|
در فضایی صمیمانه صورت گرفت؛
رونمایی از سه پوستر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
پوسترهای سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر در فضایی صمیمانه، با حضور هوشنگ توکلی، رضا بابک، مدیرکل هنرهای نمایشی و اعضای دبیرخانه جشنوارهی سی و هفتم در محل دبیرخانه این جشنواره رونمایی شد.
به گزارش امتیاز، جلسه رونمایی از پوستر سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر ظهر با حضور هنرمندانی چون هوشنگ توکلی و رضا بابک و مدیرانی چون شهرام کرمی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی، نادر برهانیمرند دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، سعید اسدی دبیر بخش بینالملل و دیگر اعضای دبیرخانه جشنواره برگزار شد.
عباس غفاری مدیر روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در ابتدای این جلسه گفت: از روز نخست که دبیرخانه کار خود را آغاز کرد قرار بر این شد که هر آنچه را جناب آقای نادر برهانیمرند گاهشماری کردهاند در موعد مقرر انجام شود و تا امروز که من در خدمت شما هستم تمام رویدادها در موعد مقرر صورت گرفته است و توانستهایم در حد توان هم نظر هنرمندان را تامین کنیم و هم نظر مدیران را.
سپس نادر برهانیمرند دبیر سی و هفتمین جشنوارهی بین المللی تئاتر فجر نیز اظهار کرد: خوشحالم که با وجود تمام مشکلات و مضایق که در جریان آن هستید به این ایستگاه مهم رسیدهایم. شاید این سوال پیش بیاید که چرا این جلسه در دبیرخانه برگزار شده است و در جواب باید به سمینار چهل سالگی انقلاب اشاره کنیم که از روز شنبه ششم بهمن آغاز میشود و ما نمیخواستیم رونمایی از پوستر به آن روز برسد و با خود فکر کردیم که پیش از پایان هفته به شکلی خودمانی و در محفلی صمیمی انجامش دهیم. ممکن است دوستان رسانه از ما ناراحت شوند اما روابط عمومی جشنواره گزارش این جلسه را به شکل کامل برای رسانهها ارسال خواهد کرد.
وی با بیان اینکه باید از سعید رضوانی مدیر هنری و هویت بصری تشکر کنم که از روزهای آغازین همراهمان بود، تأکید کرد: بحث هویت بصری و زیباییهای این رویداد مهم برای ما اهمیت بسیار داشت و در حد امکاناتمان تلاش کردیم تا این مهم را از دست ندهیم و در اقلام تبلیغاتیمان مراتب زیباییشناسی را در حد امکان رعایت کنیم. بحث پوستر از روز نخست با توجه به حواشیای که همواره داشته است برایمان از اهمیت بالایی برخوردار بود. این سه پوستر محصول 10 ماه تلاش دبیرخانه است و آقای رضوانی و دوستانششان در این 10 ماه ایدههایشان را به ما منتقل کردند و امیدارم مورد توجه هنرمندان و مدیران قرار بگیرد و اگر کم و کاستیای هم داشته است به حساب من بگذارید.
در ادامه این مراسم سعید رضوانی مدیر هنری و هویت بصری سی و هفتمین جشنوارهی بین المللی تئاتر فجر نیز درباره طراحی پوسترهای این دوره توضیح داد: ما تلاش کردیم از تجربیات سالهای قبل استفاده کنیم و کارمان را از تیرماه آغاز کردیم. ما سعی کردیم همه چیز براساس یک سری اصول جلو برود. امروز شاهد رونمایی دو پوستر اصلی و یک پوستر بخش چهل سالگی هستیم. دو پوستر اصلی نیز یک و دو نیستند و هر دو اصلیاند و به فراخور مکان مورد استفاده قرار میگیرند. آنچه برای ما اهیمت داشت این بود که در کنار جذب مخاطب خاص، توجه مخاطب عام را هم جلب کنیم.
وی درباره تکنیک استفاده شده در طراحی این 3 پوستر گفت: ما در تکنیک و ایدهپردازی به سمت مینیمالیسم رفتیم و در طراحی به سمت امپرسیونیسم و پست امپرسیونسم و از فرمهایی نزدیک به فضای تئاتری بهره بردیم و منتظر نظراتتان هستیم.
در ادامه عباس غفاری درباره دلایل برگزاری مراسم رونمایی از پوسترهای جشنوارهی سی و هفتم تئاتر فجر در دبیرخانه این جشنواره توضیح داد: ما اگر خواستیم که این مراسم در این جا برگزار شود فقط و فقط به خاطر صمیمتتر بودن فضا بود و طبیعتا میدانیم که این دبیرخانه کوچک در خور شان هرمندانمان نیست. همانطور که سعید هم اشاره کرد برای اولین بار است که از سه پوستر مجرا رونمایی میشود که در مفهوم یک پوستر هستند. ما امسال برای هر بخش نیز یک پوستر طراحی کردیم و در واقع به غیر از این سه پوستر، 10 پوستر فرعی هم داشتیم.
سپس هوشنگ توکلی کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران که برای رونمایی از پوسترهای جشنوارهی سی و هفتم تئاتر فجر حضور پیدا کرده بود، یادآور شد: تئاتر ما در شکل جدید از 1304 و 1305 خود را نشان داد و تا امروز هم، موفقیتهای بسیار زیادی داشته و هم، بلاهای بسیاری بر سرش آمده است. ما سه فطرت مهم در تاریخ تئاتر داشتیم و هر جا که تئاتر قرار بوده است به جایی برسد که خود را در جامعه تثبیت کند تجربیات پیشینش به دلیل مسائل سیاسی متوقف شده و تجربیات جدیدی شکل گرفته است. تجربیات هنرمندان ما در قبل از شهریور 1320 درخشان بوده است اما متاسفانه هیچ ردپایی از آن نیست و امیدوارم جوانان ما به دنبال این ردپاها بروند.
وی ادامه داد: بعد از کودتای 28 مرداد تئاتر به سختی توانست تا انقلاب خود را نشان دهد و دوران درخشانش در 10 سال پایانی پهلوی قابل توجه است. بعد از انقلاب مجددا جریان تئاتر خود را بازسازی کرد و اکنون نزدیک به 20، 30 هزار هنرمند فعال داریم که دغدغهشان تئاتر است. هر چند کمتر دیده شدهاند ولی چراغ تئاتر را بعد از سه دوره فطرت روشن نگه داشتهاند و من و جامعه تئاتری امیدواریم اتفاقی برای آنها پیش نیاید.
این هنرمند با سابقه تئاتر ایران در ادامه سخنان خود تأکید کرد: سی و هفتمین جشنواره تئاتر پر از هجمه است و به سختی خود را تعریف میکند و در کنار مسائل اجتماعی جلو میآید و مطمئنم که اگر از این بحران رد شود در سالهای آینده تئاتر شکوفایی خواهیم داشت.
رضا بابک دیگر کارگردان و بازیگر شناخته شده تئاتر ایران که در این مراسم حضور داشت نیز گفت: سپاس به پاس تلاش شما هنرمندان و دوستان غریز که به خاطر تئاتر زحمت میکشید. میدانم که رسیدن به این جا کار سختی بوده است.
وی تأکید کرد: من فکر میکنم ما در بعد از انقلاب اتفاقات خوبی هم داشتهایم و از جمله آنها ورود بچههای تئاتر به سینما بوده است و تاثیری که تئاتر روی هنرهای دیگر گذاشته است و از جمله روی موسیقی. باور کنید تئاتر چیز خوبی است، هنر شریفی است و تئاتر خوب هم زیاد است. من در کشورهای دیگر دیدهام که تئاتر چگونه انسانسازی و اخلاقسازی کرده است. در تئاتر عشق هست و مهربانی هست. تئاتر آگاهیدهنده است و گاهی اوقات پرخاشگر و منتقد و باید هم باشد و اگر اینها را از آن بگیریم فقط بزن و بکوب میماند و بشکن و بالا بنداز.
در پایان این مراسم نیز شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن تشکر از حضور تکتک هنرمندان در رونمایی از پوستر سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر، اظهار کرد: اگرچه کارهای اجرایی چشنواره پیش از این شروع شده است اما رونمایی از پوستر معمولا آغازی رسمی است و امیدوارم این آغاز رسمی منجر به اتفاقاتی خوب شود.
وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: آن اندازه که تئاتر به ما فخر و عزت و اندیشه داده است، کسانی هم هستند که دین زیادی بر گردن تئاتر دارند و آنچه امروز به ما رسیده است به واسطه حضور استادانمان است. امیدوارم جشنواره، جشنوارهی شایستهای باشد و وظیفهام است که از نادر برهانیمرند و همه دوستانم بایت زحماتشان تشکر کنم.
در بخش پایانی مراسم نیز از 3 پوستر طراحی شده برای سی و هفتمین جشنوارهی بین المللی تئاتر فجر رونمایی شد.
«هنر مقاومت» به گام پنجم رسید
پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» ز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» در ۱۰ بخش مرتبط با هنرهای تجسمی، عصر روز پنجشنبه ۴ بهمن ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مسعود نجابتی دبیر این دوره جشنواره، محمد حبیبی سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، احسان محمدحسنی مدیر مؤسسه فرهنگی و رسانهای اوج و چند تن از شخصیتهای هنری و فرهنگی دیگر آغاز به کار کرد.
مسعود نجابتی در اولین روز برگزاری این رویداد با اشاره به اینکه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نگاه خاصتری را در این دوره از جشنواره هنر مقاومت دنبال خواهند کرد، به خبرنگار مهر گفت: تمام تلاشمان این بود کاری کنیم تا انواع مختلف هنرهای تجسمی که جایگاه خاصی بین مردم دارند، تافته جدا بافته نباشد و مردم با آنها ارتباط برقرار کنند. در واقع بنا داشتیم این جشنواره محصولمحور و کاربردی برگزار شود.
وی ادامه داد: هدف دیگر ما از برپایی این دوره، استفاده از هنر و استعداد جوانان سراسر کشور بود. ما قبل از شروع این رویداد با برگزاری کارگاههای متعدد آموزشی به آثاری دست یافتیم که برگزیده این آثار از امروز در معرض دید علاقمندان قرار میگیرد.
توجه ویژه به نقاشی دیجیتال
نجابتی درباره تفاوت این دوره نسبت به سالهای قبل بیان کرد: امسال از نقاشی رنگ روغن فاصله گرفتیم و به نقاشی دیجیتال بیشتر توجه داشتیم. همچنین از هنرمندان رشته پرچم و کتیبه، طراحی صنعتی و موشن گرافیک دعوت کردیم میزبان آثارشان شویم. کاملا نیتمان این بود که تولیدکننده محصولات کاربردی باشیم و آثاری به نمایش درآوریم که در جامعه قابل استفاده باشند نه اینکه صرفا آرشیو فراهم کنیم تا فقط در نمایشگاهها گذاشته شود.
وی همچنین درباره همپوشانی با جشنواره تجسمی فجر که در مدتی نزدیک به این رویداد برگزار خواهد شد هم گفت: به نظر من جشنواره تجسمی فجر از همه هنرمندان دعوت به کار میکند و توان تجسمی کشور را در همه جهات نمایش میدهد اما ما موضوعمحور کار میکنیم و نگاه کاربردی به این حوزه داریم. یعنی از هنرمندان دعوت به همکاری میکنیم تا آثاری تولیدکنند که علاوهبر الزامات هنری، برای مردم قابل استفاده باشد و این کار ما را سختتر میکند؛ راضی کردن هنرمندان برای اینکه سفارشی و کاربردی کار کنند دشوار است.
مردم پیکره طراحی مقاومت را شکل دادهاند
محمد روحالامین نیز که برخی کارگاههای آموزشی بخش پرچم و کتیبه جشنواره هنر مقاومت را به عهده داشت به خبرنگار مهر گفت: بدعتی که امسال گذاشته و در کنار هنرمندان، از مردم برای ارائه اثر دعوت شد را میپسندم. نشان میدهد مردم خودشان پیکره طراحی مقاومت را شکل دادهاند. وی افزود: فارغ از نتیجه کار که برخی مبتدی و کمتجربه بودند و قطعا خروجیشان درجه یک نبود، اما نفس کار قابل توجه است. به نظرم امسال شکل واقعی جشنواره مقاومت را شاهدیم چون مردمیتر است و کمتر عدهای خاص را میبینیم که حضور فرمایشی دارند.
پرونده ثبت «دوتار» به نام ایران در مرحله ارزیابی یونسکو قرار گرفت
تدوین گر و مدیرمسئول پرونده «مهارتهای دستی ساختن ونواختن دوتار» از آغاز مرحله ارزیابی این پروژه توسط کارشناسان یونسکو خبر داد.
بهروز وجدانی پژوهشگر و تدوینگر پرونده «مهارتهای دستی ساختن و نواختن دوتار» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طبق برنامهریزیهایی که از مدتها قبل انجام گرفته بود، پرونده «مهارتهای دستی ساختن و نواختن دوتار» ازچندی پیش برای ثبت جهانی میراث فرهنگی ناملموس یونسکو در سال ۲۰۱۹ به دو زبان فرانسه و انگلیسی ارسال شده که طبق آخرین خبرها این پرونده هم اکنون در مرحله ارزیابی قرار گرفته است.
وجدانی افزود: این پرونده یکی از سهمیههای جمهوری اسلامی ایران در ثبت پروندهها در فهرست میراث جهانی ناملموس ۲۰۱۹ یونسکو است که در سال ۲۰۱۸ تدوین و به یونسکو ارسال شده است. البته یکی از دلایلی که ما ۱۸ ماه قبل از بررسی نهایی یونسکو، پرونده را ارسال کردیم، به این دلیل است که یونسکو زودتر قبول کند پروندهای مانند «هنر و مهارت های سنتی ساختن و نواختن دو تار» از طرف جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است.
وی ادامه داد: در این چارچوب یک گروه بیست نفره که تا زمان اعلام رسمی کسی از نام اعضای آن خبر ندارد، هم اکنون مشغول بررسی آثار هستند. نتایج این پرونده پس از بررسی هیات داوری و ارزیاب در آذر ماه سال ۹۸ طی اجلاسی که در کشور کلمبیا به میزبانی یونسکو برگزار میشود به صورت نهایی اعلام میشود که امیدوارم با تلاشهایی که در این زمینه توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام گرفته، بتوانیم شاهد ثبت جهانی این پروژه باشیم.
این پژوهشگر موسیقی اقوام ایران در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: پرونده «مهارتهای دستی ساختن و نواختن دوتار» جزو پروژههای ملی ماست و مانند پروژه کمانچه به صورت مشترک به یونسکو ارسال نشده است. از این جهت وقتی پرونده باز میشود کشورهای دیگری که در این زمینه صاحب ارائه پروژهای هستند میتوانند به پرونده ملحق شوند. اما به طور کلی آنچه به یونسکو ارائه شده، تحویل یک پرونده ملی برای هیات ارزیاب است که امیدوارم در برگیرنده نتایج مثبتی برای ما باشد.
اخبار
روابط عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی؛
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر
جزییات اجراهای سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد و گروههای موسیقی با تفکیک سبک روی صحنه میروند
به گزارش امتیاز؛ تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران و برج میلاد در دو نوبت ۱۸ و ۳۰ دقیقه و ۲۱ و ۳۰ دقیقه میزبان هنرمندان موسیقی خواهند بود. برج آزادی، ایوان شمس و سالن سوره حوزه هنری نیز دیگر سالنهای جشنواره امسال هستند که در یک نوبت، در ساعت ۱۹ هنرمندان و علاقهمندان به موسیقی را میزبانی میکنند.
بلیت فروشی تمامی اجراهای جشنواره موسیقی از امروز ۴ بهمن آغاز شده است و علاقهمندان از طریق دو سایت فروش بلیت به نشانی اینترنتی iranconcert.com و 3670.ir بلیتهای مورد نظر خود را تهیه کنند.
امسال در مجموع، هنرمندان حوزه موسیقی ۸۵ اجرا در سی و چهارمین جشنواره موسیقی خواهند داشت. همچنین ۲۰ فیلم مستند بخش موسیقی در خانه سینما به نمایش در میآید.
از دیگر برنامههای امسال جشنواره موسیقی فجر، برگزاری نشستهای تخصصی چهل سالگی انقلاب است که از طریق رادیو گفتگو از ساعت ۲۰ تا ۲۱ پخش خواهد شد. جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ بهمن آغاز خواهد شد و تا ۲۹ بهمن ادامه دارد. همچنین اختتامیه جشنواره ۳۰ بهمن در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
پردیس سینمایی ملت؛
محل دریافت بلیتهای جشنواره فیلم فجر
بلیتهای پیش فروش شده سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در محل پردیس سینمایی ملت قابل دریافت است
به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، پیش فروش بلیتهای این دوره جشنواره از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۳۰ دی از طریق سایت Fajr.cinematicket.org آغاز و تا ساعت ۲۴ دوشنبه یکم بهمن ادامه داشت.افرادی که از طریق سایت، بلیتهای سی و هفتمین دوره جشنواره فجر را خریداری کردهاند، در روزهای ۵ و ۶ بهمن با حضور در پردیس سینمایی ملت، بلیتهای خود را دریافت کنند. سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغهزاده همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۰ تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.
تدارک ویژه بهروز افخمی و «نقد سینما» برای فجر
دنبال حاشیه نیستیم
محمد تنکابنی جزییات برنامه «نقد سینما» را که قرار است در طول جشنواره فیلم فجر روی آنتن برود تشریح کرد.
محمد تنکابنی تهیه کننده «نقد سینما» درباره روند جزییات این برنامه که در طول جشنواره فیلم فجر با اجرای بهروز افخمی پخش میشود به خبرنگار مهر بیان کرد: «نقد سینما» با مشارکت مرکز تلویزیون حوزه هنری به تولید می رسد و در ایام جشنواره صرفا برنامهای جشنوارهمحور است و به فیلمهای فجر میپردازد.
وی ادامه داد: این برنامه بعد از جشنواره فیلم فجر با توقفی کوتاه دوباره ادامه مییابد و به صورت هفتگی پخش میشود.
تنکابنی همچنین درباره میز نقد این برنامه توضیح داد: این برنامه یک میز نقد دارد که امید روحانی و میلاد دخانچی منتقدان آن و بهروز افخمی مجری آن است. ما با نگاه متفاوتی وارد نقد آثار میشویم؛ امید روحانی به لحاظ ساختاری و میلاد دخانچی به لحاظ مطالعات فرهنگی فیلمها را مورد نقد و بررسی قرار میدهند. فکر میکنم به این ترتیب نگاه جذابی خواهیم داشت که تابحال در نقد فیلمها نبوده است.
این تهیهکننده در واکنش به نگاه بهروز افخمی و حاشیههایی که نسبت به اجراهای او وجود دارد، نیز گفت: ما دنبال جنجال نیستیم و نمیخواهیم کسی یا فیلمی را بکوبیم و با توجه به اینکه مخاطب زیادی نمیتواند فیلمهای جشنواره را تماشا کند آثار بیشتر از همان جنبه مطالعات فرهنگی نقد میشوند. تهیهکننده «نقد سینما» درباره اینکه چگونه از حضور مهمانان تکراری که میتوانند در دیگر برنامههای سینمایی تلویزیون هم حضور داشته باشند جلوگیری میشود، عنوان کرد: بخش مهمانان برنامه نمیتواند چندان متفاوت باشد چون ترکیبب عوامل فیلمها مشخص است اما قاعدتا برنامهها با هم متفاوت خواهد شد. مهم نگاهی است که برنامه به فیلمها و جشنواره دارد، فضایی که مهمانان در هر برنامه دارند متفاوت است چراکه نگاه و سیاست برنامهها با یکدیگر تفاوت دارد.وی در پایان درباره دیگر جزییات برنامه گفت: تیم برنامه در «سینما ملت» مستقر خواهد بود و اکنون مشغول طراحی و ساخت دکور هستیم، مدت زمان برنامه نیز حدود ۱۲۰ دقیقه است و هر شب از شبکه پنج سیما روی آنتن میرود.عوامل برنامه به این شرح هستند؛ محمد تنکابنی تهیهکننده، محمدرضا رضاپور سردبیر، وحید رونقی مجری طرح، بهروز افخمی مجری، امید روحانی و میلاد دخانچی کارشناس و منتقد، با مشارکت مرکز تلویزیون حوزه هنری.
روایت لغو خداحافظی از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در دقیقه ۹۰
سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد پس از چند هفته حرف و حدیث درباره جداییاش از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، درباره این حواشی و استمرار حضورش در این مرکز توضیحاتی ارائه کرد.
از روزی که با اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان، بخشهایی از دولت مانند سازمان سینمایی، در معرض تغییر و تحول مدیران ارشد قرار گرفتند، همزمان گمانهزنیهایی درباره تغییر در ترکیب برخی مدیران مجموعههای میانی این نهادها نیز در رسانهها آغاز شد.
در میان مدیران سینمایی هم احتمال خداحافظی دو چهره که اتفاقاً بهصورت مستقیم مشمول قانون بازنشستگی نمیشدند، پررنگتر از دیگر مدیران مطرح شد؛ ابراهیم داروغهزاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر و سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر جشنواره «سینماحقیقت».داروغهزاده و طباطبایینژاد هر دو از مدیران سینماییای محسوب میشدند که از سوی سازمان صداوسیما و بهصورت مأمور به وزارت ارشاد آمده بودند و شنیدهها حکایت از آن داشت که با اجرایی شدن قانون منع حضور بازنشستگان در صداوسیما، این سازمان برای تمدید مأموریت مدیرانش در سازمانهای دیگر دیگر سختگیری را در پیش گرفته است. ابراهیم داروغهزاده پیشتر در گفتگویی مشروح با خبرگزاری مهر به این ابهام و شرایط ادامه همکاری خود با سازمان سینمایی پاسخ داده بود. در هفتههای اخیر گمانهزنی اما درباره خداخافظی طباطبایینژاد با مرکز گسترش تا جایی قوت گرفت که برخی خبرگزاریهای رسمی خبر قطعی این جدایی را منتشر کردند و برخی دیگر سراغ گزارشهایی درباره فهرست گزینههای احتمالی جانشینی او رفتند!با وجود این گمانهزنیها اما سرانجام هفته گذشته خبر رسید که هم داروغهزاده و هم طباطبایینژاد در مسئولیتهای خود ابقا شدهاند و فعلا تغییری در بدنه مدیران سینمایی نخواهیم داشت. سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد این هفته ضمن حضور در خبرگزاری مهر و در اولین مصاحبه خود پس از تمدید مأموریت در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره دلایل شکلگیری این گمانهزنیها در فضای رسانهای توضیحاتی ارائه کرد. مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: واقعیت این است که بنده کارمند سازمان صداوسیما هستم و با اجازه این سازمان مأمور به خدمت در وزارت ارشاد شدهام. این مأموریت هم هرسال باید تمدید شود. در عرف سازمانی این تمدید بهصورت سالانه و با موافقت اداره مبدأ انجام میشود.وی ادامه داد: طبق قانون دیگری در صداوسیما، مأموران این سازمان بیش از ۴ سال، مجاز به تمدید مأموریت خود نیستند. از آنجا که مدت حضور بنده در ارشاد بیش از این زمان شده بود، سختگیریای برای تمدید مجدد این مأموریت وجود داشت. شرایطی مشابه با شرایط آقای ابراهیم داروغهزاده که تمدید مأموریت ایشان هم با مخالفت سازمان صداوسیما مواجه شده بود. در این موقعیت ما دو راهحل داشتیم؛ یکی بازگشت به سازمان مبدأ و دیگری انتقال کامل از صداوسیما به ارشاد. طباطبایینژاد افزود: ما مایل به انتقال نبودیم. به دلیل علاقه به فضای تلویزیون نمیخواستیم بهطور دائم از آنجا جدا شویم. از طرف دیگر سازمان سینمایی هم تمایل به ادامه مأموریت ما داشت. تلاشهای بسیار و نامهنگاریهای متعددی هم صورت گرفت اما کارها پیش نمیرفت تا جایی که تقریبا از موافقت سازمان صداوسیما با تمدید این مأموریت ناامید شدیم. دلیل اصلی قوت گرفتن این شایعات در فضای رسانهای هم این بود که گمان خود ما هم همین بود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16042/60784
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16042/60785
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16042/60786
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3971/16042/60787
|
عناوین این صفحه
- رونمایی از سه پوستر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «هنر مقاومت» به گام پنجم رسید
- پرونده ثبت «دوتار» به نام ایران در مرحله ارزیابی یونسکو قرار گرفت
- اخبار