|
اکران خصوصی فیلم «هزارپا» با تقدیر مهران مدیری از رضا عطاران
ابواالحسن داودی، اکران افتتاحیهی جدیدترین فیلمش «هزارپا» را با آرزوی سلامتی مهدی فخیمزاده (کارگردان و بازیگر) که این روزها در بیمارستان بستری است،به او تقدیم کرد. مراسم اکران خصوصی و افتتاحیه فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داودی شامگاه 9 تیر ماه با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مردم در سالن اصلی «برج میلاد» در حالی برگزار شد که این کارگردان؛ نمایش افتتاحیه فیلماش را با آرزوی سلامتی مهدی فخیمزاده به این هنرمند که این روزها به دلیل سانحه در بیمارستان بستری است، تقدیم کرد و در ادامه با حضور مهران مدیری از رضا عطاران تقدیر شد.ابوالحسن داودی کارکردان «هزارپا» در سخنانی گفت: ۱۸ سال بود که فیلم کمدی نساخته بودم. از سیوچند سال پیش که کار سینما را شروع کردم، احساس میکردم فیلم کمدی قدر لازم را ندارد در حالی که بیشتر مردم با آن ارتباط برقرار میکنند.
او یادآور شد: بعد از «رخ دیوانه» ۱۰، ۱۲ فیلمنامه به من پیشنهاد شد که همه همچون فیلمهای سالهای اخیرم، تلخ و اجتماعی بودند اما احساس کردم شرایط جامعه طوری است که به آرامش و سرگرمی درست احتیاج دارد بنابراین همه سعیام را گذاشتم که اگر بعد از ۱۸ سال به ژانر کمدی برمیگردم، بتوانم مخاطب را راضی نگه دارم. این فیلم برای عام ساخته شده است و امیدوارم بتواند ارتباط لازم را با مخاطب برقرار کند.
کارگردان «نان،عشق موتور هزار» با اشاره به حادثه اخیری که برای مهدی فخیمزاده در سر صحنه فیلمبرداری فیلماش اتفاق افتاده، گفت: روز گذشته او را خیلی کوتاه در بیمارستان دیدم. برایش آرزوی سلامتی میکنم و خوشحالم شرایط جسمیاش بهتر شده است. او کارگردان پیشکسوت من است. ما با هم فیلمنامه «سفر جادویی» را نوشتهایم. به او احترام میگذارم و نمایش امشب فیلمم را به او تقدیم میکنم.
در بخشهای دیگر مراسم افتتاحیه فیلم «هزارپا» سارا بهرامی، مهران احمدی و جواد عزتی به عنوان بازیگران این فیلم به روی صحنه آمدند و سخنانی را مطرح کردند.سارا بهرامی در سخنان کوتاهی گفت: چند وقت پیش (جشنوارهی فیلم فجر) روی این سن گفتم؛ هیجانزدهام. الان هم میگویم برای نمایش این فیلم امشب هیجان زیادی دارم.
در ادامهی این مراسم که برنامهی ویژهی تقدیر از رضا عطاران بود؛ هوشنگ گلمکانی (منتقد) گفت: من و ابوالحسن داودی هم نسل هستیم و با هم شروع کردیم. ایشان کارش را در عرصه مطبوعات آغاز کرد و در مقاطعی همزمان با عرصه مطبوعات فیلم ساخت و خوشبختانه از معدود فیلمسازان آن نسل است که خودش را به روز نگه داشته است. متأسفانه از آن نسل کم هستند که خود را به روز نگه دارند.
او در ادامه درباره رضا عطاران گفت: او آدم خیلی بیادعایی است. وقتی با او صحبت میکنیم یک سادگی دارد. شاید به ندانستن پهلو بزند! اما خوب میداند. او یک «آن»ی دارد که انبوه تماشاگر را جذب میکند. رضا عطاران یک سرمایه است.سپس مراسم تقدیر از رضا عطاران با حضور رضا رخشان (تهیهکننده)، ابوالحسن داودی، محسن حسیننژاد، پیمان قاسمخانی و مهران مدیری برگزار شد.
مهران مدیری به عنوان هنرمندی که رضا عطاران را در «ساعت خوش» به عالم هنر معرفی کرد، با طنز گفت: الان پشیمان هستم! یادم هست در «ساعت خوش» از آن گروه درجه یک، رضا با استعدادتر بود و خوشحالم اگر سهم کوچکی در معرفی او داشتم و امیدوارم همین طور خوب بماند.
ابوالحسن داودی گفت: در طول سیواندی سال کار در سینما با بازیگران مختلفی کار کردم اما «رضا» شیفته موفقیتاش نیست و یک پدیده است.پیمان قاسمخانی نیز در سخنانی گفت: من فیلمنامهی «ورود آقایان ممنوع» را با فکر کردن با رضا عطاران نوشتم و ایشان نقش را فراتر از فیلمنامه بازی کرد.
او در عین حال گفت: رضا عطاران به خیلی چیزها «نه» گفت و به خاطر همین ماندنی شد.در ادامه مراسم تقدیر از رضا عطاران؛ با اهدای لوح افتخار برگزار شد و رضا عطاران در سخنانی ابراز خرسندی کرد از این مراسم و باطنز وشوخی سخنانی را دربارهی «آن»ی که دربارهی آن صحبت شد، مطرح کرد.اکران فیلم «هزارپا» و عکس یادگاری عوامل، پایان بخش این مراسم بود.
علاوه بر عطاران و عزتی؛ سارا بهرامی، مهران احمدی، لاله اسکندری، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، نعیمه نظام دوست، سینا رازانی، حسین سلیمانی، محمد نادری، علی عامل هاشمی، علی صالحی، بهرام ابراهیمی، ارشا اقدسی، شهین تسلیمی و ... در فیلم «هزارپا» بازی می کنند.
در خلاصه داستان «هزارپا» آمده است:«رضا یک خلافکار خرده پا است که طی اتفاقی متوجه می شود که دختری پولدار که پزشک آسایشگاه جانبازان است نذر کرده با یک جانباز ازدواج کند. رضا مقدمات لازم را می چیند تا با توجه به اینکه یک پایش را زانو به پایین از دست داده با این پزشک ازدواج کند اما رضا گیر گروهی از منافقین می افتد که کارشان شناسایی و ترور جانبازان است!»
نمایش «آقا محمد خان» یک گالری است
کارگردان نمایش «آقا محمد خان» معتقد است: این نمایش به جهت شیوه جدیدی که برای اجرا انتخاب کرده است، مانند یک گالری است و میتواند مبحث جدید و نویی را در تئاتر باز کند.نوید معمار در ارتباط با شیوه خاص اجرایی این نمایش که بدون کلام است گفت: نمایش «آقا محمد خان» بیش از آن که یک نمایش باشد یک گالری است. سبکهایی از این دست بیشتر دارای قابهایی هستند که باید آنها را دید، این نکته باعث میشود مخاطب بیندیشد و بنابراین از دیدن درست این نمایش و فکر کردن میتوان به درام رسید. افرادی که به گالری میروند هر نوع نقاشی که ببینند به آن فکر میکنند آن هم بدون اینکه گارد داشته باشند اما مخاطب تئاتر اینطور نیست آنها علاقه دارند تئاتر روزمره را که در سایر تماشاخانهها و سالنها اجرا میشود، ببینند. اما «آقا محمد خان» به عنوان یک گالری میتواند مبحث جدید و نویی را در تئاتر برای شان باز کند. آنها در واقع به دیدن یک گالری میآیند نه یک نمایش.
وی در ادامه درباره استقبال مخاطبین و واکنشهای آنها خاطرنشان کرد: واقعا مبحثم این نیست که برنامهریزی داشته باشم تا در اینجا به صورت فراگیر به دنبال مخاطب بگردم. یکی از دلایلش این است که باید اجرای عموم داشته باشم تا بتوانم اثرم را در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر شرکت دهم. ولی بیش از هر چیزی به اجراهای بینالمللی نمایش «آقا محمد خان» فکر میکنم. میدانم اینجا مخاطب زیادی نخواهم داشت البته نیازی هم ندارم چرا که اگر اینطور بود، مانند دیگران طوری کار میکردم که نمایشم دارای مخاطب گسترده باشد.
او همچنین در ادامه درباره شیوه اجرایی این نمایش، گفت: درست است که موضوع نمایش «آقا محمد خان» بومی است اما فرم و شیوه پرداختی که برایش در نظر گرفته شده است باعث شده تا اجرای بینالملل برایم اهمیت بیشتری پیدا کند. در جشنوارههای خارجی بیش از هر چیزی فرم مسئله است تا محتوا، چرا که درکی از این فضا ندارند. به همین دلیل عموما از سوی جشنوارههای خارجی با استقبال خوبی مواجه شدیم.
معمار درباره پست مدرن بودن این اثر نمایشی و شیوه اجرای بدون کلام آن که شاید باعث میشود انتقادات زیادی را به همراه خود داشته باشد گفت: نمایش «آقا محمد خان» مقدمهای است برای شکلگیری یک جریان که نمونه خارجی ندارد و واقعیتش این است که سبکی که خودم برای خودم به دنبالش هستم شکل بگیرد. البته دومین نمایش خود را با نام «شیر خشک» آماده کردهام که هنوز به اجرا نرسیده است، آن هم ادامه دهنده همین سبک است اما بومی نیست.
این کارگردان جوان گفت: اگر تاریخ تئاتر مورد مطالعه قرار بگیرد، شاهد افرادی هستیم که مسئله شان جریان سازی بوده است در ابتدا مخاطب برایشان تبدیل به مسئله نبوده و خودشان و تفکرشان در اولویت قرار داشته است. شاید در همان دورهای که هنرمند زیست میکند اتفاقی نیفتد اما باید پا فشاری کرد و بر اساس نگاه و اعتقادی که وجود دارد پیش رفت. از یک اجرای فرمی جدید تئوریهایی ممکن است استخراج شود که ماندگار شود و این موضوع به تلاش و ممارست بسیار زیادی نیاز دارد.
معمار در پایان خاطر نشان کرد: همه سبکهایی که در دنیا شکل گرفته به نوعی از دیگر سبکها گرفته شده است، من هم وام دار برخی از سبکها هستم اما آن را بسیار شخصی کردم و به لحاظ فرمی به گونه ای که مد نظر خودم بوده از آن استفاده کردهام. همه این اجراها میتواند تجربهای برای شکلگیری تئاتر پست دراماتیکی که مد نظرم است، باشد و میخواهم آن را شخصیسازی کنم.
جشنواره جهانی فیلم فجر زیرمجموعه بنیاد فاربی نیست
معاون امور بینالملل بنیاد سینمایی فارابی با اعلام اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر زیرمجموعه این بنیاد نشده است به توضیح درباره فعالیت های شورای عالی بین الملل سینما پرداخت.چندی پیش شورای عالی بینالملل سینمای ایران سرفصل فعالیتهای خود در بخشهای مختلف امور سینمایی را به منظور افزایش سهم ایران در بازار جهانی مبادلات محصولات سمعی و بصری به سطح درخور در ۲۲ بند اعلام کرد که در یکی از بندهای آن آمده بود «برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر و سایر جشنوارههای لازم فیلمهای بلند و کوتاه به سبک و سیاق ۲ جشنواره سی و چهارم و سی و پنجم و با تشکیل دبیرخانه دایمی در سطح استانداردهای جهانی»
این بند که از سوی شورای عالی بین الملل سینمای ایران و درباره جشنواره جهانی فیلم فجر آنهم بدون نام بردن از دوره سی و ششم اعلام شد باعث برخی سوالات و ابهامات شد مثلا اینگونه برداشت شد که جشنواره جهانی فیلم فجر زیرمجموعه شورای عالی بین الملل سینما شده است.
از همین رو رائد فرید زاده دبیر شورای عالی بین الملل سینمای ایران و معاون امور بینالملل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگویی درباره این موضوع و این سرفصل ها گفت: در خبری که از سوی بنیاد سینمایی فارابی ارسال شد ابتدا سهوا عنوان «سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر» از قلم افتاده بود که بلافاصله تصحیحات لازم در سایت این بنیاد درج شد.
وی افزود: البته این رئوس برنامه های جامع بین الملل سینمای ایران است که توسط دوستانی که از قبل فعالیت می کردند نوشته شده بود به همین دلیل نگارش آن قبل از برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر صورت گرفته بود. ضمن اینکه در خبر ارسالی آمده بود که برگزاری این جشنواره به سبک و سیاق دوره های سی و چهارم و سی و پنجم باشد که همین امر به مجموعه ای از استانداردهای رعایت شده اشاره می کرد و منظور در نظرگیری همان استانداردها برای برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر بوده است.
فریدزاده با اعلام اینکه در آن خبر کلیاتی از مجموعه سرفصل هایی ذکر شد که باید در حوزه بین الملل سینما مورد توجه قرار گیرد، توضیح داد: بخش زیادی از این برنامه ها در حال اجرا است و تنها بهینه سازی روش ها، نظارت مستمر بر آنها و درنظرگیری چارچوب یک برنامه جامع مورد توجه و دغدغه دوستان در شورای عالی بین الملل است و این اصلا بدان معنی نیست که جشنواره جهانی فیلم فجر قرار است توسط بنیاد سینمایی فارابی و یا شورای بین الملل اجرا شود.
معاون امور بینالملل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: شورای بین الملل، جشنواره برگزار نمی کند و تنها افق ها، راهکارها، زیرساخت ها و مسیرهایی را که برای برگزاری جشنواره در قالب طرحی مدون ارایه شده باشد، مورد بررسی قرار می دهد. ضمن اینکه رضا میرکریمی به عنوان دبیر جشنواره عضو این شورا است و در آنجا این مساله در یک فضا و ساحت کلان تری که تمام زیرمجموعه های فعالیت های بین المللی انجام می شود به بحث گذاشته می شود.
فریدزاده اظهار کرد: طبیعتا سرفصل های کلی این برنامه جامع مربوط به این نیست که متولی اجرایی هر بند چه موسسه ای است و باید درباره این موضوعات صحبت و فکر شود زیرا هر کدام از سرفصل ها، نیازمند برنامه ای جداگانه است. پس باید آیین نامه های متناسب تدوین و راهکارها و ساختارها و مجری آن تعیین شود.
وی ادامه داد: شورا هنوز متولی برنامه ها را معرفی نکرده است، بلکه در رئوس برنامه ها تبیین کرده است که اگر افق بین الملل سینمای ایران در نظر گرفته شود، می توان درباره مجموع کارها به اجماع رسید از همین رو، هر یک از این سرفصل ها، فصل هایی مجزا می طلبد.
فریدزاده در پایان بیان کرد: هنگامی که شورای عالی بین الملل سینما تشکیل شد، دبیرخانه شورا به معاونت بین الملل در بنیاد سینمایی فارابی منتقل شد و دلیل آن این است که از ساختارهای موجود استفاده بهینه شود به همین دلیل در مقطع کنونی مجرای انتشار اطلاعات بنیاد سینمایی فارابی است.
فیلمهای اکران نشده را محروم تر نکنیم
کیانوش عیاری درباره درخواست کانون کارگردانان از برگزارکنندگان جشن خانه سینما برای داوری فیلمهای دارای مجوز ساخت، گفت: با وجود برخی مباحث درباره مضرات احتمالی این کار، نظر من هم بر این است که نباید فیلمهایی که امکان اکران پیدا نکردهاند، محرومیت بیشتری ببینند.
کارگردان فیلمهای «خانه پدری» و «کاناپه» که آثارش به دلایل متعدد اکران نشده است و برای یکی از آنها هم امیدی به دریافت مجوز ندارد، درباره نظرات متفاوتی که نسبت به درخواست کانون کارگردانان مطرح شده است، بیان کرد: در برخی اظهارنظرها آمده است، داوری شدن فیلمهایی که اکران عمومی نشده یا به دلایل مختلف با سانسور مواجه شدهاند، میتواند در نظر داوران تاثیرگذار باشد. من هم با این نظر موافقم که خواهناخواه ممکن است فیلمهای توقیفی اندکی مورد توجه بیشتر واقع شوند و این یک خصلت انسانی است که به این گونه پیش میرود.عیاری در عین حال گفت: اما از طرفی دیگر این مسئله هم دلیل نمیشود که بهخاطر چنین احتمالی فیلمهایی که از نمایش محروم هستند، به محرومیت بیشتری دچار بشوند، بنابراین بسیار موافقم که آنها هم مورد داوری قرار بگیرند.
او با اشاره به اینکه «ممکن است این تصور پیش آید که صرفا برای فیلمهای خودش همچون «خانه پدری» و «کاناپه» اینطور اظهار نظر میکند»، گفت: تاکید دارم که موافقت خودم را به طور کلی عنوان کردهام.این کارگردان همچنین درباره وضعیت اکران «خانه پدری» گفت: ابدا قصد ندارم با آن شرایط غیرمنصفانهای که برای فیلم «خانه پدری» در نظر گرفتهاند (نمایش محدود در سینماهای هنر و تجربه) آن را اکران کنم.کانون کارگردانان سینمای ایران در نامهای که هنوز رسمی نشده است اما از سوی دستاندرکاران جشن تایید شده است از دستاندرکاران برگزاری جشن بیستم که به ریاست علی نصیریان است، خواستهاند که در آخرین دوره اجرای جشن براساس آییننامه سالانه، شرایط برای داوری فیلمهایی که پروانه ساخت گرفته ولی اکران نشدهاند نیز فراهم شود.
تورج منصوری دبیر هیات رییسه انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی با تایید این خبر به ایسنا گفت که باید این مساله در هیات رییسه بررسی شود و هنوز چیزی مشخص نیست.محمدمهدی عسگرپور ـ مدیرعامل پیشین خانه سینما ـ در اینباره معتقد است: اینکه فیلمهای اکران نشده در کنار فیلمهای دیده شده توسط مردم، در جشن خانه سینما داوری شوند، در واقع اجحاف در حق فیلمهای اکران عمومی شده است.او با اشاره به اینکه «همیشه در خانه سینما این مسئله بوده که فیلمهای اکران شده در سینماها داوری شوند»، بیان کرد: این مورد به جسارت مدیران خانه سینما و اینکه در کنار یا مقابل دولت میخواهند بایستند هم ارتباطی نداشته بلکه یک قاعده تلقی میشده است. البته برخی همکاران ما نکته مهم دیگری را اشاره میکنند و آن هم این است که تنها جایی که آثار بعضی از سینماگران شانس دیده شدن دارد،همین جشن خانه سینماست و باید تایید کنم که بله این نقیصه وجود دارد که البته دلایل متعددی هم میتواند داشته باشد ولی اگر بخواهیم جشن را به محلی برای برطرف کردن نقیصهها تبدیل کنیم آن موقع دیگر جشن قاعده آکادمیک خود را از دست میدهد. با این حال مهرداد فرید ـ رییس انجمن تهیهکننده و کارگردانان سینما ـ ضمن حمایت از موضع کانون کارگردانان درباره داوری فیلمهای دارای مجوز «ساخت» در جشن خانه سینما گفت: این اتفاق سبب میشود تا فیلمهایی که پشت سد سانسورهای غیرمستقیم سینماداران ماندهاند، توسط اهالی سینما ارزیابی شوند.
اخبار
«مائودی» در فرهنگسرای ابن سینا اکران و نقد می شود
فیلم سینمایی «مائودی» به کارگردانی آیسلینگ والش و بازیگری اتان هاوک و سالی هاوکینز، محصول 2016 دوشنبه 11 تیر ماه 1397 ساعت 18:30 در فرهنگسرای ابن سینا اکران ، نقد و بررسی میشود.
به گزارش امتیاز؛ در خلاصه داستان « مائودی » که براساس زندگی واقعی خانم مائود لوییس ساخته شده، آمده است : یک زن هنرمند اهل نوا اسکوشیا که مبتلا به بیماری آرتروز است بعنوان خدمتکار در خانه ها کار میکند. زمانی که او در خانه یک مرد ماهیگیر مشغول به کار می شود، عشق و علاقه فزاینده ای میان این دو شکل میگیرد.
کورش جاهد منتقد و کارشناس سینما مهمان شصت و هشتمین برنامه باشگاه فیلم فرهنگسرای ابن سینا است.
علاقمندان برای حضور دراین نشست میتوانند به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس فاز 1 خیابان ایران زمین شمالی مراجعه و یا با شمارههای 88366366-8تماس بگیرند.
استعفای نایب رییس هیات مؤسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات
امیرهوشنگ اعلم ـ نایب رییس هیات موسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات ـ دلیل استعفاء را عملکرد محفلی برخی از اعضای هیات مدیره این انجمن و مخدوش بودن ترکیب مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره انجمن مطرح کرد.او که خود از بنیانگذاران این انجمن بوده است، گفت: انجمن پیشکسوتان مطبوعات با ساختاری کاملا غیرانتفاعی و با هدف انتقال تجربههای حرفهای روزنامهنگاران قدیمی به نسل جدید و جوان فعال در عرصهی رسانه و ارتقاء اعتبار اجتماعی خبرنگاران و حمایت از آنها، صرفا بر اساس همصنف بودن اعضاء و فارغ از پایگاه فکری و عقیدتی افراد پایهگداری شد؛ اما متاسفانه عملکرد محفلی برخی از اعضاء هیات مدیره جدید انجمن که نشاندهنده یکسونگری آنها و تصورشان از انجمن بهعنوان یک تشکل انتفاعی است، مغایر با اصول اولیه شکلگیری انجمن است؛ بنابراین اینجانب به عضویت و ادامهی همکاری با این انجمن تمایلی ندارم.وی افزود: در صورت لزوم، به جزییات بیشتری در اینباره اشاره خواهم کرد. امیر هوشنگ اعلم، روزنامهنگار پیشکسوت از سال ۴۷ در عرصه مطبوعات فعالیت دارد و از سال ۷۷ تاکنون نیز سردبیر ماهنامه فرهنگی آزما بوده است.
زندگی شخصی و هنری غلامحسین بنان در «برسد به دست آقای بنان»
تیزر فیلم مستند «برسد به دست آقای بنان» به کارگردانی و تهیهکنندگی زهره محقق که درباره زندگی شخصی و هنری غلامحسین بنان است، رونمایی شد.دومین تیزر این مستند که از ۲۶ اردیبهشتماه سال جاری در گروه «هنروتجربه» اکران شده است، رونمایی شد. این تیزر توسط هادی رحیمیراد ساخته شده است.
«برسد به دست آقای بنان» مستندی ۸۷ دقیقهای به کارگردانی و تهیه کنندگی زهره محقق است که در آن زندگی شخصی و هنری غلامحسین بنان، به واسطه نامهای که به او نوشته میشود، مورد بررسی قرار میگیرد. در این مستند افرادی مانند پریدخت آور (همسر بنان)، هومن صدر (پسرخوانده بنان)، کاوه دیلمی (از تنها شاگردان بنان)، ایرج خواجه امیری، مزدا انصاری، حریرشریعت زاده حضور دارند و از خلال گفتوگو با آنها، با آثار و زندگی غلامحسین بنان بیشتر آشنا میشویم. عوامل مستند «برسد به دست آقای بنان» عبارتند از: کارگردان،تهیهکننده و تدوینگر: زهره محقق، مشاور کارگردان: لقمان یداللهی، مدیر تصویربرداری: سید محمود موسوی، صدابردار: احسان حیدری، عکاس: زندهیاد نیلوفر حسنی، طراح کاور و پوستر: صباجعفری، مریم ساربانها، مشاور رسانه ای: سعیده اللهدادی.
اخبار
موفققیت عکاسان ایرانی جشنواره عکس پاسیفیک - آتلانتیک
جشنواره عکس پاسیفیک - آتلانتیک که توسط سه کشور یونان، سنگاپور و آمریکا برگزار می شود از عکاسان ایرانی حاضر در این رویداد قدردانی کرد.در این جشنواره در بخش یونان عکس «سیس» از رضا عاملی پور برنده مدال برنزGAP، عکس «گوشه نشین» از اکرم (سپیده) نیک صفت زنده دل برنده مدال نقره AIP، در بخش سنگاپور عکس «اردوگاه پایه» از امین دهقان برنده تقدیر هیأت داوران و عکس «کشتی کهکشان» از سعید محمدزاده برنده تقدیر هیأت داوران و در بخش آمریکا عکس «بچه میمون» از سید احسان مرتضوی برنده تقدیر هیأت داوران شدند.
در جشنواره عکس پاسیفیک - آتلانتیک که در چهار بخش زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) برگزار شد، آثاری از عکاسان عضو کلوپ فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) در بخش های مختلف شامل سید احسان مرتضوی، امین دهقان، اکرم (سپیده) نیک صفت زنده دل، سید رضا جوادی، جواد حسن پور، محمد علی مطاعی، سعید محمدزاده، داریوش قنبرنسب بهبهانی، امین مداحیان، امیرحسین هنرور، بهناز السادات جوادی، رضا عاملی پور، سیامک جعفری، مهدی زابل عباسی، ریحانه شاداب جوپشتی، سعید عبدالهی، عباس حلم زاده و یوسف جعفری پذیرفته شدند.
فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها موسسه بین المللی در زمینه عکاسی از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است در سال ۱۹۴۶ پایه گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطهای برای برقراری ارتباط بین موسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با موسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ موسسه ملی در ۵ قاره می رسد. فیاپ در هر کشور تنها یک دفتر دارد که در حال حاضر نماینده رسمی فیاپ در ایران کلوپ عکس فوکوس است.
شهرام گیل آبادی مدیر خانه تئاتر شد
هیات مدیره خانه تئاتر در جلسه فوق العاده شنبه شب به مدیرعاملی شهرام گیل آبادی رای مثبت داد.شهرام گیل آبادی به دعوت اعضای هیات مدیره خانه تئاتر در جلسه فوق العاده شنبه ۹ تیرماه هیات مدیره حضور پیدا کرد و به بیان نظرات و دیدگاههای خود درباره تشکلهای خانه تئاتر پرداخت.
سپس اعضای هیات مدیره نظرات خود را دربار مدیرعامل خانه تئاتر بیان کردند. در ادامه برای انتخاب شهرام گیل آبادی رای گیری مخفی برگزار شد و اعضا به اتفاق آرا با حضور وی موافقت کردند.ادامه مذاکرات روز صبح ۱۰ تیرماه در محل عمارت جدید خانه تئاتر طبق ماموریت هیات مدیره و در جلسه ای با حضور ایرج راد و اصغر همت برگزار شد که در این جلسه شهرام گیل آبادی پس از توافقات تکمیلی و تعیین دستمزد، همه حقوق خود را به حساب کمک به هنرمندان تئاتر در خانه تئاتر اهدا کرد.
گیل آبادی پیش از این در مناصبی همچون، رییس مرکز هنرهای نمایشی و مدیر رادیو نمایش، مدیر شبکه های رادیویی تهران و جوان، مدیرکل نمایندگی های خارجی صداوسیما، معاون اطلاع رسانی و پژوهش مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران، عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و نایب رییس هیات مدیره موسسه مطبوعاتی همشهری و ... حضور داشته است.
«طلوع» را از برج میلاد نظاره کنید
سری جدید مجله صبحگاهی «طلوع» را هر روز از برج میلاد تهران تماشا کنید.سری جدید «طلوع» از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح با اجرای مشترک شهریار ربانی و مهسا ملک مرزبان به صورت زنده و مستقیم از برج میلاد تهران پخش می شود. رویداد (بررسی کوتاه مسائل روز)، بیدار باش (دستورهای انگیزشی برای شروع یک روز خوب)، گشتاور (وب گردی علمی) و ساعت سلامت (توصیه های کاربردی برای زندگی) از جمله بخش های «طلوع» هستند و «میز صبحانه» از بخش های جدید این برنامه علمی صبحگاهی است. «طلوع» تنها برنامه صبحگاهی شبکههای سیما است که ماهیت علمی آموزشی دارد و مخاطبانش جامعه علمی کشور است. این برنامه یک جنگ علمی و فرهنگی است که در آن علاوه بر بررسی موضوعات مختلف پزشکی، روانشناسی، تازه ترین اخبار و دستاوردهای علمی کشور با رویکرد تقویت غرور و افتخار ملی، اطلاع رسانی میشود.برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی مجله تصویری ای است که تلاش می کند تا بیننده را روی سبک زندگی اش به تامل وا دارد. این برنامه محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ بامداد روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
جایزه افتخاری «دونوسیتا» برای اولین سینماگر آسیایی
«هیروکازو کورئیدا» به عنوان اولین آسیایی، جایزه افتخاری یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره فیلم «سن سباستین» اسپانیا را دریافت میکند.این کارگردان ژاپنی جایزه افتخاری «دونوسیتا» شصتوششمین جشنوارهی «سنسباستین» مهمترین جشنواره سینمایی کشور اسپانیا را به عنوان اولین سینماگر آسیایی دریافت میکند.این جایزه که از سال 1986 پرپا شده است، پیش از این به چهرههای مطرحی چون «فرانسیس فورد کاپولا»، «مریل استریپ» و «آل پاچینو» اعطاء شده است. «کورئیدا» امسال با فیلم «دزدان فروشگاه» موفق شد جایزه نخل طلای بهترین فیلم هفتادویکمین جشنواره بینالمللی فیلم کن را برای سینمای ژاپن به ارمغان بیاورد. این فیلمساز ژاپنی تاکنون ۹ فیلمش را در جشنواره «سنسباستین» اسپانیا به نمایش گذاشته که چهار بار آن، در بخش رقابتی بوده است که شامل «زندگی پس از مرگ»، «هانـا» و «همچنان قدمزنان» میشود و دوبار نیز برنده جایزه تماشاگران این رویداد سینمایی شده است. بنابر اعلام دستاندرکاران جشنواره فیلم «سنسباستین»، جایزه دستاود این رویداد سینمایی به پاس نقش قابل ملاحظه «کورئیدا» در پیشبرد سینمای جهان به وی اعطاء میشود که با نمایش فیلم «دزدان فروشگاه» نیز همراه خواهد شد. «دزدان فروشگاه» درباره خانوادهای است که به اعمال بزهکارانه خُرد میپردازند و به موضوع فقر در ژاپن اشاره دارد که پیشتر به ندرت در سینمای این کشور مورد توجه قرار گرفته است.«ریکاردو دارین» بازیگر آرژانتینی فیلم «همه می دانند» اصغر فرهادی به همراه «مونیکا بلوچی» و «آنیس واردا» دیگر سینماگرانی هستند که در این رویداد سینمایی با دریافت جایزه افتخاری مورد تقدیر قرار میگیرند. شصتوششمین جشنواره فیلم «سنسباستین» اسپانیا از تاریخ ۲۱ تا ۲۹ سپتامبر (۳۰ شهریور تا ۷۸ مهرماه) در کشور اسپانیا برگزار میشود.
«بدون تاریخ، بدون امضا» بهترین فیلم جشنواره بروکسل شد
فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند و تهیه کنندگی علی جلیلوند برنده بهترین فیلم از جشنواره بروکسل در بلژیک شد.اختتامیه این جشنواره شامگاه ۹ تیر برگزار شد.این فیلم در سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بهترین کارگردانی، سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و سیمرغ بهترین صداگذاری را دریافت کرد.فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» درباره کاوه نریمان یکی از پزشکان پزشکی قانونی است که در محل کارش با جسدی مواجه میشود که وی را پیش از این میشناخته است و حالا برای تشخیص علت مرگ او دچار مشکلاتی میشود. در این فیلم امیرآقایی، هدیه تهرانی، نوید محمدزاده، سعید داخ، علیرضا استادی و زکیه بهبهانی به ایفای نقش پرداختهاند.امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ، علیرضا استادی، و نوید محمدزاده، زکیّه بهبهانی، ماهان نصیری نیا و ... بازیگران این اثر هستند. عوامل فیلم عبارتند از نویسندگان: علی زرنگار - وحید جلیلوند، کارگردان: وحید جلیلوند، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر، طراح گریم: عبدالله اسکندری، آهنگساز: پیمان یزدانیان، مدیر تولید: محمدصادق آذین، طراحی و ترکیب صدا: سیدعلیرضا علویان، مدیر صدابرداری: امین میرشکاری، با تشکر از: داریوش صادق پور، طراح صحنه: محسن نصراللّهی، تدوین: وحید جلیلوند – سپهر وکیلی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: حسن لبافی، زینب نصراللّهی، منشی صحنه: ندا قائدی، عکاس: امیرحسین شجاعی، مدیر تدارکات: محمد حیدرقلی، طراح لباس: دلیله صوفیانی، دستیار یک فیلمبردار: آرش رمضانی، دستیار کارگردان: بهنام اعلمی، دستیار یک صحنه: مسعود مقوّمی، گروه کارگردانی: قدیر حمزهای – علی عسکری، دستیار تدارکات: عماد طاهری، فیلم پشت صحنه: حامد جوادزاده، پخش کنندۀ بینالملل: کتایون شهابی، مشاور رسانهای: مریم نراقی، سرمایهگذاران: حامد عنقا – نازنین اسکندری تهیهکنندگان: علی جلیلوند، احسان علیخانی.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3813/13755/48672
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3813/13755/48673
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3813/13755/48674
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3813/13755/48675
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3813/13755/48676
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3813/13755/48677
|
عناوین این صفحه
- اکران خصوصی فیلم «هزارپا» با تقدیر مهران مدیری از رضا عطاران
- نمایش «آقا محمد خان» یک گالری است
- جشنواره جهانی فیلم فجر زیرمجموعه بنیاد فاربی نیست
- فیلمهای اکران نشده را محروم تر نکنیم
- اخبار
- اخبار