|
اظهارات سه سینماگر درباره بهترین باشگاه فیلمسازی و سینماورزی
جایگاه فیلمهای 100 ثانیهای در جامعه امروز
دوازدهمین جشنواره بینالمللی «فیلم 100» اسفندماه امسال به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی در تهران برگزار میشود. این رویداد سینمایی تنها جشنواره ثانیهای ایران و با این سابقه و گستردگی؛ تنها جشنواره ثانیهای در آسیاست.
به گزارش امتیاز؛ برگزاری دوازده دوره متوالی و مستمر باعث شده است تا این حرکت برای فعالان سینمایی و بسیاری از علاقمندان سینمای کوتاه و تجربی نام آشنا و شناخته باشد. به همین بهانه دیدگاههای سه تن از صاحب نظران و سینماگران را پیرامون این جشنواره و اهمیت فیلمهای کوتاه در جامعه جویا شدیم:
پوران درخشنده؛ جشنواره «فیلم 100» را از این لحاظ مهم میخواند که به جوانان با استعدادی که احساس میکنند حرفی برای گفتن دارند این فرصت را میدهد تا با استفاده از خلاقیت و ذهنیت پویای خود تلاش کنند تا در مدت زمان محدود صد ثانیه حرف خود را بزنند و در قالب تصویر به نمایش بگذارند.
وی میگوید: این جشنواره شاید بهترین آزمایش باشد تا کسانی که حقیقتا استعداد فیلم سازی دارند از دیگران تفکیک شوند و تا حد امکان توانمندیهای خود را بروز دهند.
درخشنده با بیان اینکه مرحله آزمون و خطا و کسب تجربه برای جوانان علاقمند به سینما بهترین بسترش در این عرصه است تا تواناییهای خود را در حوزه سینما کشف کنند. اضافه کرد: برای کسانی که انگیزه و مهمتر از همه تصمیم و عزم راسخی برای ورود به عرصه سینما را دارند حضور در این جشنواره آغاز خوبی بر این مسیر است. جشنوارهای که میتواند عاملی برای سنجش خلاقیت آنها باشد و در عین حال به آنها این درس را بیاموزد که این مسیر، مسیر همواری نیست، فراز و نشیب فراوان دارد و برای رسیدن به هدف باید پشتکار داشت، ممارست کرد و از تلاش باز نایستاد.
وی تصریح کرد: جوانان با ساخت یک فیلم مینیمال صد ثانیهای دست کم به این نتیجه خواهند رسید که فیلم سازی کار آسانی نیست؛ که باید برای هر لحظه این کار، برای گفتن یک جمله درست و مناسب در این صد ثانیه به عنوان یک پلان تا چه حد میبایست بر مسائل مختلف اشراف داشته باشند و نتهای موسیقی فیلم سازی را به خوبی بدانند و با یک هم آوازی زیبا از ثانیه یکم تا ثانیه صدم این نتها را کنار هم به درستی و زیبایی بنوازند.
جمال شورجه، کارگردان و تهیهکننده با سابقه سینما و تلویزیون هم، جشنواره «فیلم 100» که مختص فیلمهای کوتاه 100 ثانیهای است را سکوی خوبی برای فیلمسازان جوان میداند تا بتوانند از این مدیوم با این محدوده زمانی استفاده کنند و خودشان را محک بزنند.
وی میگوید: برگزاری منظم جشنواره «فیلم 100» حرکتی موثر و خوب در حوزه فیلمسازی است؛ خصوصا برای نسل جوان و خوش فکر و با استعداد فیلم سازان ما که عادت کنند در کوتاهترین زمان بهترین پیام را به مخاطب منتقل کنند.
به گفته شورجه، فیلمهای کوتاه و ثانیهای در عین حالی که برای سینما کاربرد دارند، میتوانند در قاب تلویزیون هم کاربردهای خوبی داشته باشند و در قالب میان برنامههای کوتاه که همراه با پیامهای مختلف از جمله اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و ... باشند، مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع هر نهاد و سازمانی میتواند در پی دنبال کردن اهداف خودش، از ظرفیت تولید فیلمهای کوتاه در جهت رساندن پیامش به مخاطبانش استفاده کند و به فراخور اهدافی که در نظر دارند به فیلمسازان سفارش کار بدهند.
کاظم راست گفتار؛ هم معتقد است جشنواره «فیلم 100» با چنین فضا و ظرفیتی حتی از جشنواره فجر نیز میتواند به مراتب اثرگذارتر باشد، چرا که افراد حاضر در این رقابت دست کم ادعایی بر حرفهای بودن ندارند و بیشتر قصد تجربه کردن دارند.
وی میگوید: در آزمون و خطای عرصه «فیلم 100» استعدادهای بیشتری از میان آنها شکوفا خواهد شد. مضافا اینکه، برگزاری این جشنوارهها نسبت به جشنوارههای پرطمطراقی چون فجر هزینههای آنچنانی در پی ندارند و فشار چندانی به اقتصاد سینما و بودجه فرهنگی ـ هنری وارد نمیشود و در عین حال استعدادهای جوان ناشناس و علاقمند زیادی در کشور وجود دارند.
راست گفتار خاطرنشان میسازد: در کشورهای خارجی چنین جشنوارههایی به مراتب بیشتر از ایران وجود دارد اما نکته مهم اینجاست که افراد شرکت کننده در این رقابتها اساسا دغدغه ساخت فیلم بلند ندارند، در واقع از همان ابتدای امر به نیت فیلمسازی در زمینه کلیپ، تیزر و آگهی های تبلیغاتی و ... وارد چنین جشنوارههایی می شوند. اما در ایران از آنجا که به غیر از فیلم سازی در چرخه حرفهای و ساخت فیلمهای بلند سینمایی، فضایی برای ارائه اشکال دیگر فیلم سازی وجود ندارد، تمام جوانان ناخودآگاه به این سمت کشیده میشوند و مقصود همه آنها رسیدن به نقطهای است که فیلم بلند داستانی تولید کنند.
وی معتقد است روند و اندیشهای که پشت این رویداد سینمایی قرار دارد منطقی است به این معنا که فیلمسازی که استعداد و توانایی ساخت فیلم صد ثانیهای را دارد میتواند در عرصه ساخت تیزر، کلیپ و ... بسیار موفق و حرفهای عمل کند. در واقع خطوط مختلف هنری در عرصه فیلمسازی به نوعی از هم تفکیک میشوند. اما این که فردی با ساختن فیلم صد ثانیهای در صدد ورود به سینمای حرفهای باشد امر درستی نیست و به ساختار کلی سینما آسیب میزند.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بینالمللی «فیلم 100» به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی 8 تا 10 اسفند ماه سالجاری در تهران برگزار میشود.
با حضور معاون صدا؛
پایگاه جامع کودک ایران صدا در فضای مجازی رونمایی شد
پایگاه جامع کودک ایران صدا در فضای مجازی با حضور شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی و برخی از پیشکسوتان حوزه کودک در رسانه ملی رونمایی شد.
به گزارش امتیاز، دکتر شاه آبادی در این مراسم با بیان اینکه عرصههای متفاوتی در حوزه شنیداری ایجاد شده است، اظهارداشت: اگر ما سهم خود را در این عرصه پر نکنیم دیگران آن را پر خواهند کرد.
معاون صدا با اشاره به تغییر سپهر رسانه ای حوزه صدا گفت: در حال حاضر سبد شنیداری فقط رادیو به معنای سنتی آن نیست و با توجه به روشها و دستگاههای جدید کودکان حق انتخاب های جدید یافته اند و نقش رسانه در این عرصه بسیار مهم است.
وی افزود: مسئولیت ما این است در جهت هر حرکتی که قوه خیال، پردازش و داستان سرایی کودک را تقویت کند، گام برداریم و راه اندازی این شبکه به همین منظور است تا سبک زندگی ایرانی اسلامی را در اختیار کودکان این سرزمین قرار دهد.
معاون صدا رسانه ملی با بیان اینکه بیش از ١٠٠٠ کتاب در این مجموعه قرار داده شده است، گفت: اگر در حوزه کودک حرکت نوآورانه صورت نگیرد، دست ما خالی خواهد ماند.
شاه آبادی با تاکید بر اینکه حوزه کودک، حوزه تخصصی است، گفت: حوزه کودک حریمی مقدس و نیازمند صیانت و پاسداشت است و متخصصانی باید در آن قدم نهند که توانایی نویسندگی، گویندگی، سردبیری و... را در این حوزه دارند وی افزود: آنها باید خلاقانه حرکت کنند و کسانی هم که تخصص و مسئولیتی ندارند چه دستگاهها و چه افراد، پای خود را کنار بکشند.
معاون صدا با بیان اینکه اگر متخصصان، این حوزه را رها کنند، بنگاههای تجاری و شرکت هایی که وظیفه زیرساخت دارند وارد تولید محتوا می شوند تآکید کرد: حتی وزارتخانههایی که وظیفه آنها ایجاد زیرساخت های فضای مجازی است حق ورود به محتوا برای کودکان را ندارند.
تلفیق خلاقیت و فنآوری
مهدی شاملو مدیر فضای مجازی رادیو نیز با بیان اینکه امروز گام جدیدی در حوزه کار کودکان برداشته می شود، اظهارداشت: امروزه کودکان حتما درگیر فضای مجازی هستند و اگر محتوا، سازوکار و استفاده درست تعریف نشود دچار آسیب جدی خواهند شد از این رو رسانه ملی در این زمینه رسالت خود را انجام میدهد.وی با اشاره به آغاز به کار پایگاه جامع کودک ایران صدا، گفت: در این پایگاه با تلفیق فضای مجازی و صدا توانستیم جذابیت ایجاد کرده و محتوایی که هم پیام را برساند و هم خلاقیت را گسترش دهد به وجود آوریم. شاملو تاکید کرد: در این پایگاه ٣ حوزه داستان و قصه گویی برای کودک، ترانه و موسیقی کودکان و همچنین برنامه های آموزشی و مهارتی فعالیت می کنند. وی در پایان از همکاری وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان بهزیستی و همچنین شبکه دو قدردانی کرد.
قدردانی از افتتاح پایگاه کودک
رضوان حکیم زاده معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: امروز در کنار خانواده و مدرسه عامل مهم دیگر در تربیت و شکوفایی کودکان و نوجوانان این سرزمین، فضای مجازی و رسانه است و برخورد هوشمندانه ایجاب می کند از این بستر استفاده و آن را به فرصت تبدیل کنیم. وی افتتاح پایگاه کودک را اقدامی بی نظیر دانست و گفت: با توجه به ویژگی های خوب صدای رسانه ملی و پیام های خوبی که نقش موثر در شکل گیری شخصیت کودکان دارد این مجموعه با حداقل امکانات در سراسر ایران قابل دسترسی است و دانش آموزان از تولیدات آن بهره مند می شوند.حکیم زاده با بیان اینکه کودکان سرمایه های این سرزمینند، افزود: اگر الان کودکانمان را رها کنیم بعدا نباید گلایه کرد که چرا در شاخص های توسعه از کشورهای دیگر عقب ماندیم.وی در پایان خاطرنشان کرد: کار کودک،تخصصی است؛ شاید برخی دیدگاه تجاری داشته باشند اما همه سازمان ها که دغدغه کودکان را دارند باید به این اصل توجه کنند تعلیم و تربیت یک علم است و اصول کار خود را دارد.
گیتی خامنه، الهه رضایی و شیده رضایی از جمله مهمانان این مراسم بودند.
اطلاعات فروش و تماشاگر تئاتر شهر، سنگلج و تالار هنر؛
آمار تماشاخانههای اداره کل هنرهای نمایشی تا ۱۴ دی
آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تماشاگر تماشاخانههای اداره کل هنرهای نمایشی (مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر) تا روز ۱۴ دی ۱۳۹۷ مشخص شد.
به گزارش امتیاز، مجموعه تئاتر شهر آمار تفکیکی خود را از تاریخ شروع اجراهایی که هم اکنون روی صحنه دارد تا ۱۴ دی، به شرح زیر اعلام کرد:
تماشاخانه چهارسو میزبان دو نمایش « فاندو و لیز» و «پرومته/ طاعون » است.
نمایش «فاندو و لیز» به کارگردانی هوشمند هنرکار اجرای خود را از ۱۶ دی آغاز کرده و طی ۲۳ اجرایی که پشت سر گذاشته میزبان ۱۰۰۳ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۲۳۶ بلیط تمامبها، ۲۶۹ بلیط نیمبها، ۱۲بلیط با تخفیف و ۴۸۶ بلیط مهمان ارائه شده است. در گیشه این اثر با قیمت ۳۰ هزار تومان، رقم ۱۱۴ میلیون و ۳۰ هزار ریال ثبت شده است.
نمایش «پرومته طاعون» به کارگردانی شهاب آگاهی از ۱۸ دی روی صحنه رفته و طی ۲۲ اجرا میزبان ۱۷۲۲ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۹۳۱ بلیط تمامبها، ۲۰۰ بلیط نیمبها، ۷۱ بلیط با تخفیف و ۵۲۰ بلیط مهمان ارائه شده است. در گیشه این اثر با قیمت ۳۰ هزار تومان رقم ۳۲۶ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال به ثبت رسیده است.
در تماشاخانه قشقایی نمایش «مردی به نام دایک» به کارگردانی مهدی میامی طی ۲۴ اجرایی که پشت سر گذاشته میزبان ۱۱۶۳ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۵۱۶ بلیط تمامبها، ۳۱ بلیط نیمبها، ۲۵ بلیط با تخفیف و ۵۹۱ بلیط میهمان ارائه شده است. در گیشه این اثر با قیمت ۳۰ هزار تومان رقم ۱۶۵ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال ثبت شده است.
در تماشاخانه سایه نمایش «خرده نان» به کارگردانی کوروش سلیمانی که اجرای خود را از ۱۶ دی آغاز کرده طی ۳۱ اجرا که پشت سر گذاشته میزبان ۲۲۳۱ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۱۳۸۵ بلیط تمامبها، ۲۰۴ بلیط نیمبها، ۷۷ بلیط تخفیفدار و ۵۶۵ بلیط مهمان ارائه شده است. در گیشه این اثر با قیمت ۳۰ هزار تومان رقم ۴۶۴ میلیون و ۵۸۰ هزار ریال ثبت شده است.
در پلاتو اجرا نمایش «ایستگاه ابری» به کارگردانی علیرضا کلاهچیان که از ۲۷ دی روی صحنه رفته است طی ۱۵ اجرا که پشت سر گذاشته میزبان ۴۳۴ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۱۹۶ بلیط تمامبها، ۵۸ بلیط تخفیفدار و ۱۸۰ بلیط مهمان ارائه شده است. در گیشه این اثر با قیمت ۱۵ هزار تومان رقم ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال ثبت شده است.
تماشاخانه سنگلج نیز آمار تفکیکی خود را به شرح زیر اعلام کرد:
این تماشاخانه از ۱۹ دی پذیرای نمایش «بنگاه تاترال» به کارگردانی نسیم تاجی بوده که ۱۴۲۸ تماشاگر داشته است. برای این نمایش ۴۸۶ بلیط تمامبها، ۳۶۹ بلیط نیمبها، ۷۸ بلیط تخفیفدار و ۴۹۵ بلیط مهمان ارائه شده است و که جمع گیشه آن ۱۸۳ میلیون و ۸۲۵ هزار ریال ثبت شده است.
همچنین نمایش «قحط الرجال» به کارگردانی محمدرضا آزادفر تاکنون در ۲۰ اجرایی که پشت سر گذاشته میزبان ۲۷۷۰ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۹۷۲ بلیط تمام بها، ۶۳۳ بلیط نیمبها، ۲۴۳ بلیط تخفیفدار و ۹۲۲ بلیط مهمان ارائه شده است و رقم به دست آمده از گیشه آن ۳۷۰ میلیون و ۷۲۵ هزار ریال است.
در نهایت تالار هنر آمار دو نمایش خود را این گونه اعلام کرد:
نمایش «عمو پامبل» به کارگردانی مهدی قلعه که ۱۰ اجرای خود را پشت سر گذاشته پذیرای ۶۲۵ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۳۸۸ بلیط تمامبها، ۷۶ بلیط نیمبها، ۲۹ بلیط تخفیفدار و ۱۳۲ بلیط مهمان صادر شده است. این نمایش با بلیط ۲۰ هزار تومان در گیشه ۸۹ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال فروش داشته است.
نمایش «پرپر، سی مرغ پر» به کارگردانی رضا عبدالعلیزاده که ۱۰ اجرای خود را پشت سر گذاشته است پذیرای ۴۰۸ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۱۹۵ بلیط تمامبها، ۳۴ بلیط نیمبها، ۴۸ بلیط تخفیفدار و ۱۳۱ بلیط مهمان صادر شده است. این نمایش با بلیط ۲۰ هزار تومانی در گیشه ۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال فروش داشته است.
وعده رهبر میهمان ارکستر ملی در اجرای «شب موسیقی آذربایجان»
مخاطبان موسیقی آذربایجان، اجرای زیبایی می بینند
رهبر میهمان ارکستر ملی ایران در اجرای شب موسیقی آذربایجان جزئیات این رویداد را تشریح کرد .
به گزارش امتیاز، وحید علی پور، آهنگساز، نوازنده و رهبر ارکستر، موسیقی را از 10 سالگی و با ساز پیانو آغاز کرده و از آکادمی موسیقی باکو (آذربایجان) فارغ التحصیل شده است. وی در اجرای شب موسیقی آذربایجان به عنوان رهبر میهمان ارکستر ملی ایران را همراهی می کند.
علی پور در گفت و با روابط عمومی بنیاد رودکی از سابقه فعالیت هنری خود صحبت کرد و گفت: از ده سالگی موسیقی را در شهر اردبیل با ساز پیانو شروع کردم . بعد از آن برای ادامه تحصیل در حوزه موسیقی به باکو رفتم و در رشته کر یکسال تحصیل کردم و برای رهبری ارکستر سمفونیک و اپرا قبول شدم. در همان سال برای تشکیل ارکسترهای مختلف تلاش کردم و در اولین اقدام گروه کر کودکان را در آذربایجان تشکیل دادم. در سال دوم، ارکستر سمفونیک دانشگاه را به من واگذار کردند و تا سال چهارم تحصیل رهبر این ارکستر بودم و کنسرت های مختلفی در شهرهای آذربایجان داشتم. در سال 94 ارکستر فیلارمونیک باکو به رهبری خودم را تشکیل دادم و در اعضای آن از بهترین نوازنده ها بهره بردم. بین سالهای 94 تا 95 فعالیتهای گسترده ای با ارکستر فیلارمونیک باکو داشتیم و در فستیوال قارا قارایو هم شرکت کردیم.
وی همچنین در خصوص علاقه اش به رهبری ارکستر و نیز ویژگی های رهبر ارکستر افزود: از همان کودکی که پیانو می زدم شدیدا علاقه به رهبری داشتم و این حس که انرژی را بتوانم از ارکستر بگیرم و به تماشاگران منتقل کنم در من بود. به گفته یکی از اساتیدم « رهبری ارکستر این است که ما بتوانیم انرژی را به ارکستر بدهیم و بعد آن انرژی را خودمان یک جا جمع کنیم و سپس به مخاطبان انتقال بدیم» تمام آن حس و احساس باید درون انگشتان و دستهای ما باشد تا بتوانیم این انتقال را انجام دهیم. این انرژی در رهبری خیلی مهم است. در اجرای موسیقی و هر اثر هنری ارتباط روحی و روانشناسی بسیار مهم است و حرف اول را می زند.
وی با اشاره به اجرای ویژه ارکستر ملی ایران در شب موسیقی آذربایجان به ویژگی های تالار وحدت به عنوان محل برگزاری رویداد اشاره کرد و افزود :
تالار وحدت به نظر خیلی از بزرگان موسیقی جزو معدود سالن هایی است که از نظر صدابرداری دارای استانداردهای بین المللی است. اجرا در تالار وحدت سختیهای خودش را دارد چون شوراهایی تشکیل می شود که کار باید به حدی قوی باشد که بتواند در این تالار اجرا شود و به همین منظور باید درجه یک هنری را کسب کرده باشید و این یک امتیاز برای هر موزیسین و گروهی است که بتواند در این تالار اجرا کند. علی پور با اشاره به ویژگی های موسیقی آذربایجان و الزامات اجرای ارکسترال آن ادامه داد:
لازم به ذکر است، «ارکستر ملی ایران» با رهبری مهمان «وحید علی پور»، خوانندگی «رشید وطن دوست» و «یاشار احمدی» و مشاوره هنری «فریدون شهبازیان» 26 دی ماه از ساعت 21و30 دقیقه در شب موسیقی آذربایجان به روی صحنه می رود.
اخبار
با مستندی جدید از افسانه مهربانی؛
«آوای مهر» در شبکه جهانی سحر طنین انداز می شود
مجموعه مستند «آوای مهر» به تهیه کنندگی افسانه مهربانی با تاکید بر سیمای انقلاب اسلامی ایران در میان نخبگان هندوستان، با اشاره به روابط دیرین دو کشور ایران و هند، به بررسی نگاه امروز مردم شبه قاره به کشورمان ایران می پردازد.
به گزارش امتیاز، در این مجموعه ضمن اشاره به ریشه های تاریخی روابط دو کشور، به جایگاه زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره و علاقمندی مردم این کشور به زبان فارسی پرداخته خواهد شد.
در عین حال از دیدگاه روزنامه نگاران و اهل قلم، جایگاه امام وانقلاب در شبه قاره هند مورد بررسی قرار می گیرد و در کنار آن موضوع وحدت مذاهب، تلاش برای حفظ استقلال و خودکفایی و توسعه رویکردهای مذهبی در شبه قاره واکاوی می شود.
از دیگر موارد قابل طرح در این مجموعه، معرفی افراد شاخصی از ادیان گوناگون در هند است که بدون توجه به تفاوت مذاهب مشغول خدمات رسانی و انجام امور عام المنفعه در کشور خود بوده و منشا اثرات و برکات عظیم در کشور هند و منطقه خود بوده اند.
گروه تولید این مجموعه مستند شامل تهیه کننده افسانه مهربانی، کارگردان پیام پارسافر، تصویر بردار ضیاء حاتمی، تدوینگر مهدی قنواتی و علی کمالپور، چندماهی است در حال تولید این مجموعه اند تا این برنامه برای پخش در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده شود.
این برنامه به سفارش کانال اردوی شبکه سحر در 6 قسمت 30 دقیقه ای تولید شده و در هر قسمت به موضوعی خاص می پردازد.
بررسی سفر جان بولتون و مایک پمپئو به خاورمیانه؛
در «مناظره باز» کانال بالکان شبکه سحر
برنامه زنده «مناظره باز» (Open Debate ) کانال سحر بالکان، امشب با دعوت از مارکو گومباچی، خبرنگار یوروپین پست و فرانسیسکا فابری، تحلیلگر سیاسی از مرکز سیاست اروپا به موضوع «سفر خاورمیانه ای جان بولتون و مایک پمپئو» خواهد پرداخت.
به گزارش امتیاز، در «مناظره باز» امشب سه شنبه 18 دی، تشریح می شود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سفر خاورمیانه ای 8 روزه خود را از 8 ژانویه شروع کرده و به عمان، منامه، ابوظبی، دوحه، ریاض، مسقط و کویت می رود تا هم به متحدانش درباره خروج ارتش آمریکا از سوریه اطمینان بدهد و هم علیه ایران جبهه واحدی تشکیل دهد. علاوه بر آن جان بولتن، مشاور امنیت ملی آمریکا هم روز جمعه 11 ژانویه به اسرائیل و ترکیه سفر می کند تا با مقامات تل آویو و آنکارا درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت و گو کند. با این حال در این سفرها نکات مهم دیگری هم پیگیری خواهد شد. «مناظره باز» در برنامه امشب خود این نکات را بررسی خواهد کرد.تهیه کننده برنامه «مناظره باز»، امیر فکری و مترجم همزمان این برنامه ارناد پانجیچ است. اجرای این برنامه نیز امشب بر عهده عادل حاجی محمدویچ است. این برنامه روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه در ساعت 22 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه به روی آنتن کانال بالکان شبکه سحر می رود.
حضور گروه موسیقی شهرستان «نیر» در کانال آذری سحر
در برنامه امشب «مهتاب» کانال آذری شبکه سحر گروه موسیقی «گونش» از شهرستان «نیر» حضور می یابد .
به گزارش امتیاز، جنگ شبانه مهتاب هر شب با بخش هایی مثل گزارش ، نماهنگ ، وله و گفت و گو به صورت زنده پخش می شود . «آی ایشغیندا» سه شنبه 18 دی ساعت 21:40 به وقت تهران با دعوت از گروه موسیقی «گونش» و اجرای قطعاتی از موسیقی موغامی آذری با عناوین انتظار ، وطن ، آنا و ترانه مشهور سارای به روی آنتن است .عوامل و دست اندرکاران ساخت برنامه عبارتند از : مجریان قدیر پاشاپور و مهدی ایمانی ، هماهنگی علی پورمند و تهیه کننده نوروز پورمند .
دبیر علمی نخستین جشنواره معماری «خشت فیروزه» معرفی شد
علی فروزانفر رئیس مرکز معماری حوزه هنری به عنوان دبیری علمی نخستین جشنواره معماری «خشت فیروزه» منصوب شد.
به گزارش امتیاز، مجد الدین معلمی معاون هنری حوزه هنری علی فروزانفر را به عنوان دبیرعلمی نخستین جشنواره معماری «خشت فیروزه» منصوب کرد.
در متن حکم وی آمده است:
« نظر به اهمیت معماری در زیر ساخت تمدنی که منجر به ایدهی برگزاری نخستین جشنواره معماری «خشت فیروزه» شده است و با عنایت به سوابق ارزشمند، انگیزه و تسلط شما در این حوزه، به عنوان دبیر علمی نخستین جشنواره معماری خشت فیروزه منصوب میشوید.امید که با در نظر داشتن اهداف حوزههنری و تمرکز بر شناسایی نخبگان عرصه معماری، ضمن هماهنگی با موسسه سپهر سوره هنر شاهد برگزاری جشنواره ای باشکوه و مفید باشیم.»نخستین جشنواره معماری خشت فیروزه در 4 بخش خشت فیروزه، خشت خام ، کهن خشت و نقد خشت با اهدافی همچون تبیین و معرفی ویژگیهای ذاتی و فنی هنر و معماری اسلامی ایرانی، رشد استعدادها و خلاقیتها در زمینه معماری و شهرسازی، ترویج فضای نقد و گفتمان هنری درباره معماری متعهد به بوم و فرهنگ ایران، بسترسازی برای رشد و شکوفایی معماری مبتنی بر معرفت اسلامی و... برگزار می شود.
اخبار
19 تا 21 دی
مازندران میزبان هفتمین سمینار مدیران امور سینمایی حوزه هنری
هفتمین سمینار سالانه مدیران امور سینمایی حوزه هنری به میزبانی شهر ساری برگزار میشود.
به گزارش امتیاز؛ محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز در این باره گفت: در هفتمین سمینار سالانه مدیران امور سینمایی، ضمن بررسی عملکرد پنج ساله گذشته موسسه بهمن سبز(پخش،اکران و توزیع فیلم حوزه هنری)، سیاستگذاریهای پنج ساله دوم و اولویت های برنامه های این موسسه طرح و به بحث گذاشته میشود. خوشبختانه عملکرد حوزه هنری در بخش سینماداری، ساخت و ساز و تجهیز سالنها قابل توجه بوده و آمارها از رشد مخاطبان در سینماهای این نهاد خبر میدهد.
وی ادامه داد: در سال 92 حوزه هنری 46 سینمای فعال داشته و امروز 57 سینما دارد. ظرفیت صندلیها از 27000 عدد به 33340 عدد رسیده است. ما در 29 شهر سینما داشتیم و الان در 34 شهر صاحب سینما هستیم. تعداد سالن هایمان از 61 به 111 سالن رسیده است. انشاالله با توکل به خداوند و با توجه به حمایت مدیران حوزه هنری، این روند مثبت در پنج سال آینده هم ادامه مییابد.
هفتمین سمینار مدیران امور سینمایی حوزه هنری از 19 تا 21 دی ماه در ساری برگزار میشود.
شبکه پرس تی وی همزمان با آغاز سال نو میلادی بررسی می کند:
وضعیت مسیحیان در ایران
وضعیت مسیحیان در ایران به عنوان یکی از ادیانی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است، در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
به گزارش امتیاز، این برنامه با اشاره به آزادی های اقلیت های دینی و مذهبی و معتقدان ادیان ابراهیمی در ایران به معرفی برخی کلیساهای مسیحیان می پردازد.
مروری بر وضعیت معیشتی مسیحیان ایرانی، حضور و موفقیت های ورزشی آن ها، نقش مسیحیان در جنگ تحمیلی و مروری بر آمار شهدای مسیحی ایران از جمله محورهای مورد بحث در این برنامه است.
کارن خانلری نماینده مسیحیان در مجلس شورای اسلامی، گریگور قازاریان راهنمای تور و شاه نظریان مدیرمسئول داخلی نشریه آلیک، کارشناسان مهمان این برنامه هستند.
«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی و تهیه کنندگی یوسف پور انوری، ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 19 دی ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.
ساعد سهیلی و ساره بیات به «اتاق تاریک» آی فیلم سرمیزنند
شبکه آیفیلم فیلم سینمایی «اتاق تاریک» اثر روحالله حجازی را معرفی میکند و سکانسهایی از این فیلم را نمایش میدهد.
به گزارش امتیاز، اسماعیل باستانی، مجری برنامه «سینما آیفیلم»، ضمن معرفی فیلم سینمایی «اتاق تاریک» با عوامل آن به گپوگفت مینشیند.
«اتاق تاریک» را روحالله حجازی در سال ۱۳۹۶ ساخته و اکران آن از ۲۸ آذر در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است.
ساره بیات، ساعد سهیلى، محمد امامى، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، ژیلا دایى و رضا احمدى در این فیلم ایفای نقش کردهاند.
«سینما آیفیلم» چهارشنبه ۱۹ دی، ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن میرود و بازپخش آن در ساعت ۰۶:۳۰ روز بعد خواهد بود.
«تمارض» به شبکه نمایش خانگی آمد
فیلم «تمارض» به نویسندگی و کارگردانی عبد آبست از سهشنبه 18 دی ماه به شبکه نمایش خانگی میآید.
به گزارش امتیاز؛ این فیلم اکران موفقی در گروه هنر وتجربه داشت و حالا پس از گذشت یک سال از نمایش عمومی، نسخه شبکه نمایش خانگی آن در دسترس علاقمندان است.
«تمارض» تاکنون در فستیوالهای مختلفی در سراسر دنیا حضور داشته و اولین نمایش جهانی خود را با حضور در بخش فروم فستیوال فیلم برلین و اولین نمایش آسیایی خود را با حضور در فستیوال فیلم شانگهای پشت سرگذاشت و بعد در جشنواره فیلم تورنتو، ترانسلوانیا، اسپانیا، لهستان و... به نمایش گذاشته شد.
داستان این فیلم درباره سه پسر جوان است که به منزل یک پیرمرد میروند. پخش آن در شبکه نمایش خانگی برعهده «هنر اول» است.
«تمارض» به تهیه کنندگی مریم شفیعی محصول «هیچ فیلم» است. عرضه و پخش بین الملل فیلم را محمد اطبایی بر عهده دارد. این فیلم از سوی سایت آمازون هم خریداری شد تا از طریق این سایت در دسترس علاقمندان در تمام دنیا قرار بگیرد.
عبد آبست، وحید راد، مجید یوسفی، دانیال خجسته، شهرزاد سیفی، اَصغر پیران، جواد پورحیدری، جواد پولادی، علیرضا ساوه درودی، ایمان بسیم، حنانه شاهرخی، حسن و حسین جعفری بازیگران این فیلم هستند.
لیست عوامل فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: عبد آبست،-مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی اَبیانه، تدوین: هایده صفی یاری، موسیقی و طراحی صدا: بامداد افشار، مدیر تولید: جمشید ابراهیم کرمانی، طراح چهره پردازی: احسان روناسی، صدابردار: شاهین پور داداشی، محصول: هیچ فیلم
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3960/15950/60342
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3960/15950/60343
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3960/15950/60344
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3960/15950/60345
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3960/15950/60346
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3960/15950/60347
|
عناوین این صفحه
- جایگاه فیلمهای 100 ثانیهای در جامعه امروز
- پایگاه جامع کودک ایران صدا در فضای مجازی رونمایی شد
- آمار تماشاخانههای اداره کل هنرهای نمایشی تا ۱۴ دی
- مخاطبان موسیقی آذربایجان، اجرای زیبایی می بینند
- اخبار
- اخبار