|
در جلسه وزیر صمت با مدیران دو خودروسازی؛
دستور فوری وزیر برای حل مشکل مشتریان خودرو
انبوه مشکلات مشتریان ایران خودرو و سایپا باعث شده تا وزیر صمت دستور حل فوری این مشکلات را صادر کند
در جلسه وزیر صمت با مدیران دو خودروسازی بزرگ کشور مقرر شده که مدیران ارشد این شرکتها با مشتریان ملاقات حضوری داشته باشند و برای مشکلات موجود چاره اندیشی کنند .
ایران خودرو و سایپا هم عصر پنجشنبه با صدور اطلاعیه هایی از مشتریان خود دعوت کردند تا در روز شنبه ششم بهمن از ساعت 9 صبح تا ساعت 17 به آدرس های اعلامی مراجعه و مشکلات و گلایه های خود را مطرح و برای آن چاره اندیشی شود .
بر اساس این گزارش از مهمترین مشکلاتی که مشتریان ایران خودرو و سایپا از آن گلایه مندند : تاخیر زیاد در تحویل خودروهای ثبت نامی ، افزایش پی در پی قیمتها ، تغییر خودروهای ثبت نام شده با انواع دیگر تولیدات، عدم تحویل خودروهای سنگین توسط سایپا دیزل ، خدمات پس از فروش نا مناسب ، قطعات منفصله بی کیفیت و مواردی از این دست است
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته با فراخواندن مدیران عامل ایران خودرو و سایپا نسبت به عمل کردن آن ها به تعهدات فروش خود اولتیماتوم داده بود.
رضا رحمانی بر ضرورت احقاق حقوق مردم در خرید خودرو تاکید کرد و افزود: سازمان حمایت و خودروسازان بر اساس مصوبات قانونی باید به گونه ای عمل کنند که رضایت مردم در قضیه پیش فروش خودروها جلب شود.
وی افزود: هیچ گونه مماشاتی از سازمان حمایت در برابر احقاق حقوق مردم مورد قبول نیست و باید به صورت روزمره دستورات صادر شده را پیگیری کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: اطلاع رسانی از نحوه واگذاری و اطمینان بخشیدن به مردم نسبت به احقاق حقشان موضوعی است که هم خودروسازان و هم سازمان حمایت باید به طور جدی به آن اهتمام کنند.
براساس اطلاعیه های منتشر شده ، مدیران ارشد ایران خودرو و سایپا ، روز شنبه ششم بهمن ماه از ساعت 9 صبح تا 17 پاسخگوی مشکلات مشتریان خواهند بود .
نشست مدیران گروه صنعتی ایران خودرو در کیلومتر 14 جاده مخصوص تهران - کرج (شهید لشگری ) جنب بیمه و بانک پارسیان درب 4 ایران خودرو و نشست مدیران سایپا با مشتریان در کیلومتر 18 جاده قدیم کرج و در مجموعه سازه گستر سایپا برگزار می شود.
عضو فراکسیون جوانان مجلس:
برخی بازنشستگان با دور زدن قانون، به شرکتهای خصولتی رفتند
نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون جوانان در خصوص اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: تمام دستگاهها و قوای سه گانه آن را اجرایی کردند ولی چند نهاد تعدادی مجوزهای خاص گرفتند.
«سید احسان قاضیزاده هاشمی»، نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون جوانان، در خصوص اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در گفت و گو با خبرگزاری برنا گفت: همه دستگاهها و قوای سه گانه این قانون را اجرایی کردند ولی چند نهاد تعدادی مجوزهای خاص گرفتند. در صدا و سیما 200نفر از بازنشستگان ترک خدمت کردند و حدود 20نفر مجوز گرفتند.
وی ادامه داد: در پی قانون منع به کارگیری بازنشستگان حدود 6هزارنفر در همه رده ها در قواهای مختلف ترک خدمت کردند که 200نفر از آنها مقامات سیاسی بودند. باتوجه به گزارش های پراکنده ای که در نقاط مختلف داریم، هنوز برخی افراد ترک خدمت نکردند که دستگاه های نظارتی پیگیر آن هستند.
قاضیزاده هاشمی اضافه کرد: البته ما برای کسانی که قانون را اجرا نمی کنند، عنوان مجرمانه پیش بینی کردیم؛ در واقع این اقدام تصرف در اموال دولتی و عمومی است.
نماینده مردم فریمان و سرخس یادآور شد: همه نهادها این قانون را اجرا کردند ولی برخی از آنها قانون را جابجا کردند مثلا نیروهایشان را از مراکز دولتی به شرکت های خصولتی انتقال دادند و به نوعی اقداماتی برای دور زدن قانون انجام دادند.
وی در خصوص اقداماتی که در برخورد با این افراد انجام دادند، مطرح کرد: دستگاههای نظارتی تاکنون به صورت جدی به این مسئله ورود کردند و خواهند کرد. از سوی دیگر ما گزارشهای زیادی از طرف مردم در سراسر کشور داریم. حجم گزارشهایی که به دست ما میرسد، بسیار زیاد است. ما این گزارشها را جمع بندی می کنیم به دستگاههای نظارتی می فرستیم. درباره این موضوع هم جمع بندی در معاونت مجلس در مورد اعاده شدگان داشتیم که هفته آینده به دستگاه های نظارتی اعلام خواهیم کرد.
«ایرانسلمن سازمانی» معرفی شد
ایرانسل به منظور سهولت در مدیریت یکپارچه خدمات سازمانی، نرمافزارکاربردی «ایرانسلمن سازمانی» را معرفی کرد.
به گزارش امتیاز، از این پس مشترکان سازمانی میتوانند با استفاده از نرمافزارکاربردی «ایرانسلمن سازمانی» سیمکارتهای سازمانی را مطابق با نیاز سازمان یا شرکت خود مدیریت کنند.
جهت استفاده از این برنامه کاربردی لازم است مشترکان سازمانی ایرانسل، مدیر پروفایل و مدیران حساب شرکت خود را مشخص کنند و از امکاناتی که «ایرانسلمن سازمانی» ارائه میدهد، نظیر «کنترل میزان مصرف سیمکارتها»، «مدیریت حساب چندکاربره»، «سرویس شبکه امن همراه»، «دریافت جزئیات صورتحسابها»، «پرداخت» آنها و «خرید بسته افزایشی» بهرهمند شوند.
مشترکان سازمانی یا شرکتی ایرانسل به منظور استفاده از «ایرانسلمن سازمانی»، میتوانند علاوهبر مراجعه به نسخه تحت وب نسبت به دانلود این برنامه کاربردی از طریق وبسایت ایرانسل نیز اقدام کنند.
ایرانسل جهت تأمین رفاه حال مشتریان حقوقی خود، در کنار انواع خدماتی که به مشترکان حقیقی ارائه میکند، آمادگی دارد نیاز سازمانها و شرکتها را جهت افزایش بهرهوری آنها تأمین کند. این خدمات متناسب با کسبوکارهای کوچک و متوسط، سازمانهای بزرگ و سازمانهای دولتی ارائه میشوند که اطلاعات مربوط به آنها در بخش مشترکان سازمانی وبسایت ایرانسل به نشانی business.irancell.ir در دسترس است.
مشترکان سازمانی ایرانسل میتوانند سوالات خود را با شماره اختصاصی 714 از خطوط ایرانسل و 09377140000 از سایر خطوط یا با ارسال ایمیل به EB@mtnirancell.ir مطرح کنند.
راه اندازی اولین سیستم حفاظت کاتدی با استفاده از انرژی خورشیدی
کارشناسان منطقۀ تهران موفق شدند نخستین ایستگاه CPS سیستم حفاظت از زنگ را در خارج از تأسیسات با استفاده از انرژی خورشیدی راه اندازی کنند .
به گزارش امتیاز، امیر نوروزی کارشناس واحد خوردگی در خصوص فرآیند راه اندازی و نصب این سامانه گفت: با همت و درایت همکارانمان در واحد برق، اولین ایستگاه CPS خورشیدی که انرژی الکتریکی مورد نیاز آن از منبع بزرگ و عظیم خورشید تامین می شود در این مکان نصب و با موفقیت راه اندازی شد.
وی هدف از اجرای این پروژه را پوشش و تأمین پتانسیل محدوده ای از خطوط 18 و 24 اینچ اصفهان / ری و جلوگیری از سرقتهای مکرر CPSکه پیش از این موجب خارج شدن ایستگاه جعفریه از مدار می شد دانست و افزود : این فرآیند با باند نمودن به خط 26 اینچ در حالی منتج به راه اندازی CPS ایستگاه حفاظت کاتدی در ضلع شمالی و بیرونی فشارشکن کوه نمک شد که پیش از این فاقد برق بود .
وی در خصوص روند این پروژه گفت : از آنجائی که پتانسیل فولاد مدفون در خاک نسبت به الکترود مس / سولفات مس ( نیم پیل ) اندازه گیری می شود ، با بالا رفتن نیروی محرکه الکتریکی ( EMF ) ، شدت خوردگی نیز افزایش می یابد و در حالیکه ایستگاه مذکور از بدو راه اندازی خط 26 اینچ خارج از مدار ، فاقد برق و دارای ایرادات زیرساختی بود، پس از بررسی و انجام تست های لازم برای راه اندازی در فاصله 95 متری از خط ، کانالی به موازاتِ آن حفاری ، ریگلاژ و با استفاده از روش غرقآبی آندگذاری شد .
وی اضافه کرد : در ادامۀ این پروسه، فعالیتهای طبقه بندی شده و اصولی، مرحله به مرحله انجام و پس از اجرای تمام مراحل آند گذاری و باند کردن ، پتانسیلِ نقاطِ اندازه گیری خطوط 18 و 24 اینچ ، مورد ارزیابی قرار گرفت و پروسۀ راه اندازی با موفقیت پشت سر گذاشته شد .
وی خاطرنشان ساخت : با راه اندازی این سیستم، انرژی پاک خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرد و برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، احتیاج نداشتن به خطوط انتقال و توزیع برق، سهولت در نصب، نگهداری و بهرهبرداری و عدم مصرف انرژیهای فسیلی را می توان از مهمترین مزایای این طرح دانست .
وی تأکید کرد : برقراری این سیستم، صرفه جویی قابل توجهی در مقایسه با نصب تجهیزات برقی داشته و ضمن این که میزان دسترسی و قابلیت اطمینان آن افزایش یافته، احتمال سرقت به مراتب کمتر از سیستمهای قبلی خواهد بود.
نوروزی با اشاره به اینکه امروزه پدیدۀ خوردگی فلزات از جمله مشکلات اساسی و هزینه ساز صنایع بزرگ به خصوص صنعت نفت می باشد، حفاظت کاتدی را به عنوان موثرترین روش حفاظتی به منظور جلوگیری از شدت خوردگی سازههای مدفون در خاک عنوان کرد که به طور گسترده در حفاظت از خوردگی لولههای انتقال مواد نفتی مورد استفاده قرار میگیرد که از مهمترین روش های کنترل خوردگی به شمار می رود و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است .
اتمام عملیات 15 کیلومتر تعویض پوشش خط لوله انتقال نفت شهر- کرمانشاه
پروژه تعویض پوشش 15 کیلومتر از خط لوله انتقال نفت خام نفت شهر – کرمانشاه به اتمام رسید.
به گزارش امتیاز، رئیس مهندسی خوردگی منطقه گفت: پروژه تعویض پوشش 15 کیلومتر از خط لوله 8 اینچ نفت شهر- کرمانشاه به منظور افزایش ایمن سازی خط و پایداری عملیات انتقال مواد نفتی در دستور کار قرار گرفت که این اقدام با توجه به قدمت بالای عمر پوشش لوله این خط در دو فاز، از کیلومترهای 90 تا 100 و 218 تا 223 اجرایی شد.
رحمان رضایی با اشاره به انجام پروژه پیگرانی هوشمند در طول مسیر خط لوله یاد شده که در اسفند ماه سال گذشته انجام شد، خاطر نشان کرد: فاز اول این پروژه با اعلام نتایج اولیه پیگرانی هوشمند و تعیین میزان رشد خوردگی با اولویت ترمیم نقاط با خوردگی بالا آغاز شد که علاوه بر تعویض پوشش 15 کیلومتر از مسیر 236 کیلومتری این خط لوله، نقاط خوردگی حاد نیز ترمیم و تعمیر شد.وی افزود: فاز اول پروژه به طول 10 کیلومتر در مدت زمان 9 ماه انجام شد که در زمان اجرای آن، نقاط خوردگی با همکاری واحدهای نگهداری و تعمیرات خط، ترابری، بازرسی فنی، عملیات و HSE ترمیم و تعمیر شد.
رضایی نقاط خوردگی ترمیم شده در فاز اول اجرای تعویض پوشش را 8 نقطه اعلام کرد و تاکید کرد: این نقاط از خوردگی هایی با عمق 20 تا 28 درصد بودند که بر اساس اولویت نسبت به ترمیم آن ها اقدامات شد.
وی عبور لوله در مسیرهای کوهستانی و صعب العبور و همچنین زمین های زراعی و کشاورزی را از مشکلات موجود در اجرای پروژه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تمام نقاط خوردگی اعلام شده در این محدوده از مسیر، ترمیم شده و تعویض پوشش بدون بروز هیچ گونه حادثه ای و با کیفیت بالا صورت گرفت.
وی تصریح کرد: فاز دوم پروژه نیز به طول 5 کیلومتر از کیلومتر 223 تا 218 در ابتدای شش ماهه دوم سال جاری آغاز شد که در این مقطع علاوه بر مشکلات یاد شده، به دلیل قرار گرفتن و نزدیکی به محدوده شهری، تعویض پوشش و همزمان با اجرای آن، ترمیم نقاط خوردگی با دقت و اهمیت بسیار بالایی انجام شد.
رضایی افزود: به دلیل قرار گرفتن و عبور مقطعی کابل های برق فشار قوی، عبور کابل فیبر نوری و همچنین تقاطع با احداث بزرگراه راه کربلا، ایمن سازی و پایداری عملیات انتقال در این محدوده با حساسیت و اهمیت بسیار بالاتری اجرایی گردید.
رئیس مهندسی خوردگی منطقه غرب اعلام کرد: عملیات تعویض پوشش در این مقطع در مدت سه ماه به اتمام رسید و در مدت انجام آن، 4 نقطه خوردگی از 27 تا 80 درصد تعمیر شد.
فرار از برملا شدن وضعیت فیشهای حقوقی
با وجود الزام قانون برای اعلام فیشهای حقوقی در سامانه ثبت «حقوق و دستمزد»، ظاهرا مدیران سازمانها هنوز تمایل چندانی برای ورود به این موضوع و شفافسازی وضعیت پرداختهای خود ندارند و تعداد محدودی در این باره اقدام کردهاند. عدم شفافیت در فیشهای حقوقی و بهدنبال آن، صدور فیشهایی که از ارقام سنگینی نشان داشت و آنها را به فیشهای نجومی معروف کرد، درنهایت موجب شد که هنگام تدوین قانون برنامه ششم توسعه، دولت به راهاندازی سامانه «ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد» موظف باشد.بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، تمامی دستگاهها و سازمانها از سه قوه گرفته تا سایر دستگاهها و نهادها موظف شدهاند که اطلاعات حقوق و دستمزد خود را در این سامانه ثبت کرده و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عمومی مردم فراهم باشد. در این بین، البته وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی مستثنی شدند.اما با اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه، از سال ۱۳۹۶ و بهدنبال آن، ایجاد زمینههایی برای راهاندازی سامانه «حقوق و دستمزد»، سرانجام در ابتدای سال جاری، شرایط راهاندازی سامانه تا حدودی فراهم شد و از اردیبهشتماه بود که دستگاهها میتوانستند با استقرار سامانه، اطلاعات مربوط به حقوق را در آن ثبت کنند.اگرچه چند ماهی از این جریان گذشته است، اما ظاهرا تمایل چندانی در دستگاهها برای ورود به سامانه ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد دیده نمیشود؛ بهطوری که بنا بر اعلام سازمان اداری و استخدامی، از حدود ۳۹۴۶ حدود ۱۶۸۳ دستگاه کاربران خود را تعریف کرده و فقط حقوق حدود ۷۳۳ هزار نفر با اعلام وضعیت فیش پرداخت شده است. این در حالی است که عمده اعلام دستگاهها نیز از خود قوه مجریه بوده و سایر قوا و دستگاهها در این رابطه اقدام چندانی انجام ندادهاند. به طوری که بنا بر اعلام سازمان اداری و استخدامی، قوه قضاییه، تاکنون به این موضوع به طور جدی وارد نشده است و ظاهرا فقط چند اداره از آن در این باره اقدام کردهاند که آن هم هنوز پرداخت حقوق آنها با انتشار فیش در سامانه انجام نمیشود.اخیرا نیز لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از دستگاهها خواسته بود که برای ورود اطلاعات فیشهای حقوقی به سامانه حقوق و دستمزد وارد شوند و آن را مورد تاکید قرار داده بود. این در شرایطی است که سازمان اداری و استخدامی عنوان کرده است که حتی خود مجلس نیز به تازگی برای این الزام قانونی وارد شده است و زیر مجموعههای آن از جمله دیوان محاسبات حتی اگر سامانه را مستقر کردهاند، تاکنون پرداختی حقوقی آنها در این سامانه انجام نشده است. به هر حال شفافیت فیشهای حقوقی یکی از الزامات دستگاهها برای ممانعت از مسائلی همچون اختلاف پرداختها، پرداختهای معروف به نجومی و همچنین نظارت بر آن برای ایجاد توازن بین پرداخت هایی که در سازمانها انجام میشود، به شمار میرود. در این شرایط، وقتی سازمانی حاضر به ورود به سامانه حقوق و دستمزد نبوده و آن را به تاخیر میاندازد، این شائبه را ایجاد میکند که ممکن است یکی از دلایل آن، وجود مسایلی خارج از چارچوب قانون در پرداختهای حقوقی خود است، چراکه باید در این سامانه، اطلاعات مربوط به نحوه پرداخت و چارچوب و ضوابط آن و ارقام پرداختی جزء به جزء کارمندان مشخص شود که در این صورت میتواند پشت پرده پرداختهای حقوقی در سازمانها و دستگاهها را روشن و مشخص کند. انرژی
76 کیلومتر مسیر خطوط لوله منطقه شمال برف روبی شد
رئیس خدمات ترابری منطقه شمال از بازگشایی 76 کیلومتر از مسیر برفگیر خطوط لوله در نقاط صعبالعبور این منطقه خبر داد.
به گزارش امتیاز، شهریار جعفری رئیس خدمات ترابری منطقه با اشاره به بارش سنگین برف در محورهای کوهستانی مازندران طی روزهای گذشته، از انسداد مسیر ارتباطی حدفاصل روستای سنگبن تا مرکز انتقال نفت گلپل، مسیر گلپل به لاجیم، 12 کیلومتر از مسیر دسترسی به ایستگاه مخابراتی آبباریک و 3 کیلومتر از مسیر مرکز اوریم تا فشارشکن ورسک خبر داد.
رئیس خدمات ترابری منطقه شهریار افزود: با توجه به پیشبینی سازمان هواشناسی و هشدار ادارهکل مدیریت بحران مازندران، واحد ترابری منطقه شمال در اقدامی پیشگیرانه دو تیم بازگشایی مسیر به همراه دو دستگاه لودر و گریدر در مراکز انتقال نفت اوریم وگلپل مستقر کرد و با آغاز بارش، عملیات برفروبی برای جلوگیری از انسداد مسیر آغاز شد.
به گفته جعفری عملیات بازگشایی مسیر تا پایان بارشها به مدت دو روز ادامه داشت و برفروبی در اغلب راههای ارتباطی به دلیل تداوم بارش برف دوباره انجام شد.
رئیس خدمات ترابری منطقه شمال با قدردانی از تلاشهای پرسنل ترابری در اجرای این عملیات، گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در مجموع 76 کیلومتر از مسیر دسترسی به مراکز انتقال نفت اوریم، ورسک، گلپل و لاجیم، همچنین ایستگاه مخابراتی آبباریک برفروبی شد.
بازدید دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس از مرکز انتقال نفت شاهرود
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی از مرکز انتقال نفت شهید سربرزگر بازدید کرد.
به گزارش امتیاز، مدیر منطقه در این بازدید به ظرفیتها و عملکرد شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و منطقه شمالشرق اشاره کرد و گفت: تامین فرآوردههای نفتی مورد نیاز پنج استان مهم کشور (خراسانهای شمالی، رضوی و جنوبی)، سمنان و گلستان بر عهده این منطقه است که برای انتقال پایدار و ایمن این فرآوردهها و حفاظت از خطوط لوله به عنوان یکی از سرمایههای ملی کشور، همکاران ما شبانه روزی تلاش میکنند.
رضا جبارزاده دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی درخصوص همراهی مخابرات با خطوط لوله نیز گفت: به لحاظ ضرورت اطلاع از وضعیت و موقعیت فرآوردهها در خطوط لوله انتقال و اطلاعرسانی سریع، وجود یک شبکه مخابراتی مستقل و مجهز ضروری است که همین امر موجب راهاندازی یک شبکه مخابراتی یکپارچه درکنار خطوط لوله شدهاست.
رئیس مرکز انتقال نفت شهید سربرزگر نیز با اشاره به حساسیت کار بهرهبرداران، به تشریح مراحل دریافت، رسید و ارسال فرآوردههای نفتی و همچنین نحوه انتقال انواع فرآورده پرداخته و به سؤالات حسینی شاهرودی پاسخ داد.
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در پایان بازدید از بخشهای مختلف این مرکز انتقال نفت، آشنایی با سیستم انتقال فرآوردههای نفتی را بسیار مفید ارزیابی کرد و تشویق و قدردانی از پرسنل این شرکت به دلیل حساسیت کار، شرایط سخت کاری و مسئولیت زیاد را وظیفه مسئولان دانست.
سیدحسن حسینی شاهرودی در جلسهای که به همین منظور در اتاق کنترل مرکز انتقال نفت شهید سربرزگر شاهرود تشکیل شده بود، گفت: بودجه سال 98 محدودیتهای خاصی دارد ولی در این بازدید مشاهده کردیم که در پایین دست دولت و در مراکزی مانند این مرکز، حساسیتها، شرایط و محدودیتهای خاص دولت مورد توجه همه کارکنان است و همگی سعی دارند به دولت کمک کنند تا از این شرایط سخت، با کمترین تبعات عبور کند که این بصیرت به معنی استقامت برای دفاع از آرمانهای انقلاب است.
تعمیر اساسی توربین سولزر منطقه اصفهان
تعمیر اساسی اضطراری توربین سولزر شماره یک مرکز انتقال نفت شهید بدیع صنایع رامهرمز (شماره 2 مارون ـ اصفهان) طی 18 روز انجام شد.
به گزارش امتیاز، محمد مذهب جعفری معاون فنی منطقه با اعلام خبر فوق گفت: با تلاش همکاران واحدهای تعمیرات مکانیک، برق، ابزار دقیق و همچنین پشتیبانی واحدهای تدارکات کالا و انبار، ترابری و همکاران عملیاتی مرکز انتقال نفت شماره 2 مارون ـ اصفهان، تعمیرات اضطراری توربین مذکور بدلیل شرایط ویژه عملیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن و طی 18 روز کار مستمر و بی وقفه با موفقیت انجام و به پایان رسید.
در همین رابطه علیرضا مرادپور رئیس واحد تعمیرات مکانیک منطقه نیز گفت: این تعمیرات با تعویض 7 ردیف از پره های ثابت و متحرک ساخت داخل، محور کمپرسور و محاسبه و ردیف چینی دقیق توسط همکاران منطقه به بهترین حالت ممکن طی 2800 نفر ساعت کار انجام و با اولین استارت، توربین در مدار بهره برداری قرار گرفت.
اخبار بانک
تاکید اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم وصول مطالبات معوق
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه مطالبات معوق، چالشی اساسی در نظام بانکی است، بر برنامه ریزی و پیگیری مستمر شعب این بانک برای پیگیری وصول مطالبات تاکید کرد.
به گزارش امتیاز، برات کریمی در همایش هم اندیشی اعتبارات و پیگیری وصول مطالبات که با حضور محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره، کاووس ایرج پور معاون حقوقی و وصول مطالبات، حمید رضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، فریدون رشیدی رییس اداره کل اعتبارات، علی اولیایی رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات، برخی روسای ادارات امور شعب استان ها و کارشناسان ادارات امور شعب برگزار شد، افزود: در شرایط اقتصادی کنونی کشور، قطعا نظام بانکی بسیار اثرگذار است.
وی با تاکید بر اینکه کشور و اقتصاد ما بانک محور است، ادامه داد: بهداشت اعتباری و انضباط مالی باید مورد توجه شعب باشد. در عین حال بخش عمده سودآوری بانک ناشی از کسب درآمدهای مشاع و تسهیلات است که باید به سمت صدور ضمانتنامه و پرداخت تسهیلات خرید دین برویم.
محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش با بیان اینکه در زمان پرداخت تسهیلات، روسای دوایر اعتباری باید ریسک اعتباری را بسنجند، گفت: تسهیلات باید به گونه ای پرداخت شوند که بازپرداخت آن نیز تضمین شده باشد و اجازه ندهیم که منابع بانک به مطالبات معوق تبدیل شوند.
وی افزود: باید در پایان سال به سمت و سوی افزایش سودآوری بانک و بهبود ترازنامه پیش رویم.
همچنین کاووس ایرج پور معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک نیز در این همایش با بیان اینکه در زمان پرداخت تسهیلات باید توان مشتری سنجیده شود، گفت: این امر مهم ترین شاخص در وصول و پیگیری مطالبات معوق است.
حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور هم در این همایش وصول مطالبات معوق را یکی از راهکارهای مهم در بهبود شاخص های اعتباری بانک عنوان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات با رعایت بهداشت اعتباری نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.
فریدون رشیدی رییس اداره کل اعتبارات بانک نیز با بیان اینکه تاکید ما استفاده از ابزارهای تعهدی مانند ضمانتنامه ها و... است، گفت: این امر موجب کاهش هزینه ها برای سیستم بانکی، بانک ملی ایران و مشتری می شود.
علی اولیایی رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش گفت: ابزارهای مناسبی برای تسویه بدهی ها در بانک وجود دارد که باید به جامعه بدهکاران اطلاع رسانی شود و وصول مطالبات نیز با جدیت بیشتری پیگیری شود.
در پایان این همایش نیز روسای ادارات امور شعب منطقه یک کشور به تشریح برنامه های خود برای کاهش میزان مطالبات معوق و موانع پیش رو پرداختند.
مدیرعامل بانک کشاورزی:
امیدآفرینی در جامعه رویکرد فعالیتهای اطلاع رسانی باشد
روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در جمع کارکنان روابط عمومی وهمکاری بین الملل این بانک گفت: امید آفرینی در جامعه باید محور و رویکرد اصلی رسانی قرار گیرد.
به گزارش امتیاز، خدا رحمی به ارتقای سطح تعامل این بانک با وزارتخانه های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن، تجارت همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... اشاره و خاطرنشان کرد:وجاهت عملکردی این بانک در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
مدیرعامل بانک کشاورزی شرایط این بانک به لحاظ عملکردی و رشد شاخصهای حوزه های حوزه های مختلف را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور حرفی برای گفتن داریم.
خدارحمی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر ضرورت اطلاع رسانی پیرامون دستاوردهای ۴۰ ساله بانک و نقش آن در توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی مردم کشور تاکید کرد .
وی عملکرد بانک کشاورزی در اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی با پرداخت ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات که منجر به ایجاد ۵۴ هزار شغل شد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: محرومیت زدایی یکی از آرمانهای انقلاب اسلامی بود که اجرای طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی،بلوغ فکری آرمان ها و حرکت های انقلاب در چهل سال پیش است.
خدارحمی با ابراز امیدواری از اینکه اقدامات کنونی پشتوانهای برای حرکت های بعدی باشد خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی پیشرو در خدمات الکترونیک و سایر خدمات بانکی است و طی چهل سال گذشته تحولات مهمی در این بانک صورت گرفته است.
وی توسعه فعالیتهای بانکداری بین الملل در این بانک را از دیگر تحولات مهم و قابل توجه طی 40 سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه نظم ویژه ای بر فعالیت های این بخش حاکم است و برای تأمین نیازهای اساسی مردم تلاش میکنیم.
خدارحمی ضمن اینکه وضعیت کنونی جایگاه بانک کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد، تلاش بیشتر حوزه های مختلف این بانک را برای ارتقای این جایگاه خواستار شد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16038/60761
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16038/60762
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16038/60763
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16038/60764
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16038/60765
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16038/60766
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16038/60767
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16038/60768
|
- دستور فوری وزیر برای حل مشکل مشتریان خودرو
- برخی بازنشستگان با دور زدن قانون، به شرکتهای خصولتی رفتند
- «ایرانسلمن سازمانی» معرفی شد
- راه اندازی اولین سیستم حفاظت کاتدی با استفاده از انرژی خورشیدی
- اتمام عملیات 15 کیلومتر تعویض پوشش خط لوله انتقال نفت شهر- کرمانشاه
- فرار از برملا شدن وضعیت فیشهای حقوقی
- انرژی
- اخبار بانک