|
آقای نمایش ایرانی، دبیر جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی شد
داود فتحعلیبیگی، دبیر نوزدهمین جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی شد.
به گزارش امتیاز، شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی طی حکمی داود فتحعلیبیگی را به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی منصوب کرد.
در بخشی از این حکم خطاب به فتحعلیبیگی آمده است: «هنرهای ملی ایران اسلامی و به ویژه هنرهای نمایشی آیینی و سنتی بیگمان از گرانسنگترین سرمایههای فرهنگی کشور است که چونان دُر کمیابی در ساحت هنر جهان میدرخشد و با گونهها و شاخههای متنوع و منحصر به فرد مورد اقبال و استقبال پژوهشگران، هنرمندان و هنر دوستان از سراسر جهان است.
جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی گام ارزشمندی است در راه حفظ و ترویج این گونههای ناب هنری و دریچه روشنی برای شناساندن بیش از پیش این سرمایه پر قدر و قیمت و نیز تکریم و پاسداشت هنرمندان توانای این عرصه.»
داود فتحعلیبیگی را با عنوان آقای نمایش ایرانی میشناسند. او کارگردان، نویسنده، بازیگر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است. فتحعلیبیگی دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۶و مدرک درجه یک هنری (معادل دکتری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۰ است.
از جمله فعالیتهای مدیریتی این محقق و پژوهشگر عرصه نمایش ایرانی میتوان به مدیریت تالار محراب از ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۴، مدیریت اداره تئاتر از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، عضو و ریس هیئتمدیره انجمن تعزیه ایران از ۱۳۸۴ تا به حال و دبیری جشنواره بینالمللی تئاتر آئینی و سنتی اشاره کرد.
کانون نمایشهای آیینی و سنتی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوزدهمین جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی را با شعار «نمایش سنتی فرصتی برای تئاتر معاصر ایران»، مرداد ۱۳۹۸ و همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر برگزار میکنند.
استقبال گرم سینماگران از مراسم آئین دیدار «یهوا»
برگزاری آیین دیدار فیلم سینمایی «یهوا» با استقبال گرم سینماگران و چهرههای فرهنگی رو به رو شد.
به گزارش امتیاز، شنبه شب گذشته آیین دیدار فیلم سینمایی «یهوا» به کارگردانی آناهید آباد در سینما فرهنگ برگزار شد. در رویداد برخی از چهرههای مطرح سینمای ایران و جامعه ارامنه حضور داشتند و به گرمی از آغاز اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه استقبال کردند.
در آغاز این رویداد رسول صدر عاملی به اشاره به این نکته که آناهید آباد سالمترین مسیر رسیدن به سینمای بلند و فیلمسازی را طی کرده است گفت: آناهید آباد شاگرد مکتب درست بهرام بیضایی است. وی همچنین افزود: من فیلمش را دیدهام فریم به فریم فیلم او دانایی، آگاهی و درک درست از سینماست.
فرشته طائرپور نیز با اشاره به سختکوشی و تلاش آناهید آباد در سالهای متمادی در کنار کارگردانان بزرگ سینمای ایران در مورد وضعیت اطلاع رسانی این دست از فیلمها گفت: این یک ننگ برای صداوسیماست که اجازه نمیدهد مخاطبان از انواع فیلمها مطلع شوند. همه میگویند مخاطب سینما علاقهای به دیدن این فیلمها ندارد اما این در صورتی است که وقتی اکران این فیلمها به مردم اطلاع رسانی نمیشوند و آنهای بی اطلاع هستند حق دارند به تماشای این فیلمهای نیاییند. اما حتما اگر روند اطلاع رسانی یکسان و سالمی طی شود اتفاقا مخاطب ما علاقه بیشتری به دیدن این فیلمها دارد.
در این آیین چهرههای سینمایی و فرهنگی مطرحی چون واروژ کریم مسیحی، جعفر پناهی، رسول صدر عاملی، فرشته طاهرپور، منوچهر شاهسواری، همایون ارشادی، علیرضا تابش، شهیندخت ملاوردی، احمد مسجد جامعی، حمید قربانی، مریم نراقی، محمد تاجیک، آندرانیک خچومیان، علی ژکان، سیروس الوند، سحر صباق سرشت، سحر مصیبی، حبیب ایلبیگی، مونا زندی، علیرضا شجاع نوری، کیوان کثیریان، فرشته صدر عرفایی، راد فریدزاده ، حسن کریمی، مریم هژیروند، دانش اقباشاوب، علی قائم مقامی ، میشا جودت، میلاد صدر عاملی، جعفر صانعی مقدم، بهمن آقایی، الهه گودرزی، نغمه دانش، دکتر کارن خانلری - نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات، نمایندگان شورای خلیفه گری ارامنه تهران، نمایندگان روزنامه ارمنی زبان آلیک، نمایندگان انجمن های مختلف فرهنگی ارامنه حضور داشتند.
اکران سراسری «یهوا» از بیست و پنجم اسفندماه در گروه هنر و تجربه آغاز خواهد شد.
معاون برون مرزی صداوسیما در رونمایی از مستند جدید پرس تی وی:
مستندهای فاخری چون «قاتلان مدفون» برند پرس تی وی را تقویت می کنند
در مراسم رونمایی از مستند «قاتلان مدفون»، جدیدترین مستند پرس تی وی، جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما مستندهای فاخری چون «قاتلان مدفون» را برند پرس تی وی و شبکه های برون مرزی دانست و اظهار امیدواری کرد که در سال آینده، شاهد تولید چندین مستند فاخر از پرس تی وی باشیم.
به گزارش امتیاز، پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیما در مراسم رونمایی از جدیدترین مستند پرس تی وی با نام «قاتلان مدفون» با بیان اینکه پیام های متعددی از این کار جذاب دریافت می شود؛ گفت: ما در جنگی 8 ساله در برابر یک ماشین جنگی بزرگ به عظمت کل دنیا جنگیدیم و در برابر دشمنی که از تمامی تجهیزات دنیا و تمام حمایت های مالی و سیاسی کشورهای دنیا برخوردار بود، حماسه ها آفریدیم.
جبلی افزود: ما نه تنها در میدان جنگ و دفاع مقدس در برابر دشمن پیروز شدیم، بلکه با گذشت بیش از 30 سال از پایان جنگ، همچنان هستند عزیزانی که با فداکاری و گذشتن از جان خودشان، سعی در ایجاد امنیت برای مردم دارند. به راستی که این همه وطن دوستی و انسان دوستی که ما شاهد ثمره آن در مستندهایی چون «قاتلان مدفون» هستیم، قابل تحسین است.
معاون برون مرزی صدا و سیما با تقدیر از محمد تراب زاده، کارگردان این مستند، افزود: برند پرس تی وی و شبکه های برون مرزی ما با این آثار فاخر شناخته خواهد شد و امیدواریم سال آینده نیز در کنار دیگر تولیدات جدید، حداقل دو یا سه مستند فاخر نیز در پرس تی وی تولید شود.
روح الله رضایی، مدیر تولید مستند پرس تی وی نیز در این مراسم، با بیان اینکه مستند یاد شده با همکاری وزارت دفاع تهیه و تولید شده، گفت: سوال اصلی ما در تهیه مستند «قاتلان مدفون» این بوده که چرا هنوز بعد از گذشت 30 سال از جنگ ایران و عراق، باید درگیر این رویداد باشیم؟
رضایی افزود: این مستند درباره اثرات مخرب جنگ هاست که ممکن است آثار و عواقب جانی و مالی آنها حتی در دوران صلح نیز ادامه داشته باشد. بر اساس نظر کارشناسان، بعد از جنگ ایران و عراق حدود 20 میلیون مین کاشته شده در زمین های 5 استان مرزی ایران که در جنگ به طور مستقیم درگیر بودند به جا مانده است که در طی این سال ها با کمک وزارت دفاع و مرکز مین زدایی خیلی از این زمین ها پاکسازی شده ولی متاسفانه با سیلاب ها و عوامل طبیعی، گاه حتی مین هایی که در خاک عراق کاشته شده، جابه جا شده و وارد زمین های ما شده اند که تلفاتی نیز برجای گذاشته اند.
رضایی ادامه داد: تصویربرداری این مستند 25 روز به طول انجامید که 16 فروردین ماه 98 در مدت زمان 50 دقیقه به بهانه روز جهانی مقابله با خطرات مین از آنتن پرس تی وی پخش خواهد شد و در ادامه از سایر شبکه های برون مرزی و داخلی به روی آنتن خواهد رفت.
بر اساس این گزارش، در مستند «قاتلان مدفون» (Buried Killers) به تاثیرات مین ها و گلوله های عمل نکرده باقی مانده از جنگ ایران و عراق اشاره می شود که بعد از 30 سال از پایان جنگ هنوز قربانی به جای می گذارند. در ساخت این مستند محمد تراب زاده به عنوان تهیه کننده، کارگردان و تصویربردار، فرشته احمدلو به عنوان مدیر تولید و مهدی واثقی کمال و محمد تراب زاده در مقام تدوینگر، همکاری داشته اند.
کتاب «عبور از خود از سرگذشت»، درون نویسنده ناآرام این روزهای ایران
کتاب «عبور از خود از سرگذشت» روایتی دست اول از درون نویسنده ناآرام این روزهای ایران ارائه میکند که صداقت و گیرایی عجیبی برای مخاطب خود دارد.کتاب «عبور از خود از سرگذشت» مجموعهای از مقالات و مصاحبههای محمود دولتآبادی است که به تازگی و به گفته نویسنده پس از ده سال توقیف و صادر نشدن مجوز از سوی نشر چشمه منتشر شده است. کتاب بیش از ۱۱۷ صفحه حجم ندارد و خوانش آن به ظاهر باید چیزی بیشتر از نصفه روز از مخاطب زمان نگیرد اما چنین نیست و در واقع نمیتوان به سادگی از روی عبارت و کلماتی که برخی از آنها بیش از یک دهه پیش از زبان او خارج شده است ساده عبور کرد و تنها به سرتکاندادنی بر آن دلخوش داشت.
دولتآبادی در سالهای گذشته و در میان خیل مخاطبان خود با مشخصههای منحصر به فرد شناخته میشود، صراحت، سختکوشی و در عین حال ثابتقدمی در اصولی که برای خودش، زندگی و حیات سیاسی و اجتماعیاش و ادبیات متصور است و شاید بیراه نباشد که وقتی به آخرین سطر از این کتاب برسیم بتوانیم اذعان و شهادت بدهیم که او نویسندهای است که در قاموس کلمه و ادب فارسی به سان بسیاری از هم سلکان خود با عبور از خود به منتهای چیزی که در ذهنش از ادبیات ساخته است رسیده است کما اینکه بارها در این کتاب خود نیز اذعان داشته که در کشاکش نزاعهای سیاسی در زندان طی سالهای ۵۳ تا ۵۵ و حضور او در بازداشتگاههای کمیته مشترک ضد خرابکاری و زندان قصر و اوین نه تنها دغدغهاش تنها و تنها خواندن و نوشتن بوده است که دو رمان جای خالی سلوچ و روزگار سپری شده را در درون ذهن و با کاهیدن از خود، طی دوران حبس مینویسد.
کتاب با مقاله تا این هزار فرسنگ شروع میشود که شرحی است از زبان او درباره مصائب نویسندگی وارجی که نوشتن و صاحب قلم بودن در ایران هر روز از دست میدهد و نویسندهای که جز نوشتن برای خود چیزی را متصور نیست. چنین پارادوکسی است که او وقتی از انزوای خودخواستهاش برای نوشتن خارج میکند، موقعیتش را هزاران فرسنگ دورتر از آنچه برای خود متصور است، نمایش میدهد. نویسندهای صاحب نام که فرزند بیمار و تبدارش کیلومترها دورتر از خانه، از او طلب کمک دارد و او ناتوان و مستاصل به هر دری برای رساندن او به خانه میزند بسته است. کسی برای آقای نویسنده تره هم خرد نمیکند و در نهایت نیز وقتی در کمال استیصال و برای رفع حوائج مالیاش تصمیم به فروش دستنوشتههای مشهورترین رمانهایش میگیرد، با مسئولان به اصطلاح فرهنگی مواجه میشود که جز توجیه خود و در نهایت گرفتن عکسی یادگاری با او کار دیگری در ساحت اندیشه با وی ندارند. این یادداشت بلند که در انتها از ناامیدی و رنجش سخن به میان میآورد پایانی بس شگفت دارد. پایانی که در بخشی از آن آمده است: دل آزرده شدم، و این خوب نیست-اگرچه یکی از هزار گفتم، و باید میگفتم زیرا کمترین نشانهای باید به جا میگذاشتم از خباثت روزگاری که گذراندهام و میگذرانم میان آدمیانی دون مایه که به آزمون آوردم در این نوشته به اختصار، با کوششی سنجیده تا بروز ندهم تاثیراتش بر خود و تاثرات عاطفی ناشی از آن را…
یادداشت دوم با عنوان حدیث نفس، متنی است نسبتاً بلند درباره نوشتن. دولتآبادی در این یادداشت که با توضیح علت تاکید او بر انزوای نویسنده شروع میشود سعی کرده است نشان دهد که نویسنده چطور میتواند با انزوای خودخواسته به رسالت واقعی خود که خلق ادبیات است دست پیدا کند و به تعبیر خودش اجازه ندهد که روزانه زیستن، جهان درون کائناتی نویسنده را فرو ببلعد.
وی برای اثبات اندیشه خود در این زمینه شاهد مثالی از مواجهههای کاری و اجتماعی و سیاسی خود میآورد و تاکید میکند که با وجود اعتقادش به انزوا، در جامعهای زیست میکند که چنین پدیدهای برای نویسنده ایجاد و حفظ شدنی نیست. روایت او از مواجهاش با روزنامهنگاران، داستاننویسان جوان، و افرادی که به قول او میخواهند ساعتی از درخت توتی که او کاشته میوهای بچینند و بروند شاهدی بر این ادعای اوست و شاید از همین منظر است که در کتاب به صراحت اعلام میکند که به عنوان یک نویسنده و شهروند ایرانی خود را مقید به حضور در انتخابات دانسته است اما به جنجالهای سیاسی پیش و پسش وارد نمیشود و تاکید میکند که وقایع زشت و اندوهبار پس از انتخابات (در برهه نگارش این یادداشت) او را چنان آزرد که راهی جز فرورفتن دوباره به انزوا برای خود متصور نبود
یادداشت سوم نویسنده در این کتاب با عنوان «نسل نگری در ادبیات» به تعبیر او نقطهنظرات او درباره تخملقی است با عنوان نسلهای مختلف در ادبیات که تعبیر او بیست سالی هست زیر دندانها شکسته است. دولت آبادی با تاکید بر اینکه نسل بندی در ادبیات داستانی را قبول ندارد در این یادداشت شرح میدهد که ادبیات را دارای روندی تکوینی میداند که از نقطهای شروع شده و ادامه پیدا میکند و به تعبیر وی این که به کجا میرسد به دست آیندگان است. به باور او ادبیات را تنها از منظر تقویمی میتوان دارای صفاتی کرد اما از نظر کیفی دستهبندی تاریخی و نسلی امری نیست که بتوان به ادبیات پیوندش داد و از همین منظر است که با رجوع به عبارتی از خود مبنی بر اینکه همه نویسندگان ایرانی از تاریکخانه هدایت بیرون آمدهاند، اذعان میکند که وی بر این عقیده است که همه نویسندگان ایرانی در دوره تازه از تاریکخانه هدایت متولد شدهاند ولی در آن مسکن نگزیدهاند
در همین زمینه نیز نویسنده در بخشی از مقاله خود مینویسد: باید ببینیم ادبیات از کجای ذهن و قلب نویسنده بیرون میآید. من فکر میکنم که ادبیات هرگز نباید برده محض عقلانیت مکانیکی و تئوری و قیاسهای مربوط و نامربوط در نسبتها بشود این عقلانیت کورکورانه ضد خرد است و با خودش تکنوکراسی میآورد..... و در جای دیگر نیز از همین منظر تاکید میکند که ادبیات امری عمیقاً فردی است که در بستر اجتماعی تاریخی دورهای خاص به انجام در میآید و هیچ ربطی به انواع جبههها، نوعها و نسلها ندارد.بخش چهار کتاب با عنوان گفتانوشت بازنشر گفتگویی است که نویسنده با جمعی از دوستداران هنر و ادبیات ایران انجام داده است که به نظر میرسد محل انجام آن در یکی از کشورهای اروپایی است.
وی در این گفتگو در پاسخ به سوالی درباره مقوله ادبیات سیاسی، با تاکید بر اینکه برای صحبت در این زمینه باید زمانبندی تاریخی درستی را متصور بود، عنوان میکند که از نظر وی آلاحمد و ساعدی، گلستان و صادقی شاخصههای ادبیات ایران پس از کودتای ۲۸ مرداد هستند. در همین زمینه دولتآبادی آل احمد را نویسندهای واخورده از منظر اجتماعی معرفی میکند برای دوری از این مساله به گرایشهای نو در ادبیات دنیا پناه میبرد و در نهایت پس از قانع نشدن به این مساله رجوع میکند که باید از منظر ایدئولوژیک به گذشته دینی خود بازگردیم. وی در ادامه از ساعدی نیز به عنوان یک سوسیالیست آشوبگرا یاد میکند که به واسطه فقدان زمینههای اجتماعی نهیلیست از کار در میآید و در نهایت با پیدایش زمینههای اجتماعی مد نظرش مبدل به یک انقلابی رادیکال میشود. درباره گلستان وی معتقد است که وی نه دچار بدبینی فلسفی است و نه دچار غبن چارهناپذیر تاریخی و از تنها از دید عقلایی به دنبال هنر میرود. در ارتباط با بهرام صادقی نیز نویسنده او را در زمره جوانان شکست خوردهای معرفی میکند هرگز به یک حرکت اجتماعی باوری پیدا نمیکنند.
این مصاحبه اما در بخشهای جذاب دیگری روایتی از تلاشهای نویسندگان ایرانی در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای فعالیتهای مدنی و اجتماعی را روایت میکند. فعالیتهای که مبدا آن تعطیلی کانون نویسندگان در دهه ابتدایی انقلاب است و بهانهآن بزرگداشت برگزار کردن برای اهالی شعر و ادبیات که البته ناکام میماند و در این ناکامی ثابت نظری نویسنده و همفکرانش و البته بدنه دولتی که باید زمینه نظارتی برای این کار فراهم میساخته است بیتاثیر نیست. روایت او از این فضا جالب است: در تمام این مدت ده سال همه توی خانههامان نشسته بودیم و گاهی توی ختمها همدیگر را میدیدم و در هر فرصتی بدون وبیرهایی توی روزنامه علیه نویسندگانی میگفتند و گویه میشد. از جمله یکی از خطرهایی که احساس کرده بودم در دنباله این تهاجمها وجود دارد، این بود که ظاهراً در نظر هست کمکم یکجوری به مردم و جامعه وانمود بشود که ما آنقدر بیگانهایم که انگار اهل مملکتمان نیستیم! روایت دولت آبادی در این مصاحبه از سنگاندازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت برای جمعآوری کمکهای اهدایی اهالی قلم برای زلزلهزدگان در سال ۶۹ و یا شرط اختصاص سالن به نویسندگان برای برگزاری شب شعر و داستان در این گفتگو نیز بسیار تلخ و در قاموس سیاستگذاری فرهنگی در ایران بسیار عبرتآموز است.آنچه در جای جای این گفتگو به چشم میخورد تمایل نویسنده به دور شدن از فعالیتهای احساسی و هیستریک و هیجانی و تاکید او بر رفتار دموکراتیک و مبتنی بر منش فرهنگی است که لاجرم در قاموس سیاستگذاری در عصر او نمیگنجد و جز سنگ روانه کردن بر سر او پایانی برایش ندارد.
دولتآبادی در این مصاحبه عمیقاً اعلام میکند که مخالف مهاجرت و ترک وطنش به بهانه شرایط سیاسی کشور است و قلم بر نکوهش افرادی بر میدارد که چنین بهانههایی را برای ترک موطن انتخاب کردند: وی در این زمینه مینویسد: من قطعاً جزو آنها هم نبودم که بتوانم میهنم را در یک چمدان کوچک و یک دسته چک مسافرتی جا بدهم. دستهای تشخص و دانش خود را برداشته و رفتهاند و من تخصص و دانشی هم نداشته و ندارم. انبوهی هم بیتابی و کم طاقتی خود را برداشته و رفتهاند که جزو ایشان هم نبودهام. عدهای هم روح خود را برداشتهاند و رفتهاند که کاش نرفته بودند و من ممکن بود در آن جمع بگنجم؛ اما چون تأمل کردم دیدم در آن جمع هم نمیتوانم جای بگیرم. که من در جستجوی تشنگی هستم نه در پی رفع تشنگی و روح من اگر نفس و صدایی داشته باشد شنوندگانش هم در همین جایی هستند که من بار آمدهام. گمان میکنم بر خیلی از این جمع زود معلوم شد که – به زعم یافتن امکان آزادی بیان در خارج- دچار اشتباه شدهاند که رفتهاند.....من رنج وسختی را با عشق به امکان زندگی و شادی تحمل میکنم، تحقیر را با کار جبران میکنم و ناامیدی را با آرزوهای بزرگ واپس میزنم. عقیده دارم و چنین هست که میهن ما، ایران، یکی از زیباترین و قابلترین پارههای خاک زمین است، هم پروردگار هم، رنجهای ما و بهترین آرزوهای ما و راستی را من چرا باید از وطنم بروم؟
پنجمین مطلب این کتاب در قالب گفتگویی است با عنوان مردی شبیه خود که در آن نویسنده تصویری تازه از مرحوم آیتالله طالقانی ارائه میکند. تصویری که دولتآبادی از این مجاهد انقلابی ارائه کرده است چهرهای تازه و به شدت رئالیستی از زندگی او در زندان و در نهایت درگذشت او ارائه میکند که از منظر تاریخی نیز قابل توجه است.گزارش دقیقی که او از زندان در عصر پهلوی و در سالهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ارائه میدهد که در مصاحبه بعدی کتاب نیز با دقت بیشتری مورد توجه قرار گرفته است از منظر ترسیم سیمای افراد و شخصیتهای مبارز در زندان وایدئولوژی آنها و نیز واکنش آنها به اتفاقات پیرامونیشان بسیار قابل توجه است و روایت او از مرحوم طالقانی در بند نیز در همین بخش طبقهبندی میشود.
روایت کتاب بسیار ساده و در عین حال پرداخته شده با زبان فخیم نثرهای اوست. از سطور و جملات آن نمیتوان به سادگی گذشت و شاید همین مساله باشد که خوانش این کتاب را در عین لذتبخش با تأمل و تدقق همراه میکند. این کتاب روایتی است بدون سانسور از درون ذهن نویسندهای که نامش در این سالها با بسیاری از موضوعات عجین بوده در حالی که او به اذعان آنچه میگوید دوست ندارد به چیزی جز ادبیات فکر کند و به انزوایی جز برای ادبیات فرو رود.
اخبار
«بهزاد رحیم خانی» در برنامه «مع المشاهدین» شبکه الکوثر
«بهزاد رحیم خانی» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در برنامه «مع المشاهدین» شبکه الکوثر حضور می یابد .
به گزارش امتیاز، «با بینندگان» هر هفته یکی از چهره های مطرح هنری و سینمایی را به برنامه دعوت می کند و یکشنبه 19 اسفند «بهزاد رحیم خانی» بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون در برنامه حضور دارد . «رحیم خانی» که اولین تجربه بازیگریش را درسال 1355 با فیلم «پیشکسوت» آغاز کرد در آثار بسیاری از سینما و تلویزیون با بازیگران و کارگردانان متفاوتی کار کرده است . فیم های «خط پایان» ، «سناتور» ، «عقاب ها» ، «در زجستجوی بهار» ، «شرایط عینی» ، «پشت دیوار شب» ، «نصف مال من ، نصف مال تو» ، «پدربزرگ» و .... در کارنامه بازیگری اوست . او همچنین در مجموعه هایی مثل «درد پنهان» ، «آخرین تماس» ، «ماشین مش ممدلی» ، «رد خون» ، «برابر باد» ، «مختارنامه» ، « شوق پرواز» ، «تقاطع» و .... نقش آفرینی کرده است . «مع المشاهدین» ساعت 18:00 به وقت تهران به تهیه کنندگی «سید نعمت اسماعیلی» و اجرای مشترک «لیث جعفر ترابچی» و «مصطفی رجاء» محصول گروه اجتماعی شبکه الکوثر است .
دوبله سریال «چک برگشتی» برای پخش از کانال آذری شبکه سحر
دوبله مجموعه تلویزیونی «چک برگشتی» به کارگردانی «سیروس مقدم» براساس فیلم نامه ای از«محسن تنابنده» برای پخش در نوروزی 98 از کانال آذری شبکه سر در مراحل پایانی است .
به گزارش امتیاز، مجموعه کمدی «چک برگشتی» مربوط به یک دوره انتخابات مجلس و حاشیه های یک نامزد انتخاباتی است . دکتر مشرفی (هدایت هاشمی) یکی از کاندیدهای مجلس است و مشاور او لطیف (امیر جعفری) باید بابت مهریه همسر سابقش به صورت ماهانه دو سکه به او بدهد و همین شروع اتفاقات طنز و جالبی در سریال می شود .دوبله این مجموعه توسط استودیو «کائنات فیلم» در کشور آذربایجان به سرپرستی دوبلاژ «سلیمان فرض علی اف» در حال اتمام است و مقرر شده بزودی به جایگزینی مجموعه «زن بابا» در ایام نوروز در کنداکتور پخش قرار گیرد . سایر بازیگران مجموعه «چک برگشتی» عبارتند از : ریما رامین فر ، هومن برق نورد ، بهاره رهنما ، ناهید مسلمی ، یوسف صیادی و امیر غفارمنش .
دیدنی های جزیره ابوموسی از نگاه دوربین العالم در برنامه «وثائقی»
دوربین شبکه العالم، جاذبه های توریستی جزیره ابوموسی و قدمت تاریخی و جغرافیایی آن را در مستند برنامه «وثائقی»، به تصویر می کشد.
به گزارش امتیاز، برنامه «وثائقی» این هفته، در اولین قسمت از مستند «جزیره ابوموسی»، به معرفی جزیره ابوموسی و سابقه تاریخی و جغرافیایی آن و همچنین شرایط فرهنگی اجتماعی و اقتصادی ساکنان در این جزیره، می پردازد. ابوموسی» جنوبیترین جزیره ایرانی آبهای خلیج فارس است و یکی از 14 جزیره استان هرمزگان است که بیشترین فاصله از سواحل ایرانی خلیج فارس را دارد. در این مستند همچنین جاذبه های توریستی و گردشگری جزیره ابوموسی معرفی می شود و اطلاعات جامعی به مخاطبان خود می دهد. قسمت اول مستند «جزیره ابوموسی» در برنامه «وثائقی» امشب ساعت 21 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می شود.
سریال های جذاب ایرانی مهمان نوروز کردزبانان مخاطب شبکه سحر
دو سریال « دودکش» و «پایتخت » از نخستین روز نوروز از کانال کردی شبکه جهانی سحر پخش می شود.
به گزارش امتیاز، سریال « دودکش» که به زبان کرمانجی ، زبانگردانی شده ، قرار است از نخستین روز نوروز هر شب ساعت 20:10 از کانال کردی شبکه سحر پخش شود. مدیر دوبلاژ این سریال بر عهده «محمد فریدونی » است. دودکش سریالی طنز، به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیهکنندگی زینب تقوایی است .داستان فیلم دربارهٔ دو خانواده است که بنا به دلایلی رابطهٔ آنها با یکدیگر قطع شدهاست...اما با پا پیش گذاشتن یکی از آنها برای آشتی رابطهٔ آنها تا حدودی بهبود پیدا میکند و اتفاقات غیر منتظره و.. می فتد که داستان را پیش می برد همچنین یکی دیگر از سریال های دیدنی و پرمخاطب ، سریال پایتخت است که سری 5 این مجموعه از اولین روز بهار هر شب ساعت 24:30 به وقت تهران از کانال کردی پخش می شود.این سریال به زبان سورانی زبانگردانی شده است. و مدیریت دوبلاژ این سریال هم « محمد فریدونی است. این سریال با کارگردانی سیروس مقدم و با طراحی و بازی محسن تنابنده ساخته شده است.
نابرابری جنسیتی در کشورهای عربی در «نوافذ» العالم
موضوع «تبعیض ضد زنان» در کشورهای عربی و آثار و تبعات آن در برنامه «نوافذ» امشب مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
به گزارش امتیاز، میزگرد این هفته برنامه «نوافذ» شبکه العالم به موضوع نابرابری جنسیتی در کشورهای عربی و ریشه یابی علل و عوامل آن در شرایط فرهنگی و اجتماعی و مذهبی جوامع عربی، اختصاص یافته است.حنان ضیا مجری برنامه «نوافذ» در گفتگو با 4 میهمان و کارشناس حاضر در استودیو، نظام حقوقی کشورهای عربی در دامن زدن به مسئله تبعیض ضد زنان را نیز، بررسی می کند. برنامه «نوافذ» امشب ساعت 20 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می شود.
اخبار
آغاز پخش «سهمی برای دوست» از آیفیلم انگلیسی
مجموعه تلویزیونی «سهمی برای دوست» با بازی اشکان خطیبی و نوید محمدزاده، با پایانیافتن سریال «ساختمان پزشکان» از دوشنبه ۲۰ اسفند روی آنتن آیفیلم انگلیسی میرود.
به گزارش امتیاز، نمایش مجموعه طنز «سهمی برای دوست» بهکارگردانی مسعود اطیابی از کانال انگلیسی این شبکه آغاز میشود. «سهمی برای دوست» مجموعهای ۱۳قسمتی است که در سال ۹۱ از شبکه دو سیما به نمایش گذاشته شد. این سریال با مضمون طنزگونه اجتماعی داستان دو برادر خوانده را به تصویر میکشد که وضعیت مالی مناسبی ندارند. آنها دست به هر کاری میزنند تا شرایط خود را دچار تغییر کنند، تا اینکه تصمیم میگیرند وارد بازار بورس شوند که... اشکان خطیبی، علی سرابی، سپیده خداوردی، مهتاج نجومی، رضا فیض نوروزی، محمد رضا شریفی نیا، بیژن بنفشه خواه ، مهشاد مخبری و نوید محمدزاده از جمله بازیگرانیاند که در این سریال ایفای نقش کردهاند. «سهمی برای دوست» با دوبله انگلیسی، هر شب ساعت ۲۳:۳۰ بهوقت تهران(۲۰:۰۰ بهوقت GMT) روانه آنتن میشود و بازپخش آن در ساعتهای ۰۴:۳۰، ۱۰:۳۰ و ۱۵:۳۰ روز بعد خواهد بود.
«گرامافیلم» سراغ «خستهدلان» سیروس الوند میرود
شبکه آیفیلم این بار در برنامه «گرامافیلم» به موسیقی تیتراژ سریال «خستهدلان» به کارگردانی سیروس الوند میپردازد.
به گزارش امتیاز، «گرافیلم» این هفته موسیقی مجموعه تلویزیونی «خستهدلان» را بررسی میکند.بنا بر این گزارش، محمد سریر، قاسم افشار و سیروس الوند مهمانان این قسمت از «گرامافیلم» هستند. مجموعه «خستهدلان» بهکارگردانی سیروس الوند و با بازی هنرمندانی همچون زندهیاد داوود رشیدی، امین تارخ، علی نصیریان، مسعود رایگان و حسین یاری در سال ۱۳۸۸ از شبکه یک سیما پخش شد و قاسم افشار نیز خوانندگی تیتراژ پایانی این مجموعه را بر عهده داشته است.مستند «گرامافیلم» دوشنبه ۲۰ اسفند ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن آیفیلم میرود و در ساعت ۰۶:۳۰ روز بعد بازپخش خواهد شد.
پرس تی وی روایت می کند:
واکاوی خاستگاه اروپایی داعش در سفر اخیر بشار اسد به تهران
برنامه این هفته «نشر خبر» (press release) به بحث و بررسی پیرامون سفر بشار اسد به ایران، خاستگاه اروپایی گروه داعش و مذاکرات آمریکا و کره شمالی اختصاص دارد.
به گزارش امتیاز، این برنامه به تهیه کنندگی النا فکلینا با نگاهی به سفر اخیر بشار اسد به ایران، ملاقات وی با مقام معظم رهبری و حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد. همچنین در این خصوص با اشاره به بازگشت سوریه به کنفرانس اتحادیه پارلمان های عربی پس از هشت سال مبارزه و مقاومت در برابر گروه های تروریستی مختلف با حمایت کشورهای غربی، تلاش های این کشورها و برخی کشورهای عربی برای تغییر رژیم در سوریه مورد بررسی قرار می گیرد.«نشر خبر» در ادامه به بررسی موضوع اقدام کشورهای اروپایی در ایجاد گروه تروریستی داعش و مقابله ایران با این گروه و شکست آن در منطقه پرداخته و خاستگاه این گروه تروریستی و تلاش های کشورهای غربی برای رشد و پرورش این گروه در منطقه به منظور اعمال فشار بر ایران را مورد واکاوی قرار می دهد.برنامه «نشر خبر» با اجرای لمبیت اپیک، یکشنبه 19 اسفند ماه ساعت 17:00 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.
موش های آزمایشگاهی انسانی در پرس تی وی
مستند «موش های آزمایشگاهی انسانی» (Human Lab Rats) به بررسی سوءاستفاده شرکت های داروسازی از مردم فقیر برای آزمایش محصولات جدید و با هدف کسب منافع و سود بیشتر می پردازد.
به گزارش امتیاز، این مستند به تهیه کنندگی ورونیک مائودوی و کارگردانی کلو هنری بایابائود، محصول سال 2013 است و با معرفی فرانسه به عنوان بزرگترین بازار داروهای جدید و آزمایش های اولیه بر روی انسان ها، ساخت بیش از نیمی از داروهای شیمیایی توسط کشورهای غربی و فروش آن ها در کشورهای شرقی را مورد بررسی قرار می دهد. مستند «موش های آزمایشگاهی انسانی» دوشنبه 20 اسفند ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. زمان تکرار این برنامه نیز در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 خواهد بود.
روستاهای زیبای خوانسار، میزبان مخاطبان پرس تی وی
مخاطبان برنامه «ایران» در شبکه پرس تی وی همراه با این برنامه به گشت و گذار در روستاهای زیبای شهرستان خوانسار در استان اصفهان می پردازند.
به گزارش امتیاز، این برنامه به معرفی 3 روستای تیدجان، رحمت آباد و قودجان از روستاهای خوانسار اختصاص دارد.در این برنامه ضمن معرفی جاذبه های طبیعی این روستاها، آیین های مذهبی بسیار کهن این مناطق از جمله تعزیه خوانی در دهه آخر ماه صفر، جاذبه های تاریخی و آداب و رسوم سنتی مختلف آنجا را معرفی می کند.برنامه هنری «ایران» یکشنبه 19 اسفند ماه ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00 و سه شنبه ساعت 18:00 پخش خواهد شد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4005/17303/63172
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4005/17303/63173
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4005/17303/63174
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4005/17303/63175
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4005/17303/63176
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4005/17303/63177
|
عناوین این صفحه
- آقای نمایش ایرانی، دبیر جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی شد
- استقبال گرم سینماگران از مراسم آئین دیدار «یهوا»
- مستندهای فاخری چون «قاتلان مدفون» برند پرس تی وی را تقویت می کنند
- کتاب «عبور از خود از سرگذشت»، درون نویسنده ناآرام این روزهای ایران
- اخبار
- اخبار