برای ماست.
عبدوخلیکف حضور هنرمندان ایرانی در این جشنواره را با اهمیت توصیف کرد و گفت: توسعه و تقویت همکاری های سینمایی ازبکستان و ایران، مورد توجه ماست و ادامه گفتگوهای سینمایی و فرهنگی بین دو کشور در اولویت قرار دارد.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این دیدار گفت: ایران و ازبکستان پیوندهای فرهنگی مستحکمی دارند که هنر سینما می تواند آن را در دنیای معاصر و با زبانی متفاوت به تصویر بکشد و همکاریهای بین جشنواره ای، تولید مشترک، تبادل دانش سینمایی و گفتگوهای بین فرهنگی، این ارتباط را مستحکمتر خواهد ساخت.
وی با تشکر از «ازبک فیلم» برای دعوت ویژه از هیات سینمایی ایران گفت: همکاری با کشورهای آسیای میانه و کشورهای اسلامی مورد توجه ماست، چرا که معتقدیم سینمای آسیا میتواند چشماندازهای جدیدی برای سینمای امروز دنیا خلق کند و همکاری سینماگران آسیایی بخصوص کشورهای ایران و ازبکستان که دارای میراث و ریشههای تاریخی مشترک هستند، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
تابش برپایی سالانه جشن نوروز ، سابقه تجاری ، آثار قابل توجه دانشمندان، حکما و هنرمندان این سرزمینها و وجود میراث معنوی مشترک در شهرهای بخارا، سمرقند، تاشکند و خراسان، نیشابور ، شیراز، نیشابور و اصفهان و … را برای هنرمندان ایران فرصتی مغتنم برای خلق داستانهای جذاب سینمایی دانست که با همکاری هنرمندان سینمای ازبکستان و حمایتهای دو دولت ایران و ازبکستان میسر میشود.
در این دیدار «محمدمهدی عسگرپور» نیز با تبریک احیا و برگزاری مجدد جشنواره فیلم تاشکند، گفت: سینمای ازبکستان در ایران معرفی شده و طی سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ آثاری از سینماگران معاصر ازبکستان در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمده است. همچنین مرور فیلم های ایرانی در بخش ویژه سینمای امروز ایران، در جشنواره فیلم تاشکند و گفتگوی رو در روی سینماگران ایرانی با مخاطبان دارای اهمیت است.
وی تاکید کرد: سینما در گسترش دیپلماسی عمومی نقش به سزایی دارد و ایران و ازبکستان از این دریچه، به مردم کشورهای خود و جهان پیام متفاوتی را منتقل میکنند.
این دوره از جشنواره فیلم تاشکنداز بخشهای متنوعی همچون جشنوارهی فیلم جوانان تحت عنوان نسل نوین جادهی معظم ابریشم، مروری بر آثار سینمای کلاسیک ازبکستان، بازار بینالمللی فیلم تحت عنوان بازار فیلم جادهی ابریشم، هفته سینمای استعدادهای جوان، بخش ویژه روزهای سینمای ایران، افتتاح کاخ سینمایی ازبکستان، معرفی استودیوی به روزشدهی فیلمسازی ازبک فیلم، برگزاری کارگاههای آموزشی و مسترکلاس توسط اساتید بین المللی برای مخاطبین جوان جشنواره، افتتاح آکادمی فیلم ازبکستان، آغاز به کار مدارس تخصصی سینمایی در تاشکند و پنج شهر اصلی بخارا، سمرقند، کوکند، خیوا و نوکاس تشکیل میشود.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان، محمد مهدی عسگرپور دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، به همراه جمعی از کارگردانان سینمای ایران، مهمانان ویژه این جشنواره بودند.
ابراهیم مختاری نیز در این جشنواره مسترکلاسی تحت عنوان رابطه متقابل سینمای مستند و سینمای داستانی داشت و فیلمهای برگ جان و زعفران از این کارگردان در جشنواره به نمایش در آمد.
نکته حائز اهمیت در این رویداد سینمایی، نمایش فیلمهای ایرانی در سینماهای میزبان آثار جشنواره در شهرهای تاشکند، سمرقند و جیزه بود که با عزیمت فیلمسازان ایرانی به این شهرها و حضور همزمان در کنار مخاطبان جشنواره، رخ داد.
گزارشی از یک نمایشگاه بزرگ اربعینی؛
لحظاتی با «رویای بهشت» پیادهروی اربعین
نمایشگاه عکس چیدمان «رؤیای بهشت» که متشکل از بیش از ۳ هزار فریم عکس از زائران و رخدادهای مسیر پیادهروی اربعین (از نجف به کربلا) است، از روز شنبه ۳ مهرماه مصادف با ۱۸ صفر در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد (باغ هنر) آغاز به کار کرد. این نمایشگاه چیدمان و عکس یا فتو اینستالیشن که با محوریت پیادهروی اربعین طراحی شده، دارای سه بخش است؛ بخش اول شامل ۳ هزار پرتره از زائران اربعین است که توسط بیش از ۱۱۰ عکاس ایرانی و خارجی از عراق، استرالیا، بلژیک و… ثبت شده است. بخش دوم شامل عکس پانورامای ۸ کیلومتری از جاده نجف به کربلا است که توسط سیداحسان باقری عکاسی شده است و بخش سوم، شامل چیدمان عکس نمادهای اربعینی از عکاسها برای تداعی بیشتر حال و هوای اربعین است.سید احسان باقری طراح و مدیر هنری نمایشگاه «رؤیای بهشت» و مدیر خانه عکاسان ایران درباره این نمایشگاه گفت: پیش از آغاز همهگیری کرونا در نظر داشتیم تا نمایشگاهی را در لوزان سوئیس با این موضوع برگزار کنیم اما شیوع کرونا، هم از برپایی این نمایشگاه جلوگیری کرد و هم از لغو و یا محدودیتهای جدی در برپایی پیادهروی اربعین خبر میداد. همان روزها به این نتیجه رسیدیم که بیشک بسیاری از هموطنان ما امکان حضور در پیادهروی اربعین حسینی را نخواهند داشت. به این ترتیب تصمیم گرفتیم تا نمایشگاهی را با فضای اربعین در فضای شهری ایجاد کنیم. تلاشهای ما پس از چند ماه پیگیریهای مداوم بینتیجه ماند تا اینکه امسال دوباره دست به کار شدیم و سرانجام موفق به برپایی این نمایشگاه شدیم.وی بیان کرد: برخی ایدهها و طراحها از پیش برنامهریزی شده و برخی دیگر در طول کار و عامدانه به تدریج اضافه شدند. همچنین برخی از ایدههای اجرا شده در روزهای گذشته بر اساس بازخوردهای مخاطبین از این نمایشگاه و احساس نیاز از سوی ما افزوده شد و همچنان این روند ادامه خواهد داشت. نمایشگاه «رؤیای بهشت» در روز اربعین حدود هزار نفر بازدیدکننده داشت و همچنان هم از ساعت ۱۵ تا ۲۱، روزانه میزبان مخاطبان و علاقهمندان بسیاری است. مدیر خانه عکاسان ایران همچنین درباره اینکه آیا این عکسها در نمایشگاهی به نمایش درآمدند یا خیر، گفت: بخش اول نمایشگاه «رؤیای بهشت» که شامل ۳ هزار پرتره از زائران اربعین حسینی است، سال ۱۳۹۸ و پیش از شیوع کرونا، به شکلی دیگر در حوزه هنری به نمایش درآمده بود که اگر امکان داشت فضای نمایشی بزرگتری داشته باشیم تعداد بیشتری را به نمایش میگذاشتیم. به گفته وی، عکاسهایی که چهره «زائران بهشت» را در این نمایشگاه گردهم آوردند از کشورهای ایران، عراق، بلژیک و استرالیا هستند.
مدیر خانه عکاسان ایران با اشاره به نمایش پانورامایی از جاده پیادهروی اربعین، در این مورد توضیح داد: توفیق زیارت اربعین برای اولین بار در سال ۱۳۸۳ نصیبم شد و پس از وقفهای از سال ۱۳۸۷ ادامه یافت. هر چند تلاش میکردم هر سال موضوعات جدیدی از جذابیتهای این زیارت نورانی را ثبت و منتشر کنم اما همیشه در نشان دادن عظمت این پیادهروی عظیم احساس عجز میکردم. در مسیر پیاده روی حسرت میخوردم که چرا هیچ تصویر هوایی از جمعیت در مسیر ثبت و منتشر نمیشود تا اینکه کم کم سر و کله هلی کوپتر نظامی ارتش عراق پیدا شد و در ارتفاع بالا از روی سر زائران میگذشت اما این هم آن چیزی نبود که میخواستم. فکری ذهنم را درگیر کرده بود که آن هم، ثبت طولانیترین عکس پانورامای جهان از عظیمترین پیادهروی و تجمع تاریخ با امید به آنکه با گذشتن از فیلترهای رسانهای در جهان، گوشهای از عظمت اربعین را به رخ جهانیان بکشد. وی بیان کرد: همه تلاشها برای هماهنگی هلیکوپتر به شکست میانجامید و فقط یک راه باقی بود؛ مولتی راتورهای کنترلی که دوربین را بالا میبرند اما آنها هم مجوز و هماهنگی میخواستند و آن هم به این راحتی نبود. بالاخره در سال ۱۳۹۳ با حمایت حوزه هنری، تیمی را فراهم آوردم و در همانجا برای اخذ مجوز و هماهنگیهای امنیتی، آن هم در اوج حضور داعش تلاش زیادی شکل گرفت. خرید تجهیزات حرفهای مناسب برای این کار بسیار دشوار و نفسگیر بود. همچنین راضی کردن خلبانان ماهر برای کنترل این دستگاه آن هم در کشور عراق و آن هم روی سر مردم و گردآوری تیم تولید مستند پشت صحنه این کار و از همه سختتر مجوز پرواز، از دشواریهای کار بود. با جلسات متعددی که با نهادهای مختلف برگزار شد، قول مساعد دادند تا این کار را حمایت کرده و به انجام برسانند. اجاره و خرید دستگاه بسیار دشوار بود و در نهایت بالاخره تمام هماهنگیها انجام و تیم اعزام شد.
باقری با اشاره به ادامه مشکلات در تهیه این عکس هوایی گفت: ناگهان همه برنامههای ما نقش بر آب شد؛ چرا که تمام تجهیزات در فرودگاه نجف ضبط شد و تمام تلاشها و رایزنیهایمان و انتظار چند روزه در فرودگاه به نتیجه نرسید و ما پس از زیارت نورانی اربعین و با یک دنیا حسرت بیشتر و شرمندگی به کشور بازگشتیم. وی تصریح کرد: ثبت این عکس چیزی نبود که بشود از آن صرف نظر کرد و هیچیک از مشکلات نتوانست مانع از ادامه تلاشهای ما شود. به این ترتیب با نهاد دیگری وارد گفتگو شده و قبل از اربعین ۹۴، توافقات خوبی انجام شد و بار دیگر با کمکهای مردمی پول ناچیزی فراهم شد و فقط توانستیم خود را به نجف برسانیم؛ آن هم با حداقل تجهیزات که مناسب چنین کاری نبود؛ چرا که هر باطری این مولتی راتورهای کنترلی، ۵ دقیقه اجازه پرواز میداد و یک ساعت و نیم طول میکشید تا دوباره شارژ شود و ما سه عدد باطری بیشتر نداشتیم؛ یعنی یک ربع پرواز و دو ساعت شارژ! باقری در پایان گفت: تمام آرزوی من برای نمایشگاه «رؤیای بهشت» این است که نقطه اتصالی میان اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و بینندگان باشد.بازدید نمایشگاه «رؤیای بهشت» از روز یکشنبه ۴ مهر به مدت ۱۳ روز و تا پایان ماه صفر در باغ هنر به نشانی بزرگراه حقانی (غرب به شرق)، خروجی کتابخانه ملی، بلوار شهدای بانک مرکزی میزبان جاماندگان اربعین حسینی و ارادتمندان به حضرتش خواهد بود.
اخبار
مربیان پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران معرفی شدند
مربیان پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران برای فعالیت در گروههای این دوره المپیاد معرفی شدند.
به گزارش امتیاز، الهام آقالری (کارگردان و مستندساز)، حافظ آهی (کارگردان)، شهلا پورآرین (کارشناس آموزشی و از مربیان دورههای گذشته المپیاد)، سید وحید حسینی نامی (تدوینگر، مستندساز و کارگردان)، اشکان چاوشی (فیلمنامهنویس و کارگردان)، عماد سلمانیان (تدوینگر و کارگردان)، نواب محمودی (فیلمنامهنویس و کارگردان) و مهدی موسوی برزکی (کارگردان) مربیان این دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران خواهند بود.
بیشتر مربیان این المپیاد علاوه بر فعالیت سینمایی از مدرسان فیلمسازی به شمار میروند.
گفتنی است پیشتر لیلا میرهادی، نادره ترکمانی، مرجان اشرفیزاده، فرهاد توحیدی، حسین قناعت، اشکان رهگذر، امیر فیضی و بابک نکویی به عنوان منتورهای اصلی المپیاد معرفی شده بودند.
پنجمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان، امسال همزمان با سیوچهارمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ مهرماه برگزار خواهد شد.
«پوک» منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران شد
«پوک» آماده نمایش شد
فیلم کوتاه «پوک» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فرهادنیا منتخب سیوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران شد.
به گزارش امتیاز، فیلم کوتاه «پوک» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فرهادنیا که برای حضور در جشنوارهها آماده نمایش شده است، در اولین حضور بینالمللی خود در جشنوارهها، منتخب سیوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران شد.
این فیلم کوتاه تجربی با همکاری مدرسه کارگاه آزاد فیلم ساخته شده است و تمام بازیگران و بسیاری از عوامل صحنه این فیلم از هنرجویان کارگاه آزاد فیلم انتخاب شدند.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه «پوک» آمده است: «گروهی از هنرجویان بازیگری به قصد غافلگیری اساتید خود، دزدانه وارد آموزشگاه می شوند تا فیلم کوتاهی بسازند اما بر اثر اتفاقی یکی از آنها کشته میشود.»
مهدیه فراهانی، لقمان محمدی پسند، پریسا مشرقی نیا، مائده امدادی، بهار عابدینی، سارا مهردار، یاسمن سلحشور، سارا ابراهیمی، فرزانه فرجی، ساره لزگی مقدم، بهار شاهی، بهار فهرستی، انسیه ابراهیمی، آسیه قاسمی، نگین امینی و سحرناز آدابیان، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
اخبار
مدیر اجرایی جشنواره۳۴ عنوان کرد:
حرکت جشنواره سی و چهارم در مسیر توسعه عدالت فرهنگی است
مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از سازندگان آثار همسو با اهداف فرهنگی جشنواره که رضایت خود را بدون انتظارات اقتصادی، مبنی بر نمایش فیلمهایشان در پلتفرها و مراکز استان، اعلام کردهاند، تشکر کرد. «مسعود احمدیان» با اشاره به ویژگیهای اجرایی این دوره جشنواره اظهار داشت: امسال داوران کودک و نوجوان (۶ تا ۱۶ سال) با ثبت درخواست خود در سامانه جشنواره، این امکان را دارند تا ضمن تماشای آثار در ۲ پلتفرم هاشور و فیلیمو، دیگر آثار راهیافته به مسابقه را با حضور در خانه جشنواره (تهران، سینما فرهنگ) و اصفهان (سینما ساحل و فلسطین) مورد ارزیابی قرار دهند.او در ادامه به نمایش گسترده آثار جشنواره سی و چهارم در استانها اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه عدالت فرهنگی، ۹ اثر سینمایی همزمان در تهران، اصفهان و دیگر مراکز استانهای داوطلب، نمایش داده خواهد شد. مدیر اجرایی جشنواره در ادامه از سازندگان آثار همسو با اهداف فرهنگی جشنواره (کوتاه داستانی، کوتاه پویانمایی، کروناروایت و بلند داستانی) که رضایت خود را بدون انتظارات اقتصادی، مبنی بر نمایش فیلمهایشان در پلتفرها و مراکز استان، اعلام کردهاند، تشکر کرد و گفت: امسال ۱۷ اثر در بخش مسابقه فیلمهای بلند ایرانی، شامل ۹ اثر سینمایی و ۸ فیلم بلند داستانی انتخاب شدهاند. در این زمینه باید متذکر شوم که هیئت محترم داوران بخش مسابقه فیلمهای بلند ایرانی از بین ۸ اثر بلند داستانی فقط یک جایزه به کارگردان برترین فیلم اعطاء خواهند کرد.
همچنین از میان آثار پویانمایی و کوتاه داستانی ۲ جایزه به بهترین اثر اعطاء خواهد شد.احمدیان اظهار داشت: بدیهی است هیئت هفت نفره داوران این دوره، دیگر جوایز مندرج در مقررات را همسو با ارزشهای فرهنگی و هنری به آثار سینمایی اعطاء خواهند کرد. مدیر اجرایی جشنواره در پایان مجددا از تمامی تهیهکنندگان و کارگردانان فیلمهایی که با حضور خود در این دوره، به رونق فیلمهای کودک و نوجوان کمک شایانی کردند و بدون چشمداشت مالی، اسباب امید و سرور را در میان فرزندان این آب و خاک فراهم نمودند، قدردانی کرد.سی و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.
افشین هاشمی مطرح کرد:
«پسران دریا»؛ روایت متفاوت جستوجو
«افشین هاشمی» گفت: فیلم «پسران دریا» قصه دو پسر است که به دنبال محبت مادرانه و پدرانه میگردند. فیلمی کاملا واقعگرایانه که تلاش کردیم در فضای واقعی، جذابیت را برای مخاطب نوجوان و حتی بزرگسال به وجود آوریم.
به گزارش امتیاز، افشین هاشمی کارگردان، نویسنده و بازیگر سینما درباره ساخت فیلم «پسران دریا» (به کارگردانی مشترک با حسین قاسمیجامی) شرکتکننده در بخش مسابقه فیلمهای بلند ایرانی سی و چهارمین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان گفت: مدتی پیش «قاسمی حسین جامی» به من پیشنهاد بازی در یک فیلم کوتاه را داد. زمانی که فیلمنامه را مطالعه کردم، یک خطی فیلم به نظرم زیبا بود اما نیاز به پرداخت بیشتر داشت. من اعتقاد داشتم میتوانیم یک داستان یک خطی را بسط و گسترش دهیم و به مفهوم عمیقتری دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: خط اصلی آن فیلمنامه کوتاه که «لوچو» نام داشت این بود که یک پسری و یک مردی در یک مسیر با هم همراه میشوند و رابطهای بین اینها شکل میگیرد. من فکر کردم که این رابطه میتواند برای پسر جایگزینی برای پدر نداشته او باشد. همچنین پسر دیگری در جنوب ایران نیز زنی را به عنوان جایگزین مادر خود ببیند و به این ترتیب به نوعی در دو سوی ایران این پسر جستوجویی را برای یافتن محبت انجام میدهد. فیلم در واقع قصه دو پسر است که به دنبال محبت مادرانه و پدرانه میگردند.
این کارگردان با بیان اینکه فیلم «پسران دریا» دارای یک روح واحد است، اظهار کرد: من به دلیل اینکه هم بازیگردان و هم بازنویسی فیلمنامه را انجام دادم و هم اینکه تدوین فیلم بر عهده من بوده است گاهی در گرفتن پلانها نیز مشورت میدادم و همین باعث شد تا آقای قاسمی جامی درخواست کنند که کار را به طور مشترک و با عنوان دو کارگردان ثبت کنیم. برای اینکه فیلم یک صاحب روحی و فکری داشته باشد در مجموع دو فیلمنامه «لوچو» و «رگاگ» به «پسران دریا» تغییر نام داد.او تصریح کرد: فیلم هیچ فضای فانتزی ندارد و کاملا واقعگرایانه است. تلاش کردیم در همین فضای واقعی جذابیت را برای مخاطب نوجوان و حتی بزرگسال به وجود آوریم.بازیگران نوجوان این فیلم هر دو برای اولین بار است که مقابل دوربین قرار میگیرند و سعی کردیم بازی آگاهانه انجام دهند به این معنی که بدانند چه میگویند و چه میکنند، ضمن آن که «مونا فرجاد» تنها بازیگر حرفهای این فیلم است.هاشمی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره کودک در ایران، تاکید کرد: این جشنواره، از زیباترین و لطیفترین جشنوارههای ایران است و وقتی ما فیلمی داریم با حضور نوجوانان و با موضوع ارتباط نوجوان با محیط پیرامون، چه جایی بهتر از جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان. وی اضافه کرد: جشنوارهها در سینما کارکرد مهمی دارند زیرا حداقل فیلمساز میداند که یک جایی برای دیده شدن فیلمش به صورت تخصصی وجود دارد. این فیلمها در زمان اکران مورد حمایت کافی قرار نمیگیرند. از نظر من حمایت صرفا حمایتهای مادی نیست. این بازیگر و کارگردان سینما در پایان درباره شعار این دوره جشنواره عنوان کرد: شعاری جز این برای سینما نمیشود تصور کرد و سینما همیشه برای من سرزمین خیال بوده است. در نتیجه این شعار برای من مفهومی جز تعریف خود سینما ندارد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9602/29225/100477
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9602/29225/100478
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9602/29225/100479
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9602/29225/100480
|
عناوین این صفحه
- سیزدهمین جشنواره فیلم تاشکند با «روزهای سینمای ایران» ورق خورد
- لحظاتی با «رویای بهشت» پیادهروی اربعین
- اخبار
- اخبار