|
در سال حمایت از کالای ایرانی مطرح شد؛
پافشاری آخوندی بر واردات واگن
وزیر راه از دستور رئیس جمهور در زمینه تامین ناوگان ریلی خبر داد و گفت: به خاطر دستیابی به یک صرفهجویی احتمالی در تولید، میلیاردها دلار یارانه به سوخت تعلق میگیرد.
به گزارش امتیاز و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در نشست شورای عالی ترابری با اشاره به بررسی تغییر مسیر تردد ناوگان ترانزیت حامل مواد خطرناک در استان کردستان اظهار داشت: در صورت انتقال مبدأ حرکت کامیونهای ترانزیتی در داخل کشور از کردستان به آذربایجان غربی، کامیونها باید ۱۳۰ کیلومتر تردد داشته باشند که مخاطرات مورد بحث با آنها منتقل میشود، لذا این دستور جلسه مجدد باید در کارگروه مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.
در ادامه مهرداد تقی زاده دبیر شورایعالی هماهنگی ترابری کشور تأکید کرد: این دستور جلسه مجددا به کارگروه بازگردد و در جلسه فوقالعاده بعدی مورد پیگیری قرار گیرد. به علاوه در کارگروه چند موضوع دیگر شامل خطرات مسیر جادهای، احتمال جایگزین شدن مسیر ترکیه در صورت کاهش حجم صادرات و ترانزیت مواد نفتی عراق، همچنین سوانح احتمالی در مسیر مرز به ایستگاه راهآهن باید مورد بررسی قرار گیرد و شرکت راهآهن نیز نظر نهایی خود را آماده ارائه کند.
آمادگی بخش خصوصی برای سرمایهگذاری در احداث پایانههای نفتی نقده و کرمانشاه
در ادامه عنوان شد که مسیر ترانزیت محمولات نفتی عراق به کشورهای حاشیه خلیجفارس از طریق بنادر امام خمینی(ره)، ماهشهر، عباس و برای ترانزیت به افغانستان از مرز شمتیغ انجام میشود. همچنین مطرح شد که با توجه به بازدهی مناسب پایانههای حمل ترکیبی مراغه، احداث پایانههای حمل ترکیبی نقده و کرمانشاه نیز از پتانسیل بالایی برخوردار خواهد بود که در صورت تضمین بار از سوی شرکت راهآهن شرکتهایی آماده سرمایهگذاری برای احداث این دو پایانه هستند.
همچنین حدود ۲۰ درصد از حمل بار جادهای از طریق مرزهای تمرچین و باشماق و ۸۰ درصد از مرز پرویزخان وارد کشور میشود که برای تحقق حمل ترکیبی باید کامیونها از تمرچین تا مراغه ۱۸۳ کیلومتر از باشماق ۲۸۷ کیلومتر و از پرویزخان ۱۷۵ کیلومتر برای مقصد کرمانشاه باید سیر کنند تا به شبکه ریلی دست یابند.
از طرفی مسافت ریلی از مراغه به شمتیغ حدود ۱۷۶۴ کیلومتر و به بندرعباس ۱۹۸۱ کیلومتر است؛ اما از کرمانشاه به شمتیغ ۱۷۳۹ کیلومتر و به بندرعباس ۱۶۱۶ کیلومتر و تا بندر امام خمینی (ره) ۸۴۴ کیلومتر محاسبه شده است.
بررسی پیشنهادات شرکت راهآهن برای تامین ناوگان ریلی مورد نیاز کشور
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیسجمهوری در زمینه تأمین ناوگان دستوری را صادر کرده است گفت: صرفهجویی اقتصادی ملی حاصل از تأمین ناوگان ریلی در حملونقل و مصرف بهمراتب بیشتر از تولید است، اما به خاطر دستیابی به یک صرفهجویی احتمالی در تولید میلیاردها دلار به سوخت یارانه تعلق میگیرد.
به دستور رئیس شورایعالی هماهنگی ترابری کشور مقرر شد، بند ذیل به پیشنهادهای شرکت راهآهن جهت تأمین ناوگان ریلی اضافه شود:
«شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران پس از تأمین ناوگان نسبت به واگذاری مالکیت و بهرهبرداری در قالب اجاره یا اجاره بهشرط تملیک به بخش خصوصی اقدام خواهد نمود.»
دبیر شورایعالی هماهنگی ترابری کشور در ادامه با اشاره به ارسال نامهای به دولت مبنی بر اینکه نرخ ارز برای حملونقل ریلی همانند کالای اساسی محاسبه شود گفت: این درخواست ضمن تصویب در شورایعالی هماهنگی ترابری کشور مجددا به دولت ارسال شود.
در پیشنهاد شرکت راهآهن آمده است: در حال حاضر ۲۵ هزار واگن در ناوگان باری حملونقل ریلی کشور فعالیت دارند که قرار است طبق برنامه ششم توسعه به ۵۸ هزار واگن افزایش یابد؛ اما با توجه به ظرفیت تولید سالانه ۱۶۰۰ دستگاه واگن از سوی سه تولیدکننده داخلی حداقل ۱۵ سال زمان لازم است.
از طرفی حق دسترسی از ۵۷ درصد به زیر ۲۰ درصد رسید اما به دلیل برخی سیاستها از ظرفیت پدید آمده بهره لازم برده نشده و حدود ۸۵۰ دستگاه واگن باری در پشت مرزها یا در مسیر رسیدن به ایران هستند.
سه پیشنهاد شرکت راهآهن برای توسعه حمل ریلی بار
۱- وزارت صنعت، معدن و تجارت با ایجاد منابع، تسهیلات لازم برای تأمین ۹ هزار واگن را فراهم کرده و شرکت راهآهن بازپرداخت این تسهیلات را تضمین میکند تا تولیدکننده قادر به فروش اقساطی واگن باشد.
۲- وزارت صنعت، معدن و تجارت بهجای ممانعت از واردات ناوگان، مجوز ورود ۹ هزار دستگاه واگن خارجی به کشور را صادر کند و در مقابل شرکت راهآهن نیز ضمانتنامهها را صادر کند تا مجموعاً ۱۸ هزار دستگاه واگن باری به ناوگان ریلی کشور اضافه شود.
۳- شرکت ایرانی-روسی تولیدکننده ناوگان ریلی که با هدف تولید برای بازارهای جهانی شکل گرفت تا ۱۴۰۰ نسبت به تأمین ۹ هزار واگن و ۱۰۰ دستگاه لکوموتیو باری از طریق تأمینکنندگان داخلی اقدام نماید اما بهشرط اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به هر روش ممکن تأمین مالی کند.
به جای ساخت داخل، وام واردات کانتینر دست دوم داده شود
سرانجام محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به ارائه گزارش مقایسه کرایه حمل دریایی شرکتهای کشتیرانی داخلی با خطوط بینالمللی پرداخت و گفت: یکی از ضرورتها برای تأمین ناوگان خارجی، دستدوم و تأمین کانتینر در شرایط خاص، ایجاد امکان واردات و اعطای تسهیلات است.
وی با اشاره به برگزاری جلساتی با شرکتهای کشتیرانی بیان داشت: با توجه به زمانبر بودن ساخت کانتینر در داخل کشور در صورت ایجاد تسهیلات مناسب میتوان شرایط خرید کانتینرهای دستدوم را فراهم کرد.
در پی گرانی همراه با تورم؛
رکود بی سابقه مسکن در ۱۰ سال گذشته
افت شدید معاملات مسکن در پی گرانی همراه با تورم، سفتهبازان را به بازار وارد کرده است.
نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما افزود: در اواخر خرداد ماه پیش بینی می کردیم مسکن وارد مرحله پیش رکود شود اما با تغییراتی که در دو بازار سکه و ارز صورت گرفته از ابتدای تابستان بازار مسکن وارد مرحله رکود شد.
حسام عقبایی ادامه داد: حجم معاملات در تیرماه 25 درصد، مرداد36 درصد و در شهریور45 درصد کاهش یافته است این یعنی سنگینی رکود مسکن از 10 سال پیش بیشتر شده است.
وی بیان کرد: علی رغم اینکه حجم معاملات کاهش پیدا کرده است اما چون قیمت مسکن تورمی است و هیچ گونه کاهش قیمت هم نداشته است و اگر بازار (سکه و ارز) تا اوایل آبان به ثبات نرسد مسکن همچنان در رکود بسر می برد و قیمت ها دوباره افزایش می یابد.
عقبایی گفت: رکود مسکن باعث می شود خریداران مصرفی از این بازار جا بمانند و سفته بازان دوباره وارد میدان شوند.
وی افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید ،خریداران واقعی از بازار اصلی جاماندند و مردم اطراف تهران را برای سکونت انتخاب می کنند.
عقبایی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات اولیه از تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن، در شهر تهران معاملات مسکن در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش یافته است.
نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران اضافه کرد: بررسیهای اولیه از تعداد قراردادهای خرید و فروش واحدهای مسکونی در ۲۵ روز ابتدای شهریورماه از افت ۴۵ درصدی نسبت به شهریورماه پارسال حکایت دارد.
وی بیان کرد: طبق اطلاعات درج شده در سامانههای ملکی، در ۲۵ روز ابتدای شهریور امسال، بالغ بر 7 هزار و 538 قرارداد خرید و فروش املاک در شهر تهران امضا شده که نشان میدهد به طور میانگین، روزانه ۳۰۱ قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده است. این رقم در شهریورماه پارسال، روزانه ۴۳۸ مورد بوده است.
ادامه از صفحه اول
ورود موج جدید جمعیت به پایتخت
ادامه از صفحه اول
وی درباره دلایل شکل گیری موج جدید جمعیت افزود: میزان رشد جمعیت تهران در مقایسه با سال های ۸۵ الی ۹۰ افزایش یافته است. نرخ رشد جمعیت در این سال ها ۰.۷ درصد و هم اکنون به ۱.۳ درصد رسیده است. در کنار این عدد جمعیت پذیری موجود شهر را هم محاسبه کنید؛ ۲۰ تا ۲۵ درصد (بیش از ۲۵۰ واحد) خانه های خالی کشور را در تهران داریم. اگر بعد خانوار را ۴ نفر محاسبه کنیم تنها یک میلیون نفر می تواند در خانه های خالی تهران اسکان یابد. به این اعداد طرح های توسعه شهری به ویژه در منطقه ۲۲ و ۴ را هم اضافه کنید، اگر این اعداد و ارقام را مبنای تحولات جمعیتی در نظر بگیریم بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هم به سبب این طرح ها اضافه می شود.
عدالتی ادامه داد: بنابراین از سال ۱۴۰۰ به بعد با شهری مواجه خواهید شد که عملا پذیرای بیش از ۱۲ میلیون جمعیت ساکن و تا حدودی ۱۶ میلیون نفر جمعیت صبح گاه است.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: از زمانی که قانون نظارت بر گسترش شهر تهران در دهه ۵۰ تصویب شد، همیشه گسترش شهر تهران برای نظام ملی تصمیم گیری دغدغه بود و تمام تلاش ها این بوده که از رشد تهران پرهیز شود اما واقعیت این است که این موضوع در قوانین وجود دارد اما در اجرا چنین چیزی محقق نشد. برای مثال به استناد برخی مصوبات هیات دولت، شرق و غرب تهران نباید گسترش کالبدی داشته باشد اما بیشترین رشد در حدود ۱۰ سال گذشته در غرب و شرق تهران بوده است.
وی ادامه داد: مهمترین کریدور رشد پایتخت همیشه غرب بوده یعنی از جاده مخصوص کرج، آزادراه تهران-کرج و به تازگی هم بزرگراه همت باعث اتصال شهر تهران به استان البرز شده است. یعنی عملا به استان البرز متصل شده ایم؛ در هیچ جای ایران چنین فضایی را نمی بینید که یک شهر با مرزهای اداری سیاسی یک استان دیگر تداخل داشته باشد. بنابراین آزادراه تهران-کرج عنوان آزادراه را یدک می کشد و در عمل خیابان شهری است و این باعث ترافیک شدید می شود.
عدالتی همچنین از گسترش فضای تهران در شرق پایتخت خبر داد و گفت: در شرق تهران هم یک گسترش در پردیس، رودهن و بومهن داریم و با گسترش این یال جدید، تهران شبیه یک اختاپوس شده است.
وی افزود: شرق تهران به دلیل ناهمواری هیچ وقت کریدور توسعه تهران نبوده اما در طول ده سال گذشته با افزایش جمعیت در این منطقه، یال جدیدی را به دست خودمان تقویت کردیم که به شدت در حال رشد است، ما به نقاط اتصالی و نه انفکاکی رسیده ایم و همه نقاط به هم وصل شده اند و این مدیریت سرزمینی را به شدت دچار مشکل می کند.
معاون رئیس جمهور؛
استخدام با توصیه فلان نماینده و مسئول دولتی،فساد است
معاون رئیس جمهور گفت: اینکه به توصیه فلان نماینده یا امام جمعه تامسئول دولتی شخصی را استخدام کنیم از نشانه های فساد در سیستم اداری است اما برخی، آن را نوعی خدمت تلقی می کنند.
به گزارش امتیاز و به نقل از سازمان اداری و استخدامی کشور،جمشید انصاری در نهمین جلسه هماندیشی حقوق شهروندی با بیان اینکه حقوق شهروندی یک وجه کلی دارد، گفت: ما در سازمان اداری و استخدامی کشور، بهطور اخص به این حقوق از بعد نظام اداری میپردازیم و اجرای آن را پیگیری میکنیم. وی ادامه داد: پس از ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط رئیسجمهوری، هم در سطح جامعه و هم در سطح اجرایی، اقدامات خوبی در جهت تعمیم، توسعه و تعمیق حقوق شهروندی صورت گرفته است و زمان بیشتری نیاز داریم تا به پیشرفت بیشتر و نقاط قابل قبول برسیم.معاون رئیسجمهوری گفت: در بحث حقوق شهروندی در نظام اداری، آنچه که در جزئیات تصویبنامه ابلاغ شده است و کارهایی که دستگاهها در راستای تشریح آن انجام میدهند، در جای خود درخور توجه است، اما به نظر من حقوق شهروندی چیزی نیست جز اینکه آحاد ملت دارای حقوق برابرند و در برابر قانون نیز باهم برابرند و این چیزی است که خیلیها در کشور ما به آن قائل نیستند. ما ناچاریم برای احقاق حقوق شهروندی در نظام اداری، مرّ قانون را اجرا کنیم و آحاد مردم احساس کنند با یکدیگر و نیز در برابر قانون برابرند.
وی با اشاره به پیمایشی که وزارت کشور در مورد سرمایه اجتماعی انجام داده است، گفت: در این پیمایش از مردم پرسیده شد به نظرشان در نظام اداری کار بر اساس ضابطه انجام میشود یا رابطه، که حدودا ۷۰ درصد مردم معتقد بودند رابطه نقش تعیینکننده دارد. همچنین از آنان پرسیده شد آیا در نظام اداری کار با پرداختهای غیرمتعارف و غیرقانونی بهتر پیش میرود یا بدون آن، باز هم حدود ۷۰ درصد معتقد بودند با پرداخت، اما وقتی از آنان پرسیده شد آیا تا به حال هزینهای بابت انجام کارشان در نظام اداری پرداخت کردهاند، کمتر از ۲۰ درصد پاسخ مثبت بود؛ این یعنی ما در ایجاد چنین تصویری از نظام اداری در مردم نقش داشتهایم. ما باید برای این مشکل راهکار واقعی پیدا کنیم و مردم باور کنند که دارای حقوق برابرند و یقین پیدا کنند که وقتی به نظام اداری مراجعه میکنند، متناسب با آنچه که قانون برای آنها به عنوان حق تعیین کرده است با آنان برخورد میشود. انصاری به دوره دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس ضرورتهایی که در کشور وجود داشت، مطالبه عمومی و تأکید رئیسجمهوری بر این مسئله، ما برنامه جدیدی را علاوه بر هشت برنامه قبلی در دوره دوم در نظر گرفتهایم، تحت عنوان ارتقا شفافیت، پاسخگویی و مقابله مؤثر با فساد در نظام اداری، و بر این باوریم که اگر این برنامه با جدیت دنبال و اجرا شود و به نتیجه مطلوب برسد، در ارتقاء سلامت نظام اداری و تصحیح ذهنیت مردم نسبت به نظام اداری تأثیرگذار خواهد بود.وی با بیان اینکه مقابله با فساد موضوع بسیار مهمی است، یادآور شد: متأسفانه ما بسیاری از کارها را از مصادیق فساد نمیدانیم. اینکه به توصیه فلان نماینده یا امام جمعه تا مدیر و مسئول دولتی شخصی را استخدام کنیم و یا حقی برای افرادی بیشتر از آنچه برای بقیه قائلیم، قائل باشیم حتما از نشانه های فساد در سیستم اداری است اما معمولاً نهتنها فساد به حساب نمیآید، بلکه در بعضی موارد نوعی خدمت هم تلقی میشود. معاون رئیس جمهور با اشاره به مصادیق فساد، گفت: اقدامات مأموران دولتی که با هدف انتفاع یا بهرهبرداری برای خود یا اشخاص دیگر و یا در قبال دریافت مال برای خود یا دیگران انجام می شود، از مصادیق فساد اداری است که از راه «تغییر، تفسیر و یا نقض قوانین، مقررات و ضوابط اداری»، «کوتاهی در انجام وظایف اداری در قبال ارباب رجوع، برای انتفاع ارباب رجوعی دیگر» و«تسهیل یا تسریع غیرعادی در انجام کار برای اشخاص معین» صورت میگیرد و متأسفانه ما در مهار این موارد ضعیف و ناقص عمل میکنیم. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: بحث مقابله با فساد پیچیدگی، حساسیت و ظرافتهایی دارد، به همین نسبت نیز برای قانونیکردن و اجرای آن مقاومت وجود دارد و این کاریست که در فرایندی طولانی باید انجام گیرد. کشورهایی که توانستهاند در این زمینه به پیشرفتهای قابل توجهی برسند، بعضاً سه یا دو قرن سابقه ضابطهگذاری در این زمینه ها را دارند.
انصاری در پایان گفت: ما مقابله بافساد را در این سازمان جدیتر از قبل پیگیری میکنیم و از همه عزیزانی که در ادارات بازرسی و مدیریت عملکرد دستگاههای مختلف زحمت میکشند، توقع داریم به عنوان چشم نظارتی دستگاههای اجرایی مقابله با فساد را در اولویت اقدامات و برنامه های خود قرار دهند.
اخبار بانک
همتی خبر داد؛
اختصاص۱۳میلیارددلاربرای کالاهای اساسی
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به حجم بیش از ١٩ میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی کشور در ۵ ماهه اول سال جاری، از اختصاص ۱۳ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و ضروری کشور خبرداد.
به گزارش امتیاز و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به حجم صادرات غیر نفتی کشور گفت: از مجموعه صادرات غیر نفتی، صادرات گاز و فرآورده های نفتی معادل ۳میلیارد دلار بود، لذا حدود ۱۶میلیارد دلار باقی مانده آن است که باید به چرخه اقتصاد برگردد.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: مجموع ارز عرضه شده در سامانه نیما در مدت اجرای بسته جدید ارزی تاکنون نزدیک ۲میلیارد یورو بوده است که بیش از ۸۰درصد مربوط به شرکتهای پتروشیمی بوده و بقیه صادرکنندگان غیرنفتی سهمی کمتر از ۲۰ درصد در بازار ثانویه داشتهاند.
همتی از سایر صادرکنندگان غیرنفتی درخواست کرد با عرضه ارزهای حاصل از صادرات خود در تعمیق بازارثانویه نقش آفرینی کنند و گفت: البته بانک مرکزی نیز جهت تنظیم این بازار برخی از انواع ارزهای مورد نیاز وارد کنندگان را عرضه می کند.
وی عرضه ارز توسط صادرکنندگان را یک مطالبه ملی دانست که باید انجام پذیرد و تاکید کرد: ۱۳میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری و دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است که به تدریج تامین و واردات آن ها درحال انجام است.
همتی درباره نیازهای ارزی مردم خاطر نشان کرد: اسکناس مربوط به نیاز های واقعی مردم نیز توسط بانکها وصرافی ها تأمین میشود؛ ورود اسکناس به کشور توسط صرافی ها وسایر اشخاص حقیقی و حقوقی آغاز شده و درحال افزایش است و درکنار آن بانک مرکزی هم باقیمانده نیاز راتأمین میکند، مضافاً بخشی از ارز سامانه نیما توسط صرافی ها به صورت اسکناس وارد کشور شده و در بازار عرضه میگردد.
وی افزود: مسولین ذیربط دربانک مرکزی تعامل خوبی با کانون صرافان داشته و جهت روان سازی خرید و فروش ارز درصرافی ها، برنامه هایی در دست اقدام دارند.
به موجودی حساب قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران دست نزنید!
با وجود گذشت یک ماه از پایان مهلت افتتاح و یا تکمیل موجودی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران، دارندگان این حساب ها همچنان نباید تا مشخص شدن نتایج قرعه کشی، موجودی حساب خود را به کمتر از 500 هزار ریال کاهش دهند.
به گزارش امتیاز، تا زمان انجام قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز این بانک هنوز مدت زمانی باقی مانده است. بر اساس آنچه از پیش اعلام شده بود، باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی 500 هزار ریالی در روز قرعهکشی، شرایط لازم برای شرکت حسابها در قرعهکشی است. همچنین حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ 500 هزار ریال به مدت سه ماه یا 90 روز متوالی در طول دوره قرعهکشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی، شرط کافی برای اعطای جوایز به برندگان حسابهاست. بنابراین به همه مشتریان بانک که به منظور شرکت در قرعه کشی، حساب خود را افتتاح و یا موجودی خود را تکمیل کرده اند پیشنهاد می شود تا زمان اعلام نتایج قرعه کشی، موجودی آن را تغییر نداده و یا دست کم موجودی را در کف 500 هزار ریال نگه دارند.
با عملیاتی شدن «سپرده کوتاهمدت طرح ٦٧»
پرداخت تسهیلات با نرخ سود ٦ درصدی دربانک صادرات ایران آغاز شد
دریافت تسهیلات با نرخ سود ٦ درصدی از شعب بانک صادرات ایران در قالب «سپرده کوتاهمدت طرح ٦٧» عملیاتی شد.
به گزارش امتیاز، این بانک در راستای تامین نیازهای تسهیلاتی مشتریان با ارائه طرح جدیدی از مجموعه خدمات نوین بانکی خود، شرایط دریافت تسهیلات در تمامی بخشهای اقتصادی را با اجرای «سپرده کوتاهمدت طرح ٦٧» تسهیل کرد که بر اساس آن، مشتریان و عموم هموطنان میتوانند با افتتاح «سپرده کوتاهمدت طرح ٦٧»، منابع خود را با نرخ سود ٧ درصد سالانه در شعب بانک صادرات ایران سپردهگذاری و در شرایط نیاز، حداکثر ظرف ٤٨ ساعت، ٨٠ درصد آن را با نرخ ٦ درصد تسهیلات دریافت کنند.
بنابر این گزارش، حداقل مبلغ جهت افتتاح این نوع حساب ٥٠ میلیون ریال و حداکثر سقف تسهیلات پرداختی ٢ میلیارد ریال است. نرخ سود علیالحساب در این طرح نیز هفت درصد است. این طرح در قالب عقد مرابحه با اقساط ٣٦ ماهه اجرا می شود و نیازی به وثیقه ندارد.
بانک صادرات ایران با عملیاتی کردن طرحهایی همچون «خزانه زرین سپهر»، «اعتبار سپهر»، «پیمان»، «همیاران محرم» و «سپرده کوتاه مدت طرح ٦٧» طی دو ماه اخیر تلاشهای ویژهای برای تسهیل دریافت تسهیلات با توجه به نیازهای متنوع مشتریان، روانسازی وصول مطالبات با ایجاد مشوقهای ارزشمند، ایجاد ارزش افزوده برای داراییهای مشتریان و استفاده بهینه از منابع بانکی در مسیر تولید داخلی انجام داده که مورد استقبال فراوان مشتریان و هموطنان نیز قرار گرفته است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3880/15302/56245
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3880/15302/56246
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3880/15302/56247
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3880/15302/56248
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3880/15302/56249
|
عناوین این صفحه
- پافشاری آخوندی بر واردات واگن
- رکود بی سابقه مسکن در ۱۰ سال گذشته
- ورود موج جدید جمعیت به پایتخت
- استخدام با توصیه فلان نماینده و مسئول دولتی،فساد است
- اخبار بانک