|
با حضور جمعی از استادان موسیقی کشور
سامانه موسیقی «نواز» شرکت صوتی و تصویری سروش رونمایی شد
آئین رونمایی از سامانه موسیقی نواز با حضور مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش، مدیرعامل خانه موسیقی، تعدادی از آهنگسازان بنام کشور و جمعی از مدیران رسانه ملی برگزار شد.
به گزارش امتیاز، لطفالله سیاهکلی در این مراسم با اشاره به اهمیت راه اندازی این سامانه گفت: این سامانه با هدف فروش فیزیکی و آرشیو آثار موسیقیایی شروع به کار کرده و برنامهریزی ما به گونه ای بوده که حتما مورد استقبال قرار خواهیم گرفت.
وی افزود: هنرمندان موسیقی همواره برای مالکیت آثارشان دچار مشکل میشوند و تولید یک اثر موسیقایی به دلیل عدم رعایت حق مولف برای این دسته از هنرمندان آورده مالی نداشت اما در این سامانه اولین گام رعایت حق مولف است و هر هنرمند با در اختیار داشتن یک صفحه می تواند از فروش آثارش باخبر شود و درصدی از حق فروش اثر را دریافت کند. مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش تصریح کرد: کلیه کارهای حقوقی و ثبت سامانه نواز در سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر انجام شده است و اولین گام برای فرهنگ سازی برداشته شده است تا آثار هنرمندان در یک سامانه غنی قرار گرفته آ«ها از حقوق مادی اثرشان برخوردار شوند.
سیاهکلی تاکید کرد: در صورت اختلاف نظر میان هنرمندان و رسانه ملی، حل اختلاف با ماست و طی موافقت با صاحبان اثر با تکیه بر نرخ نامه موجود، اثر را از هنرمندان خریداری خواهیم کرد چرا که اولین هدف ما اعتبار بخشی به هنر موسیقی و رعایت حقوق مادی پدیدآورندگان است.
وی با اشاره به تبدیل این سامانه به بزرگترین بانک صوتی و موسیقیایی کشور افزود: دسترسی ما به آرشیو غنی رسانه ملی ظرفیت سامانه را بی همتا کرده است و طراحی سامانه نواز به گونه ای است که ظرفیت دو ترابایت صوت را می تواند در این سامانه پشتیبانی کرده و با فضای متنوعی از موسیقی و برنامههای فاخر رادیو را پیش روی مخاطبانش بگذارد.
مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش با اشاره به قابلیت ای این سامانه تاکید کرد: فضایی را برای فروشگاه مجازی تدارک دیده ایم تا علاقه مندان با ایجاد فروشگاه مجازی برای خود، آثارشان را در آن به فروش برسانند.
سیاهکلی با اشاره به افق پیش روی این سامانه گفت: با کمک حوزههای زیرساختی موجود و با همراهی مهندسان با تجربه حوزههای فنی رسانه ملی از شرکت های مرتبط کمک گرفتیم تا با کمک فضای ابری و پردازش ابری به یک ابر رسانه ای برسیم و امکان دسترسی به دادهها از سراسر اینترنت فراهم شود.
وی در پایان متذکر شد: امیدارم این سامانه با همراهی شورای شعر و موسیقی سازمان نقطه عطفی در بانک اطلاعات موسیقی باشد و تولیدکنندگان موسیقی و پدیدآورندگان آثار با حمایت از این سامانه به بهره مندی خودشان و مخاطبان کمک کنند.
در ادامه مهدی حبیبی مدیر سامانه نواز گفت: ما در این سامانه از گونههای مختلف موسیقی آثاری را بارگذاری خواهیم کرد که میتواند برای مخاطبان جالب توجه باشد. ما در عین حال از هم اکنون برای خرید تکآهنگها و آثار موسیقی مختلف برنامههایی را تدارک دیدهایم که با دریافت مجوزهای لازم، برای شنوندگان ارائه میشود
حبیبی تصریح کرد: هم اکنون این سامانه با داشتن 700 هزار قطعه موسیقی شروع به کار کرده است که شامل 158 آلبوم موسیقی، 76 برنامه رادیویی است. موسیقی سریال ها، موسیقی کلاسیک، موسیقی کودک و موسیقی نواحی و فولکلوریک از بخش های شاخص این سامانه هستند که مورد استقبال قرار خواهند گرفت.
مدیر سامانه نواز گفت: سایت جامع نواز با فروش آثار صوتی و تصویری درآمد زایی میکند و پشتوانه دولتی ندارد. البته برای شناخت مخاطبان مدتی این سایت رایگان خواهد بود و پس از مدتی دسترسی آن با اشتراک از طریق سایت و با همراهی اپراتورهای تلفن همراه از طریق خرید اپلیکیشن میسر خواهد بود.
وی با اشاره به نحوه دسترسی مخابان گفت: علاقه مندان با مراجعه به سایت WWW.NAVAZ.IR و سیب اپ ، اپلیکیشن نواز را دانلود و نصب نموده از آرشیو بزرگ این سامانه که شامل موسیقیهای فاخر سنتی ، محلی ، پاپ ، کلیپ های تصویری و برنامههای شاخص رادیویی همچون صبح جمعه با شما ، شب بخیر کوچولو ، قصه شب و قصههای ایران است، بهره مند شوند.
در ادامه این مراسم محمد سریر، حسن ریاحی و حمیدرضا نوربخش با قدردانی از شرکت صوتی و تصویری سروش بر رعایت حقوق مادی و معنوی هنرمندان موسیقی در این سامانه تاکید کرده دسترسی به آرشیو غنی رسانه ملی را مهمترین ویژگی این سامانه دانستند.
«سامی» نخستین فیلم عربی خوزستانی در تاریخ 120 ساله سینمای ایران آماده نمایش شد
منصور جهانی
فیلم سینمایی «سامی» به کارگردانی «حبیب باوی ساجد» و به تهیهکنندگی «محبوبه هنریان»، به عنوان نخستین فیلم عربی خوزستانی در تاریخ 120 ساله سینمای ایران؛ پس از یک سال مراحل تهیه و تولید، آماده نمایش شد.
«حبیب باوی ساجد» داستاننویس، مستندساز، عضو شبکه مستندسازی اروپا و انجمن صنفی مستندسازان ایران؛ که تاکنون بیش از بیست فیلم مستند و کوتاه داستانی را کارگردانی کرده است، از اسفند ماه سال گذشته در سکوت خبری مراحل پیش تولید فیلم سینمایی «سامی» را آغاز کرد و اردیبهشت ماه سال جاری در گرمای 53 درجه، به مدت60 جلسه در چند شهر استان خوزستان، فیلمبرداری آن به پایان رساند.
«محبوبه هنریان» تهیهکننده و مستندساز مستقل و باسابقه کشور، در فیلم سینمایی «سامی» به عنوان تهیهکننده در کنار باوی ساجد، مجموعهای از سینماگرانی را گردهم آوردهاند که نخستین تجربه بلند سینمایی خود را آزمودهاند.
باوی ساجد که معمولأ فیلمهایش را با توجه به اقلیم جنوب و آداب و رسوم مردم عرب استان خوزستان میسازد، در نخستین فیلم سینمایی خود نیز، به سراغ فرهنگ، بستر جغرافیایی، آدمها و زبانی که میشناسد؛ رفته است و نخستین فیلم عربی خوزستان در تاریخ 120 ساله سینمای ایران را کارگردانی کرده است.
وی که تاکنون به خاطر نگاهی نو به جنگ، نگاه انسانی به شرایط سخت و بغرنج جنگ، نگاه شاعرانه به مردم مرزنشین جنوب کشور در جنگ و ... جوایز متعددی را از جشنوارههای داخلی و خارجی دریافت کرده است، در فیلم سینمایی «سامی» باز هم، نگاهی به شرایط اجتماعی مردم عرب مرزنشین کشور در سالهای پس از جنگ دارد.
«سامی» سرگذشت عاشقانه مردی را روایت میکند که فقدان بیست ساله همسرش را باور ندارد. باوی ساجد؛ برای باورپذیر جلوهدان فضا وآدمهای این فیلم، از همان ابتدا تصمیم گرفته بود مجموعهای از نابازیگران و یا بازیگران محلی و شناخته نشده، در کنار برخی عوامل فنی که برای نخستین بار تجربه بلند اثر سینمایی خود را آزمودهاند، استفاده کند.
فیلم سینمایی «سامی» یادآور خاطرات سینمای جنوب در گذشته است، فضاهای بکر، زمخت و پر از گرما و سراب، از مؤلفههای جغرافیایی نخستین اثر سینمایی «حبیب باوی ساجد» است.
عوامل فیلم سینمایی «سامی» عبارتند از: نویسنده فیلمنامه و کارگردان: حبیب باوی ساجد، مدیر فیلمبرداری: عماد سلمانیان، تدوین: رسول حقجو، صدابردار: بهشاد مطیعی، طراحی و ترکیب صدا: شکوه کُرپی، دستیار صدابردار: علیرضا نوذرپور، طراح تیتراژ: سوشیانس حقجو، طراح صحنه و لباس: حبیب باوی ساجد، دستیار اول کارگردان و برنامهریز: مهدی فرطوسی، منشی صحنه و دستیار دوم کارگردان: سارا باوی ساجد، دستیار اول فیلمبردار: میلاد جعفری، گروه فیلمبرداری: قاسم بدوی، جلال عظیمی، ماجد رستمیزاده، مهران شُکر، عکاس: علی محمدی، مجید آلبو شهبازی، مهران شُکر، مشاور رسانهای: منصور جهانی، جلوههای ویژه میدانی: سید رافع موسوی، جلوههای ویژه بصری: سید حسن جوادی، گروه صحنه: عباس سخیراوی، کمال دورقی، سید شاکر موسوی، دستیار تدوین: اسماعیل پورنصیری، موسیقی: سعید سیاحی، امور تولید: سید عدنان طاهری موسوی، عدنان سواری، سید صادق موسوی، با تشکر از محمد نگراوی، سرمایهگذاران: فاطمه چندریانپور، محبوبه هنریان، مجری طرح: مهدی فرطوسی و تهیهکنندگان: محبوبه هنریان، حبیب باوی ساجد
بازیگران: علیرضا شجاع نوری، سعید نگراوی، سید محمد آلمهدی، شاهرخ سخیراوی، امینه عبیات، مینا دغاغله، تقی آلبوخنفر، علی محمود الفلاحیه، سید شاکر موسوی، ابراهیم حبیبی، قادر بوعذار، عبدالله شاوردی، حسن بغلانی، کریم نیازمه، عبدالله بحرانی، فاطمه معتوقی حمیده جزایری عباس داودی، سالم دریس، یوسف دورقی، صالح مطرودی، محمدجواد شاوردی، امل آگاهی، میاسه حسنایی، هاجر مقدم، صالح حمودی، فضیله صباحی مقدم، سالم عبدالجواد حساوی، مصطفی فرحانی، حکیم علیاصل، سیروس خسروی، شهرام یاری، احمد مقدم، سید حسن محمدی اصل، جبار نعامی، جاسم حمودی ، مهدی حمودی، عباس نگراوی، فایق البوشریف، حسین بیت سعید، رضا منیعات، احمد نعامی، مرتظی عساکره، علیاکبر رشیدشاخوه، سیاوش چلداوی، سالم مرهونی، یوسف مرهونی، بشیر یاسری، علیرضا شامیان، محمدرضا رشیداوی، دانیال رشیداوی، مجتبی عساکره.
محمدمهدی عسگرپور:
«سیمرغ» افراد جدیدی به حوزه فرهنگ و هنر معرفی کرده است
دبیر تخصصی بخش فیلم نهمین دوره جشنواره بینالمللی سیمرغ با اشاره به اینکه این جشنواره افراد جدیدی به حوزه فرهنگ و هنر معرفی کرده است از علاقهمندان و شرکتکنندگان در بخش «فیلم» دهمین دوره این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری خواست، سختگیرانه فیلم بسازند.
به گزارش امتیاز؛ محمدمهدی عسگرپور کارگردان نامآشنای سینما و تلویزیون و دبیر تخصصی بخش فیلم نهمین جشنواره بینالمللی سیمرغ گفت: برگزاری جشنوارهها برای مجموعههایی که مأموریت اصلی آنها آموزش و پژوهش است، دو کارکرد دارد؛ یکی اینکه اینگونه جشنوارهها شورونشاط مناسبی در فضاهایی ایجاد میکند که هنر در آن کمتر جاری و ساری است. کارکرد دوم این است که بخش قابلتوجهی از کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند، توان کار هنری را به شکل جدی دارند و هماکنون در حوزه فرهنگ و هنر با تعداد قابلتوجهی از کسانی روبروییم که خاستگاه اصلی آنان حوزه علوم پزشکی است. بنابراین برگزاری جشنوارهای نظیر «سیمرغ» برای دانشجویان و اعضای جامعه علوم پزشکی و سایر افرادی که توان هنری قابلتوجهی دارند، فضایی فراهم میکند که توانمندیهایشان را به نمایش بگذارند و خود را محک بزنند.
معرفی افراد جدید به حوزه فرهنگ و هنر
وی افزود: جشنواره «سیمرغ» توانسته است، افراد جدیدی را به حوزه فرهنگ و هنر معرفی کند؛ افرادی که خواستگاهشان علوم پزشکی بوده است؛ معتقدم مداومتی که دستاندرکاران و مسئولان جشنواره در برگزاری این رویداد بزرگ به خرج دادهاند جای قدردانی دارد؛ یکی از معضلات جشنوارهها معمولاً عدم مداومت و استمرار در برگزاری است؛ زیرا بسیاری از جشنوارهها کارکرد مقطعی دارد و با یک تغییر و تحول ممکن است برگزاری جشنواره منتفی شود؛ در حالیکه جشنوارهها زمانی میتوانند کارکرد خودشان را ایفا کنند که مداومت و استمرار داشته باشند.
کارگردان نامآشنای کشورمان در بخش دیگری از این گفتوگو با اشاره به تغییرات و پیشرفتهای تکنولوژیک در عرصه فیلمسازی گفت: تغییرات فناورانه، ممکن است روند فیلمسازی را سادهتر نشان دهد؛ به همین خاطر این رشد تکنولوژیک منجر به افزایش قابلتوجه آثار ارسالی به جشنوارهها شده است؛ اگرچه آمار و ارقام کمی همیشه برای دستاندرکاران و مخاطبان جشنوارهها مهم است اما درصورتیکه این کمیت با کیفیت آثار پیوند نخورد، جشنوارهها رسالتشان را به انجام نرساندهاند.
رشد کیفی بخش فیلم در دوره های اخیر
وی با اشاره به اینکه بخش فیلم جشنواره سیمرغ در بعد کیفی رشد خوبی را در دورههای اخیر به نمایش گذاشته است و امیدوارم در دهمین دوره نیز این روند رو به رشد ادامه داشته باشد، گفت: در بخشِ کمی این رویداد فرهنگی و هنری نیز تا اندازه زیادی اطمینان داریم که آمار آثار ارسالی، قابلتوجه خواهد بود.
عسگرپور با طرح این پرسش که با آثار برتر جشنواره چه میتوان کرد و چه فضایی را برای آنان میتوان شکل داد، گفت: پاسخ این سؤال تا اندازه زیادی به مسئولان جشنواره و تلاش آنان در جهت امکان بروز این آثار در رسانههایی نظیر تلویزیون برمیگردد و اگر این مهم نیز انجام شود، میتوان گفت جشنواره بخش زیادی از رسالتش را انجام داده است.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص آسیبشناسی آثار جشنواره، بخشی از ایرادات آثار ارسالی را متوجه تغییرات تکنولوژیک دانست و گفت: تغییرات تکنولوژیک یعنی تبدیلشدن فیلم به دیجیتال؛ این تغییرات علیرغم تمام مزایایی که دارد اما یک عیب و آسیب عمده را با خود همراه کرده است و آن آسیب این است که افراد فکر میکنند بهراحتی میتوانند فیلم بسازند؛ اتفاقی که در بسیاری از جشنوارههای معتبر جهانی نیز شاهد رخ دادن آن هستیم. معتقدم باید روی این آُسیب، کار کرد؛ توصیهام به دستاندرکاران جشنواره سیمرغ نیز این بود که ارتباط مستمر و مکرری با علاقهمندان به فیلمسازی داشته باشند و کارگاههای متعددی برای علاقهمندان پیش از شرکت در جشنواره تدارک ببینند و این افراد را بهعنوان کسانی که ظرفیت ورود به خانواده فیلمسازی کشور را دارند، رها نکنند و ارتباط تنگاتنگی با این عده داشته باشند.
شرکتکنندگان، سختگیرانه فیلم بسازند
دبیر بخش فیلم نهمین دوره جشنواره بینالمللی سیمرغ عنوان کرد: گاهی اوقات نداشتن یک سوژه و فکر خوب تمام امکانات و زحمات ساخت یک فیلم را بر باد میدهد؛ یکی دیگر از اتفاقات بدی که دیجیتالیشدنِ فیلمسازی برخلاف انتظار در پی داشته است، محدود کردن دایره سوژهها است و این معضل به دلیل سهلالوصول شدن فیلمسازی است؛ یعنی افراد ممکن است به دنبال سوژههای تکراری بروند؛ اینیکی از نکاتی است که شرکتکنندگان باید موردتوجه قرار دهند؛ بهطور مشخص به علاقهمندان شرکت در بخش فیلم جشنواره توصیه میکنم که سختگیرانه به موضوع نگاه کنند؛ زیرا آثار تولیدی در کارنامه آنان باقی خواهد ماند و در آینده افراد را بر اساس همین آثار و کارنامه میسنجند و به داوری مینشینند؛ بنابراین ضروری است علاقهمندان به شرکت در بخش «فیلم» فراموش نکنند که این آثار در حافظهها باقی میماند و اگر سهلانگارانه از آن بگذرند ممکن است که در آینده شرایط رشدشان را فراهم نکند. بنابراین هر پروژه باید بهعنوان یک پروژه مهم تلقی شود و از بعد تکنیکی نیز موردتوجه سازندگان قرار گیرد؛ داوران و البته مخاطبان نیز در مواجهه با آثاری که سختگیرانه ساختهشدهاند و دقت را در ساخت اثر در نظر گرفتهاند، برخورد متفاوتی خواهند داشت و این سختگیری در نهایت، باعث میشود که یک اثر ماندگار شود. گفتنی است؛ جشنواره بین المللی «سیمرغ» با شعار «سالم زیستن، هنر است» در پنج بخش تئاتر، فیلم، ادبی، هنرهای تجسمی و موسیقی، تابستان ۱۳۹۸ در شهر تهران برگزار خواهد شد.
اخبار
تدوین «پدر» به پایان رسید
تدوین فیلم کوتاه «پدر» به کارگردانی حیدر کریمی خوزانی به پایان رسید.
تدوین فیلم کوتاه «پدر» به تهیه کنندگی علیرضا صفری و به کارگردانی حیدر کریمی خوزانی به پایان رسید.اولین نمایش فیلم «پدر» در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران است.در خلاصه داستان آمده است: «پدر» داستان پدر و پسری است که به خاطر اختلاف نظرهایشان در همه زمینهها از هم دور میشوند، پسر تبدیل به خواننده معروفی میشود، شب کنسرتش پدر در بستر بیماری میافتد اما پسر دیر میرسد.سایر عوامل فیلم «پدر» عبارتند از تهیه کننده: علیرضا صفری، کارگردان: حیدر کریمی خوزانی، نویسنده: آرمان مهرابی، مجری طرح: مدافعان فیلم، مدیر صدابرداری: امیرعباس علیرضایی، طراح گریم: مریم کریمی، طراح صحنه و لباس: زهرا بهارلو، بازیگردان: افسانه میرباقری، مدیر تدارکات: یاور کریمی، تدوین: حیدر کریمی، عکاس: مهلا دهقان، بازیگران: رضا سیدی، مهدی ملکی بیگدلی، نازنین دیده ور، پوریا صفری دولو.
مستند «کنار گود» آماده نمایش شد
مستند «کنار گود» به کارگردانی تورج کلانتری فیلم پس از طی مراحل فنی، آماده نمایش شد.
مستند «کنار گود» جدیدترین اثر مؤسسه اوما فیلم است که به کارگردانی تورج کلانتری پس از ۶ ماه تصویربرداری در شهرهای جویبار و تهران، آماده نمایش شد.مربیان، همیشه قسمت مغفول مانده ماجرای هیجان انگیز قهرمانی هستند. این نکته در کشتی بیش از سایر ورزشها به چشم میخورد. مربیانی که زندگی شخصی و حرفهای خود را در خدمت شاگردانی قرار میدهند تا برای کشور افتخار آفرینی کنند. همت مسلمی یکی از مربیانی است که توانسته پهلوانی به نام حسن یزدانی را کشف و پرورش دهد.مستند «کنار گود»، زندگی و چالشهای این مربی خوش نام کشتی را روایت میکند.این مستند ۲۸ دقیقهای به کارگردانی تورج کلانتری و تهیه کنندگی سید جمال عود سیمین زوایای پنهانی از سختیهای یک مربی کشتی را به تصویر میکشد.امین قره سوفلو تصویربردار، حسین همدرسی در نقش صدابردار و تورج کلانتری تدوین این مستند را بر عهده داشته است.مستند «کنار گود» محصول سازمان هنری رسانهای اوج است که در مؤسسه اوما فیلم تهیه شده است.
نمایش «اسرافیل» در سینماتک پانتئون
فیلم سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه کنندگی مستانه مهاجر در سینماتک پانتئون به نمایش در میآید.در سومین نشست سینماتک پانتئون به دبیری زینب لک و محمدحسین میربابا فیلم سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده تحلیل میشود.در خلاصه داستان این اثر آمده است: «ماهی زن میانسالی است که به تازگی پسر جوانش را در سانحه رانندگی از دست داده است. بهروز که عشق قدیمی و ناکام او بود بعد از سالها از کانادا بازگشته است تا زمینهایش را به فروش برساند و با دختر جوانی به نام سارا که از طریق دنیای مجازی با هم آشنا شدهاند ازدواج کند و به کانادا باز گردد. مواجهه بهروز و ماهی در محیط بسته و سنتی شهری که در آن زندگی میکنند خاطرات عشق قدیمی میان آنها و مصائبی را که از سر گذراندهاند، زنده میکند.در این برنامه علاوه بر نقد و بررسی فیلم، تصویر زن در سینمای معاصر ایران مورد واکاوی قرار میگیرد.این نشست با برگزاری برنامه تحلیل با عنوان «دمیدن بر صور جدایی» با سخنرانی محمدحسین میربابا و مستانه مهاجر، آیدا پناهنده روز دوشنبه مورخ ۱۳ اسفند ساعت ۱۶ الی ۱۹:۳۰ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار میشود.
اخبار
تقدیر امام جمعه موقت تهران از خانواده بهجت افراز؛
یاد ام الاسرای ایران در حوزه هنری نکوداشته می شود
آیین نکوداشت بهجت افراز مادر اسرای ایران با عنوان «بانوی باران» روز چهارشنبه 15 اسفند ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.
به گزارش امتیاز، مراسم «بانوی باران» که از ساعت 16 روز چهارشنبه 15 اسفند ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود، به تقدیر از بهجت افراز به عنوان شخصیتی ملی اختصاص دارد.
در این آیین نکوداشت، منصوره قدیری، همسر سرلشکر مرسل آهنگری آزاده دهسال اسارت خاطرات خود را از تلاش ها و زحمات افراز مرور می کند.
این تقدیر از سوی حجت السلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران به نمایندگی از جامعه آزادگان کشور صورت می گیرد.
در این مراسم همچنین از تلاش ها و زحمات خانواده بهجت افراز که او را در خدمت به آزادگان و کشور همراهی کرده اند، تقدیر می شود.
بهجت افراز در سال ۱۳۱۲ در شهرستان جهرم از استان فارس زاده شد. وی ملقب به مادر اسرای ایران، خیر مدرسه ساز و از فعالان سال های جنگ و بعد از آن بود. کتاب های «چشم تر» و «ام الاسرا» از این شخصیت برجسته به چاپ رسیده و کتاب «جایگاه زن در اسلام» نوشته «محمد عطیه الابراشی نویسنده مصری» را نیز به زبان عربی ترجمه کرده است. او سابقه ۱۸سال خدمت در اداره اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی و ارتباط با آزادگان و خانواده های مفقودین سال های دفاع مقدس و تلاش برای بهبود شرایط آن ها را در افتخارات سابقه فعالیت های خود یدک می کشد. افراز 24 دی ماه امسال دار فانی را وداع گفت.
«تازه شو» مردم را از شرایط بد اقتصادی خارج میکند
عوامل برنامه تلویزیونی «تازه شو» از ویژگی های این برنامه تلویزیونی که از ۲۵ اسفند پخش آن آغاز می شود، سخن گفتند.
نشست خبری عوامل تلویزیونی «تازه شو» صبح امروز ۱۲ اسفند با حضور محمد احتشامی کارگردان و امیر قاسمی سرپرست نویسندگان در «پاتوق خبر» برگزار شد.
امیر قاسمی در مورد این برنامه تلویزیونی اظهار کرد: برنامه «تازه شو» یک برنامه ترکیبی است که برای نوروز ۹۸ از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین در ۳۰ قسمت ۲۵ دقیقهای روی آنتن شبکه دو خواهد رفت که سعی دارد نگاه مثبتی به اتفاقات روزمره زندگی اجتماعی داشته باشد.
کارگردان مجموعه تلویزیونی «تازه شو» افزود: در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که ما در «تازه شو» قصد داریم حال مردم را تغییر داده و کمی بیننده را از حال و هوای شرایط بد اقتصادی بیرون بیاوریم.
قاسمی بیان کرد: شرایط سخت لزوماً مترداف با بدی نیست و باید در این فضا نگاه مثبتی وجود داشته باشد. این برنامه که در ایام نوروز پخش خواهد شد سعی دارد از کلیشه خارج شود و از نقدهای انتقادی منفعلانه پرهیز کند. برای اینکه این اتفاق بیفتد سعی شده از فکر جوان و استعدادهای تازهای استفاده شود.
وی با اشاره به بخشهای این برنامه تصریح کرد: یک دقیقه مهربانی، دوربین مخفی، مصاحبه طنز، انیمیشن و … از بخشهای مختلف این برنامه است و مخاطبان و بینندگان برنامه میتوانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه یا عکس با محوریت مثبت اندیشی برای این برنامه ارسال کنند.
در ادامه محمد احتشامی کارگردان برنامه «تازه شو» نیز گفت: موفقیت و تازه شدن جز اولویتهای این برنامه است که از آیتمهای مختلفی ترکیب شده و هر قسمت به یک موضوع خاص مثل امانتداری و احترام به والدین میپردازد.
وی درباره زمان پخش برنامه بیان کرد: فصل دوم برنامه «تازه شو» از اردیبهشت ۹۸ روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.
کارگردان «تازه شو» با اشاره به اینکه این برنامه فارغ از مسائل سیاسی است، عنوان کرد: در هر قسمت با یکی از شخصیتهای سیاسی، فرهنگی، ورزشی مصاحبه خواهیم داشت و ۵۰ سوال از آنها پرسیده میشود که در پنج دقیقه پاسخ آنها را خواهیم شنید.
عرفان احتشامی تهیه کننده برنامه «تازه شو» در ادامه این نشست با بیان اینکه سعی کردیم از تیم جوانی در این برنامه استفاده کنیم، گفت: سعی ما این است نگاه تازهای به موضوعات روز داشته باشم. اقوام، ایرانی بودن و توجه به اصالتها از ویژگیهای مهم این برنامه است.
تهیه کننده برنامه «تازه شو» در پایان تصریح کرد: ادعایی نداریم که برنامه «تازه شو» بی نقص خواهد بود، اما همه سعی خود را کردهایم تا متفاوت باشیم.
اجرای متنی کلاسیک با حضور یک سولیست تِنور جهانی
سیاوش لطفی آهنگساز «سقراط» گفت: ما از خوانندههای حرفهای در هر دوره اجرای این اثر استفاده کردیم و این دوره با حضور هادی قضات که یک سولیست تِنور جهانی است، کیفیت بهتری را هم تجربه میکنیم.
به مناسبت دور پنجم اجراهای «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی و با بازی فرهاد آییش، مریم سعادت، بهناز نازی، ایوب آقاخانی و... گروه موسیقی این نمایش از تجربه سقراط گفتند.
هادی قضات (خواننده) که پس از موزیکال الیورتوییست در پنجمین دور اجراهای «سقراط» حضور دارد، درباره آن گفت: این اجرا اصلا قابل مقایسه با موزیکال الیورتوییست نیست. تئاتری نمایشنامهمحور است و حتی حالا که دور پنجم اجراهاست و من به گروه پیوستم برایم بسیار همکاری با این گروه و کارگردان کاربلد آقای نعیمی جذاب است.
او ادامه داد: باعث افتخار من است که برای نمایش سقراط آواز میخوانم چون فکر میکنم این نمایش در زمان مورد نیازش روی صحنه رفته. الان بهترین وقت برای اجرای این نمایش است چون فکر میکنم از نظر موقعیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه الان بیشترین نیاز به اجرای چنین نمایشی هست. توصیه میکنم حتی کسانی که قبلا این نمایش را دیدهاند بازهم به تماشای سقراط بیایند و با دیدی دیگر آن را ببینند.
سیاوش لطفی آهنگساز «سقراط» هم با بیان اینکه «سرنوشت ما انگار با سقراط گره خورده است» گفت: سقراط یکی از اتفاقات مهم دوران کاری من بوده چون این حجم بزرگ موسیقی و کیفیتی که توقع میرفت ما داشته باشیم و یک گروه آوازی خیلی جدی که کارگردان از ما میخواست برای من فرصت خیلی خوبی بود که آهنگسازی کنم.
او ادامه داد: ضمن اینکه من بهخاطر دلبستگی شخصیای که به فلسفه دارم و به شخص سقراط به مثابه یک فیگور فکری مهم نگاه میکنم، بسیار خوشحالم که سقراط برای پنجمین بار روی صحنه میرود.
لطفی با اشاره به اینکه «تکرار اجراها برای ما بسیار جالب بود» گفت: همواره مخاطب داشتیم و مخاطبها به موسیقی و آواز واکنش نشان دادند و یکی از افتخارات من این است که موسیقی سقراط مورد پسند قرار گرفته. ضمن اینکه ما از خوانندههای حرفهای در هر دوره استفاده کردیم و این دوره با حضور هادی قضات که یک سولیست تِنور جهانی است، کیفیت بهتری را هم تجربه میکنیم.
سحر لطفی یکی دیگر از خوانندههای «سقراط» که در هر پنج دوره حضور داشته هم گفت: این پروژه نسبت به سایر پروژههایی که من با آنها کار کردم، انسجام ویژهای پیدا کرده که نه فقط بهسبب تکرار که به خاطر هماهنگی عجیبی که گروه به لحاظ روانی با هم پیدا کرده، موفق بوده است.
لطفی تصریح کرد: در کنار هم قرار گرفتن چند هنر مثل موسیقی و تئاتر و... سقراط را جذابتر کرده است.
داوری سریالهای شبکه نمایش خانگی در جشنواره فیلم شهر
در این دوره از جشنواره بینالمللی فیلم شهر، بخش تازهای با عنوان «مسابقه سریال» که در زیرمجموعه مسابقه سینمای ایران تعریف شده، شامل مجموعه سریالهای خانگی و تلویزیونی است. آثار تولید شده از فروردین ماه ۱۳۹۱ تا کنون میتوانند جهت شرکت در بخش مسابقه و ارزیابی هیئت داوران برای دریافت تندیس هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر و جایزه نقدی در سایت جشنواره ثبتنام و در این دوره شرکت کنند.در این بخش شش تندیس به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی شامل: بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و همچنین بهترین اثر با محوریت تهران شناسی و تهران نگاری به برگزیدگان اهدا خواهد شد.ثبت نام اینترنتی آثار از طریق سایت جشنواره به نشانی: www.shahrfilmfest.com و تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۸ امکان پذیر است.«هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر» توسط موسسه تصویر شهر به دبیری هاشم میرزاخانی در تابستان سال ۱۳۹۸ در تهران برگزار میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3999/17255/62910
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3999/17255/62911
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3999/17255/62912
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3999/17255/62913
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3999/17255/62914
|
عناوین این صفحه
- سامانه موسیقی «نواز» شرکت صوتی و تصویری سروش رونمایی شد
- «سامی» نخستین فیلم عربی خوزستانی در تاریخ 120 ساله سینمای ایران آماده نمایش شد
- «سیمرغ» افراد جدیدی به حوزه فرهنگ و هنر معرفی کرده است
- اخبار
- اخبار