|
«مصاحبه و گزارش «امتیاز» از تئاتر سربند»؛
تجربه تئاتر نوین مذهبی با «سربند»
مریم شکرالله محسنی
در گرمای کلافه کننده تابستان برای آشنایی با گروهی جوان معتقد و با انگیزه هایی بالا وارد کافه ای در خیابان انقلاب شدیم ,همگی جوان و مشتاق پیشرفت بودند .بضائت کم تئاتر کلافه شان کرده بود و عدم حمایت ناراحتشان ولی با وجود همه اینها هدفشان به روی صحنه بردن تئاتری بود که با اعتقاداتشان پیوند خورده بود.تئاتر سربند به کارگردانی شاهرخ قیصری روایتی متناسب با ماه محرم دارد و تئاتری کاملا اعتقادی است,روایت داستان جوانی ست با تفکرات و اعتقادات همه جوانان امروزی که اعتقاداتش را از دست داده است اما بر اثر اتفاقی دوباره ریشه اش با باورها,اعتقاداتش و عاشورا بار دیگر پیوند می خورد.دیدن تئاتر سربند با سبک و سیاقی جدید در میان کارهای اعتقادی صد در صد به شما خواننده عزیز پیشنهاد می شود.در ادامه مصاحبه اختصاصی امتیاز را با علی اکبر کشاورز (بازیگر نقش اصلی تئاتر سربند) و سید محمد امین رضوی (مدیر تولید تئاتر سربند و بازیگر) را می خوانید:
مصاحبه با علی اکبر کشاورز جوانی که زندگی اش را وقف هنرش کرده است:
علی اکبر کشاورز:
((تئاتر یک عشق است))
*یک بیوگرافی مختصر از خودتون به خواننده های ما بدین که باهاتون آشنا بشن؟
علی اکبر کشاورز هستم در حدود هفت سال هست که در حوزه تئاتر فعالیت دارم,در زمینه های مذهبی,کودک و کارهای رئال نمایش های زیادی را بازی کردم و در حال حاضر هم خدمت آقای قیصری برای کار «سربند» هستم.
*تئاتر سربند کجا به روی صحنه خواهد رفت؟
این تئاتر هم در تهران و هم در شهرستان ها اجرا خواهد شد و ما حتما در پنج یا شش شهر کشور بتونیم این تئاتر را اجرا ببریم چون هم جنبه مذهبی و هم آموزشی دارد,ما برخلاف تئاتر های دیگر که فقط روایتگر واقعه عاشورا اند ما نتیجه گیری خواهیم داشت و تنها روایتگر نخواهیم بود.
*ورودتان به عرصه تئاتر چگونه بود؟
من اولین بار هفت سال پیش با گروهی آشنا شدم که ورک شاپ های مربوط به تئاتر برگزار می کردند به آنها گفتم من هزینه ای ندارم که بپردازم ولی خودم هستم کارگردان از من تست گرفت و گفتن من درون شما چیزی دیدم که در افراد دیگر ندیده بودم و نهایتا من را قبول کردن و با پنج جلسه تمرین اولین تئاترم را بازی کردم و سی و یک روز در سالن اصلی استان کرمانشاه اجرا رفتم.
*تمرینات نمایش «سربند»چه قدر زمان برد؟
حدود دو ماه است که مشغول تمرین هستیم,چون کار سخت تر از آن است که بخواهیم فقط داستان را روایت کنیم بلکه باید به گونه ای این کار را انجام دهیم که بیننده ای که ما را می بیند بتواند این موضوع را احساس کند و تئاتر با روان و روانش پیوند بخورد به بیان بهتر موثر باشد.ساعات تمرین طولانی بود و کارگردان ما, با ما کاملا سخت کوشانه و حرفه ای تمرین می کردند نکته جالب درباره آقای قیصری که من در هیچ کارگردان دیگر ندیده ام این بود که باعث شدن بچه ها روز اول نه ولی در نهایت روز دوم کاملا مسلط بر متن شوند و تمرکز خود را بر روی بازی خود و شیوه اجرا بیشتر بگذارند.
*آیا تجربه ای داشتید که بتواند در ایفای این نقش کمکتان کند؟
من علاوه بر این که خیلی از دوستان خیلی صمیمی ام (حمید صفری) به شهادت رسید خودم هم علاقه داشتم زمانی به مدافعین حرم بپیوندم,البته بنا بر مشکلاتی که برایم پیش آمد نتوانستم بروم.چیزی که باعث شد با شخصیت اصلی و نقشم ارتباط برقرار کنم این بود که برای من اتفاق افتاد البته نه در واقعیت ولی در ذهنم بارها جنگیده ام,بارها شهید شده ام,بارها توانستم.بعد از شهادتم را ببینم.در کشور ما فشار اقتصادی زیادی وجود دارد علی الخصوص برای بچه های تئاتر که حمایتی نمی شوند شخصیت داستان ما هم به علت مشکلاتی باورهای خود را از دست داده است و اعتقاد دارد همه چیز در پول است.
*نظر شخص خودتان درباره مدافعین حرم چیست؟
جان انسان قیمتی ندارد,مدافعین حرم ما واقعا پاک اند.خیلی ها می گویند برای پول و منافعشان اینان می روند ولی باید پرسید اگر انسان خود را از دست دهد پول برای چیست؟این عزیزان با کسانی می جنگند که رحمی ندارند و انسان نیستند. و اینکه بخواهیم بگوییم این عزیزان برای پول رفته اند بسیار بی انصافی است.
*ما انتظار این نمایش را در چه سالن هایی داشته باشیم؟
بنا بر تدابیر کارگردانمان پنج یا چهار سالن در تهران اجرا خواهیم داشت ولی هنوز کاملا مشخص نیست ولی از سالن سرو شروع می شود تا شمال کشور,سالن شهر کتاب,سالن شهر ری ولی چون در نوبت هست نمایشمان بایدابتدا مجوز ما صادر شود تا بتوانیم اجراها را شروع کنیم.
*آیا در گذشته هم تجربه تئاتر مناسبتی را داشته اید؟
تئاتر های مذهبی جدای از بحث مادی بحث مذهبیش هم بسیار اثر خوبی بر روحیه انسان دارد و اتفاقات بعد از آن اثر مثبت این تئاتر را در زندگی انسان معلوم می کند.
*استقبال از تئاترتان را چطور پیش بینی می کنید؟
مردم ما درست است که با مشکلات زیادی درگیر هستند ولی آنقدر کربلا زیبا است و آنقدر امام زیباست که من همیشه با خودم می گویم این چه شخصی است که هزار و چهارصد سال پیش به شهادت رسیده و منی که امروز اینجا ام ندیده عاشقش هستم در واقع کسی که بتواند مرا ندید عاشق خودش کند, باید این شخصیت را پرستید اینقدر زیباست.
*چرا با وجود دستمزد های پایین تئاتر چرا اینکار را ادامه می دهند؟
تئاتر یک عشق است.خود من به شخصه اگر روز تئاتر کار نکنم انگار چیزی را گم کرده ام.من خیلی ها را دیدم وقت می گذارند با اینکه در آمدی از تئاتر ندارند.البته از مردم هم انتظاری نمی رود .چون مردم ما با وجود تحت فشار بودنشان خیلی پشت ما را نگه داشتند,خیلی ها آمدند و چراغ سالن ها را روشن نگه داشتند و نگذاشتند ما زمین بخوریم.اینکه دستمزدها کم است درست است ولی اینکه آدم برای عشق اشکاری را انجام دهد همین دستمزد است.
*سبک کار به چه صورتی است و آیا سبک خاصی دارد؟
می تونم بگم ایده خاصی کارگردان در این اثر قرار داده است همه تئاترهای مذهبی تنها رویتگر اند ولی این تئاتر کاملا سورئال است و مخاطب ایهام خاصی را از این اثر می گیرد,چون پرش های زمانی مختلف دارد.
*به خوانندگان روزنامه امتیاز برای دعوت به این تئاتر چه می گویید؟
نوآوری ها و ایده های نو در این تئاتر کاملا جدید است و این کار یک ارتباط کاملا حسی است که می توانند در این ایام در کنار خانواده از دیدن سربند لذت ببرند.تئاتر سربند را مخصوصا به جوانان و نوجوانان پیشنهاد می کنم تا بار دیگر با باورهای خود پیوند بخورند.
«گلایه مندی سید محمد امین رضوی از عدم حمایت از سربند»
در ادامه پای گفت و گو با سید محمد امین رضوی مدیر تدارکات و بازیگر تئاتر سربند نشستیم که از ناملایمت ها بسیار گله داشت وی در این باره گفت :((حمایت از کار باید بگم بنیاد روایت فجر برای سالنی در چهارراه طالقانی به ما قول داده بودند و اولویت در این زمان با کارهای مناسبتی است ولی نه هیچ حمایتی نه از نظر سالن و نه از نظر بودجه کمکی به ما نشد و حتی سالن های دولتی به ما سالن ندادند.الان که کار آماده اجرا است تمام بازیگران با هزینه خود کار را برای اجرا دارند می برند.نام نمی برم ولی از کارگردانی که کار مناسبتی داشت حمایت زیادی کردند ولی از کار ما حمایتی نشد.))
وی در پایان گفت :((با وجود مناسبتی بودن کار ولی حمایتی نشد متن آقای قیصری پنج سال است که برای اجرا می رود ولی هر سال سنگ اندازی می کنند و انگار نمیخواهند کار جلوتر برود ولی آیا چرا باید از کاری مذهبی و برای جمهوری اسلامی است حمایت که هیچ سنگاندازی بشود
دیدار مدیران جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای با مدیران بنیاد سینمایی فارابی
هیاتی از جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای به سرپرستی دبیر این جشنواره معتبر جهانی با جمعی از مدیران بنیاد سینمایی فارابی به منظور گسترش روابط میان سینمای ایران و چین دیدار و گفتوگو کردند.
به گزارش امتیاز، دبیر جشنواره فیلم شانگهای، ونشیائو فو، به همراه هیات همراه با علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، رائد فریدزاده معاون بینالملل، کامیار محسنین مدیر امور تحقیقات و جشنوارهها و مهسا فریبا مدیر اجرایی هماهنگیهای جشنوارهای بنیاد سینمایی فارابی دیدار و گفتوگو کردند.
در این دیدار زمینه همکاریهای سینمای ایران با جشنواره فیلم شانگهای و بازار این رویداد سینمایی بررسی شد.
پس از جلسه این هیات چینی با رییس سازمان سینمایی، هیأت جشنواره فیلم شانگهای در گفتوگو با مدیران بنیاد سینمایی فارابی بر حضور فیلمهای ایرانی در دوره آینده بازار این جشنواره، معرفی فیلمهای ایرانی و استفاده از امکانات جشنواره شانگهای به منظور برقراری ارتباط محکم و مستقیمتر بنیاد سینمایی فارابی با پخش کنندگان فیلم و همچنین مرکز تولید مشترک سینمای چین تاکید کردند.
به علاوه، با توجه به آنکه سرمایهگذاری قابل توجهی در کشور چین برای احیای جاده ابریشم شکل گرفته، از سال گذشته جشنواره شانگهای نیز بخشی جدید را با نام «یک جاده _ یک کمربند» راهاندازی کرده است و این انتظار وجود دارد سطح همکاریهای ایران و چین و همچنین سایر کشورهای جاده ابریشم در سینما گسترش یابد. در این دیدار مقرر شد کارگاههای فیلمسازی از سوی فیلمسازان، مدیران فیلمبرداری و تهیهکنندگان ایرانی با همکاری جشنواره شانگهای در کشور چین برگزار شود و اولین کارگاه تخصصی با موضوع فیلمبرداری یا تهیهکنندگی در صورت امکان، در حوالی نوروز سال ۹۸ در کشور چین برگزار شود.
این امیدواری وجود دارد با توجه به برنامهریزیهای جشنواره جهانی فیلم فجر و بنیاد سینمایی فارابی، در سال آتی ارتباط بهتری با جشنواره شانگهای برقرار شود.
در سالهای اخیر سینمای چین توانسته در زمینه تولید و گردش مالی حد نصابهای قابل توجهی را بدست آورد، این همکاری می تواند به جهش تولید و اکران فیلمهای ایرانی در چین منجر شود و برقراری ارتباط درست و موثر با پخش کنندگان کشور چین، به حضور ایران در بازارهای فیلم این کشور و دیگر کشورها کمک کند.
گفتنی است این رویداد جزء ۱۵ جشنواره رده رقابتی بینالمللی طبق تقویم فیاپف بوده، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در سوابق همکاری سینمای ایران با این جشنواره، دو بار جایزه اصلی به فیلمهایی از خسرو معصومی رسیده و فیلمهای زرد و هت تریک در سالهای اخیر در بخش اصلی رقابتی جشنواره شانگهای با توفیقات قابل توجهی روبرو شدهاند.
اخبار
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع)
نمایشگاه عکس»محرم از نگاه دوربین « در مترو گالری ایستگاه شهید بهشتی برپا شد
نمایشگاه عکس « محرم از نگاه دوربین « به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) ،از سوی مدیریت فرهنگی هنری مترو با مشارکت مرکز آموزش فنیحرفه ای استان تهران در ایستگاه شهید بهشتی(ره) برپا شد.
به گزارش امتیاز؛ این نمایشگاه عکس ، آثار علیرضا حیدری هنرمند جوان است که به مدت 30 روز در معرض دید عموم قرار می گیرد. حیدری دراین نمایشگاه عکس، مراسم عزاداری اقوام و اقشار مختلف جامعه را در سوگواری سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران باوفایش از زاویه دوربین خود به تصویر کشیده است. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از تاریخ 25شهریور تا 30 مهر ماه از ساعت 8 تا 22 به مترو گالری ایستگاه متروی شهید بهشتی(ره) مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فرهنگسرای مترو به نشانی www. merto.farhangsara.ir مراجعه ویا با شماره تلفن 96652608 تماس حاصل کنند.
نمایش «عروسکها»ی یک هنرمند ایرانی در ترکیه
۲۰ اثر سیامک عزمی با عنوان «عروسکها» در استانبول به نمایش گذاشته میشود.در معرفی این نمایشگاه آمده است: بر همگذاری لکههای رنگ وفادار به فرمها، ارزشگذاریهای یکسان برای هر کدام از عروسکها در قاب، آنچنان که گویی هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند: شاهزادهها در کنار پینوکیو! این قابها نمایش قسمتی از تکرار زندگی است. روایت بازیها و نقشهای تحمیلی که پذیرفتهایم و هنرمند هر چه بیشتر این داستان را روایت میکند، هر چند برای او همچون مراقبه و برای رسیدن به تکامل است، این هجو کامل تر میشود. در تفسیر و توضیح یک اثر هنری، هر چه بیشتر گفته شود به سوءدریافت و انحراف از تاثیر واقعی آن نزدیک تر میشویم، با این وجود شاید بتوان گفت عروسکهای سیامک عزمی بهانهای است که ما را درگیر کیفیت اجرا کند.سیامک عزمی متولد ۱۳۵۱ است، او در نمایشگاههای متعدد گروهی در ایران، ترکمنستان، دبی و چین شرکت داشته و تاکنون دهها نمایشگاه انفرادی در ایران و کشورهای دیگری چون ترکیه و ایتالیا و نقاط دیگر برپا کرده است. او حضور در اکسپو آرت کشور چین در سال ۲۰۰۶، شرکت در اکسپو آرت تهران در سال ۱۳۹۱ و شرکت در چند دوره از حراج تهران را در کارنامه هنری خود دارد. این نمایشگاه از بیستم سپتامبر تا دوم اکتبر( ۲۹ شهریور تا ۱۰ مهرماه) در گالری ۷artgallery برپا خواهد شد و علاقهمندان میتوانند از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به این گالری در استانبول، خیابان استقلال، محله گالاتا، خیابان سردار اکرام، پلاک ۱۶ مراجعه کنند.
اخبار
زندگی سعدی روی صحنهی تئاتر کانادا
نمایش «سعدی مسافر شهر عشق» نوشته علینقی رزاقی با بازی محمد عمرانی در شهر ونکوور کانادا به روی صحنه میرود.
نمایش «سعدی مسافر شهر عشق» نوشته علینقی رزاقی و به کارگردانی ژوبین غازیانی در تاریخ ۲۲ سپتامبر سال میلادی، مطابق با ۳۱ شهریورماه، به روی صحنه خواهد رفت.
در آن شب سالن سنتنیال شهرِ نورت ونکوور، میزبان گروهی ایرانی خواهد بود که با پیام «صلح و آزادی برای جهان» بخشی از زندگی سعدی شیرازی را از آغاز تا مرگ به روی صحنه خواهند برد.
در این نمایش بازیگر پیشکسوت تئاتر، رادیو و تلویزیون ایران، محمد عمرانی ایفای نقش خواهد کرد. مجید تفرشی، منصور فیروزبخش، محبوبه مجتهد، منوچهر سلیمی، الناز رضایی، مهسا قراگزلو، ترکان واحدی رجبی، محمدضیاء یزدانی و هنرجوی خردسال ونوس حنایی، از دیگر بازیگران این نمایش خواهند بود.
ژوبین غازیانی، بازیگر و کارگردان تئاتر در مورد این اجرا افزود: “علت اصلی اجرای این نمایش در خارج از کشور، جلب توجه مهاجران به داشتههای فرهنگی و میراث هنریمان است، همین قدر که تماشاگران بعد از خروج از سالن به سراغ بوستان و گلستان سعدی بروند و کتابی بخوانند برای من بسیار با ارزش است. سختیهای زندگی در کشور جدید، مهاجران را درگیر مسایل روزمره میکند و این اتفاق خود به خود آنها را از پرداختن به مسایل فرهنگی و هنری کُهن و گذشتهٔ با ارزش ایرانی دور میکند.”
ساخت و انتخاب موسیقی این نمایش را البرز رحمانی به عهده دارد و در این کار سینا اتحاد با نوازندگی کمانچه، سهراب صائبنیا با نواختن سنتور و نعیم چرخی به عنوان نوازنده سازهای کوبهای او را یاری خواهند داد. اشعار سعدی را در این تئاتر نوید گمینی و سارا جباری خوانندگی خواهند کرد. طراحی صحنه این نمایش با الهام از آثار مینیاتور فرح اصولی به عهده کتایون فیضمرندی است و داریوش ملکوتی در ساخت و طراحی او را یاریگر است و امین غازیانی پوستر این نمایش را طراحی کرده است.
این نمایش به تهیه کنندگی پروین سرآبادانی در ساعت ۷:۳۰ عصر روز یاد شده در سالنی ۶۵۰ نفره به روی صحنه خواهد رفت.
احسان فلاحت پیشه و تجدید فراش آقای میسیسیپی
کارگردان نمایش «ازدواج آقای می سی سی پی» عنوان کرد در اجرای مجدد این اثر نمایشی وجوه دیگری از متن فردریش دورنمات پررنگ شده است.
احسان فلاحت پیشه کارگردان «ازدواج آقای می سی سی پی» درباره اجرای این اثر نمایشی در سالن اصلی تئاتر شهر به خبرنگار مهر گفت: این نمایش نوشته فردریش دورنمات است که بعد از اجرای موفقی که سال ۹۴ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر داشت، قرار است مجدد به صحنه برود و احتمالا اجرا از ۵ مهر ماه در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز می شود اما این امکان وجود دارد که زمان اجرا دچار تغییراتی شود.
وی درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای عمومی قبلی و اجرا در جشنواره تئاتر فجر داشته است، بیان کرد: به هر حال نمایش بعد از سه سال مجدد اجرا می شود و در این مدت، هم شرایط تغییر کرده و هم رویکرد من به متن متفاوت شده است. چارچوب اجرا همان است اما وقتی بحث تغییر رویکرد مطرح می شود مساله آکسان گذاشتن روی مفهومی از اجرا به میان می آید و اینکه قرار است در اجرای جدید وجه دیگری از متن را پررنگ کنیم.
فلاحت پیشه ادامه داد: در نگاه امروز من به متن تغییراتی به وجود آمده که در اجرا تاثیرگذار است البته نه به این شکل که در شکل کار شاهد تغییرات محسوسی باشیم اما مطمئنا این نگاه در بطن اثر تاثیرگذار است.
وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: یکی از تغییراتی که در اجرا شاهدش خواهیم بود علاوه بر تغییر تعدادی از بازیگران، پیوستن یک گروه بیست و چند نفره به نمایش است که اجرای حرکات فرم کار را برعهده دارند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: میسیسیپی دادستان کشور بینام و نشانی است که خواستار استقرار عدالت مطلق در جهان به صورت شریعت/ قانون موسی است. او که مفتخر است در طول ۳۰ سال دادستانی توانسته ۳۵۰ حکم اعدام را به زور عملی کند در آغاز نمایش به ملاقات آناستازیا بیوه صاحب کارخانه چغندر قند میرود. آناستازیا شوهر پیشین خود را کشته چون ...
شیوا ابراهیمی، محمدصادق ملک، آرش فلاحت پیشه، محمدرضا مالکی، مهدی نصرتی، پریسا صنعت کار، سید جواد حسینی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
آغاز عملیات نجات بیست و پنجمین «جیمز باند»
«رابرت وید» و «نیل پرویس» دو فیلمنامهنویس قدیمی برای بازنویسی فیلمنامه جدیدترین قسمت از مجموعه فیلمهای اکشن «جیمز باند» استخدام شدند.پس از کنارهگیری ناگهانی «دنی بویل» از کارگردانی بیستوپنجمین قسمت از فیلم «جیمز باند»، تهیهکنندگان این مجموعه با بکارگیری «رابرت وید» و «نیل پرویس» دو نویسنده قدیمی این مجموعه در تلاش هستند ساخت این فیلم را مجددا در مسیر اصلی خود قرار دهند.
ساختد قسمت جدید «جیمز باند» قرار بود به کارگردانی و با فیملنامهای از «دنی بویل» کارگردان برنده اسکار انگلیسی ساخته شود اما به سبب آنچه اختلافات خلاقانه میان او و تهیهکنندگان فیلم عنوان شد؛ ساخت این پروژه با کنارهگیری «بویل» متوقف شد.
با این وجود تاکنون تاریخ اکران این فیلم که برای سال ۲۰۱۹ برنامهریزی شده بود تغییر نکرده و «باربارا براکلی» و «مایکل جی. ویلسون» تلاش میکنند روند ساخت این پروژه دیگر مختل نشود و به همین دلیل این دو نویسنده که از سال ۱۹۹۹ در همه فیلمهای این مجموعه حضور داشتهاند به عنوان فیلمنامهنویسان قسمت جدید نیز انتخاب شدند.
یستوچهارمین قسمت از مجموعه فیلمهای «جیمز باند» با عنوان «شبح» در سال ۲۰۱۵ توسط «سام مندس» کارگردانی شد و به فروش جهانی بیش از ۸۷۲ میلیون دلار در سینماها دست یافت. اما «سقوط آسمانی» به کارگردانی «مندس» و با حضور «کریگ» و «خاویر باردم» در نقش منفی در سال ۲۰۱۲ با فروش یک میلیارد و ۱۰۰ هزار دلار در سطح جهان به پرفروشترین فیلم در این مجموعه بدل شد و اما کارگردان قسمت بیستوپنجم و جدید این فیلم پس از کنارهگیری «دنی بویل» هنوز اعلام نشده است.
سری فیلمهای «جیمز باند» با فروش جهانی بیش از پنج میلیارد دلار در جایگاه دوم پرفروشترین سری فیلمهای ادامهدار بعد از مجموعه «هری پاتر» قرار دارد.
آیدا پناهنده «پاییز نیکایدوها» را ساخت
«پاییز نیکایدوها» به کارگردانی آیدا پناهنده در جشنواره فیلم «نارا» ژاپن رونمایی می شود.تهیه کنندگی این اثر را نائومی کاواسه فیلمساز سینمای ژاپن و برنده دوربین طلا و جایزه بزرگ فستیوال فیلم کن بر عهده دارد و فیلم محصول مشترک ۲ کشور ژاپن و هنگ کنگ است. «پاییز نیکایدوها» به نویسندگی ارسلان امیری و آیدا پناهنده پاییز سال گذشته در ژاپن و در شهرهای قدیمی نارا و تِنری فیلمبرداری شده و داستان فیلم درباره آخرین بازمانده مرد خانواده نیکایدو است که باید برای بقای نام خانوادگی شان دست به انتخاب دشواری بزند.
در این فیلم بازیگران ژاپنی از جمله ماسایا کاتو، شیزوکا ایشیباشی، کازوکو شیراکاوا، کیتا ماچیدا، هانا هیدوکی، کایو ایسه ایفای نقش کرده اند. مدیریت فیلمبرداری فیلم را مرتضی قیدی برعهده داشته است و صدابردار ژاپنی کیکوچی نوبویوکی که تجربه همکاری با عباس کیارستمی را در فیلم «مثل یک عاشق» داشته است در این اولین تجربه بین المللی آیدا پناهنده، با وی همکاری داشته است.
کمپانی ژاپنی اِل. دی. اِچ ژاپن و اِمپررفیلم هنگ کنگ در تهیه این فیلم مشارکت داشته اند که با پایان تدوین فیلم توسط ارسلان امیری و اتمام مراحل فنی، این فیلم با نام ژاپنی «نیکایدو-کِ- مونوگاتاری» از چهارم ژانویه ۲۰۱۹ در ژاپن اکران سراسری خواهد شد.
این فیلم ۲۰ سپتامبر مصادف با پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه در افتتاحیه فستیوال بین المللی فیلم «نارا» در ژاپن با حضور کارگردان و عوامل آن همراه با برگزاری کنفرانس خبری، رونمایی می شود.
این سومین فیلم سینمایی آیدا پناهنده، بعد از «ناهید» و «اسرافیل» است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3877/15276/56178
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3877/15276/56179
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3877/15276/56180
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3877/15276/56181
|
عناوین این صفحه
- تجربه تئاتر نوین مذهبی با «سربند»
- دیدار مدیران جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای با مدیران بنیاد سینمایی فارابی
- اخبار
- اخبار